Skocz do zawartości

[amortyzator] Rock Shox Tora 318 Solo Air

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Ma mały problem a właściwie wątpliwości z amorem Rock Shox Tora 318 Solo Air.

Jako, że jestem początkującym amatorem nie do końca wiem jak powinien zachowywać się ten amortyzator. Na goleniach a właściwie po prawej stronie (na samym dole) jest regulacja. I wszystko by było fajnie gdyby nie to, że podczas powrotu amortyzatora do góry po wcześniejszym wciśnieciu do ziemi nie wydawał on specyficznych odgłosów, najpierw było to coś w stylu skrzypienia po przejechaniu parunastu km skrzypienia już właściwie nie słychać ale słychać coś w stylu pompowania powietrza dosyć głośno występuje po przy zakręconym zaworze. Po odkręceniu tego zaworu wszelkie dolegliwości mijają, dowiedziałem się iż reguluje on właśnie powrót amortyzatora, czy też tłumienie powrotne.

I następuje pytanie, czy to normalne, czy amortyzator się wyrobi czy już martwić się za zapas? :)

Dzięki za odpowiedź.

Napisano

Nic się nie martw - ten tłumik tak ma.

Przy mocno skręconym tłumieniu powrotu - czyli zmuleniu amora tłumik sobie tak jakby "sapie".

I to co słyszysz to olej (przedostaje się przez tłumik), nie powietrze. Ciesz się amorem - naprawdę tak ma być :)

Napisano

tak jak mówi slav4, im wolniej będzie powracał tym bardziej bedzie 'siorbał'

to olej przeciskający się przez tłumik (jeśli się mylę poprawcie)

podobnie jest np. w pike

Napisano

Dzięki za bardzo szybką odpowiedź.

Niezmiernie się ciesze, że to nie tylko u mnie bo już się wystraszyłem. :)

Jeszcze raz dzięki, jeżeli ktoś coś może dodać na ten temat to proszę bardzo.

Pozdrawiam!

• 6 miesięcy temu...
Napisano
Amor ogólnie spoko ale za tą cene można więcej:) i do tego jest strasznir cieżki

Czy Ty wiesz o czym piszesz? Znajdź coś za tą cenę z Allegro coś lepiej działającego (fakt, cieżki jest, ale nadrabia za to kulturą pracy).

P.S. kondzihno, skorzystaj z wyszukiwarki, jest multum tematów o tym amorze.

Napisano