Skocz do zawartości

[Lustrzanka cyfrowa] Problem z dokonaniem wyboru

Wax

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Szykuje się do kupna mojej pierwszej lustrzanki, choć jakieś doświadczenie z tego typu sprzętem już mam. Nie jest tak, że jestem zielony i kupuję by kupić, trzaskałem trochę na C 350D z kitowym obiektywem i z tele-zoomem 70mm-200mm.

Na oku mam 2 lustrzanki, choć jestem otwarty na inne propozycje...

Olympus E-510 dual kit - http://www.fotoset.pl/?p=productsMore&iProduct=503

Canon 400D - http://www.fotoset.pl/?p=productsMore&iProduct=325

Nie będę tutaj przedstawiał danych technicznych ani specyfikacji, bo od tego są linki.

Bariera cenowa to 2000zł, możliwość NIEWIELKIEGO przekroczenia tej sumy (max 150zł). Interesuje mnie raczej aparat z kitowym obiektywem, ponieważ nie będę miał funduszy na to, żeby do body dokupić jakieś dobre szkła, przynajmniej w tym roku. W Olympusie w zestawie Dual Kit są to dwa obiektywy co według mnie jest dobrą propozycją (14mm-42mm i 40mm-150mm), w Canonie kitowy obiektyw jest ponoć średni...

Czytałem kilka testów powyższych lustrzanek i stwierdzam, że niektóre wyglądały mi na testy "sponsorowane".

Na teraz faworytem jest Olympus (stabilizacja, Live View, 2 obiektywy, dobre wykonanie, niski poziom szumów), jednak Canon mnie "ciśnie" z powodu swojej matrycy CMOS, która jest mimo wszystko bardzo dobra + ponoć lepsze odszumianie niż w Olyku.

Wiem, że tu na forum jest kilka osób które kumają te klimaty i są w stanie coś doradzić.

Dzięki za ewentualną pomoc.

Wax

Napisano

Ja ze swej strony mogę z czystym sumieniem polecić Sony A200 (ew. wyższy model np. A300 (już z LiveView)). Bardzo dobry sprzęt jak za taką kasę, masa obiektywów Sony i oczywiście mnóstwo szkieł Minolty.

Co najważniejsze stabilizowane body (czego nie ma żadna inna firma) co za tym idzie stabilizowany każdy obiektyw :)

Ps.