Snake20 Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 Chciałbym się zapytać jaki typ hamulca mogę zamontować na tym widelcu (v-brake, tarczowy czy tylko szczękowy?) Amor nie posiada piwotów, orientuje się ktoś jaki to typ i czy w ogóle można zainstalować. Nie ma jak to być zielonym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 Musiałbyś znaleźć piwoty do niego i wtedy masz mocowanie pod canti. Na zdjęciu nie widzę(bo też tak zrobione) ale patrząc na amor, to mocowania pod tarcze nie będzie miał. Chyba, że masz na lewej goleni możliwość zamontowania tarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fallout Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 przeciwności to zamontowania v-brake'ow też nie widzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 Dopóki nie znajdziesz piwotów to nie zamontujesz żadnych hamulców, a jak będziesz miał piwoty to możesz sobie zamontować cantilevery albo V-ki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snake20 Napisano 15 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 Jeszcze nie widziałem go na oczy, ale już kupiony z ramą canyona. Amor to model z 96 r, wiec o tarczy raczej nie ma co myśleć, w sumie to dopiero co się dowiedziałem że to staruszek. A może by tak odkręcić to podkowę (czy jak jej tam) i zamontować coś innego pod v-brake (jak znam życie to można o tym pomarzyć). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 No tak o Vkach zapomniałem. Możesz potem je sobie zamontować, ale musisz kupić piwoty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snake20 Napisano 15 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 Coś takiego przejdzie? Czy nie obędzie się bez kalkulacji. Bo raczej do tego modelu to nie będzie łatwo znaleźć. http://www.allegro.pl/item399002279_piwoty...m_7075_pa9.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 ten judy jest jeszcze z epoki przed vbrake - "ucho" na podkowie jest do mocowania linki cantileverow. oczywiscie mozna prosciej - montujac v brake. z dostepnoscia piwotow moze byc problem bo to zabytek co do tarczy - w roku 96 robil jakies hope - ze specjalnymi obejmami na widelec. nie wiem jak z siłą hamowania tamtej tarczowki ale co do nowych to bym sie bał. judy byl wysokim modelem wtedy i raczej do znalezienia w lepsiejszych rowerach a takie kupowali ludzie ktorzy najczesciej sporo i zawodniczo jezdzili. mam wątpliwosci co do stanu tego widelca. nie wiem czy twoj zakup byl sentymentalny czy budzetowy - moze lepiej zanabądź jakis nowy widelec. oceniam po ksztalcie a nie parametrach - powinny byc dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 Może lepiej przejdź się do rowerowego potem z tym widelcem i niech Ci zmierzą jakie powinny być piwoty, potem możesz zamówić na tej aukcji, bądź może w tym sklepie będą mieli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snake20 Napisano 15 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 Z tego co mi sprzedający mówił to amor działa "przyzwioicie". Zakup był czysto budżetowy a za całość z ramą i częściami osprzętu z grupy alivio zapłaciłem niecałe 150 zł. Niektórzy powiedzą obraz nędzy i rozpaczy, ale za te pieniądze. Przerzucenie się z makrokesza na to nie będzie chyba krokiem wstecz. Mam nadzieje tylko, że nie bedzie mi to sprawiało wielu poblemów. Mody, mam suwmiarkę w domu. Potrzebna będzie średnica od wewnątrz czy jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 potrzebny jest typ gwintu. "mam wątpliwosci co do stanu tego widelca." tobo: patrze na to zdjecie i nie widze nic niepokojacego. chodzi ci o wiek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 Tak jak mówi uchmanek, potrzebny jest typ gwintu i musi być odpowiednia długość piwotów (ta, która wchodzi do amora) średnica też. Co do amorka, nie wygląda, żeby przez jakieś wielkie męki przechodził jak patrzy się na niego z zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 te judy mialy zamkniety kartusz tlumienia, ktory nie dosc ze wlasciwie nawet przy posiadanej regulacji nie dzialal jak dzisiejsze (jakby nie ustawic regulacji widelec był "szybki"), to lubil pękać lub zlać sie przez tłoczysko - o ile pamietam zalecany okres eksploatacji miedzy serwisami to bylo ok 200 godzin. mysle ze przez 12 lat widelec bujał sie wiecej niz 200 godzin no i zawartosc takiego zamknietego tlumika po 12 latach mogla zmienic swoje wlasciwosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 W rowerowym powiedziano mu, że chodzi przyzwoicie, to jakieś pojecie o tym mają w sklepach, więc może wcale nie jest z nim tak źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 nie wiem co znaczy dla nich przyzwoicie. mialem mozliwosc jazdy na judy xl (wtedy byl to jeden z najwyzszych modeli rock shoxa) z tlumikiem takim jak ten judy plus - co bylo nowsocia - samymi sprezynami bez elastomerow. regulacja tlumienia - tak jak pisalem - nie dzialala wcale (byl to nowy egzemplarz wiec o trefnym towarze nie bylo mowy) a dodatkowo stukal jak nawiedzony przy pelnym szybkim rozprezeniu. widelec ten pozyczylem od wlasciciela na czas reklamacji na moj a uzywalem go zaraz po zalozeniu innego zamiennika - rst 281. kultura pracy byla wlasciwie ta sama. no ale nie to jest tematem tematu juz wiecej nie mieszam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 No tak, niech właściciel cieszy sie z jazdy A wydaje mi się, że po przesiadce z makrokesza, tak właśnie będze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snake20 Napisano 15 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 Tobo żeś mnie pocieszył ... Napiszcie mi jeszcze nie zakładając nowego tematu, jaka może tu być na oko średnica sterówki bo mam mostek i kierownice od zooma w lepszym stanie (mostek na 38,6 mm). Myślicie czy bedzie pasował? Czy może zostawić tak jak jest (na zdjęciu kierownica titec, mostek felt) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 1 1/8" jak masz mostek też taki, to możesz wkładać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 czy ja cie pocieszylem? sprawdzisz sam na ile jest lepiej. po prostu moja opinia jest skażona eksploatacja lepszego widelca z ktorego przesiadlem sie na judy o tej samej konstrukcji pocieszajac czy nie: samemu mozna realnie popatrzec ile jest wart 12letni widelec jesli moze nawet nie brutalnie ale w miare intensywnie meczony. zewnetrzne slady eksploatacji a dokladnie ich brak o niczym nie swiadczą. moje rst mozo comp wygladalo na zewnatrz piknie a w srodku mialo luzy i chwialo sie jak pijaczek na wietrze rs w tamtych czasach nie potrafil robic tlumienia i tak bylo do czasow systemu pure damping w psylo. co do sterow to wyglada ze jest to 1 i 1/8 cala czyli ahead taki jak dzis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snake20 Napisano 15 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 tzn aktualnie w moim rowerze mam beznadziejny amor ballistic (zresztą cały rower na full), rura sterowa jest w nim na 22,2mm tylko, że na końcu rura jest pogrubiona (na 38,6mm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 Ten ballistic to pewnie jest na 1". A co do mostków po prostu przymierz czy ten, który chcesz wsadzić będzie pasował i po problemie A swoją drogą ten felt, co jest teraz nie jest taki zły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snake20 Napisano 15 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 Do ramy brakuje mi jeszcze haka pod przerzutkę (sry, że zaśmiecam topic), ale jakby się ktoś orientował co to za typ to będę wdzięczny. PS. Rama chyba nie jest z tego okresu co amortyzator, chociaż wizualnie można tak sądzić. Ciekaw jestem ile to może ważyć (rozmiar 17''). Obecny rower waży lekko ponad 20 kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 Lekko ponad 20kg... Ta masa powala A hak po prostu musisz dopasować, poszukać aż jakiś przypasuje. Najlepiej zważyć ramę i wszystko będzie jasne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 16 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2008 Hak dorób sobie u ślusarza bo wątpię czy jakiś inny ci podpasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snake20 Napisano 16 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2008 Schwafel a wiesz może jakie są wytyczne odnośnie haka. Jakie wymiary, na co trzeba zwrócić uwagę itd. Można gdzieś o tym poczytać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.