Skocz do zawartości

[łańcuch] problemy w nowym zestawie


kadlubek

Rekomendowane odpowiedzi

witam :down: ostatnio wymienilem sobie kasete na PG950 i łańcuch na deorke. standardowo łańcuch miał długość 114 ogniw, wiadomo - trzeba skrócić. sugerowałem się długościa starego łańcucha i skróciłem ok 8-10 ogniw. wyluzowany i ucieszony z nowego zestawu przejechałem się kawałem i coś jest nie tak :rolleyes:. w trakcie "luźnej" jazdy łańcuch zachowuje się wporządku,nie hałasuje zbytnio, biegi wchodzą elegancko. lecz troszke przerzutka pewnie wymaga regulacji. ale nie w tym problem. przy mocniejszym depnięciu łańcuch skacze( bardzo głośny pojedynczy trzask, jakby ktos strzelał z broni :] ) i to mam pytanie do Was

1. czy przyczyną może być za duże lub za małe skrócenie łańcucha?

dodam że przejechałm juz ok 30 km na tym zestawie i dalej jest to samo.

2.co proponujecie?

wydaje mi się ze wyregulowanie przerzutki nic tu nie pomoże, łańcuch nie chce przeskawiać na inne przełożenie, dobrze kreci się na swoim przełożeniu. lecz kręcąc korbą odczuwam dragania na spdach.

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przy zmianie kasety nie odkręcałeś przypadkiem tylniej przerzutki. Jeśli tak to sprawdź czy dobrze ją przykręciłeś. Ustaw na najmniejszym przełożeniu i sprawdź czy kółka przerzutki ustawione są w jednej płaszczyźnie z najmniejszą zębatką kasety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Odwrotnie niż podał uchmanek. Wrzuć z przodu i z tył najmniejszą. Jeżeli wózek jest równoległe do podłoża to jest dobra długość. Każda inna pozycja wózka będzie oznaczała albo za krótki łańcuch albo za długi.

Czy przeskakuje ci lub słyszysz ten trzask na każdym przełożeniu? Skąd dobiega hałas z przodu czy z tył?

Może kółko od przerzutki jest ze daleko od kasety przez co łancuch ślizga się po kasecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duzo jest mozliwosci:

 

1. zle wyregulowana przerzutka tylna jak koledzy pisali - regulacja przerzutki

2. korba zuzyta i z nowym lancuchem nie wspolpracuje - wymiana korby lub czekanie az sie dotrze( moze trwac kilkadziesiat/kilkaset km)

3. niezabardzo kompatybilny lancuch z kaseta i korba - poszukanie wlasciwego lancucha a moze masz korbe co wymaga innego lancucha i kasete ktora wymaga innego :P to wtedy wszystko musisz wymienic :D

 

ale moze wystarczy wyregulowac przerzutki jak w pkt. 1 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...