PsychoticArchitect Napisano 19 Lipca 2008 Napisano 19 Lipca 2008 Czołem, Pytanie jak w temacie. jestem na etapie składania tylnego kółka do mojego rumaka. I w sumie byłem zdecydowany na piastę XT [775] z bieżącego rocznika, ale mój zapał opadł w momencie jak zacząłem czytać o problemach z bębenkiem etc. I teraz pytanie... jaka jest/będzie potencjalna różnica [zakładając bezawaryjność sprzętu] w pracy miedzy piastą LX [585] a XT [775]? Przede wszystkim chodzi mi też o trwałości oby jak najdłużej kólko się kręciło jak najdłużej :P bo jak kręcę teraz kółkiem tylnym to aż mi się płakać chce. Czy też może warto pomyslec o XT 765? Technologia uszczelnienia jest chyba taka sama w obu piastach? czy się mylę? Ogólne pytanie to czym się te piasty różnią ? będę wdzięczny za wszelkie info.
Mod Team bogus Napisano 19 Lipca 2008 Mod Team Napisano 19 Lipca 2008 XT powinna być lepiej uszczelniona od LX. Choć po opiniach przeczytanych na temat XT z 2008 roku mam uraz do tych piast. Osobiście wolałbym zainwestować kasę w paistę Novateca niż jeździć w niepewności, że coś się posypie i trzeba będzie kilka kilosów w najlepszym wypadku prowadzić rower.
PsychoticArchitect Napisano 20 Lipca 2008 Autor Napisano 20 Lipca 2008 no dobra... powinna, ale czy jest? i jaka jest różnica miedzu 765 a 775? no i jak to jest, ten novatec [ http://centrumrowerowe.pl/index.php?s=7120...skid=1&l=pl ] to jest blizej do LX czy do XT? i co w ogóle jest on wart?
anulkaa Napisano 24 Lipca 2008 Napisano 24 Lipca 2008 Z tą XT miało problem dopiero parę osób a sporo osób kupowało. Nie wydaje mi się równiez aby był sens brać tego Novateca jeżeli w takim przypadku boisz się wziąć XTka. Z Novatecami jest podobna sytuacja, sporo osób kupiło, wielu zadowolonych, ale też wielu się żaliło. Co do reszty pytań, nie posiadam odpowiedniej wiedzy, aby Ci móc na nie odpowiedzieć.
pawellldef Napisano 24 Lipca 2008 Napisano 24 Lipca 2008 no dobra... powinna, ale czy jest? i jaka jest różnica miedzu 765 a 775? no i jak to jest, ten novatec [ http://centrumrowerowe.pl/index.php?s=7120...skid=1&l=pl ] to jest blizej do LX czy do XT? i co w ogóle jest on wart? Ja mam NOVATECA (ale pod v-brakea jeszcze) i jestem zadowolony. Paru znajomych ma model pod disc ale na 4 maszynach i wszyscy twierdza, ze jest na pewno lepszy od piasty LX... A jak z piasta XT nie mam pojecia
benek Napisano 25 Lipca 2008 Napisano 25 Lipca 2008 A oscylujesz tylko w tych granicach cenowych co w/w piasty, bo jak martwisz się o uszczelnienie to ja bym szedł w DT Swissy. Wiem, że najtańsza jest 2 razy droższa niż XTek, ale może warto się szarpnąć. Sam zakupiłem ONYXy jak kumpel pokazał mi swoje rozebrane 1 raz po 1.5 sezonu - 0 piasku, smar jak z fabryki, ... a on roweru nie oszczędza.
PsychoticArchitect Napisano 6 Sierpnia 2008 Autor Napisano 6 Sierpnia 2008 hehe, w końcu złożyłem tylne kółko na XT, ale ubiegłorocznych [765], do tego Ace19 i DT Champion. Zobaczymy co to bedzie warte... Pierwsze wrażenia dość pozytywne, bo poprzednie kólko to się już mało co kręciło... ale szczerze powidziawszy to liczyłem na większą toczność koła Przednie kolo na pieście noname toczy sie dłużej nie wiem czy tak to ma być, bo z tył jest jeszcze bębenek etc. Po pierwszej jeździe, raczej po lekku plus trocheterenu typu kamienie/korzenie jakiejś centrym nie stwierdzam... Szprychy postrzelały, więc chyba napręzenia się tam porozkładały odpowiednio... czy warto sie przejść z takim kółkiem po jakimś czasie do 'ponaciągania' szprych? I kolejna kwestia... czy może sie w nowym kołku pojawić jakiaś niemiłą niespodzianka w postaci minimalnego, ale jednak, bicia [na boki, nie promioniowego] w ramach 'układania' się koła?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.