Skocz do zawartości

[opony] do 50zł sztuka, semi-slick 1,75, pomoc w wyborze


aadidas

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zakładam nowy temat bo poprzedni umarł śmiercią naturalną :P. Chcę wymienić wysłużone rubeny (V45 winner 1,9) na coś nowego. Jeżdżę w większości po asfalcie, czasem jakaś leśna ścieżka więc myślałem że można by się przesiąść na 1,75, czy przypasują takie na obręcz do hexagona V4 ? Myślałem żeby dorzucić do tego dętki maxxis'a ultralight, ale niewiem czy jest sens troszczyć się o wagę w takim rowerze (Zszedłbym o około 100g na jednej dętce) ? Budżet max. to 130zł na dwie opony, dwie dętki i zapewne 2x koszty wysyłki, ale chciałbym żeby wyszło jak najmniej. Najważniejsza dla mnie jest cena/trwałość, a dopiero później opory toczenia i waga. Chciałbym zrobić na nich więcej niż 1500km jak na tych co miałem, moja waga też nie mała bo 90kg (a to chyba wpływa na większą ścieralność ?) Moje propozycje to:

 

Schwalbe Silento II 26x1,75 http://allegro.pl/item394041766_opona_schw...ii_26x1_75.html

AUTHOR CROSS MTB 26x1,75 http://allegro.pl/item394610547_opona_auth...anio_od_ss.html

B'Twin 26 x 1.75 http://www.decathlon.com.pl/PL/b-twin-26-x-1-75-17931630/

MAXXIS WORMDRIVE 26x1,90 MTB DRUT (chociaż jest to 1,9, oraz jak czytałem na forum to komuś ładnie pękła) http://allegro.pl/item394593484_opona_semi...0_mtb_drut.html

Jeszcze ktoś mi polecał kiedyś continentale travel contact, ale na chwile obecną są praktycznie nie do dostania

Napisano

Również posiadam Conti Travel Contact i powiem że są wyśmienite :P Małe opory toczenia, nienajgorsza przyczepność w terenie jedynie na piachu porażka ale to w końcu 1.75 semi-slick :P No i przebiegu nie widać na bieżniku :) Szukaj a znajdziesz ;)

Napisano

Tak, pomyślałem o tym i już napisałem też. Na razie czekam na odp. od nich :P

 

Zaraz, ale mbike_net i mbikepl to jedna i ta sama firma ? Bo nie jestem pewien

Napisano

Ja w swoim potworze założone mam obecnie Schwalbe Hurricane, co prawda 2,0 ale 1,75 też są do dostania (dla kół 28 również). Na asfalcie prezentują się nieźle, w terenie sobie radzą. Niestety jak w większości uni opon na piachu już trochę gorzej. Ale w porównianiu do innych i tak dobrze. Słabsza przyczepność boczna na mokrym błocie i podobnych - prawie gleba dzisiaj :P Ale ostatecznie wyratowałem się nie dotykając nogami do ziemi, pewnie boczny bieżnik zrobił swoje ;) Aha, niektórzy mówią że ciężkie, ale nie aż tak żeby to odczuć w jeździe :D Raz wjechałem na szkło o długości 2 cm i się kawałek przecięła (każda opona by uległa), ale dałem od spodu łatkę, z wierzchu cyjanopanem- po przełożeniu na przód jeździ bez zarzutu.

Napisano

Hej,

 

Niedawno przesiadlem sie z opon odoscagresywnym biezniku na Schwalbe Silentio II. Przesiadka

spowodowana byla (oczywiscie oprocz zuzycia starych opon) tymzeostatnio duzo wiecej smigam

po asfalcie. Po 300km jestem bardzo zadowolony - cichutkie i male opory toczenia. W latwym terenie

zachowuja sie OK. Niestety nie wiem jak sprawuja sie namokrym asfalcie (nie mialem okazji sprawdzic).

Ale ogolnie polecam.

 

Pozdro,

P.

Napisano

Na początku myślałem niby o 1,5 ale stwierdziłem że na razie wolę jednak kompromis pomiędzy 1,9 a 1,5 czyli 1,75. Nie chcę "przedobrzyć" ;-)

Napisano

Moim zdaniem to jest bezpieczne rozwiązanie. Przedobrzyć możesz przy tym, jak założysz oponki 1" , albo 1,25" coś w tych okolicach. A i na takich slickach jeżdżą, chociaż wiadomo, że do lasu odpada to zupełnie. A ja sobie na moich oponkach w lesie śmigam bez obaw. Ale jak wolisz, to Twój wybór, a ja tylko mogę doradzić ;)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Jesli jeszcze nie kupiles oponek to polecam KENDY KWESTY 1,50 nie sa super lekkie ale dobrze sie tocza.. na szosie zaje..

Ostatnio wjechalem na nich do lesu.. hehe troche sie ublocilem ale zabawa niezla.. jak masz troche techniki to mozna sie fajnie pobawic :) Komplet kosztuje kolo 60zl.. Polecam

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam podłącze się do tego tematu:

 

potrzebuję jakiegoś kompletu opon. Zastanawiam się nad Kenda Karma 2,0 kevlar. Czy macie jakieś inne propozycje??

Do tego jakieś dętki- ja myślę o Maxxis Ultralight.( budżet na opony to do 60zł za sztukę)

 

 

Zastosowanie:

Jeżdżę zarówno po asfalcie, jak i w terenie. Dlatego opony te muszą się dobrze spisywać w obu przypadkach- wiadomo nie oczekuję czegoś super za tą cenę, ale na pewno coś dobrego też można wyhaczyć.

 

 

Waga tak jak wyżej 500-550-ale chciałbym jak najmniejszą.

 

Czekam na opinie i propozycje

Napisano

a ja potrzebuje czegoś w rozmiarze maksymalnie 2.0, jeźdze głównie po asfalcie (80%) ale chciałbym żey sie też na teren nadawało. Zależy mi też żeby troche zejsc z wagi, opony które teraz posiadam to ważą tak ze 650g. Dobrze, żeby te nowe opony ważyły poniżej 500g. Na sezon to zrobie tak maksymalnie 4-5 tys. km. Aha no i do tych opon chce wstawić jakieś lekkie dętki.

Napisano

Ja u siebie używam z przodu Michelin Transworld City (460g); dawałem za nie 45 zł jakieś 2 miesiące temu. Według mnie rewelacyjna oponka (posiada wkładkę antyprzebiciową), na deszczu bardzo dobrze odprowadza wodę i ma niskie opory toczenia.

Na tyle mam Continentala SportContact (480g) i też sobie chwalę (również ma wkładkę, cena jaką zapłaciłem to również 45zł)

To ci mogę polecić.

Damian

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...