Skocz do zawartości

[amortyzator]xcp 75 na xct


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Byłem "szczęśliwym" posiadaczem SUNTOURA XCP 75, który fabrycznie siedział w moim Hexagonie V6. Po niespełna miesiącu pokrętła od ustawiania naprężenia wstępnego przestały działać. Z jednej strony pokrętło przekręcało się w nieskończoność, przeskakując w miejscu gdzie powinno już się zatrzymać, a drugie to już wcale nie zmieniało naprężenia tylko się kręciło w wszystkie strony. Oddałem więc rower na gwarancję. Dostałem w zamian SUNTOURA XCT. Tego miałem tydzień. Miał tylko regulację z jednej strony. Ustawiłem go tak, żeby był sztywniejszy. No i jadę sobie szosą. A tu dół, niewielki, ale słyszałem jak coś walnęło w amortyzatorze. Patrze a on na miękkim znów jest. Znów pokrętło przestało trzymać i samo się cofa ze sztywnego na miękki. No i z powrotem na gwarancji jest rower. Nakrętki w SUNTOUR-ach mają plastikowe gwinty, które się zrywają, niemniej jednak ja nie szalej na rowerze, służy mi tylko do rekreacyjnej jazdy, czasami tylko na jednym kole pojeżdżę i to wszystko, więc nie wiem co z tymi amorkami.

 

I tu moje pytanie, czy ktoś miał podobne przeżycia z SUNTOUR-em? I czy XCT nie jest gorszy od XCP 75(model z 2 pokrętłami naprężenia wstępnego, czyli starszy), tzn. czy sprzedawca mnie nie oszukał, dając mi gorszy amortyzator?

Napisano

Z tego co ja się orientuje, to jak kupowałem XCR'a w drugim rowerze, to wyczytałem, że jest to następca xcp.. a XCT to chyba jeden z najniższych modeli, więc ja na Twoim miejscu domagał bym się wymiany na XCR.

Napisano

to nie xcr a xct jest następcą xcp ;) musiało ci się pomylić. mój xct nie ma takich problemów, a jeżdżę agresywniej od ciebie, jakiś felerny egzemplarz musiał się trafić. co do działania tego amorka to no comments, najniższy model z tego co pamiętam.

Napisano

jak dla mnie to XCR jest nastepca XCP... ( a jesli juz nie XCR to XCM jedynie)

 

XCt to polka nizej, i ja bym sie ubiegal o XCR-a

 

pomijam juz ze na xcp latalem dropy po poltora metra, schody i inne rzeczy, i jakos mi regulacja dziala nadal(najtwardszy byl ciagle), wiec nie wiem co Ty na nim robiles:|

Napisano

Ja bym się nie zastanawiał tylko bym oddawał na gwarę i domagała się wymiany na XCR ewentualnie za małą dopłata :)

Napisano

Jeśli kogoś to interesuje, to już po sprawie. Na początku powiedzieli mi, że naprawili pokrętła w XCT, ale mi to się nie spodobało, z resztą komu mogło się to spodobać, wec powiedziałem, ze skoro naprawili ten, to czemu nie mogą naprawić XCP, którego zdecydowanie bym wolał (choć dobrze wiedziałem, ze takich nakrętek będą mieli problem znależć).

No więc, po tym wszystkim zamiast tego XCT zaproponowali XCM. Ale ja uparcie dążyłem, zgodnie z Waszymi radami do wymiany na XCR który jest NASTĘPCA XCP 75 (tak dla rozwiania wątpliwości, XCT jest następcą modelu XC 60). Wtedy zaproponowali coś normalnego, a mianowicie podstawową wersje XCR. Zapytałem się jeszcze, ile musiałbym dopłacić do tego amorka z blokadą skoku. Różnica wyniosła 119 zł, ale sprzedawca opuścił za te perypetie do 100 zł. I jestem w tej chwili szczęśliwym posiadaczem SR SUNTOUR XCR-LO 100mm MODEL 2008.

Podsumowując, to zapłaciłem za ten amortyzator grosze. Przy pierwszej wymianie zrobili mi serwis za darmo, który normalnie 40 zł kosztuje. Poza tym jak był u nich, żeby wymienili amor, zeszło powietrze z tylnego koła, więc za damo wymienili mi dętkę na Continetala. Poza tym mieli jeszcze koszt XCT, który się rozpadł, choć to sobie pewnie odbiją u producenta i opuścili 19 zł za XCR. Także wszystko się dobrze skończyło. Dzięki wielkie za rady.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...