Skocz do zawartości

[opony] Prośba o pomoc w wyborze.


dejot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Pomimo kilku dyskusji dotykających kwestii szerszych opon postanowiłem założyć temat nowy. Z kilku przeze mnie wybranych opon muszę wybrać jedną przed wyjazdem do szczyrku. Musi ona zatem prócz zagwarantowania bezpieczeństwa i przyczepności wytrzymać szaleństwa na kamienistych trasach. Oto konkurenci:

 

OPONA |Rozm.| masa | Plusy | Minusy

| | |

Tioga Blue Dragon |2.30 |700 | Niska waga przy dużym rozmiarze | Szybkie zużywanie się, Brzydka jest ;)

 

Maxxis High Roller |2.35 | 850 | Masywna, dość trwała mieszanka gumy, Nie najcięższa, uniwersalna(przód/tył) | Dość droga, nie najlżejsza

 

Maxxis Minion DH |2.35 | 875 | Tańsza od poprzedniczki, trwała mieszanka,masywna.| Cięższa, kierunkowa,

 

Schwalbe Fat Albert|2.35 | 800 | Tania, duży balon. | Szybko się zużywa, cienkie ścianki

 

Continental gravity |2.30 | 650 | Niewielka masa. | Nic o niej nie wiem:P

 

Continental slash |2.3 | 700 | Tak jak wyżej, Fajny bieżnik. | tak jak wyżej

 

Continental Survival|2.3 | ~700 | Tak jak wyżej. | mam taką na tyle i mi klocki się odrywają mały balon

 

Bardzo cieszyłbym się, gdyby ktoś miał coś do dodania do powyższego zestawienia. Wszelkie recenzje miło widziane. Jakby ktoś miał takie w rowerze założone to bardzo byłbym wdzięczny za realną szerokość w mm (na przodzie mam kendę o szerokości 2.0 i jest szersza od tylnego conti survival 2.3 ) lub realną masą jakby ktoś dysponował i mógłby przedłożyć.

W związku z continentalem jakiego posiadam martwi mnie właśnie balon wszystkich continentali... Zależy mi na jak największym przy zachowaniu niskiej masy.

 

Pozdrower!

Jacek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, trochę dzisiaj pomierzyłem i wyszło mi tak: Vertical 2.3/ balon 52mm/ bieżnik w najszerszym miejscu 58mm, przy szerokości obręczy 24mm.

Survival 2.3/ balon 50mm/ bieżnik 55mm, przy szerokości obręczy 23mm.

Ciśnienie w oponach 3.5 bara.

Na oko survival wydaje się dużo mniejszy niż vertical, ale to tylko złudzenie spowodowane wysokością bieżnika, wydaje mi się że Continental podaje szerokość opony razem z bieżnikiem a nie samego balona..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczucia stary!

 

Ja się podepnę pod temat, pytanie mianowicie jest takie: czy Schwalbe Nobby Nic 2.4 da rady we freeridówce? Rower ma 180mm skoku przód/tył, będzie jeżdżony po kamolach. Może wrzucić coś innego?

 

Swoją drogą, zważyłem całe pudło tych opon, najlżejsza miała 620g, najcięższa 712g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wybrałem Schwalbe King Jim 2.35, wytrzymała, bardzo dobrze trzyma, szczególnie w zakrętach, dobra do wspinaczki, ale i zjazdów, "trochę" ciężka (do 700g, mam wersję light, ale nie wiem, czy masa drastycznie spadła wobec wersji podstawowej). Cena około 100-110 PLN. Ze swojej strony polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

King Jim, no nie mam tego pod ręką żeby przetestować... ale zmierzyłem dziś NN 2.4, jeżeli kogoś to interesuje to na obręczy SingleTrack ma szerokość 57mm i wysokość 52mm, nie licząc klocków. Opona Maxxis Advantage 2.4 ma tą samą szerokość i o 4mm większą wysokość. Chyba jednak wrzucę te NN 2.4, na obręczy wyglądają bardzo solidnie. Testy w przyszłym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

King Jim na Single Track ma 52 wysokość (bez klocków), 47 szerokość, więc jest nieco mniejszy (2.35); waga to 630g :down:; katuję je już tydzień w Karkonoszach w masywie Wołowej Góry, Kowarskiego Grzbietu i Rudaw Janowickich, gdzie na szlakach leży miejscami masa ostrych kamieni i szutru (np. zjazd z Tabaczanej Ścieżki lub dukty od strony Ogorzelca), mimo to idą jak burza i wytrzymują zjazdy przy ponad 30-40 km w dół, mam nadzieję, że tendencja się utrzyma; fakt, że mam dętki do 2.1-2.3 więc są lekko flakowate :angry2:

dwie recenzje - http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheels/T...387_151crx.aspx i jak w nich w sumie zaznaczono, dobre do all-around, na forum, ktoś juz je opisywał, w sumie bardzo pozytywnie, dobre gumy, ino nie na asfalt ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...