Gość Napisano 29 Czerwca 2008 Napisano 29 Czerwca 2008 Który z tych Suntourów będzie czulszy w pracy dla osoby max 45 kilo.nie piszcie że są słabe co wiemy że są. Ale który lepiej będzie i płynniej działać.
Quattro Napisano 29 Czerwca 2008 Napisano 29 Czerwca 2008 Wg. mnie XCR będzie lepszy, bo to jakby nie patrzeć wyższy model od XCM'a. Co do wagi, to XCR jest nastawiony na lżejszych bikerów
Mod Team bogus Napisano 29 Czerwca 2008 Mod Team Napisano 29 Czerwca 2008 Sprężyny w obu są tak samo miękkie (tak zaobserwowałem). XCR jak pewnie wiesz ma śladowe tłumienie, dlatego też brałbym jego.
MasterBoss Napisano 29 Czerwca 2008 Napisano 29 Czerwca 2008 Kolega ma XCR'a waży 46kg i bardzo sobie go chwali. XCM- niższa półka, więc tłumienie też pewnie będzie słabsze.
PoleK Napisano 9 Lipca 2008 Napisano 9 Lipca 2008 wez xcr-a z tlumikiem i bedzie ok:) a nawet jesli mowisz o podstawowych wersjach to XCR - bo ma grubsze golenie, a reszta to to samo...
Mod Team bogus Napisano 9 Lipca 2008 Mod Team Napisano 9 Lipca 2008 XCR ma golenie o takiej samej średnicy jak XCM.
Rulez Napisano 9 Lipca 2008 Napisano 9 Lipca 2008 XCR jak pewnie wiesz ma śladowe tłumienie,dlatego też brałbym jego. Dlatego, że ma śladowe tłumienie ??? Kolega ma XCR'a waży 46kg To bardzo ciężki ten amor .... A konkretnie XCM - w każdym teście jes oceniany negatywnie , słabe tłumienie , amor stuka w czasie pracy. XCR to pierwszy, w miarę sprawnie działajacy, amor Suntour-a - więc chyba nie ma wyboru....
PoleK Napisano 9 Lipca 2008 Napisano 9 Lipca 2008 bogus92 nie wiem skad te nowosci ale wg mnie xcr ma 30mm a xcm ma 28... wez troche poczytaj moze? kumpel ma xcm a Ja xcr i widze ze to nie tlyko na papierze zapisane, ale i w praktyce sie zgadza...
Mod Team bogus Napisano 10 Lipca 2008 Mod Team Napisano 10 Lipca 2008 PoleK nie wciskaj kitu. Teraz jeszcze dla pewności patrzyłem na stronie Suntour'a, a także na opisach aukcji na allegro i wszędzie XCM i XCR mają golenie 30 mm. Poza tym osobiście z kolegą mierzyliśmy suwmiarką średnicę goleni w XCR i XCM. Moje Judy XC ma golenie 28 mm, a na oko widać, że XCM ma grubsze. XCR też (drugi kumpel miał go).
PoleK Napisano 18 Lipca 2008 Napisano 18 Lipca 2008 nie wiem gdzies to wyczytal to ja takiej informacji nie widze na stronie:) prosze podeslij mi linka to pogadamy... wzialbym xcr;)
coms Napisano 18 Lipca 2008 Napisano 18 Lipca 2008 Katalog Bikeboard 2007 przyznaje racje Polkowi. Może od 2007 coś się zmieniło
PoleK Napisano 18 Lipca 2008 Napisano 18 Lipca 2008 coms jestem pewien ze kolega wyzej zasugerowal sie gruboscia rury sterowej?:> na stronie suntoura... kumpel zmierzy swoje lagi w XCM zebym mial pewnosc i napisze:)
benek Napisano 18 Lipca 2008 Napisano 18 Lipca 2008 To ja mogę potwierdzić - XCM '06 z Uni Evo średnica górnych goleni/lag 28 mm
Mod Team bogus Napisano 18 Lipca 2008 Mod Team Napisano 18 Lipca 2008 Zobaczcie choćby na aukcje na allegro. Może jakieś inne te amory są. Ja mierzyłem i było 30 mm. http://www.allegro.pl/item395531055_suntou...ku_gratis_.html http://www.allegro.pl/item402008024_sr_sun...kada_m_08_.html Oba 30 mm na aukcji.
ulvgar Napisano 18 Lipca 2008 Napisano 18 Lipca 2008 Miałem XCMa '07. Golenie górne - 30 mm średnicy. Odradzam ten amortyzator, lepiej dołożyć i kupić XCRa - przynajmniej podczas jazdy będzie można go zablokować/odblokować bo w moim było to niemożliwe.
Mod Team bogus Napisano 19 Lipca 2008 Mod Team Napisano 19 Lipca 2008 I kolejna osoba z XCM'em z 30 mm goleniami. Może są różne wersje? A może różne roczniki mają różne średnice goleni?
Mod Team bogus Napisano 20 Lipca 2008 Mod Team Napisano 20 Lipca 2008 Całkiem możliwe, że tak jest. Model 2007 ma na pewno 30 mm i '08 raczej też.
tenjin Napisano 20 Lipca 2008 Napisano 20 Lipca 2008 testowałem blokady w xcr i xcm i o ile w xcr można było zawsze właczyć blokade to w xcm trzeba było sie zatrzymać, zejść z roweru i dopiero można było włączyć blokade, do tego między pracą tych dwóch amorów jest spora różnica na korzyść xcr`a więc chyba lepiej dołożyć do niego
robertua Napisano 3 Sierpnia 2008 Napisano 3 Sierpnia 2008 Który był by lepszy dla ~60 kg bikera?? I czym sie różni (oprócz skoku) : - http://allegro.pl/item406824188_sr_suntour...z_pivotow_.html - http://allegro.pl/item404074975_suntour_xc...ku_gratis_.html .
Greg_PL Napisano 3 Sierpnia 2008 Napisano 3 Sierpnia 2008 Witam Różnią się jeszcze tym że jeden ma blokadę a drugi nie ma, i tym że jeden jest pod hamulce tarczowe a drugi pod tarcze i v-ki. Tak ciężko to wyczytać ?
robertua Napisano 3 Sierpnia 2008 Napisano 3 Sierpnia 2008 no w sumie to nie... Jeszcze prosze o opinie tego amorka.
Mod Team bogus Napisano 3 Sierpnia 2008 Mod Team Napisano 3 Sierpnia 2008 Tylko jeśli jeżdzisz w XC to po co ci amortyzator, który ma 120 mm skoku.
paweu Napisano 3 Sierpnia 2008 Napisano 3 Sierpnia 2008 Kolejna kwestia przemawiająca za XCR-em to uszczelki. Niedawno rozbierałem XCM-a (ma on potrójne uszczelki) po ok. 2 miesiącach używania, w tym kilka jazd w deszczu, uginał sie maksymalnie 2-3 cm! Po zdjęciu dolnych lag z wnętrza wyleciała woda. Dolałem trochę oleju do górnych lag (oczywiście uszczelniłem wszystko), dałem smar na uszczelki - znów zaczął działać. Patrząc natomiast a zdjęcia XCR-a widzę ze ma simmeringi (tutaj guma+sprężyna), na oko takie jak używam w swoim Duro. Nie są one może szczytem uszczelnienia ale na pewno niewpuszczają wody przez co amor dłużej podziała bez serwisu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.