pr0 Napisano 22 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2008 Witam, chciałbym przedstawić wam swój rower, oto on: Bar Ends: (Rogi): WCS SL 64 g Brake (Front): (Hamulec przedni) Deore XT 161 g Brake (Rear): (Hamulec tylny) Deore XT 163 g Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Deore LX 182 g Cables: (Pancerze i linki) XTR ok. 120 g Cassette: (Kaseta) Shimano CS-M760 11-32 262g Chain: (Lancuch) Shimano CN-N7701 266g Crankset: (Korby) Shimano XT FC-M760 „tuned” 842 g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Deore XT FD-M770 152 g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Deore XT długi wózek 225 g Fork: (Widelec) coś a'ka mosso cutted 21 cm 671 g Frame: (Rama) No saint Luzifer 20" 1347 g Grips: (Gripy) Ritchey wcs cut 20g Handlebar: (Kierownica) Tioga Taskforce cutted 54 cm 124 g Headset: (Stery) Ritchey WCS 04" 119 g Pedals: (Pedaly) Time alium atac 414 g Seat: (Siodlo) Selle Italia SLR gel flow 177 g Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS 31.6x350 mm 228 g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) no name 22 g Shifters: (Manetki) Deore LX (bez linek) 237 g Skewers: (Zaciski kol) A2Z Ti red 87g Spacers: (Podkladki pod mostek) Ritchey Carbon 8 g Stem: (Mostek) Ritchey WCS 110mm + śrubki TI 25.4 105 g Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Stelvio 26x1.1 241 g Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Stelvio 26x1.1 239 g Tubes: (Detki) Schwalbe/Conti XX light 130 g Wheels: DT Swiss 240s (243 g, 108) - 351 g DT Swiss 4.1 XR (421, 424) - 845 g DT Revo 1.8-1.5-1.8 black (60) - 265 g DT alu red (60) - 19 g __________________ Total: 8086 g Wymiana pedałów powinna załatwić sprawę i zejście do 8kg> Przperaszam za słabej jakości zdjęcia - komórka. PS: To 3 cm nad łancuchem to nie rysa a syf ze szmaty. Fotki: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1974paszek Napisano 22 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2008 No - nareszcie. Widelec jest stalowy? Kaseta - nie lepiej jakas szosowa 11-21 np ? Pedały może Ritchey Micro 208g/185zł ? A do korby może secik tarcz trekingowych - 48/36/26? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 22 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2008 Czemu postanowiłeś kupić ramę MTB i jeździć nią po szosie? Nie łatwiej szosówkę kupić? BTW, fajny sprzęt. (wstaw rower do działu projektów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0 Napisano 22 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2008 1. Widelec alu, kaseta z korbą na razie starcza, biorę look quartz'e 2. Jest to sprzęt uniwersalny. Wymiana opon, amortyzatora i już można jeździć po krzakach. PS: Nie chce mi się już tam go wstawiać. Tu wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toosh Napisano 22 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2008 Quartze łamią się po zaczepieniu o korzeń nawet przy niskich prędkościach, foty na forum light-bike Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 23 Lipca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 No i tym sposobem mamy nową kategorię w rankingu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omen Napisano 23 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 to mój lvl też chyba zalicza sie do nowej kategorii nie ? xD co do no sainta.. to ładny i lekki :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 23 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 masz zamiar chociaz kiedys zalozyc terenowe kapcie? chociaz z tym widelcem alu i to tak nie zawojujesz w terenie ... rower ok. ale wg mnie skoro jest tak duzy asortyment, to po co na ramie mtb robic szosowke skoro i tak zasuwajac z gorki braknie ci przelozen? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0 Napisano 23 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 omen, to nie jest dobre miejsce na bajkopisarstwo . Nawet jak dla mnie, właściciela, ten rower jest dość szkaradny (niedopasowanie widelca do reszty) a co za tym idzie wygląda co najmniej anorektycznie i nieproporcjonalnie Spokojnie, poprawie to już niedługo, obiecuje Kapcie wraz z amortyzator zostaną wkrótce zaadoptowane (z tym że amortyzator raczej na stałe bo można dostać wstrząsu mózgu na 1.1 przy 8 atm), już nawet pokusiłem się o skrobnięcie tematu na forum: 2.1 RR vs 1.8 NN Owa "szosa" powstała m.in. ze względu na starty w supermaratonie w kategorii inne. Z początku miałem dylemat między prawdziwą szosą a tym czymś, jednak doszedł mnie głos rozsądku, bo co ja biedny zrobię gdy mam się przemieścić z punktu A do punktu B z kolegami albo udać się na jakiś mały wypadzik po ścieżkach szutrowych, lasku czy czymkolwiek innym ? Mocną stroną roweru jest uniwersalność (podkreślona już wcześniej). Nie stać mnie na kolejny rower więc poskładałem jeden, przede wszystkim dobry oraz uniwersalny, jednak aspiracjami bliżej szosy. Podczas treningu z szosowcami nie ma zadyszek, a utrzymanie stałej wysokiej prędkości to pestka. Nie zauważyłem większej różnicy pomiędzy prawdziwą szosą a ową namiastką. Zdaje sobie sprawę że w terenie może być tragedia ze względu na długość ramy (20") oraz długi mostek, czym się jednak nie zrażam bo jako tako na szosie pozostanę a tylko okazyjnie będę wypadać rekreacyjnie w teren Podsumowując - rower spełnia na chwilę obecną 95% moich potrzeb, po dojściu amora będzie idealnie Mogę wam zdradzić że będzie to najprawdopodobniej SID 08" PS: mam 183 cm Czytaj uważnie profil - Świnoujście (nigdzie nie ma gór) a nawet jeśli jakaś się nadarzy to te 60km/h da się utrzymać na czas zjazdu, więcej nie potrzeba Aktualnie modernizuje inne elementy, ale zastanowię się nad wrzuceniem większego blatu kiedy zużyje obecny. Jak na razie za nim około 5k km a nie widać żadnego zużycia (używam go przez 99% czasu) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 24 Lipca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 to mój lvl też chyba zalicza sie do nowej kategorii nie ? xD ... Yup, dzis podmiankę zrobię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 28 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 Ja zaczepilem Quartzami o schodu oraz cos ala korzen i nic sie nie stalo. Fakt ze predkosc niewielka byla no i to nie tyle byl ozaczepienie co docisniecie czy jakos tak. W kazdym razie troche jezdze na rowerze w terenie i nie wiem co trzeba zrobic zeby przy duzej predkosci zaczepic pedalem o cos. Chyba jezdzic miedzy jakimis mega kamlotami, ale to wowczas nie jest XC a raczej enduro czy cos takiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0 Napisano 26 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 Projekt zakończny: (No prawie bo mostek 100mm idzie...) Bar Ends: (Rogi): WCS SL 64 g Brake (Front): (Hamulec przedni) Deore XT 156 g [alu] Brake (Rear): (Hamulec tylny) Deore XT 157 g [alu] Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Deore LX 182 g Cables: (Pancerze i linki) XTR ok. 120 g Cassette: (Kaseta) Shimano CS-M760 11-32 262g Chain: (Lancuch) Shimano CN-N7701 266g Crankset: (Korby) Shimano XT FC-M760 ?tuned? 842 g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Deore XT FD-M770 152 g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Deore XT długi wózek 225 g Fork: (Widelec) Rock Shox Reba SL 20 cm 1620 g Frame: (Rama) No saint Luzifer 20" 1347 g Grips: (Gripy) Ritchey wcs cut 20g Handlebar: (Kierownica) Tioga Taskforce cutted 54 cm 124 g Headset: (Stery) Ritchey WCS 04" 119 g Pedals: (Pedaly) Look Quartz 253 g Seat: (Siodlo) Selle Italia SLR gel flow 177 g Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS 31.6x350 mm 228 g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) no name 22 g Shifters: (Manetki) Deore XT (bez linek) 232 g Skewers: (Zaciski kol) A2Z Ti red 87g Spacers: (Podkladki pod mostek) Ritchey Carbon 4 g Stem: (Mostek) Ritchey WCS 110mm + śrubki TI 25.4 105 g Tire (Front): (Opona przednia) Racing Ralph 26x1.1 456 g Tire (Rear): (Opona tylna) Racing Ralph 26x2.1 452 g Tubes: (Detki) Schwalbe/Conti supersonic/xxlight 195 g Wheels: DT Swiss 240s (243 g, 108) - 351 g DT Swiss 4.1 XR (421, 424) - 845 g DT Revo 1.8-1.5-1.8 black (60) - 265 g DT alu red (60) - 19 g __________________ Total: 9347 g http://img243.imageshack.us/my.php?image=p1010469cb1.jpg http://img301.imageshack.us/my.php?image=p1010470gk0.jpg http://img168.imageshack.us/my.php?image=p1010474fi7.jpg http://img168.imageshack.us/my.php?image=p1010473vr6.jpg Podsumowując wyszedł ciężkawy szrot I dla szosy:... Bar Ends: (Rogi): WCS SL 64 g Brake (Front): (Hamulec przedni) Deore XT 156 g [alu] Brake (Rear): (Hamulec tylny) Deore XT 157 g [alu] Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Deore LX 182 g Cables: (Pancerze i linki) XTR ok. 120 g Cassette: (Kaseta) Shimano CS-M760 11-32 262g Chain: (Lancuch) Shimano CN-N7701 266g Crankset: (Korby) Shimano XT FC-M760 ?tuned? 842 g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Deore XT FD-M770 152 g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Deore XT długi wózek 225 g Fork: (Widelec) Rock Shox Reba SL 20 cm 1620 g Frame: (Rama) No saint Luzifer 20" 1347 g Grips: (Gripy) Ritchey wcs cut 20g Handlebar: (Kierownica) Tioga Taskforce cutted 54 cm 124 g Headset: (Stery) Ritchey WCS 04" 119 g Pedals: (Pedaly) Look Quartz 253 g Seat: (Siodlo) Selle Italia SLR gel flow 177 g Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS 31.6x350 mm 228 g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) no name 22 g Shifters: (Manetki) Deore XT (bez linek) 232 g Skewers: (Zaciski kol) A2Z Ti red 87g Spacers: (Podkladki pod mostek) Ritchey Carbon 4 g Stem: (Mostek) Ritchey WCS 110mm + śrubki TI 25.4 105 g Tire (Front): (Opona przednia) stelvio 26x1.1 241 g Tire (Rear): (Opona tylna) stelvio 26x1.1 239 g Tubes: (Detki) Schwalbe xxlight 130 g Wheels: DT Swiss 240s (243 g, 108) - 351 g DT Swiss 4.1 XR (421, 424) - 845 g DT Revo 1.8-1.5-1.8 black (60) - 265 g DT alu red (60) - 19 g __________________ Total: 8797 g I wg prawa forum tak wolałbym być zapisany w rankingu ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omen Napisano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 sztywnego pozbyłeś się na zawsze ? czy na szosę będziesz przekładał ? rowerek bardzo ładny, a waga 9.4 mnie by bardzo zadawalała.. lecz przy tarczach nie wiem co do Niej masz widzę, że też jesteś zwolennikiem wąskiej kierownicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0 Napisano 26 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 Nie będę przekładał - nie umiem Waga jest do d.... szczerze mówiąc, w ogóle mnie niesatysfakcjonuje. Tak jak mówiłeś, na disc by było ok ale nie na V'kach. Niestety musiałem się ratować Rebą bo z sidem przy 20" ten rower niewyglądałby jak rower a pozatym ostatnio przybieram mocno na masie. Tak wole wąskie kierownice. Przynajmniej jest lżejsza, zwinniejsza i nie wygląda jak wajcha do zmiany torów ala PKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 Nic do tego nie mam czy jest Ci tak wygodnie czy nie, ale ciekawi mnie jak Ty zamontowałeś manetkę od Reby i dlaczego akurat tak ? Plastikowa obejma idealnie wchodzi po monitorek XT-ka... A co do wagi to jakbyś poszukał to spokojnie da się zejść, zaciski piast i tak dalej. Waga Reby z manetką ? czy bez ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeks Napisano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 jak sprawuja sie te pedalki? mocno trzymaja buta? ile juz na nich przekreciles ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0 Napisano 26 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 Manetka jest tam ustawiona bo tak mi serwisant ustawił. W tej dziedzinie jestem kompletne 0 . Akurat całkiem nieźle się tam sprawdza. Już wole niżej z wagą nie schodzić. Rower jest bardzo zwinny i dynamiczny (dzis objazd po plaży i terenie ) i nie widzę już sensu żeby pompować kupę kasy w pare gram, tymbardziej że pasuje to wszystko kolorystycznie i jest na dość solidnych komponentach. Wiem że w zacisku raczej nic się nie popsuje no ale podobają mi się te co mam. Rebe też wziąłem ze względu na efekty wizualne Waga bez manetki Pedałki są OK. Przejechałem nimi ok 500 km na szosie gdzie przyleganie do buta jest sprawą bardzo ważną. Po walce z podkładkami jest ok ale troche popracować trzeba było Sorka za błędy ale się śpiesze na obiad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 To może czas ustawić ją tak by nie kusiła swoją plastikową obudową podczas upadku ? Dopiero pisałeś że waga Cię nie satysfakcjonuje ;>. Jak tam Reba ? Pompowałeś już coś ? bawiłeś się ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas_t1 Napisano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 Fork: (Widelec) coś a'ka mosso cutted 21 cm 671 gHandlebar: (Kierownica) Tioga Taskforce cutted 54 cm 124 g Tire (Front): (Opona przednia) Racing Ralph 26x1.1 456 gTire (Rear): (Opona tylna) Racing Ralph 26x2.1 452 g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nawrotek Napisano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 cut cut cut - irregular verb hehe że nie zauważyłem nawet tego Btw. jak się jeździ na sztywniaku? bo mi chodzi po głowie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0 Napisano 26 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 Sama waga nie, liczyłem na 9kg> w set upie MTB. Nie mam zamiaru pakować się w części drogie i droższe (WCS, XT i Reba powinny starczyć) a lightowanie dla lightowania to troche bez sensu, bo po co poprawiać coś, co mi w zupełności wystarcza. 50-100 gram mnie nie zbawią a kolejne wydatki jakoś mi się nie uśmiechają tymbardziej że buduje już szosówkę. Rower jeździ bardzo dobrze tylko zbyt długi mostek wymusza na mnie "sportową sylwetkę". Manetkę okręciłem w dół ale nie za bardzo bo nie mogłbym wówczas włączyć blokady. Trochę pancerz jest naciągnięty dziwnie no ale lepiej tego nie zrobie... Ciśnienie jest do d*** ustawione. 90 w pozytywnej, 80 w negatywnej i przy 70 kg wrażenia prawie jak w starym RST 281 - 3 cm max ugnie się to . Jutro pożycze pompkę i zajmę się tym szajsem... (Na zdjęciu widać paseczek na wysokości 5 cm, i to jest max tego co udało mi się wyciągnąć ) Ehh... Za to "cutted" zapadnę się zaraz pod ziemie, ale wstyd A maturę niby naskrobałem na 82%. Kompromitacja Sztywniak był super. Bardzo bezpośredni. Rower nie był nerwowy. Używałem go w 99% na szosie. Raz zaliczyłem nim teren (na 1.1 stelvio) i też się spisywał dobrze tylko przód strasznie w doł mi poleciał (6-8cm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 Machnij sobie pozytywną komorę na 70, a negatywną na tyle samo albo minimalnie mniej przejedź się i zobaczysz. Im więcej w negatywnej tym czulszy amor, ale tym samym skok się lekko zmniejsza... Najważniejsze jest to, żeby Tobie rower pasował a nie sąsiadowi spod 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0 Napisano 26 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 Mam 100mm ustawione także na skoku mi aż tak nie zależy. Dzięki za radę i pewnie tak zrobię albo zaczne nawet od 110/110 tak jak w instrukcji pisze, bo na razie to nie ma różnicy kiedy blokada jest włączona a kiedy wyłączona żeby już nie spamować zaedytuje: Tak lubię miękko. Czytałem że im większa różnica między komorą +/- tym amortyzator jest twardszy/miększy niezależnie od ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 Domyślam się że wolisz mieć miękko ? Jeśli tak to 110/110 będzie jak sztywniak . Pokombinuj, za którymś razem na pewno Ci ustawienia przypasują. Weź jeszcze poprawkę, że jeżeli jest to nowa Reba, a Ty zrobiłeś na niej nie wiele km to ona się musi lekko dotrzeć, tak jak było z moją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ciastkorz Napisano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2008 Coś mi waga Reby nie pasuje 20cm rura sterowa + manetka i 1620g ? Ja mam identyczną rurę co do milimetra, manetkę i moja waży.... 1735g o.O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.