Skocz do zawartości

[korba] Firex ze zintegrowaną osią


jakub22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj mechanik zamontował mi nową korbę Truvativ Firex ze zintegrowaną osią 20mm.

Po założeniu okazało się, ze korba kręci się z oporem - jeżeli korbę bez łańcucha ustawi się poziomo ramionami to nie przekręci się ona do pionu. Po zamachnięciu korbą, ta wykonuje tylko jeden obrót. Przejechałem 20km ale opór ten nie zmniejszył się. Dodam, że wszystko było przed założeniem dokładnie smarowane. Przy obracaniu nic nie zgrzyta ani nie piszczy.

 

Słyszałem, że opory to przypadłość wszystkich korb ze zintegrowaną osią suportu.

Czy opory te po przejechaniu ok 200km powinny zniknąć ?

 

Co mi radzicie, mieliście też takie problemy z firexem, stylo, lx czy xt ??

 

Dziękuję za pomoc.

 

 

Oczywiście mechanik powiedział, że jakby luz się nie zmniejszył to za kilka dni może mi zdemontować korbę i założyć jeszcze raz, ale jest to bardzo uczciwy człowiek i nie chce mu nakładać pracy na darmo, gdyby się okazało, że to normalne i nie da się zlikwidować tego oporu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waszymi postami utwierdzacie mnie w przekonaniu, że nic bardzo dziwnego z moją korbą się nie dzieje.

 

Swoją drogą ciekawe, dlaczego nasze korby dużo ciężej się obracają. Może to skutek dużo grubszych osi - obwód osi jest sporo większy, przez co wzrasta też tarcie, no i jakby nie patrzeć łożyska nie pływają sobie w smarze tak jak w zamkniętym pakiecie ? .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te korby również są osadzone na łożyskach i to maszynowych i też pływają one w smarze , nie wydaje się również żeby grubość osi miała jakiekolwiek znaczenie . Mój xt też miał taki delikatny opór ale po tysiaku chodzi bardzo dobrze , bez łańcucha korba sama opada ( jeśli przyjmujemy taki odnośnik oporu ) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska w tych korbach są zoptymalizowane pod kątem dużych sił, małych luzów i trwałości. Nie zaś niskich oporów czy wysokich obrotów. Opory o których piszesz są praktycznie bez znaczenia, w porównaniu z siłami których używasz pedałując. Powstają po części w samych łożyskach, po części na uszczelnieniach. Myślę, że większe szkody (związane ze stratą energii) powstawałyby gdybyś miał tradycyjną korbę z jakimikolwiek luzami, trzeszczącymi kwadratami itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja raz miałem taki przypadek na serwisie że zapomniałem założyć taką gumową uszczelkę przy lewym ramieniu korby (idzie ona na oś, przed założeniem ramienia) i po skręceniu opory były okrutnie wielkie, pomogło znalezienie tej uszczelki na ziemi i założenie jej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...