Skocz do zawartości

[sztuciec] do 800 PLN z regulowanym skokiem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie, jako że jeden z moich pierwszych postów:).

 

Jestem w trakcie składanie w miarę uniwersalnego fulla. Ramka, która już do mnie jedzie (mam nadzieję) to HAWK FS II o skoku 100 mm. Podobno standardowo zamontowany był w niej amor o skoku 120mm.

 

Ponieważ czasami lubię założyć slicki na koła i sobie gdzieś dalej śmignąć asfaltem, zależy mi na regulacji skoku. A nie wyobrażam sobie tego przy widelcu o skoku 120. Znowu przy jeździe w dół, 100mm które mam obecnie czasami nie wystarcza. Aktualnie użytkuję Manitou Splice 100 TPClokout. Ważę ok 80kg i jazda w dół po kamieniach sprawia mi przyjemność ;).

Priorytety:

1. cena - 800PLN, chyba żeby było coś naprawdę wartę to troszkę więcej

2. skok - regulowany minimalny zakres regulacji to 100-120.

3. waga - nie więcej jak 2kg z mały haczykiem

4. tarcze - musi wytrzymać 180mm, najlepiej bez pivotów pod fały

5. może być używka

 

 

Wiadomo gdzie znalazłem takie propozycje:

 

1. Relic Elite FFD-R RTWD 100-130mm

Wszystko super tylko po co do nowych amorów dają stare tłumienie FFD. Aktualnie mam Splica z TPC i chodzi tak sobie a co dopiero starsze FFD. Ile razy trzeba wykonać obrotów pokrętłem żeby zmienić skok z min do max? Tak jak w U-turnie czy mniej?

2. BLACK SUPER 120

Ten mi się podoba najbardziej

3. RECON 351 U-Turn, Revelation 426 Coil U-Turn , używane, czasami się trafiają w niezłej cenie.

 

Może jeszcze jakieś propozycje?

PozdROWER

Napisano

Kiepskie "chodzenie" Splice'a nie jest raczej efektem kiepskiego tłumika TPC (bo to taki kiepski tłumik nie jest), tylko prymitywnego sposobu smarowania smarem stałym. Miałem Blacka, a obecnie mam Nixona. Obydwa z tłumikami TPC i półotwartą kąpielą olejową i bardzo je sobie chwalę. Na FFD nie jeździłem, ale zakładam, że będzie gorzej.

Co do RTWD, to mam w Nixonie. Skok można zredukować podczas jazdy ale nie da się go już wydłużyć przy obciążonym widelcu. Oznacza to więc konieczność zejścia z roweru. Ilość obrotów potrzebnych na zmianę skoku w pełnym zakresie policzę jak będę w domu.

RTWD jest niegłupie przy jeździe w terenie pod górę, gdy zależy ci na zachowaniu niezłej trakcji koła i zmianie geometrii. Na asfalt to wg. lepszy był wg. mnie właśnie TPC Lockout. który miałem w Black'u.

Napisano

Dzięki wielkie za info :P. Czyli kręcić trzeba podobnie jak w u-turnie. Mówiłeś że się nie da zwiększyć z powrotem skoku, nawet jak się pokręci pokrętłem i podrzuci koło do góry?

 

Z tym drętwym "chodzeniem" Splica masz na pewno rację. Prawdę mówiąc nigdy nie używałem blokady skoku, pewnie dlatego że splice chodzi trochę mułowato i aż tak nie bujało na asfalcie. Wstępnie jestem zdecydowany na tego Blacka, ale jeszcze się zastanowię.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...