dobry Napisano 8 Lipca 2008 Napisano 8 Lipca 2008 Witam, Poniewaz oba amortyzatory mozna kupic w podobnej cenie, a na stronie rock shox sa one prezentowane w roznych kategoriach (reba oczywiscie xc, revelation all mountain, lecz z osia na szybkozamykacz) chcialbym sie zapytac czy ktos z was wie, czym one sie wlasciwie roznia (poza skokiem). Sa jakies roznice konstrukcyjne? (wstepne ogledziny zdjec okazaly ze jednak nie bardzo) Potrzebuje amortyzator do czegos co mozna nazwac "prawie all-mountain" czyli generalnie lubie jezdzic po lesnych sciezkach, ale bardziej w jednak nierownym terenie, bardziej preferuje zjazdy niz podjazdy (wjezdzam sobie spokojnie pod warunkiem ze za podjazdem czeka mnie jakis fajny zjazd), nie scigam sie w zawodach. Amortyzator musi byc sztywny bocznie i generalnie wytrzymaly. Chce zeby mi sluzyl na lata (co najmniej ze 3). W rebie mialbym ustawiony na stale skok 100mm (bo reba team z u-turn jest juz ciut za droga). Revelation wybralbym 100-130 u-turn ze sprezyna powietrzna. To, ze w RVL latwo jest zmienic skok, jest bardzo fajne I tu kolejne pytanie, moze lepiej RVL ze zwykla sprezyna stalowa? Jakie sa "za" i "przeciw" takiego rozwiazania? Waze ok 88 kg i amortyzator mam zamiar zamontowac do hardtaila. Do tej pory uzywam RS Dart, ale nie podoba mi sie jego "wiotkosc boczna" i masa. RVL jest 600g lzejszy niz Dart2 :-)
uchmanek Napisano 8 Lipca 2008 Napisano 8 Lipca 2008 standardowa sprezyna bedzie dla ciebie za miekka, wiec albo wymiana albo powietrze. "prawie all-mountain" to dosc ogolne pojecie . dlatego wybralbym bardziej uniwersalny widelec, czyli rvl z air u-turn.
dobry Napisano 8 Sierpnia 2008 Autor Napisano 8 Sierpnia 2008 Tak też zrobiłem :-) Kupiłem sobie RVLa 100-130 Air U-Turn 2008, model z pushlockiem. Świetny matowy czarny kolor. Jest lekki i wygląda bardzo solidnie :-). Jeszcze nie jeżdżony - czeka aż wrócę z nim do naszej ukochanej Polandii, zostanie zamontowany i solidnie jeżdżony :-) co się stanie dopiero 12 września
wojtekkrakow Napisano 4 Czerwca 2009 Napisano 4 Czerwca 2009 RockShox REVELATION 426 130mm za 1000zł nowy. Warto? Będę wdzięczny za opinie. Dodam, że klasyczny, nie U-Turn. Dwie komory powietrzne, Motion control.
Schwefel Napisano 5 Czerwca 2009 Napisano 5 Czerwca 2009 Warto bo to praktycznie Reba tylko, że cięższa. Ma Motion Contol, Dual Air, zewnętrzny Floodgate, także z ustawieniem pod swoje preferencje nie będzie problemu. Ja do siebie planuję wstawić Rebę na sztywnej ośce, ale to dopiero w przyszłym roku jak będą wyprzedaże obecnych modeli, bo teraz z racji że to nowość jest drogo.
dobry Napisano 5 Czerwca 2009 Autor Napisano 5 Czerwca 2009 Myślę, że zdecydowanie warto. Oczywiście jeżeli 130mm skoku to Tobie nie za dużo. Ja na swoim zrobiłem już niecałe 3 tysiące km i jestem bardzo zadowolony z tego jak pracuje na wszelkich nawierzchniach. Większość jeżdżę na 100 - 105 mm (bo rama przystosowana do 100mm i się boję trochę a zmienię ją dopiero pod koniec sezonu). Tylko jak jakieś poważniejsze zjazdy jak mam ochotę szybko i przyjemnie sobie zjechać to rozkręcam na 130 :-) Wtedy to dopiero jest zabawa :-)
Schwefel Napisano 5 Czerwca 2009 Napisano 5 Czerwca 2009 10mm różnicy skoku między przodem a tyłem jest jak najbardziej do zaakceptowania. Najwyżej można ustawić trochę większy SAG i będzie 120mm
dobry Napisano 5 Czerwca 2009 Autor Napisano 5 Czerwca 2009 Schwefel, Nie nie, mam sztywniaka, ale planuję fulla. Mój terrago przystosowany jest do amortyzatora 100mm skoku (właściwie to tej długości amortyzatora, nie pamiętam ile to cm, która odpowiada 100mm skoku w moim przypadku), tak samo jak do tarcz jedynie 160mm z tyłu, co mi trochę nie wystarcza. A co do fulla to planuję coś ok 120mm skoku. Jakiś Trance X albo KTM Lycan. Zależy co uda mi się taniej dostać pod koniec roku.
wojtekkrakow Napisano 5 Czerwca 2009 Napisano 5 Czerwca 2009 @Schwefel - właśnie tak podejrzewałem, że to taka troche inna Reba, w sumie szkoda mi kasy na Recona czy Tore 318, nie wiele mi to da w porównaniu do mojej Tory 289, tak sobie pomyslałem, że albo jeżdżę na tym co mam albo inwestuje w coś dobrego, tylko Reba ma dla mnie za mały skok @dobry, no właśnie sumując zalety i wady wole 130 nad 100 . Generalnie przydałby się U-turn, w modelu na 2009 jest zakres 110-140, ale to co mam na oku to model 2008 czyli stały skok 130, ew. do zmiany w serwisie na mniejszy. Także muszę to dokładnie przemyśleć. Ale generalnie trafiłem po poszukiwaniach na amor jakiego dawno szukałem. Celuje w niego już na 100% , teraz tylko kwestia kiedy i za ile no i jaką wersję.
Schwefel Napisano 5 Czerwca 2009 Napisano 5 Czerwca 2009 140mm to już raczej za dużo do tej ramy. Mam U-turna ale ostatnio z niego w ogóle nie korzystam, bo na mniejszym skoku niż 120mm bike robi się nerwowy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.