Skocz do zawartości

[obręcz] Alexrims ACE 18


sowix1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy opłaca sie kupić obręcz Alexrims ACE 18 (nową) w wersji niekapslowanej za 30 zł.

Czy będzie dobra do jazdy turystycznej (gł. ścieżki i drogi, a czasem trochę polnej drogi) na moją wagę (75 kg)?

A jak wypada ACE 18 na tle Rigida ZAC 19 ?

Napisano

Będzie ok, to o czym mówisz wytrzyma bez problemu. Cena też jak najbardziej ok :P Pojawiło ich się trochę na allegro w tych cenach.

Napisano
Będzie ok, to o czym mówisz wytrzyma bez problemu. Cena też jak najbardziej ok :P

A w porównaniu z RIGIDA ZAC 19 jak ona wypada?

Napisano

Nie mam pojęcia bo z rigida nie miałem styczności, musiałbyś poczytać o nich. Kiedyś kolega miał koła na obręczach rigidy zac 19 i gięły sie jak masło, ale wydaje mi się, że wina tkwiła w zaplocie kół. Co do ACE18 to dobra obręcz.

Napisano

Za 30 zł?

Wzięłabym z 6 :unsure: .

Jeździłam na tych obręczach - co prawda w wersji kapslowanej - przez ponad 10000 km, terenowe XC (również po górach) oraz trekking z sakwami. Bardzo mocne, a przy tym lekkie (bez kapsli już wręcz bardzo lekkie) obręcze.

W twoim przypadku nawet bym się nie zastanawiała... bo ci sprzątną sprzed nosa :thumbsup:

Pozdrówko entuzjastyczne :teehee:

Napisano

A obręcz 440-450 g? Bo tyle mniej więcej powinna ważyć bez kapsli (moja okapslowana ważyła 460 g).

Chyba, że je teraz "spaśli"... choć pytanie brzmiałoby: w jakim celu?

Pozdrówko zniżkowe :thumbsup:

Napisano

@Ecia nie sprzątną mu, bo trochę się tego na allegro pojawiło za tą cenę :thumbsup: Śmiało możesz brać :teehee:

Napisano

Fifi: ale ja lubię jeździć bezstresowo, a nie trząść się i hamować przed każdym kamyczkiem (zwłaszcza na zjeździe), bo mi jeszcze obręcz pęknie...

Poza tym: pokaż mi obręcz w wadze 400 g za 30 zł :teehee:

Pozdrówko realistyczne :thumbsup:

Napisano

Za 30zł to oczywiście, że nie znajdę. Ale nic nie mówiłem o obręczy 400g za 30zł. Mówiłem tylko o wadze.

Ja też lubię ostrą jazdę, nie hamuję tam gdzie nie trzeba i nie trzęsę się o swoje obręcze mimo, że nie ważą tych 460g tylko "troszkę" mniej.

Napisano

A ja właśnie mówię o stosunku waga/cena. Te obręcze są lekkie nawet biorąc pod uwagę ich cenę katalogową - porównując z konkurencją w tej samej cenie.

Ja jednak nie ufam przesadnie wylajtowanym komponentom - nawet pomimo faktu, ze sama mało ważę. Lekkie koła - tak, ale z umiarem (dopóki technologia obróbki metali nie pójdzie do przodu tak, że 400 gramowe obręcze staną się normą, podobnie, jak dziś obręcze ok. 500 g).

Pozdrówko zachowawcze :thumbsup:

Napisano

Również polecam ACE18, mam taką z przodu i nie mam żadnych zastrzeżeń a po górach jeżdżę dużo i szybko :P A za 30 złotych to już w ogóle bym się nie zastanawiał...

Napisano
A ja właśnie mówię o stosunku waga/cena. Te obręcze są lekkie nawet biorąc pod uwagę ich cenę katalogową - porównując z konkurencją w tej samej cenie.

Ja jednak nie ufam przesadnie wylajtowanym komponentom - nawet pomimo faktu, ze sama mało ważę. Lekkie koła - tak, ale z umiarem (dopóki technologia obróbki metali nie pójdzie do przodu tak, że 400 gramowe obręcze staną się normą, podobnie, jak dziś obręcze ok. 500 g).

Pozdrówko zachowawcze ;)

Sądzę, że 400 gramowe obręcze to już norma.

Napisano

Może nie tyle co norma, ale nie ma problemu z ich dostaniem i większość jest już sprawdzona i można śmiało brać takie lekkie obręcze.

Napisano

Dla mnie norma będzie wtedy, gdy ceny zejdą do poziomu obecnych budżetowych 500 gramówek, a i dostępność będzie analogiczna. I kiedy technologia ich wyrobu oraz zastosowane materiały spowodują, że ludzie nie będą się zastanawiali, czy taka obręcz pożyje 7, czy 10 tys. km, a może (aż!) 15 tys., jak to obecnie ma miejsce choćby w przypadku wylajtowanych DT.

Pozdrówko przyszłościowe ;)

Napisano

Tak czy inaczej w kwestii ACE18 (miałem to wiem :wub: ):

 

plusy:

- bardzo niska cena w stosunku do jakości

- bardzo dobra sztywność - jedną swoją nawet ponawiercałem i nadal służy jak służyła :P

 

minusy:

- jest wąska, opony powyżej ok. 1,9 trochę ciężko jest równo ustawić i mogą przez to się "bujać" i łapać snejki - sam przybiłem Kendę 1,95 2 razy do obręczy,

- waga realna ok. 460-470g jednak nie powala, choć dla nieliczących gramów jest naprawdę dobra :)

 

W tej chwili mam DH19 niekapslowaną na tyle (musiałem coś założyć i tak wyszło) nie odczuwam większej różnicy w wytrzymałości między kapslowaną. Może jak zacznę szaleć albo przejadę parę tysiaków coś się stanie, ale chwilowo bez problemu :)

Napisano

Ja korzystając z okazji spytam się o co następuje - czy lepiej kupić wspomnianą ACE 18 czy DH 18? Kawałek chłopa ze mnie (9 dych) i potrzebuję zamiennika dla skasowanej obręczy tylnej (pójdzie cały wheelset razem z piastami Deore DSC). Zastanawiam się właśnie nad tym DH, ale widze, że zachwalacie tą ACE - jak się ma jedna do drugiej? Będę wdzięczny za opinie użytkowników.

Napisano

DM18 ujeżdżam już od 16tys km i trzymają się dobrze, więc polecam. Waga trochę duża, bo 600g, ale przy Twojej wadze, nie brałbym nic specjalnie lżejszego. Obręcz jest bardzo mocna, po tylu kilometrach, dopiero jakiś czas temu wystąpiło lekkie bicie, tak więc jak dla mnie to bardzo dobrze. Mam ją na tyle i na przodzie, komplet. Więc z tych dwóch zwracając uwagę na Twoja wagę wybrałbym DM18.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...