mudia Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 Zamierzam zmienić moje wysłużone ALIVIO na następujący zestaw: Korba - Shimano LX FC-M582 (2008) Kaseta - Sram PG 850 (11-32) Łańcuch - Sram PC 870 lub PC 850 Co sądzicie o działaniu takiego zestawu? Zależy mi też, aby był to napęd 8. Wolałbym zestaw homogeniczny, ale wiele dobrego słyszałem o łańcuchach SRAMa (wyżej niż PC-38) a w dziedzinie korb podobno rządzi Shimano. Czy będzie duża różnica pomiędzy Sram PC-870 i PC-850? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 ja slyszalem i widzialem sporo niedobrego jesli chodzi o lancuchy srama ekstremą był najwyzszy model srama z drązonymi pinami i wierconymi ogniwami ktory popekal w kilkunastu miejscach na zewnetrznych ogniwach po kilkunastu km szosowej przejazdzki uzytkownika w drodze do pracy i do domu. poza tym jesli kupujesz wysoki model lancucha sram to jego cena jest sporo wyzsza od wysokiego modelu shimano - wystarczy popatrzec na lancuch xtr i najwyzszy model sramowski na 9tkę. mam bardzo dobre wspomnienia z uzytkowania lancucha shimano ig 90 (dawne xt). dobre zabezpieczenie przeciw korozji, ladne wykonanie, trwaly. kasety shimano - proponuje xt - moim zdaniem starsze modele jakoscia odbiegaja na plus od obecnych - takie jest moje doswiadczenie. korby - hm, dzis zorientowalem sie ze zdechl mi wklad ht2 do korby hone... a co zabawne do niedawna nastawialem sie ze moge kupic zamiennik accenta za 65 zl albo shimano za 85 (taką ostatnio cene widzialem w sklepie). ku mojemu zaskoczeniu okazalo sie ze velo nie ma takich wkladow tylko wklady do korb truvativa a shimanowskie podrozaly do ponad stówy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender75 Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 Akurat z tych 3 rzeczy stanowiących napęd, zdecydowanie wybrałbym wszystko od Shimano. Sam mam kasetę xt + łańcuch xt 93 i polecam. Od Srama za to polecam manetki i przerzutki, ot taka moja mała dygresja Powodzenia w doborze części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 yup, zmienilbym lanuch na shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mudia Napisano 15 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 Widzę, że SRAM jako kaseta/łańcuch nie cieszy się dobrymi opiniami. Co do 8 XT, to problem w tym, że już nie jest produkowana i to co jest w sklepach te resztki z magazynów. Wcale nie mam pewności czy za pół roku znajdę zamiennik w sklepie. W takim razie z Shimano pozostaje tylko Alivio jako komplet kaseta/łańcuch. Co prawda kaseta Alivio jest 50-60g cięższa niż PG 850, ale jak wynika z innych topików, to będzie się wolniej ścierać. Czy kaseta XT jest dużo bardziej odporna na ścieranie, czy też może podstawowa różnica leży w wadze (no i oczywiście w cenie)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 sporo czasu temu znalazlem w niemieckim mountain bike test kaset. byly tam kasety shimano, chyba sunrace i jeszcze jakas. testowano min twardosc materialu z jakiego zrobione byly koronki. wg tamtego testu wyszlo ze materaial uzyty do produkcji kaset wyzszych w hierarchii shimano jest lepszy. bylo jednak tez sporo dyskusji na ten temat na forum i o ile pamietam to uzytkownicy roznych napedow i opcji ich kombinowania nie zauwazyli specjalnej roznicy w trwalosci. poszczegolne kasety na pewno roznia sie wagą, technologia konstrukcji i jakoscia wykonczenia koronek. zywotnosc i jakosc pracy zalezą bardziej od czystosci napedu, stosowanych technik wielołancuchowych, warunkow eksploatacyjnych, finezji przerzucania stosowanej przez uzytkownika techniką najbardziej przedluzajacą zywotnosc napedu jest stosowanie zamiennych lancuchow. ale oczywiscie podnosi to koszt calosci. jesli jezdzisz calorocznie to zima bedzie duzym wyzwaniem dla ciebie i napedu. zaniedbanie "higieny" spowoduje natychmiastowy skutek w postaci rdzawki. srodki uzywane do utrzymania drog w przejezdnosci są agresywne i jesli raz dziabną one łancuch to wlasciwie jest on stracony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
staniolbiker Napisano 16 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2008 Tak jak większość odradzam łańcuchy srama, trwałością szału nie robią. Może by to wypadło lepiej przy technice trzech łańcuchów, ale na jednym z pewnością daleko nie zajedziesz. Co do kaset sramowskich mam całkiem odmienne zdanie, od dłuzszego czasu używam kaset srama i nie mam powodów do narzekań. Aktualnie mam zestaw: Korba Sh XT, kaseta Sram X-0, łańcuch Rohloff i wszystko współgra bez zarzutów :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 16 Lipca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Lipca 2008 Ja znów mam inne odczucia. Miałem kasetę Sram 5.0, która po 1500 km nadawała się na śmietnik wraz z łańcuchem Sram PC-48, dodatkowo pękła mi w niej koronka o czym pisałem na forum. Obecnie mam kasetę Shimano HG-40 u żywaną z łańcuchem PC-48 od mniej więcej 1500 km, nie widać po tym zestawie właściwie żadnego zużycia. Taki jaki mi założyli taki jest (no może minimalnie zużuty). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender75 Napisano 16 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2008 Mudia, a nie będzie lepszym rozwiązaniem kupić kasetę 9 rzędową, na bębenek 8 rzędowy 9 wejdzie. Musiałbyś jedynie kupić manetki na 9 biegów tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mudia Napisano 16 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2008 Nie kupię 9 o ile jest to tylko możliwe: -wymaga dokładniejszego działania tylnej przerzutki -są kilkukrotnie droższe -konieczna zamiana klamkomanetki 8 na klamkomanetkę 9 lub klamkę i manetkę. Jako, że te elementy zazwyczaj sprzedawane są w kompletach po 2 sztuki, to jest to całkiem spory dodatkowy wydatek Czy 9 zapewni mi większą trwałość komponentów? Być może tak, ale koszt 9XT jest kilkukrotnie większy niż np ALIVIO (podobnie z łańcuchem), a nie przedłuży mi tyle samo razy żywotności napędu. Fakt, że jest jeszcze mniejsza waga XT itp, ale mam fulla, i te urwane 200g z napędu naprawdę nie zrobią dużej różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender75 Napisano 16 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2008 Klamkomanetki w przypadku zmiany na 9 to rzeczywiście problem, gdybyś miał manetki osobno to co innego. Pozostaje Ci szukać. Mimo wszystko obstaje przy napędzie Shimano. Pozdrawiam Fender. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy Napisano 16 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2008 Ja zarówno na kasetę i łańcuch Srama nie narzekam. Znoszą tyle ile mają znosić. Jednak w cenie kasety i łańcucha mogę mieć kasetę i trzy łańcuchy shimano, i pewnie jeszcze zostanie na kilka piw. Tak więc wybór staje się oczywisty. Póki mój napęd Sram'a dogorywa to będzie jeździł. Potem przerzucę się na kasety i łańcuchy Shimano. Przerzutki zostawię Srama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczor Dodgers Napisano 16 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2008 A ja od sh*tmano trzymam się z daleka. Mam kasete Srama 5.0 8sp i do tego łańcuch conneX'a 804 ze spinką Srama. Wszystko się kręci już od około 4,5 tys km, przetrwało zimę i nadal ma się dobrze. Łańcucha Shimano nigdy więcej... mam dość po zerwaniu 3 łańcuchów LXa (spacer kilka km w SPDach nie jest przyjemny). A teraz jak będe zmieniał kasete to raczej na jakąś szosową bo tej 11-28 nie wykorzystuje w pełni. Podsumowując, Sram na Shimano... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mudia Napisano 17 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2008 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Zdecydowałem się na ww korbę i pozostanie przy aktualnej kasecie i łańcuchu czyli ALIVIO. Ładny komplecik (kaseta i łańcuch ALIVIO) można dostać na allegro za 65zł, czyli jest to tyle co za samą kasetę SRAM 5.0. Koszt całości z narzędziami i przesyłką to ok 350zł. Pod koniec roku zamierzam zmienić hamulce na hydrauliczne, co wymusi rezygnację z klamkomanetek. Wtedy zastanowię się nad napędem 9 rzędowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kello Napisano 17 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2008 ja na zestawie kaseta sram 7.0 i dwa lancuchy pc59 przejechalem 6071km na zestawie kaseta sram 9.0 i dwa lancuchy hg93 przejechalem 5684 biorac pod uwage to, ze na 7.0 kilkaset ostatnich km przejechalem na slizgajacym sie napedzie a 9.0 nie to stwierdzam, ze powyzsze zestawy starczyly na dokladnie tyle samo wiec po co przeplacac. co wiecej mialem wczesniej zestaw kaseta lx i jeden lancuch pc59 i przejechalem na nim tez tyle samo (dokladnego kilometrazu nie podam) wiec poraz kolejny po co przeplacac teraz ujezdzam kasete xt i dwa lancuchy hg93 no i zobaczymy ile wytrzyma jak na razie ma chyba 2kkm warunki eksploatacji raczej ciezkie, jezdze czesto w blocie i w zime ale dbam o naped Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 17 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2008 jesli zastanawiasz sie nad 9sp za 5-6miesiecy, to chyba nie ma sensu kupowac 8sp kasety teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mudia Napisano 17 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2008 1) Muszę teraz kupić, bo napęd nie wytrzyma przez 5-6 miesięcy 2) Nic się nie zmarnuje, bo składam dojazdówkę do pracy na ALIVIO (aktualny napęd) i części (powinny jeszcze sprawnie działać za pół roku) zostaną (o ile zdecyduję się na 9) ewentualnie zamontowane do dojazdówki Zobaczę jak się sprawuje korba z wym łańcuchem i kasetą i wtedy zadecyduję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.