franek_dziupla Napisano 8 Lipca 2008 Napisano 8 Lipca 2008 Przepraszam, jeśli coś takiego było... Najlepiej mnie wtedy odeślijcie, szukałem, ale nie znalazłem nic.. Kupiłem Kellysa Saphixa, wyjeżdżam na trasę, żeby go prześmigać, a tam problem... Od 5-8 biegu, łańcuch zaczął strasznie trzaskać w jednym miejscu, myślałem, że to niewyregulowana przerzutka, lecz regulowanie jej nie pomogło.... Przed niespełna godziną przepatrzyłem napęd i odkryłem, że jedno oczko jest zblokowane, tzn. nie zmienia położenia względem drugiego... Stąd ten trzask i przeskakiwanie... Poprostu dwa ogniwa nie zginają się względem siebie. Teraz moje pytanie. Co z tym fantem zrobić mam. Nie mam skuwacza/rozkuwacza, żeby skrócić łańcuch, e.w wstawić spinkę... Rower ma dopiero dzień, więc podlega "regulacji" u sprzedawcy (tak myślę). Nie jest to jednak myślę straszny problem, więc chciałbym go rozwiązać sam i ruszyć w trasę. Pytanie moje: Czym to obluzować i w jaki sposób? Dodam, że przy włożeniu siły mogę je przemieścić względem siebie...
Schwefel Napisano 8 Lipca 2008 Napisano 8 Lipca 2008 Złap łańcuch dwoma rękami i wyginaj go na tym zablokowanym ogniwie.
franek_dziupla Napisano 8 Lipca 2008 Autor Napisano 8 Lipca 2008 Złap łańcuch dwoma rękami i wyginaj go na tym zablokowanym ogniwie. To pomoże? A jakimś specyfikiem nie trzeba potraktować?
Schwefel Napisano 8 Lipca 2008 Napisano 8 Lipca 2008 Możesz dać 2 kropelki Finish Line'a czy innego smaru na to ogniwo ale to zbytnio nie pomoże bo tu dwie blaszki są za mocno ściśnięte i dlatego nie ma swobodnego ruchu.
moojmisiu Napisano 9 Lipca 2008 Napisano 9 Lipca 2008 To pomoże? A jakimś specyfikiem nie trzeba potraktować? Jeśli nie pomoże smar i wyginanie, to spróbuj kowadełkiem (kluczem do skuwania i rozkuwania) do łańcuchów, przepchnij delikatnie bolec trochę w jedną i trochę w drugą stronę - powinno pomóc.
Mod Team bogus Napisano 9 Lipca 2008 Mod Team Napisano 9 Lipca 2008 U mnie wczoraj pomógł śrubokręt krzyżakowy. Wkładamy go w "nieruchome" ogniwo, następnie delikatnie przekręcamy i po kłopocie, ale warunkiem jest, że krzyżak będzie szerszy od ogniwa, ale taki aby jednak coś wszedł w nie.
franek_dziupla Napisano 9 Lipca 2008 Autor Napisano 9 Lipca 2008 U mnie wczoraj pomógł śrubokręt krzyżakowy. Wkładamy go w "nieruchome" ogniwo, następnie delikatnie przekręcamy i po kłopocie, ale warunkiem jest, że krzyżak będzie szerszy od ogniwa, ale taki aby jednak coś wszedł w nie. Chyba spróbuję z śrubokrętem. Próbowałem ruszać w jedną i w drugą stronę z finish line i teraz mam problemy z pisaniem na klawiaturze, bo mnie palce bolą. Jeśli to nie pomoże to udam się do kogoś kto ma kowadełko, najwyżej skróci mi łańcuch o oczko... Dzięki wielkie...
fx57 Napisano 9 Lipca 2008 Napisano 9 Lipca 2008 Popsikaj miarowo WD40, strzel se jakąś kawkę a po niej w droge
franek_dziupla Napisano 9 Lipca 2008 Autor Napisano 9 Lipca 2008 Popsikaj miarowo WD40, strzel se jakąś kawkę a po niej w droge Hahahahaa Fakt.. Ale tu WD40 nie dałoby rady... Kawkę sobie strzelilem, pojechałem do zaprzyjaźnionego sklepu, gdzie miły Pan rozkuł mi łańcuch, włożył spinkę, po czym powiedział "5zł"... Polecam. na razie!
Mod Team bogus Napisano 9 Lipca 2008 Mod Team Napisano 9 Lipca 2008 Czyli mojej metody nie wypróbowałeś? Ale spinka - dobra rzecz.
franek_dziupla Napisano 9 Lipca 2008 Autor Napisano 9 Lipca 2008 Oczywiście że próbuję wszystko co mi doradzacie, wiem że tu półgłówków na pewno nie ma... Ale nie podziałało.. Poprostu pomiędzy zewnętrze ogniwo (blaszka z dwoma dziurkami), a wewnętrzne (taka sama blaszka) wbiło się kawałek jakiegoś metalu miękkiego, który się tam zakleszczył (mikroskopijny). Tego się nie dało inaczej.. Śrubokrętem to po anemicznych ruchach stwierdziłem, że się nie da... Dzięki jeszcze raz naprawdę...
PoleK Napisano 12 Lipca 2008 Napisano 12 Lipca 2008 dla potomnych: bo to trzeba mocno i zdecydowanie rozruszac! lapiesz lancuch zachaczasz o cos na tym ogniwie i ciagniesz zbye sie zgielo:) albo wkladasz 2 preciki(srubokrety) w sasiednie ogniwa i ruszasz prawo lewo na zmiane:) i musi puscic:) ale t otak na przyszlosc, dla tych delikatny:D
maciej75 Napisano 12 Lipca 2008 Napisano 12 Lipca 2008 Hm, ciekawe. Dwa lata temu kupiłem Kellysa Salamandra i w pierwszy dzień jedno z ogniwek się rozgięło i to praktycznie przy spokojnej jeździe, skończyło się na wstawieniu spinki
franek_dziupla Napisano 12 Lipca 2008 Autor Napisano 12 Lipca 2008 Hm, ciekawe. Dwa lata temu kupiłem Kellysa Salamandra i w pierwszy dzień jedno z ogniwek się rozgięło i to praktycznie przy spokojnej jeździe, skończyło się na wstawieniu spinki Mi dokładnie coś podobnego... Dodatkowo jeszcze mam tylne koło do centrowania (poluzowane szprychy). Serce się kraje, ale cóż... A'propos... Próbowałem... Tego nie dało się zrobić serio.. Dodam tylko "nic na siłę" i kończę OT w tym temacie.
rymo Napisano 12 Lipca 2008 Napisano 12 Lipca 2008 Hmm a ja mam dla was insza metode..wywodzi sie z rozkuwania i skuwania lancucha Moooozna czasem znalezc takie zabezpieczenie antykradziejskie w sklepach taki podluzny pasek. W srodku sa bardzo cienkie blaszki. Jak skuwam lancuch to miedzy oginwka wkladam po blaszce i skuwam. Wyciaga sie je palcami a miedzy ogniwkami pozostaja mikro przerwy. Dziala jakby fabryka skuwala
parampam Napisano 13 Lipca 2008 Napisano 13 Lipca 2008 Wyginanie w rękach łańcucha by pozbyć się "sztywnego ogniwa" to metoda praktycznie niezawodna. Prócz tego do klasyki należy skuwacz i -jak się dowiaduję z tego wątku - jako efekt używania makówki - śrubokręt. Dodam tylko tak pro forma, że łańcuch trzeba wyginać też w płaszczyźnie prostopadłej do płaszczyzny pionowej łańcucha (wyznaczanej przez płaszczyzny blaszek). Wtedy jeśli coś tam wlazło to wylezie, a co było za mocno ściśnięte to się poluzuje. Na pewno nie jest tak, że normalnie trzeba jechać do serwisu ze "sztywnym ogniwem" - biada byłoby rowerzystom na szlakach górskich...
franek_dziupla Napisano 13 Lipca 2008 Autor Napisano 13 Lipca 2008 Fakt. Szkoda, że nie miałem skuwacza (pewnie się zaopatrzę za niedługo)... Ale szkoda, że nie próbowałem w drugiej płaszczyźnie... Cóż...
Mod Team bogus Napisano 13 Lipca 2008 Mod Team Napisano 13 Lipca 2008 Śrubokręt to tylko pomoc, gdy łańcuch jest bardzo mocno sciśnięty.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.