Skocz do zawartości

[opony] 2.3-2.5 26' do zjazdów


QauczuQ

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

 

na 5 ostatnich wyjazdów (teren, dobrze znana trasa, szybkie zjazdy) 5 razy zmieniałem dętkę i raz łatałem. Dobrze że zawsze wożę zapasową dętkę i łatki.

 

Kiedy ostatnio przebiłem dętke i porzadnie zgiąłem rafkę (zdjęcie potem zapodam) postanowiłem zakupić oponę szerokości 2.3 lub 2.5 .

 

Skończyłęm na razie z nudnymi asfaltami bo nic mnie tak nie energetyzuje jak szybki karkołomny zjazd.

 

Jaką oponkę polecacie, może ważyć 1kg, ale ważne aby miała duży balon.

 

Bieżnik dobrze aby miała normlany jak zwykłą oponka terenowa (czasem trzeba dojechać do lasu po asfalcie)

Napisano

wejdą, wejdą... jest spory z zapas po bokach na gumę.

 

2,3 na pewno wejdzie.

 

no dobra typy z allegro:

 

http://www.allegro.pl/item392871796_opony_...2_35_opona.html - Kenda Kinetics

 

http://www.allegro.pl/item388180903_opony_..._2_5_opona.html - Conti Pertol

 

http://www.allegro.pl/item393061085_opony_..._2_3_opona.html - conti Gtavity

 

http://www.allegro.pl/item392873515_opony_...x2_3_opona.html - conti Vertical

 

to która?

Napisano

jeśli wejdą ci takie szersze to z tańszych jest jeszcze innova (bardzo zadko spotykana ale np. w moim mieście mozna ją dostać) jest bardzo ciężka ale twarda jeździłem praktycznie co 2 dni i wyczymała cały sezon

 

ale ja bym wybrał tego conti Vertical bo 2.3 w zupełności wystarcza a jest tez nie taka cięzka

Napisano

Kenda kinetics jest dobra na przód - dość lekka, trzyma się nawierzchni, ale też nie ma wielkich oporów toczenia. Na tył się nie nadaje ze względu na cieniutkie ścianki, które prowadzą do częstych snake'ow, ale z przodu daje radę (mam taką na przodzie).

Tioga blue dragon 2.30 również jest dobrą oponą (mam taką zamiennie z kineticsem na przód). Ma dość rzadki bieżnik, na błotku ma super przyczepnośc, ale ściera się dosć szybko.

Schwalbe Space 2,35 - sh*t. Cięzki kloc, w ogóle sie nie trzyma, a guma jakby plastikowa. Miałem na przodzie ze 2-3 tygodnie i po utracie przyczepności na zakrętach na mokrej i jak i na suchej nawierzchni zmieniłem od razu. I odradzam.

Maxxis Minion DH - kumpel ma i chwali sobie. Ale to oponki praktycznie na same zjazdy bez dojazdów i wycieczek etc. gdyż ścierają się bardzo szybko. Chyba, ze jakaś twardsza mieszanka.

Tioga white tiger 2.5 - tą oponę mam na tyle od prawie 3 lat. Mocna, ciezka, dobrze się trzyma nawierzchni i pomimo utraty około 50% bieżnika na środku nadal daje radę.

Maxxis high roller - też dobra na tył (mam zamienie z white tigerem), rozmiarówka trochę zawyżona (2.7 jest taki sam jak 2.5 tioga). Właściwości podobne jak white tiger, tylko nieco cięzsza.

Tioga factory dh - lżejszy model white tiger'a i dostępny w rozmiarze 2.3.

Napisano

propozycje fajne ale to sam DH, a blue dragon to raczej na błotniste ścieżki. Jeżdzię głównie po ubitych, kamienisych traktach w suchym terenie.

 

mane a mógłbyś zmierzyć ile szerokości po napompowaniu ma taka oponka jaką masz np. ten kinetics 2.3 lub 2.5?

 

jeżeli chodiz o bieżnik to chyba bardziej gęsty będezie lepszy do moich wymagań jak np. tutaj: http://www.allegro.pl/item393061085_opony_..._2_3_opona.html

Napisano

Do takiej jazdy myślę, że kinetics 2.35 na przód i opona pokroju tioga factory dh 2.30 na tył będą dobrym zestawem. Lub którys z continentali.

 

Kinetics 2.35 w najszerszym miejscu ma 55mm na obręczy single track (31mm szerokości)

Blue dragon na tej samej obręczy jeśli dobrze pamietam 61mm (kieeeedyś mierzyłem)

White tiger 2.50 - 64mm na double track'u (39mm).

Napisano

Maxxis Advantage 26x2.4 super oponki w teren, naprawde polecam, wagowo na pewno nie przekraczają 1000g, dobrze oczyszczają się z błota, dobre w piasku, błocie, na liściach. Tylko oczywiście nie na długie wyprawy po aswalcie :P

Napisano

uzywam diesla z tylu na niskim cisnieniu i dętce 1.75/2.125 i dętka opancerzona nie jest potrzebna.

fajny muł roboczy. masywny i z dobrym zabezpieczeniem przed przebiciem. w wersji kevlarowej niezbyt cięzki ciut powyzej 760 gram.

Napisano

a ten diesel to 2.5? jaką ma szerokość i wysokość od rafki, dał byś radę tobo pomierzyć?

 

patrzyłęm na zdjęcie Twojego bika, napisz co masz z przodu (model i szerokość) i jak się te oponki sprawują na zjazdach zakamienionych i szybkich tak do 60 km/h i na np. asfalcie i podjazdach?

Napisano

co to jest dla ciebie kamienisty zjazd?

dla mnie kamienisty zjazd to szlak z kamieniami powiedzmy 5-10 cm i to gesto obok siebie.

z przodu jest continetal mountain king ss 2.4. lekka i szybka opona. na jej temat jest temat na forum.

Napisano

kamienisty zjazd to bez przesady nie same kamienie ale kamienie co jakiś czas a czasami w "kupie" hehe, takie na których zwykle a ostatnio za często łapałem kapcia.

 

a tył to 2.5? napisz jaka szerokość, zebym miał pewność że mi w ramę wejdzie.

Napisano

conti mountain king 2.4 super sonic w najszerszym miejscu bieznika opona ma 60 mm szerokosci i 53 mm wysokosci do gornej powierzchni bieznika od obreczy. obrecz to mavic xm 317 disc.

diesla ci nie zmierze bo juz jest zdjety sporo czasu temu.

 

bardzo masywną oponą w stosunku do wymiarow jest opona tioga factory dh 2.3. bardzo wysoka i szeroka, grube scianki.

Napisano

tak

mk to taka opona 2.3 bardziej niz 2.4.

diesel ma te swoje 2.5.

to z resztą opony do zupelnie innych zastosowan. diesel to opona enduro/fr a mk to bardziej xc/all mountain.

 

mk jest delikatną oponą - wazy mało i ma cienkie scianki. na pewno nie do hardcoru.

diesel jest ciezszy o 200 gram co daje ochrone przed przebiciami.

diesel to wiekszy brat gravity - z tych opon tez bylem zadowolony.

Napisano

wezmę Gravity na tył (drut) 2.3 a na przód to się zastanawiam czy brać kinetics 2.3 czy też graviry 2.3 te oponki są takie pośrednie między xc a dh. Więc powinny dać radę moim "wyczynom" zjazdowym hehe. Mam nadzieję.

Napisano

Ja polecam od siebie diesla - waży (w wersji kevlarowej) tyle co gravity, a korzyści z szerszej gumy wielkie. Gravity też fajne, kumpel ma w Amstaffie, podobno dobra przyczepność, tylko jakoś często łapie gumy ;]

Napisano

myślałem o disel ale mogą być za szerokie i zależy mi na drucie bo jest bardziej twardy.

 

MOże kumpel ma wersje kevvlarową, choć czasem to po prostu pech.

 

obiecane zdjęcie, nie widać dobrze ale było dobrze pierd..... bo teraz jak hamuję to czuć jak klocki sobie po tym zgięciu "falują".

 

wgietarafkait1.th.jpg

Napisano

Kumpel na 100% ma drutówkę. Ostatnio przeciął ją na kamieniach, czyli guma do wymiany.

 

Jakie zalety ma drut w stosunku do zwijanej..?

Napisano

w moiej ocenie są także bardziej wytrzymałe niż kevlarowe, choć to pewnie kwestia sporna.

Zresztą to jak na szkło się najedzie lub coś podobnego to nawet 2.5 choćby nie wiem jak wzmacniana ulegnie rozdarciu.

Napisano

Hmm, ja mam wielkie szczęście w takim razie, bo jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło, że po przejechaniu po rozbitym szkle, czy coś, przebiła mi się opona...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...