Skocz do zawartości

[Suport] Mufa 68/73


blackwasp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam treka 4500 z 2007 roku i po jakimś roku jazdy zaczoł zaczął mi nawalac suport (tak mi sie zdawało).Jeździłem, jeżdziłem az powiedziałem ze wymieniam i tak zrobiłem.I teraz...miałem (co okazało sie po wyjeciu suport) VP o wymiarach 73x113.(po wyjeciu na suporcie nie ma zadnych luzów).W sklepie zamówili mi accent'a BB-7418Al ale 68x113 (co zobaczyłem dopiero po zamontowaniu na pudełku).MOje pytanie jest nastepujące czy jest to żle że mam krótsza mufe o 5mm oprócz tego że miska wchodzi głębiej??Nic nie ociera wszytsko jest cacy tylko z prawej strony jest głebiej osadzony.Czy moze cos sie stac ramie??

W sklepie dali mi paragon i powiedzieli ..."masz , w razie wojny".... czyli jak by co to moge to załatwic.

 

 

Pozdrawiam Oskar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

suport jest krotszy od mufy, czyli wkrecony adapter nie unieruchomi go, w efekcie:

1. caly suport, a co za tym tez korba bedzie sie ruszac.

2. poruszajacy sie korpus suportu moze uszkodzic adapter/gwint w mufie

3. adapter moze sie po prostu wykrecic.

 

nie da sie tak jezdzic.

 

p.s.: wysylanie mi ponaglajacych pytan na prv nic nie da, bo i tak odpowiem dopiero jak siede do forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzów nie będzie, bo niby dlaczego? Tylko miska dalej wchodzi, to wszystko. Chociaż na Twoim miejscu jak masz mufę 73mm, to poszedłbym i wymienił na odpowiedni, bo jak mufa jest taka, to i taki suport powinien być :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli gwint w mufie suportu jest nacięty wystarczająco głęboko, a lewa miska nie ma rantu, bez problemu da się to wkręcić i nic nie będzie się ruszało, problem może wyjść natomiast taki że lewa korba będzie bardzo blisko lewych dolnych widełek ,lub będzie o nie zahaczać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu sie mylisz. wklad jest krotszy niz mufa, wiec adapter nie wejdzie na niego wystarczajaco gleboko.

 

 

blackwasp: pytalem sie, czy juz na nim jezdziles.

Wiem,ze wklad jest krótszy, ale właśnie dlatego wejdzie, a w odwtotną stronę byłby to większy problem, gdyby mufa była krótsza od wkładu. Wiadomo, że nie bedzie, to to, co ma być, ale luzu nie będzie i o tylko o to mi chodzi, bo jak widać w poprzednim poście zaleciłem wymianę suportu na odpowiedni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze że zaczełas sie dyskusja i dobrez:D:D to tak: z prawej strony jest ten kołnierz wiec korba ta z zębatkaimi jest troszke dalje niz byla ale bo regulacji przezutki śmiga,nastepnie z lewej miska jest 5mm glebiej jest dokrecona nie ma luzów przejechałem przez ten tydzien moze ze 100 km nic nie odczułem.(wiem mało ale mała przerwa była:D:D) korba "nie bije" jest równo.

 

Ja sie tylko martwiłem czy coś z ramą sie nie stanie!!;):D (moze pokaze wam jaki to suport) http://www.bikesquad.pl/product_info.php?c...roducts_id=1155 jest fota do powiekszenia

 

Pozdro O 20.00 ide pojezdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wklad oczywisci wejdzie caly. ale zeby byl nieruchomy, to musi sie na niego nasunac adapter (tz. lewa miska, ta ktora wkrecamy) i ta wkrecona do konca nie siegnie wystarczajaco gleboko (bo wklad za krotki!) => beda luzy.

Przecież to, że on wejdzie cały działa na jego unieruchomienie. Cały gwint jest wkręcony do oporu, więc skąd Tobie się luzy biorą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim suporcie jak podany w linku parę postów wyżej i dostatecznie długim gwincie w mufie, suport będzie nieruchomy, tylko przesunięty o 5 mm w jedną stronę. Widać, że jedna z misek (najpewniej lewa) nie ma kołnierza i tym samym, może być wkręcona głębiej (o 5 mm) i trzymać suport o ile oczywiście pozwala na to mufa i gwint. Rozwiązanie głupie, ale jeśli korba nie haczy to pewnie da się tak jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tak, że przy wymianie ramy niepotrzebnie wkręciłem suport 68 do mufy 73 i nie mogłem wykręcić. Poszedłem do serwisu i tam mechanik powiedział, że da się tak zrobić, żeby 68 pasowała do 73, jednak nie skorzystałem bo już zamówiłem wcześniej nowy suport (w sklepie internetowym oczywiście :rolleyes:) i poprosiłem o wykręcenie. A ten gość to najlepszy mechanik-praktyk w Szczecinie, więc coś musi być w jego teorii. A co do 68, to nie dawało się u mnie dokręcić korby (LX FC-M572), bo lewe ramię ocierało (też mam ramę Treka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pare dni pojeździłem i słysze skrzypy!? co to moze byc?? nie dokręcona korba czy suport a moze juz go rozwaliłem (swoje waze) a i tez turystycznie na 1:1 nie jezdze szybciej bardziej terenowo takie XC (oczywiście z przeznaczeniem roweru).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja go nie zakładałem i tu jest ten problem.

 

JUtro pojade tam gdzie to było robione, zrobie chyba im wojne i beda mi rozkrecac smarowac i skrecać przy mnie albo od razu 73 nówke i **j bo w****** mnie juz to.Jak ja słysze jakiś zgrzyt w rowerze oprócz po jakimś czasie łancuch to mnie ku***** bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...