Skocz do zawartości

[damper] smarowanie Manitou SWINGER 3-WAY


mudia

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dziś mój tłumik przestał działać płynnie, zaczął natomiast chodzić "z oporami" (skokowo), tak jakby nie był wystarczająco nasmarowany. Czy możliwe, że należy tłumik przesmarować?

Czy tłumiki Manitou SWINGER 3-WAY (powietrzny z 2 komorami) smarowane są smarem, czy olejem?

Czy można w domowych warunkach (bez rozbierania dampera) dostarczyć tłumikowi owo mazidło (np wstrzykując olej do komór przez zawory powietrzne)?

Napisano

spróbuj go najpierw odmulic preparatem typu brunox.

w foxie i rock shoxie zewnetrzny pierscien byl smarowany smarem stalym (uzywalem do tego celu smaru rst)

  • 7 miesięcy temu...
Napisano

Możecie uznać, to za niepotrzebne odświeżanie tematu, ale dostałem jakiś czas temu odpowiedź od osoby prowadzącej serwis http://www.mtbshock.com/ Na moje pytanie o smarowanie dampera Swinger 3 WAY. Maila wysłałem, bo na ww stronie jest link do pustego jeszcze artukułu o tytule "How To Add Lube To Any Air Shock"

Hey there,

All you really need to do is remove the main air valve core and squirt in 5-10cc's of 20wt fork oil. You can use lighter oil, but thicker oil works best.

-Kyle

Co można przetłumaczyć jako:

Wszystko co musisz zrobić, to wykręcić główny zawór powietrzny i wstrzyknąć 5-10 mililitrów oleju do amortyzatorów 20wt. Możesz użyć rzadszego oleju, ale gęstszy spisuje się lepiej

 

Z innych artykułów ze strony wynika, że o damperach trochę wie. Co o tym sądzicie?

Napisano

no coz - tak sie robi to najprosciej.

w cylindrze głównej sprezyny powietrznej znajduje sie ciut oleju - po wymontowaniu zaworka mozna przez otwor wlac troche oleju.

Napisano

oczywiscie, każdy kto sam serwisuje powietrzne amortyzatory - przednie i tylne :)

w komorze powietrznej sprężyny znajduje się niewielka ilość oleju smarująca bebech komory. uszczelki amorków powietrznych mają ciut cięższe źycie niż sprężynówek dlatego posmarowanie ich wyjdzie im i tobie na dobre.

do cylindra komory powietrznej foxa czy rock shoxa wlewam ciut oleju. w foxie podobno ten olej jest nawet niezbędny jako sprawdzian kiedy zabieg ten trzeba powtórzyć - tzn jesli na tłoku amora nie ma lekkiego śladu oleju znaczy to że komora wymaga serwisu.

 

ja w foxie nie demontuję jednak do tego celu zaworu tylko odkręcam cały cylinder komory powietrznej a przy okazji czyszczę uszczelki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...