flejtuch Napisano 23 Lipca 2008 Napisano 23 Lipca 2008 Jako, że jest to mój pierwszy post na forum chciałem się przywitać - więc witam Postanowiłem po sezonie trochę zainwestować w sprzęt i stanęło na wymianie kół na coś porządnego (zaznaczam od razu, że mam słabość do DT) w związku z tym chciałem poznać opinie byłych i obecnych użytkowników i zasięgnąć rady czy składać koła z ww. komponentów czy kupić rzeczone xr1450? Jak wyglądają jedne i drugie w użytkowaniu? Czy XR będą na tyle lepsze żeby warto było dopłacić? A może wcale nie będą? No i czy nie będą za miękkie na moją wagę (~95kg). Śmigam głównie po lesie gdzie kół nie oszczędzam, szosa głównie jako dojazd do lasu ale nie skacze na tym sprzęcie. Orientacyjnie wyliczyłem, że różnica w cenie wyniesie ok 400-450 zł (z montażem, bez rabatów) na korzyść składanych. Z kolei różnica w masie na komplecie wyniesie mniej więcej 205g (mógłbym szczypnąć jeszcze 100g decydując się na revo ale ktoś mówił, że kłopoty nieustannie będą z tym kołem) na korzyść xr1450 ale mimo, że chce parę gramów uszczypnąć to masa nie jest dla mnie najważniejsza. Jeżeli macie inne pomysły w tym przedziale cenowym, to też będę wdzięczny za sugestie. Z góry dzięki!
rymo Napisano 24 Lipca 2008 Napisano 24 Lipca 2008 Hmm czesciowo pomoge :> sam waze mniej wiecej tyle co ty i jezdze na xr 4.1 roznica ze te twoje sa pod tarcze z tego co pamietam..wiec w sumie takie same obrecze. Nie udalo mi sie im zrobic duzego bicia... dopiero wypad w gory polaczony ze zjazdami 40-50km/h sprawily ze kolka leciutko..doslownie odrobinke sie rozcentrowaly. Szprychy competition, co do revek...ja bym sie bal (plus tarcze to juz w ogole sporo obaw)....troche wazymy No to tyle co ode mnie :>
flejtuch Napisano 24 Lipca 2008 Autor Napisano 24 Lipca 2008 Właśnie ja też się boje Piasty masz 240 czy jakie? Dzięki za pomoc. Ktoś może ma te xr1450?
pr0 Napisano 24 Lipca 2008 Napisano 24 Lipca 2008 Ja brałbym 2 komplet, składany. Sam stałem przed bardzo podobnym wyborem (1480XR?) z tym że wziąłem revo 1.5-1.8-1.5, 240s oraz XR 4.1 pod V'ki. Mogłem brać koła zrobione przez fabrykę jednak się rozmyśliłem m.in z powodu serwisowania. Sprowadzanie każdego elementu do kół na wypadek awarii... to mi się nie uśmiechało już od samego początku. Poza tym na necie było bardzo mało opinii o piastach w zestawie fabrycznym, a za takie pieniądze wolałem nie iść w ciemno i w sumie nie żałuje. Moje koła pod moimi 69kg przy sztywnym widelcu i kołach 6-8 atm nie rozcentrowały się w ogolę po dystansie 5 kkm. Fakt faktem że większość żywota spędziły na szosie co nie zmienia faktu że ostro dostały w obręcze . Parę zaliczyły solidny upadek, jazdę po górkach (tak tak na oponach szosowych), częste pierdyknięcia w krawężnik, gigantyczne kratery przy 30km/h< i parę razy zaliczyły leżącego policjanta też przy ok. 30km/h z zagapienia. Wszystko jest ok i nie ma nawet 1mm bicia. Śmiem stwierdzić że są to koła bez obsługowe Piasty toczą się co najmniej dobrze. Dźwięk wydobywający się z tylnej piasty podczas niepedałowania jest rewelacyjny (koła oczywiście 26")
rymo Napisano 24 Lipca 2008 Napisano 24 Lipca 2008 Piasty masz 240 czy jakie? takie tam proste novatec'a :> XR 4.1 ... kołach 6-8 atm Hehehe znow wychodzi teoria i praktyka... xr 4.1 niby do 90kg i 5 atmosfer
flejtuch Napisano 24 Lipca 2008 Autor Napisano 24 Lipca 2008 Ja brałbym 2 komplet, składany. Sam stałem przed bardzo podobnym wyborem (1480XR?) z tym że wziąłem revo 1.5-1.8-1.5, 240s oraz XR 4.1 pod V'ki. Mogłem brać koła zrobione przez fabrykę jednak się rozmyśliłem m.in z powodu serwisowania. Sprowadzanie każdego elementu do kół na wypadek awarii... to mi się nie uśmiechało już od samego początku Masz rację i tak też najprawdopodobniej zrobię tylko wezmę compy z uwagi na swoją masę takie tam proste novatec'a :> Ja mam formule 20 i 22, które były w zestawie jak kupowałem rowerek. Ciężkie trochę - szczególnie tył. Koła w każdym razie i tak czekają do końca sezonu/rozpoczęcia następnego bo najpierw kupię porządny garnek i wymienię te parszywe sh 505
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.