Skocz do zawartości

[9347g] no saint


pr0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym przedstawić wam swój rower, oto on:

 

Bar Ends: (Rogi): WCS SL 64 g

Brake (Front): (Hamulec przedni) Deore XT 161 g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Deore XT 163 g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Deore LX 182 g

Cables: (Pancerze i linki) XTR ok. 120 g

Cassette: (Kaseta) Shimano CS-M760 11-32 262g

Chain: (Lancuch) Shimano CN-N7701 266g

Crankset: (Korby) Shimano XT FC-M760 „tuned” 842 g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Deore XT FD-M770 152 g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Deore XT długi wózek 225 g

Fork: (Widelec) coś a'ka mosso cutted 21 cm 671 g

Frame: (Rama) No saint Luzifer 20" 1347 g

Grips: (Gripy) Ritchey wcs cut 20g

Handlebar: (Kierownica) Tioga Taskforce cutted 54 cm 124 g

Headset: (Stery) Ritchey WCS 04" 119 g

Pedals: (Pedaly) Time alium atac 414 g

Seat: (Siodlo) Selle Italia SLR gel flow 177 g

Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS 31.6x350 mm 228 g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) no name 22 g

Shifters: (Manetki) Deore LX (bez linek) 237 g

Skewers: (Zaciski kol) A2Z Ti red 87g

Spacers: (Podkladki pod mostek) Ritchey Carbon 8 g

Stem: (Mostek) Ritchey WCS 110mm + śrubki TI 25.4 105 g

Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Stelvio 26x1.1 241 g

Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Stelvio 26x1.1 239 g

Tubes: (Detki) Schwalbe/Conti XX light 130 g

Wheels:

DT Swiss 240s (243 g, 108) - 351 g

DT Swiss 4.1 XR (421, 424) - 845 g

DT Revo 1.8-1.5-1.8 black (60) - 265 g

DT alu red (60) - 19 g

__________________

Total: 8086 g

 

Wymiana pedałów powinna załatwić sprawę i zejście do 8kg>

 

Przperaszam za słabej jakości zdjęcia - komórka.

PS: To 3 cm nad łancuchem to nie rysa a syf ze szmaty.

 

Fotki:

dsc00414rv4.th.jpg

 

dsc00415pb6.th.jpg

 

zdjcie008bf6.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Widelec alu, kaseta z korbą na razie starcza, biorę look quartz'e

 

2. Jest to sprzęt uniwersalny. Wymiana opon, amortyzatora i już można jeździć po krzakach. PS: Nie chce mi się już tam go wstawiać. Tu wystarczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz zamiar chociaz kiedys zalozyc terenowe kapcie? chociaz z tym widelcem alu i to tak nie zawojujesz w terenie ...

 

rower ok. ale wg mnie skoro jest tak duzy asortyment, to po co na ramie mtb robic szosowke skoro i tak zasuwajac z gorki braknie ci przelozen?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

omen, to nie jest dobre miejsce na bajkopisarstwo :) . Nawet jak dla mnie, właściciela, ten rower jest dość szkaradny (niedopasowanie widelca do reszty) a co za tym idzie wygląda co najmniej anorektycznie i nieproporcjonalnie :( Spokojnie, poprawie to już niedługo, obiecuje :)

 

 

Kapcie wraz z amortyzator zostaną wkrótce zaadoptowane (z tym że amortyzator raczej na stałe bo można dostać wstrząsu mózgu na 1.1 przy 8 atm), już nawet pokusiłem się o skrobnięcie tematu na forum: 2.1 RR vs 1.8 NN

 

 

Owa "szosa" powstała m.in. ze względu na starty w supermaratonie w kategorii inne. Z początku miałem dylemat między prawdziwą szosą a tym czymś, jednak doszedł mnie głos rozsądku, bo co ja biedny zrobię gdy mam się przemieścić z punktu A do punktu B z kolegami albo udać się na jakiś mały wypadzik po ścieżkach szutrowych, lasku czy czymkolwiek innym ? Mocną stroną roweru jest uniwersalność (podkreślona już wcześniej). Nie stać mnie na kolejny rower więc poskładałem jeden, przede wszystkim dobry oraz uniwersalny, jednak aspiracjami bliżej szosy. Podczas treningu z szosowcami nie ma zadyszek, a utrzymanie stałej wysokiej prędkości to pestka. Nie zauważyłem większej różnicy pomiędzy prawdziwą szosą a ową namiastką. Zdaje sobie sprawę że w terenie może być tragedia ze względu na długość ramy (20") oraz długi mostek, czym się jednak nie zrażam bo jako tako na szosie pozostanę a tylko okazyjnie będę wypadać rekreacyjnie w teren :) Podsumowując - rower spełnia na chwilę obecną 95% moich potrzeb, po dojściu amora będzie idealnie :) Mogę wam zdradzić że będzie to najprawdopodobniej SID 08"

PS: mam 183 cm

 

 

Czytaj uważnie profil - Świnoujście (nigdzie nie ma gór) a nawet jeśli jakaś się nadarzy to te 60km/h da się utrzymać na czas zjazdu, więcej nie potrzeba :) Aktualnie modernizuje inne elementy, ale zastanowię się nad wrzuceniem większego blatu kiedy zużyje obecny. Jak na razie za nim około 5k km a nie widać żadnego zużycia (używam go przez 99% czasu) :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaczepilem Quartzami o schodu oraz cos ala korzen i nic sie nie stalo. Fakt ze predkosc niewielka byla no i to nie tyle byl ozaczepienie co docisniecie czy jakos tak. W kazdym razie troche jezdze na rowerze w terenie i nie wiem co trzeba zrobic zeby przy duzej predkosci zaczepic pedalem o cos. Chyba jezdzic miedzy jakimis mega kamlotami, ale to wowczas nie jest XC a raczej enduro czy cos takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Projekt zakończny: (No prawie bo mostek 100mm idzie...)

 

Bar Ends: (Rogi): WCS SL 64 g

Brake (Front): (Hamulec przedni) Deore XT 156 g [alu]

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Deore XT 157 g [alu]

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Deore LX 182 g

Cables: (Pancerze i linki) XTR ok. 120 g

Cassette: (Kaseta) Shimano CS-M760 11-32 262g

Chain: (Lancuch) Shimano CN-N7701 266g

Crankset: (Korby) Shimano XT FC-M760 ?tuned? 842 g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Deore XT FD-M770 152 g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Deore XT długi wózek 225 g

Fork: (Widelec) Rock Shox Reba SL 20 cm 1620 g

Frame: (Rama) No saint Luzifer 20" 1347 g

Grips: (Gripy) Ritchey wcs cut 20g

Handlebar: (Kierownica) Tioga Taskforce cutted 54 cm 124 g

Headset: (Stery) Ritchey WCS 04" 119 g

Pedals: (Pedaly) Look Quartz 253 g

Seat: (Siodlo) Selle Italia SLR gel flow 177 g

Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS 31.6x350 mm 228 g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) no name 22 g

Shifters: (Manetki) Deore XT (bez linek) 232 g

Skewers: (Zaciski kol) A2Z Ti red 87g

Spacers: (Podkladki pod mostek) Ritchey Carbon 4 g

Stem: (Mostek) Ritchey WCS 110mm + śrubki TI 25.4 105 g

Tire (Front): (Opona przednia) Racing Ralph 26x1.1 456 g

Tire (Rear): (Opona tylna) Racing Ralph 26x2.1 452 g

Tubes: (Detki) Schwalbe/Conti supersonic/xxlight 195 g

Wheels:

DT Swiss 240s (243 g, 108) - 351 g

DT Swiss 4.1 XR (421, 424) - 845 g

DT Revo 1.8-1.5-1.8 black (60) - 265 g

DT alu red (60) - 19 g

__________________

Total: 9347 g

 

 

 

http://img243.imageshack.us/my.php?image=p1010469cb1.jpg

 

http://img301.imageshack.us/my.php?image=p1010470gk0.jpg

 

http://img168.imageshack.us/my.php?image=p1010474fi7.jpg

 

http://img168.imageshack.us/my.php?image=p1010473vr6.jpg

 

 

Podsumowując wyszedł ciężkawy szrot <_<:D

 

I dla szosy:...

 

Bar Ends: (Rogi): WCS SL 64 g

Brake (Front): (Hamulec przedni) Deore XT 156 g [alu]

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Deore XT 157 g [alu]

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Deore LX 182 g

Cables: (Pancerze i linki) XTR ok. 120 g

Cassette: (Kaseta) Shimano CS-M760 11-32 262g

Chain: (Lancuch) Shimano CN-N7701 266g

Crankset: (Korby) Shimano XT FC-M760 ?tuned? 842 g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Deore XT FD-M770 152 g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Deore XT długi wózek 225 g

Fork: (Widelec) Rock Shox Reba SL 20 cm 1620 g

Frame: (Rama) No saint Luzifer 20" 1347 g

Grips: (Gripy) Ritchey wcs cut 20g

Handlebar: (Kierownica) Tioga Taskforce cutted 54 cm 124 g

Headset: (Stery) Ritchey WCS 04" 119 g

Pedals: (Pedaly) Look Quartz 253 g

Seat: (Siodlo) Selle Italia SLR gel flow 177 g

Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS 31.6x350 mm 228 g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) no name 22 g

Shifters: (Manetki) Deore XT (bez linek) 232 g

Skewers: (Zaciski kol) A2Z Ti red 87g

Spacers: (Podkladki pod mostek) Ritchey Carbon 4 g

Stem: (Mostek) Ritchey WCS 110mm + śrubki TI 25.4 105 g

Tire (Front): (Opona przednia) stelvio 26x1.1 241 g

Tire (Rear): (Opona tylna) stelvio 26x1.1 239 g

Tubes: (Detki) Schwalbe xxlight 130 g

Wheels:

DT Swiss 240s (243 g, 108) - 351 g

DT Swiss 4.1 XR (421, 424) - 845 g

DT Revo 1.8-1.5-1.8 black (60) - 265 g

DT alu red (60) - 19 g

__________________

Total: 8797 g

 

 

 

I wg prawa forum tak wolałbym być zapisany w rankingu ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę przekładał - nie umiem <_<

 

Waga jest do d.... szczerze mówiąc, w ogóle mnie niesatysfakcjonuje. Tak jak mówiłeś, na disc by było ok ale nie na V'kach. Niestety musiałem się ratować Rebą bo z sidem przy 20" ten rower niewyglądałby jak rower a pozatym ostatnio przybieram mocno na masie.

 

Tak wole wąskie kierownice. Przynajmniej jest lżejsza, zwinniejsza i nie wygląda jak wajcha do zmiany torów ala PKP :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic do tego nie mam czy jest Ci tak wygodnie czy nie, ale ciekawi mnie jak Ty zamontowałeś manetkę od Reby i dlaczego akurat tak ? ;)

Plastikowa obejma idealnie wchodzi po monitorek XT-ka...

 

A co do wagi to jakbyś poszukał to spokojnie da się zejść, zaciski piast i tak dalej.

Waga Reby z manetką ? czy bez ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetka jest tam ustawiona bo tak mi serwisant ustawił. W tej dziedzinie jestem kompletne 0 :D . Akurat całkiem nieźle się tam sprawdza. Już wole niżej z wagą nie schodzić. Rower jest bardzo zwinny i dynamiczny (dzis objazd po plaży i terenie :D ) i nie widzę już sensu żeby pompować kupę kasy w pare gram, tymbardziej że pasuje to wszystko kolorystycznie i jest na dość solidnych komponentach. Wiem że w zacisku raczej nic się nie popsuje no ale podobają mi się te co mam. Rebe też wziąłem ze względu na efekty wizualne :P Waga bez manetki ;)

 

Pedałki są OK. Przejechałem nimi ok 500 km na szosie gdzie przyleganie do buta jest sprawą bardzo ważną. Po walce z podkładkami jest ok ale troche popracować trzeba było :P

 

Sorka za błędy ale się śpiesze na obiad :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama waga nie, liczyłem na 9kg> w set upie MTB. Nie mam zamiaru pakować się w części drogie i droższe (WCS, XT i Reba powinny starczyć) a lightowanie dla lightowania to troche bez sensu, bo po co poprawiać coś, co mi w zupełności wystarcza. 50-100 gram mnie nie zbawią a kolejne wydatki jakoś mi się nie uśmiechają tymbardziej że buduje już szosówkę. Rower jeździ bardzo dobrze tylko zbyt długi mostek wymusza na mnie "sportową sylwetkę". Manetkę okręciłem w dół ale nie za bardzo bo nie mogłbym wówczas włączyć blokady. Trochę pancerz jest naciągnięty dziwnie no ale lepiej tego nie zrobie...

 

Ciśnienie jest do d*** ustawione. 90 w pozytywnej, 80 w negatywnej i przy 70 kg wrażenia prawie jak w starym RST 281 - 3 cm max ugnie się to . Jutro pożycze pompkę i zajmę się tym szajsem... (Na zdjęciu widać paseczek na wysokości 5 cm, i to jest max tego co udało mi się wyciągnąć :))

 

Ehh... Za to "cutted" zapadnę się zaraz pod ziemie, ale wstyd :devil: A maturę niby naskrobałem na 82%. Kompromitacja :P

 

Sztywniak był super. Bardzo bezpośredni. Rower nie był nerwowy. Używałem go w 99% na szosie. Raz zaliczyłem nim teren (na 1.1 stelvio) i też się spisywał dobrze tylko przód strasznie w doł mi poleciał (6-8cm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 100mm ustawione także na skoku mi aż tak nie zależy. Dzięki za radę i pewnie tak zrobię albo zaczne nawet od 110/110 tak jak w instrukcji pisze, bo na razie to nie ma różnicy kiedy blokada jest włączona a kiedy wyłączona :devil:

 

 

żeby już nie spamować zaedytuje:

 

Tak lubię miękko. Czytałem że im większa różnica między komorą +/- tym amortyzator jest twardszy/miększy niezależnie od ciśnienia. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się że wolisz mieć miękko ? Jeśli tak to 110/110 będzie jak sztywniak :devil:. Pokombinuj, za którymś razem na pewno Ci ustawienia przypasują.

Weź jeszcze poprawkę, że jeżeli jest to nowa Reba, a Ty zrobiłeś na niej nie wiele km to ona się musi lekko dotrzeć, tak jak było z moją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...