Skocz do zawartości

[kierownica] Jaka być powinna?


qla

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Właśnie tak już jest...że wybór spory, a decyzję ciężko podjąć.

Obecnie w singlu mam Baranka...wydaje się to stylowe, bo i super wygląda, i no prawie kolarzówka itd. Ale powiem szczerze, że przes stosowanie klamek szosowych i mini v-braków hamowanie jest straszne :)

To raczej zwalnianie...a czasem to nie wystarcza.

Mam możliwość zamontowania prostej kiery..razem z nią wymienię se klamki i hamulce, to juz by byly pełne v-ki...a może o tarcze bym sie pokusil na przód...i dalej w ta stronę podążać...tylko pytanie...

czy to jeszcze jakoś wygląda, czy juz wtedy rower w tlumie innych zniknie? Czy mimo wszystko baranek nadaje styl singlowi? Wiadomo..ostre to ostre, jak jest prosta kiera to jest niemiłosiernie krótka i niewygodna, ja chialbym mieć komfort..więc prosta pewnie lepsza pod tym względem ( i pod paroma wyżej opisanymi) lepsza, ale ten styl...czy to jeszcze to czy już co innego??

Napisano

Kupiłem baranka, 42 cm, obciąłem obróciłem do góry rogami, na koniec klamka z triatlonowego roweru i jest super. Ale to druga kierownica, która mi pasuje. Pierwsza była typową torową i po prostu mi sie nie podobała i nie była zbyt wygodna -ale to rzecz indywidualnych gustów i przyzwyczajeń. Trza sprawdzić w boju.

Napisano

De gustibus non est disputandum

W kwestii estetyki nie zabiorę więc zdania.

Natomiast jeśli minifałki nie działają Ci z szosowymi klamkami, co chyba coś jest z hamplami. Co to za hamulce? Może tylko udające przełajowe minifał? A może klamki jakieś pożal-się-boże z odzysku? Absolutnie nie strofuję Twojego sprzętu. Taki zestaw powinien brać obręcz jak żyletka.

Napisano
De gustibus non est disputandum

W kwestii estetyki nie zabiorę więc zdania.

Natomiast jeśli minifałki nie działają Ci z szosowymi klamkami, co chyba coś jest z hamplami. Co to za hamulce? Może tylko udające przełajowe minifał? A może klamki jakieś pożal-się-boże z odzysku? Absolutnie nie strofuję Twojego sprzętu. Taki zestaw powinien brać obręcz jak żyletka.

 

Klamki są szosowe...powinny działać z mini v-kami;) i działają....brać biorą...ale no..możliwe,ze przez kiere pochyła, delikatniej naciskam...a przy prostej, to jakos tak inaczej :)

Może źle nakreśliłem problem:)

W każdym razie chodzi mi o to ,ze mam prostą kiere i wizje modyfikacji ukłądu hamulcowego itd..

Chodzi mi o to, czy Singiel z prosta kierą ma jescze zachowaną swoją indywidualność czy traci to ?

Napisano

Tja....jakby to takie latwe było...wiadomo..baranek ma swój styl :) a prosta to prosta....ale tarczy na przód nie zamontuje do baranka.......hmm...pomyslimy....prawde mówiac im wiecej sie zastnawiam, tym mniej wiem;]

Fakt faktem, na baranku czuje sie mniej pewnie...wąska ta kiera;/

Wy też tak macie, że mniej się czujecie pewnie na tak wąskiej kierze??

Bardzo chybotliwy rower jest wtedy...?

Napisano
Raczej odwrotnie. Przy większych prędkościach pewniej jest na baranku.

 

Ale o jakich prędkościach mówimy??

Np do 30 km/h niezbyt sie czuje pewnie na baranku...jakos tak...nos zbyt blisko ziemi..nie wiem..ajkos ..no nie czuje sie bezpiecznie :)

Napisano

Ja u siebie miałem już i baranka i bycze rogi, teraz mam obciętą jaskółkę. Jeździ się fajnie bo rower jest zwrotny i czuły, do skidów najlepiej uzywało mi się byczych rogów, a baranek jakoś mi nie podpasował. Pozmieniaj kierownice i oceń na czym Ci się jeździ najlepiej.

 

BTW sprzedam baranka Cinelli Criterium 65-40 :)

Napisano

Gla a ile masz przejechane km?? Bo czym więcej to powinieneś czuć się pewniej na wąskiej kierze ale wszystko chodzi od upodobań i co komu wygodniej. Przecież do baranka możesz zamontować zwykłe klamki i problem z głowy jak chodzi o hamulce :)

Napisano

Primo:

Hamulec tarczowy pociągniesz z klamek baranka, ale tylko SZOSOWY hamulec tarczowy - robi takie Avid (mechanik, bodaj jakiś odłam BB7). Pamiętaj o różnej długości wybieranej linki przez klamki szosowe i mtb. Systemy klamka/hamulec raczej nie są miedzy sobą kompatybilne. Albo za mała siła hamowania, albo od razu blokowanie koła. Czasem można dostać jeszcze stare klamki mtb z czasów, kiedy w tej dyscyplinie stosowane były cantilevery.

Secundo:

Szerokość. Im szersza, tym pewniejsze prowadzenie. Wąska jest nerwowa, wymaga większej siły w rękach i precyzji w manewrowaniu, ale stajesz się z taką bardziej aerodynamiczny. Kiedy jej szerokość zaczyna być mniejsza niż szerokość Twoich barków, zaczynasz być niewydolny oddechowo.

Tercyo:

Ja bym nie wałkował dalej tematu, bo niczego przekonującego nie przeczytasz. Każdy ma swoje upodobania i te są odpowiedzią na ich potrzeby. Uwielbiam baranki, ale w miejskim ostrym mam coś takiego:

http://fixedgeargallery.com/reviews/soma/noah/

 

Jeśli miałbym jakoś wykrętnie podsumować: Kierownica powinna być taka, jaką Ty chcesz mieć. To zawsze będzie wypadkowa estetyki, ergonomii, ceny, zastosowania itp. Obciachowa będzie tylko wtedy, gdy Ty tak stwierdzisz :)

Napisano

Prawdę mówiąc nie wiedziałem, że istnieją tarcze do szosówek ;) miłe zaskoczenie ;) Faktycznie, ciekawe gripy mogą nadać trochę oryginalności :)

 

"ale stajesz się z taką bardziej aerodynamiczny"

 

W moim wypadku to trudne, już sam wzrost przeczy aerodynamice :] Coś się wymyśli :D Mam nadzieję, że do końca roku uszczknę na tyle kasy z domowego budżetu, że na zmiany mi starczy :P

 

Niestety od wczoraj wieczora, żona stwierdziła, że chce nowy rower;] I co poradzić?;]

  • Mod Team
Napisano
W moim wypadku to trudne, już sam wzrost przeczy aerodynamice :] Coś się wymyśli <_< Mam nadzieję, że do końca roku uszczknę na tyle kasy z domowego budżetu, że na zmiany mi starczy :D

 

A co ma powiedziec taki Ondrej Sosenka? On jeszcze wyzszy jest od Ciebie... Ten to ma problemy aerodynamiczne dopiero... Co nie przeszkodzilo mu pobic nizinnego rekordu swiata w jezdzie godzinnej :D

 

Niestety od wczoraj wieczora, żona stwierdziła, że chce nowy rower;] I co poradzić?;]

Coz... trzeba bylo przeprowadzic wizualizacje przed powiedzeniem "tak" Teraz juz zapozno la-la-laaaa-la...

 

Jeszcze z cyklu propozycje (choc w swietle napietego budzetu to sie chyba nie uda...)

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=21641

 

lub cos co jak pamietam ze strony producenta bylo sugerowane do uzycia w SS, jako dajce lepsze podparcie na podjazdach...

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=21644

 

OSTRO!

I.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...