Skocz do zawartości

[amortyzator] Xcr a Xcm


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Który z tych Suntourów będzie czulszy w pracy dla osoby max 45 kilo.nie piszcie że są słabe co wiemy że są. Ale który lepiej będzie i płynniej działać.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

wez xcr-a z tlumikiem i bedzie ok:)

a nawet jesli mowisz o podstawowych wersjach to XCR - bo ma grubsze golenie, a reszta to to samo...

Napisano
XCR jak pewnie wiesz ma śladowe tłumienie,

dlatego też brałbym jego.

Dlatego, że ma śladowe tłumienie ???

Kolega ma XCR'a waży 46kg

To bardzo ciężki ten amor ....

 

A konkretnie XCM - w każdym teście jes oceniany negatywnie , słabe tłumienie , amor stuka w czasie pracy.

XCR to pierwszy, w miarę sprawnie działajacy, amor Suntour-a - więc chyba nie ma wyboru....

Napisano

bogus92

 

nie wiem skad te nowosci ale wg mnie xcr ma 30mm a xcm ma 28...

wez troche poczytaj moze?

kumpel ma xcm a Ja xcr i widze ze to nie tlyko na papierze zapisane, ale i w praktyce sie zgadza...

  • Mod Team
Napisano

PoleK nie wciskaj kitu.

 

Teraz jeszcze dla pewności patrzyłem na stronie Suntour'a,

a także na opisach aukcji na allegro i wszędzie XCM i XCR mają golenie 30 mm.

 

Poza tym osobiście z kolegą mierzyliśmy suwmiarką średnicę goleni w XCR i XCM.

 

Moje Judy XC ma golenie 28 mm,

a na oko widać, że XCM ma grubsze.

 

XCR też (drugi kumpel miał go).

  • 2 tygodnie później...
Napisano

coms

jestem pewien ze kolega wyzej zasugerowal sie gruboscia rury sterowej?:> na stronie suntoura...

 

kumpel zmierzy swoje lagi w XCM zebym mial pewnosc i napisze:)

Napisano

Miałem XCMa '07. Golenie górne - 30 mm średnicy. Odradzam ten amortyzator, lepiej dołożyć i kupić XCRa - przynajmniej podczas jazdy będzie można go zablokować/odblokować bo w moim było to niemożliwe.

Napisano

testowałem blokady w xcr i xcm i o ile w xcr można było zawsze właczyć blokade to w xcm trzeba było sie zatrzymać, zejść z roweru i dopiero można było włączyć blokade, do tego między pracą tych dwóch amorów jest spora różnica na korzyść xcr`a więc chyba lepiej dołożyć do niego

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam

Różnią się jeszcze tym że jeden ma blokadę a drugi nie ma, i tym że jeden jest pod hamulce tarczowe a drugi pod tarcze i v-ki.

Tak ciężko to wyczytać ?

Napisano

Kolejna kwestia przemawiająca za XCR-em to uszczelki.

 

Niedawno rozbierałem XCM-a (ma on potrójne uszczelki) po ok. 2 miesiącach używania, w tym kilka jazd w deszczu,

uginał sie maksymalnie 2-3 cm! Po zdjęciu dolnych lag z wnętrza wyleciała woda.

Dolałem trochę oleju do górnych lag (oczywiście uszczelniłem wszystko), dałem smar na uszczelki - znów zaczął działać.

 

 

Patrząc natomiast a zdjęcia XCR-a widzę ze ma simmeringi (tutaj guma+sprężyna), na oko takie jak używam w swoim Duro.

Nie są one może szczytem uszczelnienia ale na pewno niewpuszczają wody przez co amor dłużej podziała bez serwisu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...