Skocz do zawartości

[koło] kupić nowe czy zaplatać?


liske

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich

 

 

Oddałem rower (diamondback sorrento, 4 lata, cena ~1200zł) do serwisu, gdzie między innymi centrowano mi koło tylne. Jak sie okazało miałem pękniętą szprychę. Po zamocowaniu nowej, nie udało mi się dojechać do domu (20km) i kolejna się złamała. Wróciłem do serwisu i wstawiono mi kolejną przy czym pan powiedział, że więcej mi już w ramach serwisu za darmo nie wymieni, bo po 3 latach użytkowania to ponoć normalne że szprychy siadają. Generalnie ja się na tym nie znam, ale zaproponowano mi zapleceni od nowa koła (32 szprychy x 1zł + 40zł robocizna), bo wstawianie pojedynczej szprychy ponoć będzie sie kończyło zawsze w ten sam sposób.

 

Teraz jestem rozdarty bo nie uśmiecha mi się wydawać 70 zł za zaplatanie koła po tym jak wydałem 100zł na serwis. Bardziej mym się już skłaniał ku ostateczności - kupieniu nowego koła. Generalnie lubię sobie zeskoczyć z krawężnika albo przywalić kołem o wystające korzenie w lesie i sie zastanawiam czy koło które teraz posiadam nie jest po prostu zbyt gówniane. Na kołach się wogóle nie znam, przesyłąm zdjęcie obręczy, może mi polecicie czy warto się z tym grzebać czy lepiej coś nowego kupić.

 

z obręczy spisałem takie dane

Alu. 6061-T6

Weinmann 26x1,5/1,95

ETRTO 559x19

 

 

zdjcia0020pb5.jpg

zdjcia0021hk5.jpg

 

pozdrawiam

Napisano

Koła powinny wytrzymać. Były źle zaplecone. I faktycznie - wymiana jednej szprychy zwykle nie naprawia problemu. Kolejne pękają. Tak więc możesz zaryzykować naprawę. A jeśli masz pieniądze na porządniejsze koło - to czemu nie. Nowsze zawsze to jest świeższe i mniej zmęczone.

Napisano

Jesli ci sie dobrze jeździło na obecnym zestawie to wymień tylko szprychy na nierdzewki i śmigaj dalej , sprawdzone rozwiązania sa najlepsze , jak koło cie nie zadowalało to poszukaj innego chociaż jak pisałes że lubisz zeskoczyć z krawężnika i przywalić w korzeń to w nowym kole za 4 lata może się dziać to samo , musisz się zdecydować co będzie dla ciebie dobre...

Napisano

Jeżeli dużo jeździsz to chyba lepszym rozwiązaniem była by wymiana obręczy i szprych (oczywiście jeżeli piasta jest w idealnym stanie), bo może się okazać że obręcz jest już częściowo zużyta (wytarta od hamowania)...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...