Con Napisano 7 Lipca 2008 Napisano 7 Lipca 2008 Mam następujące pytanie. Chcę rozkręcić mój amortyzator (Gila TnL) przeczyścić i nasmarować. Dylemat pojawia się w momencie: czym nasmarować dlatego zwracam się do was z pytaniem czy smar Finish Line-a by się nadał: http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&a...ia&pid=1206 bo mam jeszcze : http://www.autokosmetyki.pl/w%C4%82%C5%BAr...spray,p865.html Któryś z nich czy trzeba zainwestować w jakiś specjalny??
paweu Napisano 8 Lipca 2008 Napisano 8 Lipca 2008 Ogólnie do tego celu nada się prawie każdy smar stały. Sam smarowałem kiedyś swojego RST najzwyklejszym ŁT i ładnie działał. Niektóre smary tylko podobno źle działają na uszczelki. Ale ten finish line wg mnie będzie dobry.
Albert16 Napisano 8 Lipca 2008 Napisano 8 Lipca 2008 Finish line jest bardzo dobry ewentualnie smar Rock shox-a
Mod Team bogus Napisano 8 Lipca 2008 Mod Team Napisano 8 Lipca 2008 Wszystkie smary stałe jakie byś zastosował będą dobre.
Schwefel Napisano 8 Lipca 2008 Napisano 8 Lipca 2008 Ten Würth HSW 100 się nie nada bo spłynie na dół goleni z racji konsystencji.
aqcharek Napisano 9 Lipca 2008 Napisano 9 Lipca 2008 Witam! Mam w swoim rowerze amortyzator spręzynowo-olejowy i kiedy wpadne w większe dołki to wtedy jest taki metaliczny stukot nie wiem o co w tym chodzi Chciałbym abyście mi to wytłumaczyli:) PS. od Marca .. czyli od kupna roweru . nie dolewałem żadnych specyfików
Cybula Napisano 9 Lipca 2008 Napisano 9 Lipca 2008 Mozliwe, ze trzeba dokrecic te srobki na dolnych goleniach.
aqcharek Napisano 10 Lipca 2008 Napisano 10 Lipca 2008 chodzi ci o te co sa w środku ? jak sie zdejmuje te uszczelki w górnej czesci amorka? a jeszcze mam jedno pyt . kiedy leje olej do amora to trzeba go wlac do środka goleni ? chodzi ci o te co sa w środku ? jak sie zdejmuje te uszczelki w górnej czesci amorka? a jeszcze mam jedno pyt . kiedy leje olej do amora to trzeba go wlac do środka goleni ?
aqcharek Napisano 11 Lipca 2008 Napisano 11 Lipca 2008 Juz wiem gdzie one są tylko czy są jakies odpowiednie klucze żeby podkręcić te śrubki?? (wiem że imbusy) ale chyba bede musiał do mojego imbusa dospawać jakąś długą rączke żeby sie tam dostać bo rozebranie go na części nic nie da prawda?
kello Napisano 12 Lipca 2008 Napisano 12 Lipca 2008 jak rozbieralem jakiegos santura kiedys to zamiast walczyc z dlugim imbusem nacialem od zewnatrz srubke i odkrecilem srubokretem. mozesz sprobowac tak zrobic
aqcharek Napisano 12 Lipca 2008 Napisano 12 Lipca 2008 Dzięki wielkie za odp . Dzis kombinowałem z tym kluczem i udało mi sie je troche dokręcic ale twój patent na pewno wykozystam w przyszłości Pozdro
bingis Napisano 21 Sierpnia 2008 Napisano 21 Sierpnia 2008 mam podobny problem, dlatego nie zakladam nowego tematu. rozebralem rst, wyczyscilem i nie wiem czym go nasmarowac. http://www.pol-sport.com/go/_info/?id=1090...2b9e02c8b6d7fae ten smar mam, niebardzo widzi mi sie inwestycja w dedykowany do amortyzatorow, czy ten smar bedzie sie do tego nadawal?
tobike Napisano 21 Sierpnia 2008 Napisano 21 Sierpnia 2008 ja smaruje swoje amortyzatory smarem stałym ŁT-43 i nic nigdy się nie stało, a daje tego smaru naprawde duzo, najbardziej pod uszczelki i w miejscu styku goleni, każdy amorek działa jak malina potem, co do stukow w amorku to są dwa typy, pierwszy to taki jak ci sie przesunie oslona sprezyny (na sprężynie oczywiście) i podczas ugiecia wygina się i uderza w golen, drugi typ to jak amorek wraca co pozycji wyjsciowej i sprezyna odbijaka uderza o kolniez goleni górnych, ah bym zapomniał po takim obfitym smarowaniu wstrzymujmy sie ze smarowaniem brunoxem bo szybciej wyplucze smar staly
Veene2 Napisano 30 Sierpnia 2008 Napisano 30 Sierpnia 2008 A ja mam troche inne pytanie - ktos sie orientuje gdzie w Warszawie mozna kupic Brunoxa do amortyzatorow i Rock Shox Judy Butter? W internecie znalazlem oferty, jednak pytanie, czy jest szansa na zakup tych rzeczy w sklepie w Wawie. Pozdrawiam;)
Mod Team Pixon Napisano 31 Sierpnia 2008 Mod Team Napisano 31 Sierpnia 2008 W internecie znalazlem oferty, jednak pytanie, czy jest szansa na zakup tych rzeczy w sklepie w Wawie. Człowieku ty sobie żarty robisz Warszawa stolica tyle sklepów rowerowych co tam pewnie jest, a ty nie możesz znaleźć produktu który cię interesuje. Wyjdź na miasto pochodź po sklepach i na pewno w pierwszym lepszym znajdziesz.
Veene2 Napisano 31 Sierpnia 2008 Napisano 31 Sierpnia 2008 Człowieku ty sobie żarty robisz Warszawa stolica tyle sklepów rowerowych co tam pewnie jest, a ty nie możesz znaleźć produktu który cię interesuje. Wyjdź na miasto pochodź po sklepach i na pewno w pierwszym lepszym znajdziesz. Troche pochodzilem i Brunoxa nie ma, natomiast Rock Shox byl w Ski Teamie;)
Andrew Napisano 16 Września 2008 Napisano 16 Września 2008 Czy Wy polecacie ten smar Finish line w oparciu o własne doświadczenia, czy tylko wyczytaliście, że jest dobry?? Do amortyzatora on się nie nadaje. W temp 15* C amortyzator przestaje działać, bo smar bardzo gęstnieje. W łożyskach (konusy) nie daje rady - złazi na bok, a kulki suche. W zamkniętych łożyskach maszynowych - jako tako. Dałem za to g@%^ 27zł. Teraz smaruję nim gwint suportu przy wkręcaniu, sztycę żeby nie trzeszczała, a ostatnio nasmarowałem prowadnice szuflad w mojej komodzie.. JEDYNIE TU SPEŁNIA SWOJĄ ROLĘ. Teraz kupiłem w motoryzacyjnym TEXACO T2 - genialny smar, cały walec(chyba 500g) za 16zł. W końcu amortyzator pracuje jak należy.
Xanagaz Napisano 13 Maja 2009 Napisano 13 Maja 2009 Ostatnio szukam smaru do mojego Marsa. Manutou Perp się ceni - odpada. Tego TEXACO T2 to ja w Necie nie widzę, albo ślepy jestem. Są jakieś inne smary które sprawdzą się w amortyzatorach?
Andrew Napisano 13 Maja 2009 Napisano 13 Maja 2009 Pomyliłem nazwy - chodzi o Texaco Starplex http://www.sklep.proauto.pl/index.php?id=1...d_product=74168 Warto go troszkę zmieszać z olejem silnikowym.
Xanagaz Napisano 14 Maja 2009 Napisano 14 Maja 2009 Od dawna go stosujesz? Nie wyrządził żadnej szkody goleniom?
Mammut Napisano 15 Maja 2009 Napisano 15 Maja 2009 Ja proponuję zamiast smaru stałego zalać olejem do amora, 10 albo 15W. Np. w mojej judy powinno się smarować smarem stałym (tą goleń gdzie jest sprężyna) a ewidentnie prztstosowana jest do oleju - uszczelka na śrubce u dołu i na korku na górze. Zalałem (chyba 50ml) i jest git. Jeśli jednak smar stały to zwykły ŁT będzie ok, albo lepiej CRC multi purpose. Jak znajdziecie to najlepszy będzie smar do małych prędkości, elementów ślizgowych np. Mobiltemp 78 albo 1 czy CRC super adhesive grease.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.