jakub22 Napisano 3 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2008 Witam, dzisiaj mechanik zamontował mi nową korbę Truvativ Firex ze zintegrowaną osią 20mm. Po założeniu okazało się, ze korba kręci się z oporem - jeżeli korbę bez łańcucha ustawi się poziomo ramionami to nie przekręci się ona do pionu. Po zamachnięciu korbą, ta wykonuje tylko jeden obrót. Przejechałem 20km ale opór ten nie zmniejszył się. Dodam, że wszystko było przed założeniem dokładnie smarowane. Przy obracaniu nic nie zgrzyta ani nie piszczy. Słyszałem, że opory to przypadłość wszystkich korb ze zintegrowaną osią suportu. Czy opory te po przejechaniu ok 200km powinny zniknąć ? Co mi radzicie, mieliście też takie problemy z firexem, stylo, lx czy xt ?? Dziękuję za pomoc. Oczywiście mechanik powiedział, że jakby luz się nie zmniejszył to za kilka dni może mi zdemontować korbę i założyć jeszcze raz, ale jest to bardzo uczciwy człowiek i nie chce mu nakładać pracy na darmo, gdyby się okazało, że to normalne i nie da się zlikwidować tego oporu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GZA20 Napisano 3 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2008 No korby ze zintegrowaną osią tak się zachowują. Kumpel przejechał już z 500 km i specjalnie nie widać żeby opory się zmniejszyły, ale ogólnie jest zadowolony i nie przeszkadza mu to specjalnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miku Napisano 3 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2008 Co prawda używam innej korby, ale również ze zintegrowaną osią i na początku kręciła się dosyć opornie, ale po 250 km jest zdecydowanie lepiej. Zresztą nawet mi to to nie przeszkadzało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub22 Napisano 3 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2008 Sam już nie wiem co o tym myśleć. Podczas jazdy bardzo mi to nie przeszkadza, ale po głowie krąży myśl, że części mojej energii zamiast na koło idzie na pokonanie tego oporu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2008 noo to ile sily zuzywasz na kręcenie tymi korbami to zapewne wyliczą ci forumowi specjalisci od aspektów laboratoryjnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 3 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2008 Brata korba na kwadrat kręci się dużo lżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub22 Napisano 3 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2008 Waszymi postami utwierdzacie mnie w przekonaniu, że nic bardzo dziwnego z moją korbą się nie dzieje. Swoją drogą ciekawe, dlaczego nasze korby dużo ciężej się obracają. Może to skutek dużo grubszych osi - obwód osi jest sporo większy, przez co wzrasta też tarcie, no i jakby nie patrzeć łożyska nie pływają sobie w smarze tak jak w zamkniętym pakiecie ? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano 3 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2008 Te korby również są osadzone na łożyskach i to maszynowych i też pływają one w smarze , nie wydaje się również żeby grubość osi miała jakiekolwiek znaczenie . Mój xt też miał taki delikatny opór ale po tysiaku chodzi bardzo dobrze , bez łańcucha korba sama opada ( jeśli przyjmujemy taki odnośnik oporu ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 4 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2008 Mój Firex kręci się lekko. Od strony koronek jest taka gumowa uszczelka, może nie została przesmarowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tescobar Napisano 4 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2008 Łożyska w tych korbach są zoptymalizowane pod kątem dużych sił, małych luzów i trwałości. Nie zaś niskich oporów czy wysokich obrotów. Opory o których piszesz są praktycznie bez znaczenia, w porównaniu z siłami których używasz pedałując. Powstają po części w samych łożyskach, po części na uszczelnieniach. Myślę, że większe szkody (związane ze stratą energii) powstawałyby gdybyś miał tradycyjną korbę z jakimikolwiek luzami, trzeszczącymi kwadratami itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 4 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2008 No ja raz miałem taki przypadek na serwisie że zapomniałem założyć taką gumową uszczelkę przy lewym ramieniu korby (idzie ona na oś, przed założeniem ramienia) i po skręceniu opory były okrutnie wielkie, pomogło znalezienie tej uszczelki na ziemi i założenie jej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub22 Napisano 4 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2008 muszę w ten weekend sporo przejechać i obserwować bacznie korbę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmash Napisano 4 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2008 Mam korbe fsa ze zintegrowana osia i opory przy obrocie sa na tyle duze, że korba zatrzymuje sie po jednym obracie, ale nie czuje tego jako obciazenie przy pedalowaniu. kobra ma okolo 400km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca_Sopot Napisano 4 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2008 w stylo było to samo, ale po kilku dniach od zamontowania jak patrzyłem, to opory zniknęły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.