Skocz do zawartości

[12750?g] GT i-drive2.0 by MrJ


MrJ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Od dłuuugiego czasu projektowałem, składałem, czy jak rzekł mi poisonek "rzeźbiłem" aż wreszcie skończyłem :D Kilku userów pewnie zdziwi wynik, bo początkowo miał on zejść poniżej 13 kg, a potem 12,8. Jednak kiedy dokładnie jeszcze raz wszystko poważyłem i policzyłem wszystko w Excelu... wyszło że opuściłem jedno pole - oponę :( I wynik wyszedł niestety nieco mniej spektakularny :( Choć coś mnie gryzie... na wadze "zawieszanej" ukazało się dobrych parę gramów mniej. Gdyby rozpiska okazała się nieaktualna (błąd wagi made-in-tesco? Bo Excel chyba nie kłamie ;) ), poproszę o zmianę ;)

 

Oto rozpiska:

 

Bar Ends (rogi): Accent Cross-Country po ostrym tuningu :) - 78g

Bottle Cage (Koszyk na Bidon): X-Tasy + śruby - 54g

Brake: (Front) (Hamulec Przedni): ACCENT Freezer + tarcza ACCENT Blade 160mm - 240g + 91g

Brake: (Rear) (Hamulec tylny) ACCENT Freezer + tarcza ACCENT Blade 160mm - 252g + 92g

Brake Levers (Klamki): TEKTRO MT4.0 - 87g + 88g

Cables (Pancerze i Linki): ACCENT/SHIMANO/CLARK'S - 186g

Cassette (Kaseta): SRAM PG 850 11-28 - 236g

Chain (Lancuch): SRAM PC-48 - 294g

Crankset (Korby): SHIMANO LX FC-581 170mm 22LX-36LX-44Accent + suport i podkładki - 930g

Derlr. (Front) (Przerzutka przednia): SHIMANO C050 po lekkim tuningu - 167g

Derlr. (Rear) (Przerzutka tylna): SRAM 7.0 - 265g

Fork front (Amorek): MAGURA Phaon 90-125mm + nabita gwiazdka + rura ok. 16,5cm - 1942g

Fork rear (Damper): FOX Float R 165x38 - 216g

Frame (Rama): GT i-drive2.0 M, skok 4,5" (~115mm) + stery Tange + topcap ze śrubą + zacisk na śrubę - piwoty - 3032g

Grips (Gripy): AUTHOR pianka, ucięte o ok. 1cm - 26g

Handlebar (Kierownica): ACCENT Profi, docięta do 610mm - 242g

Pedals: (Pedaly) - WELLGO SPD - 379g

Seat: (Siodlo): SKN - 249g

Seatpost (Sztyca): AMOEBA Vitra 31,8 (rama ma 31,6 ale papier ścierny czyni cuda :P ), docięta - 248g

Shifters (Manetki): SRAM X-7 8b + linki - 94 + 96g

Skewers (Zaciski kol): DARTMOOR Bolt-On - 30g + 35g

Spacers (podkładki) - 1x 5mm alu - 4g

Stem (Mostek): ZOOM 90mm - 149g

Tire (Front) (Opona Przednia): Kenda Karma 2,0 drut - 551g

Tire (Rear) (Opona Tylna): Kenda Karma 2,0 drut - 553g

Tubes (Detki): Maxxxis Welther Weight

Wheel Front (Kolo Przednie) - 961g

-Hub (Piasta): DARTMOOR X-Force

-Rim (Obrecz): ALEXRIMS DM18 srebrna, kapslowana, 32d

-Spokes (Szprychy): DT Champion 2,0, zaplot na 2 krzyże - testowaliśmy 2X na przedzie w 2 zestawach i trzymają się świetnie :D

-Nipples (Nyple): DT

-Rim Tape (Opaska): taśma izolacyjna :P

Wheel Rear (Kolo Tylne) - 1232g

-Hub (Piasta): DARTMOOR X-Rolls

-Rim (Obrecz): ALEXRIMS DH19, srebrna, 32d

-Spokes (Szprychy): DT Champion 2,0, zaplot na 3 krzyże

-Nipples (Nyple): DT

-Rim Tape (Opaska): jak wyżej :P

YYZ (nie wiedziałem co napisać :P : Osłonka Na Ramę): HASA - 43g

RAZEM - 13475g

 

Co do prowadzenia - autentycznie nie czuć tych 13,5 kg (aż jutro będę musiał pożyczyć wagę wiszącą jeszcze raz :bye2: ), rower bardzo dobrze przyspiesza dzięki lekkim kołom, a zawieszenie, mimo że konstrukcyjnie ma swoje lata i mimo wszystko wykazuje trochę cech zużycia (musiałem zlikwidować małe luzy na dogbonie), sprawuje się bardzo dobrze - nie wybiera może liści, ale większe nierówności już tak, no i nie buja.

 

Co do ceny w temacie - każdą złotówkę policzyłem w Excelu. Amorka, piasty i hamulce (bez tarcz) przejąłem za długi od Tiny, czyli siostry :P.

Klamki, pancerze i linki, manetki, przerzutkę przód, pedały miałem z poprzednich rowerów.

Ramę z 3-miesięcznym damperem wyhaczyłem od kolesia ze Śląska, więc przez zakupem mogłem ją sobie dobrze obejrzeć. Korba - prawie nówka od qczabsona z forum za 150PLN - tarcze wymieniłem przez znajomego. Reszta części też była kupowana okazyjnie, w stylu: świetna i z założenia droga sztyca, ale w rozmiarze 31,8 za <40PLN (wystarczył drobny papier ścierny, smar i weszła pięknie :) ), 2 ostatnie opony na sklepie = 45PLN, przerzutka tył = 50PLN i tak dalej... w sumie wyszło te niewiele ponad 2800PLN.

 

[USUWAM MARTWE ODNOŚNIKI STARYCH ZDJĘĆ, NOWE SĄ W POŚCIE Z 31.05.2023]

 

Uwagi końcowe - rower jak widać NIE MA NAPISÓW :P Zostały jeszcze tylko te na klamkach no i na razie. Ostatnich co prawda nie usunę, ale te na klamkach zostawię na razie, bo w zapasie czekają Avidy SD5. Jak będę miał trochę czasu, na ramkę powędruje moje logo (patrz Avatar) ale to po obronie... a miałem się uczyć :D

 

PS. Niektóre części miały być inne, np. obręcze czy mostek, ale wyszło jak wyszło. Mam nadzieję, że się podoba? Zezwalam na głośne brawa i westchnienia zachwytu B)

Edytowane przez MrJ
Martwe linki do zdjęć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Truvativ nie podołał bo był za krótki - rama mimo nominalnego rozmiaru M jest bardzo zwarta i na mostku 60mm siedziałem jak na składaku :P Poza tym środek ciężkości przesuwał się wtedy za bardzo do tyłu, co niezbyt dobrze wpływało na pracę zawieszenia - przód był otępiały a tył wahał się na 3/4 skoku.

Dłuższy mostek (kupiony za... 15 zeta ;) ) i przesunięcie siodła nieco w przód znacznie poprawiło sprawę, zwłaszcza że Phaon jest - powiedzmy wprost - takim sobie widelcem jeśli chodzi o płynność pracy. Ale ma regulację skoku i wyciągnąłem go za grosze, więc nie narzekam.

 

Co do wagi - skoro już się zaczęło, napiszę że np. obręcze miały być inne. 317 okazały się za wąskie, Dartmoor Abstract niedostępne na 32d (dartmoor-absurd?!?!?!?!?) a Accenta Generation XC nie polecał sprzedawca. Tylna DH19 co prawda jest niekapslowana, ale zaplatacz wziął odpowiedzialność na siebie ;) Więc wsadziłem co było tanie z premedytacją, że jeśli mi się zachce zmian, to od razu urwę z tego ze 250g na całkiem nowym zestawie, ale to dopiero jak ten padnie, a na razie się nie zanosi. ten sezon na pewno przejeżdżę, w przyszłym się zobaczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak. Rower masz cholernie ładny, sam mam włochate myśli na temat sprzedania mojej ramy i zbudowaniu czegoś lekkiego w skoku około 120mm/120mm.

 

No ale zobaczę po wakacjach jak życie mi się potoczy,bo możliwe że wezmę się dużo mocniej za maratony, a wtedy pupa z czegoś fajnego, tylko maszyna do stricte ścigania...

 

Ale za rower masz u mnie 6 na 6 ! Brak napisów, cóż jak kto lubi, dla mnie ani na + ani na -, ogólne wrażenie jak najbardziej pozytywne !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc po kolei: napisów miało nie być z założenia (takie widzimisię :P ), jeżeli przez cały sezon nic się z ramą nie będzie działo, to zakładając że jest "niesprzedawalna" (a jeżeli to za marne grosze) jakoś ją sobie odmaluję-oczywiście po swojemu. Kusi mnie wtedy "naturalne alu" plus jarząca się czerwień na spawach no i oczywiście takie samo "moje logo" :)

 

poisonek - wielkie dzięki Szanownemu Panu. Może się kiedyś u Jareckiego albo Rafała zwidzimy? :P

 

nabial - korba nie była polerowana. Owszem "lustro" jest bardzo cool, ale trudne i do uzyskania i do utrzymania. Z korby usunąłem tylko anodę (uważając żeby nie ruszyć za bardzo osi i pająka) i zostawiłem naturalny półmat. Z mostkiem i różkami zrobiłem to samo.

 

Nawrotek - zdaję sobie sprawę że to nie wybiera tak jak horsty czy inne maestrovirtuale z damperami za półtora tysiaka, ale kiedy kilka dni temu musiałem przejechać przez miasto na Dartmoorze, mało mi zadek nie odpadł :P Co do bujania - przy pedałowaniu a siedząco go nie ma ile by się nie starać, jak się stoi trzeba już mocniej ruszać ciałem aby się chwiało. Na podjazdach to samo, choć przyznam że na razie były to podjazdy niezbyt dziurawe - test w lesie nadal przed maszynką. "Kopania" zero, a w SPD czuć wszystko.

Aha - i nawet na tak "niedużym" fullu trzeba się nauczyć jeździć. O nagłym podrywaniu tyłu "z niczego" nad krawężnikami czy dziurami zapomnij - jak się nie przygotujesz choćby kilka metrów wcześniej... to zawiecha naprawi błąd :P Ale mimo wszystko komfort jazdy i mniejsza jej stresowość wynagradzają ten plusminus kilogram-półtora ponad HT. Chyba że ktoś ma "bardzo bogatą ciocię z Ameryki" :)

 

Co do wagi - chciałem zejść do tych 13kg, ale jednocześnie miałem kilka bardzo nagłych wydatków, i dobrych parę setek poooszłooo :P W każdym razie rower ma jeszcze potencjał - sam kokpit ze 100g, koła i to bez opon i dętek z 250, o hamulcach nie wspominam bo niektóre pełne zestawy ważą niewiele więcej niż moje zaciski - ale to już większa kasa jest potrzebna, a z nią nie wiem jak będzie. I na ten sezon projekt raczej jest zamknięty. Jeszcze tylko jak tylko będę miał chwilę, podjadę na wagę wiszącą i się upewnię, czy wszystko dobrze wyszło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam zastrzezenia co do samego projektu - rower za 2800 ktore nie są tak naprawde realną ceną tego roweru. jesli zaadoptowales sporo czesci z innej zabawki to podana cena nijak sie nie ma do rzeczywistej ceny roweru bo czy teraz czy kiedys to i tak musiales je kupic.

czy jesli kupie wypasioną rame z kilka tysiecy i zapakuje do niej graciarnie z innej zabawki to bedzie oznaczac ze rower kosztowal mnie tyle co rama?

 

mysle ze waga - bez wzgledu na cene - jest ot po prostu - przecietna. rower na sztywnej ramie za PODOBNĄ cene,BEZ adaptacji czesci z innego roweru, bylby lzejszy o mniej wiecej te 1,5 kilo czyli wazylby ok 12 kilo - czy byloby sie czym chwalic?

 

no i ten wspomniany wspolczynnik lansu... hmmm przypomina mi to dzieciaki bujające sie na roweruch z zatknietymi w tylnym kole butelkami robiącymi halas na calą ulice. wygladac nie wyglada - ale jak brzmi....

od razu kojarza mi sie tez cale stada ludzi na maratonach bujających sie wypasami lzejszymi niz waga zdrowego rozsądku, ledwo zipiących na pierwszym podjezdzie dla rozciagniecia stawki....

 

takie moje spostrzezenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tobo nie marudź. Jezeli chcesz to dolicz sobie ok. 150 zł za te części które kolega wziął z poprzednich rowerów.

 

Dla mnie nie sztuką jest złożyć rower jak najdrożej i chwalić się, że dałem tyle i tyle za swoją maszynę. Ale znaleźć takie okazje i wykorzystać części swoje tudzież od znajomych zalegające im po szafkach i z tego złożyć coś nadajacego się do jazdy. Jak dla mnie rower może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Amorka, piasty i hamulce (bez tarcz) przejąłem za długi od Tiny, czyli siostry .

Klamki, pancerze i linki, manetki, przerzutkę przód, pedały miałem z poprzedniego roweru" - Pixon, jesli te fanty kosztuja 150 zl to ja ci gratuluje zdolnosci matematycznych. oczywiscie slowo "długi" róznie mozna zinterpretowac i roznie je skalkukowac.

jak na fulla do xc waga (a ona jest tu priorytetem jesli chodzi o temat) jest przecietna, a kalkulacja moim zdaniem mocno naciągana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się średnio podoba. Sprzęt całkiem okej, wierzę, że na miarę Twoich obecnych możliwości finansowych (znam ten ból), ale jakoś kolorystycznie mi nie podchodzi. Może dlatego, że znudził mi się już srebrny kolor w rowerze. Miałem srebrną ramę przez 9 lat, do tego srebrny mostek, srebrne koła, srebrna sztyca, srebrna... Poza tym to srebro do czerni i czerwieni ramy mi nijak nie pasuje. Domyślam się, że wolałbyś obręcze stricte pod tarcze - czarne z czerwonymi nypelkami by miodnie wyglądały z tą ramą ;) To tak od strony kolorystycznej.

A wracając do sprzętu to hamulce faktycznie lansiarskie. Dość spokojny rowerek do tych tarcz zupełnie moim zdaniem nie pasuje. Lepsze byłyby jakieś "normalniejsze", a nie jak z tartaku zawinięte :P - tu tak marudzę pomijając kwestie finansowe Twojego projektu.

 

Podsumowując - ogólnie OK, ale ja bym to zrobił inaczej :P Nie wątpię, że jesteś z niego zadowolony. Chociaż jakbyś złożył tamten sprzęt na authorku miałbyś u mnie większego plusa :P

 

PS.Może sztycę też "wysrebrzyj" ? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tobo - nie zrozumieliśmy się. Szkoda że wczoraj nie dałem już rady odpisać, oszczędzilibyśmy sobie wszyscy zamieszania...

 

W kwocie podanej przeze mnie mieszczą się WSZYSTKIE pieniądze włożone w ten projekt, wszystko jedno czy wydałem je 1,5 tygodnia (sztyca nowa, ale ostatnia sztuka nietypowego rozmiaru) czy grubo ponad 1,5 roku temu (klamki, kupione od znajomego który używał ich kilka tygodni ale coś mu nie spasowało). Są zresztą części jeszcze starsze - przerzutka C050, którą miałem jeszcze w ramie Mielca w czasach przedforumowych...

 

I KAŻDA taka kwota jest w to wliczona, wszystko jedno czy część została nabyta specjalnie do tego roweru, czy po drodze "obrobiła" jeszcze inne. To samo dotyczy się... a zresztą, macie rozpiskę (nie uważam abym miał co ukrywać - swoją drogą cena wyszła jeszcze niższa! Znów źle zaznaczyłem Excela...) i nie marudzić :P :

 

amortyzator MaguraPhaon + piasty Dartmoor + hamulce Accent (bez tarcz) - Tina miała u mnie długi, które zaciągnęła na wymianę amorka (Shiver) i przeplecenie kół. Mieliśmy Magure sprzedawać, ale uznaliśmy wspólnie że jeśli w ogóle pójdzie to za grosze, a że sam i tak potrzebowałem amorka i hamulców (moglem założyć też do ramy V-ki ale jakoś nie byłem przekonany). W każdym razie ogólna suma pożyczki która została jej do spłacenia = 595,00 zł

rama GT i-drive2.0 + damper FoxFloat R + 2 komplety sterów Tange - w zestawie były jeszcze sztyca i siodełko WTB ale ich nie używam. Gość ze Śląska sprzedawał ją z prawie nowym Foxem pewnie dlatego, że dostała lekkich luzów na dogbonie - ich usunięcie zajęło mi pół godziny, zużyłem w sumie 5 podkładek z hamulców tarczowych, kilka kropel supergluta i dużo smaru ;) = 870,00 zł

mostek Zoom - sztuka zawieruszona w sklepie, kupiona specjalnie do GT = 15,00 zł

siodełko SKN - nabyte tej wiosny do projektu "10kg XC" ale ostatecznie taki się nie pojawił, więc została = 65,00 zł

kierownica Accent Profi - do GT = 45,00 zł

różki Accent CrossCountry - kupione jeszcze do Versusa w lecie '07 = 25,00 zł

pedały SPD Wellgo - do Versusa w lecie '07 = 49,00 zł

sztyca Amoeba Vitra - ostatnia sztuka na sklepie, nietypowy rozmiar, do GT = 38,00 zł

korba LX - kupiona od qczabsona z forum w zimie, z tarczami do trekkingu, ale za friko udało mi się je wymienić na MTB. Miała być włączona w projekt "10kg XC" = 150,00 zł

tarcza Accent Blade przód 160 - do GT = 50,00 zł

tarcza Accent Blade tył 160 - do GT = 50,00 zł

klamki Tektro MT4.0 - znajomy używał ale mu się nie spodobały, zakup jeszcze z 2006 roku, używane w Dartmoorze = 30,00 zł

manetki SRAM X-7 - kupione w 2006 do ElNino (miałem tę ramę pół sezonu) z wyprzedaży, potem były w Versusie = 100,00 zł

przerzutka tył SRAM 7.0 - ostatnia sztuka na sklepie, do "10kg XC" wczesną wiosną = 50,00 zł

łańcuch PC-48 + kaseta PG-850 - zostały z A-Ganga Tiny , kupione w zimie 2006 = 100,00 zł

przerzutka przód C050 - chyba najstarsza część, pamięta jeszcze Mielca, nabyta na wiosnę 2005 = 25,00 zł

koszyk X-TASY - do Versusa w lecie '07 = 15,00 zł

szprychy DT 2,0 + nyple - zaplot był w cenie koła więc go nie liczę, do GT = 64,00 zł

obrecz Alexrims DM18 - do GT = 45,00 zł

obrecz Alexrims DH19 - do GT = 50,00 zł

opony Kenda Karma 2,0 - ostatnie sztuki na sklepie z wyprzedaży = 45,00 zł

dętki Maxxis Welter Weight - wyprzedaż, do GT = 14,00 zł

zaciski Dartmoor Bolt-On - do GT, choć kilka tygodni zdążyły posłużyć w Dartmoorze = 18,00 zł

INNE - rączki dostałem "za friko" w rozliczeniu z innymi częściami. Linki, pancerze, topcap, podkładkę też miałem podobnie, bo realnie za nie nie zapłaciłem (mam taki deal ze znajomym sprzedawcą że przy większych zakupach czasem coś dorzuci, w stylu kupujesz ramę - masz okablowanie po kosztach, nie płacę też za zaplatanie kół), ale uznałem, że dam je w rozpiskę za tyle ile realnie by mniej więcej kosztywały = 45,00 zł.

Śruby do zacisku podsiodłowego za 40 groszy (2 sztuki z podkładkami!) nie liczę, bez przesady :P

 

SUMA - autentycznie nie kombinowałem żeby taka wyszła! = 2555 zł - PROSZĘ ADMINÓW O ZMIANĘ NAZWY TEMATU! WYBACZCIE ZAMIESZANIE! ;)

Przyznaję, z rozliczenia w Excelu nie usunąłem założenia że będę miał inne piasty i stąd te plusminus 3 stówki różnicy. Jeśli ktoś chce, może policzyć w domu na kalkulatorze :D

 

Wszystkie ceny są cenami realnymi, które za części zapłaciłem, nawet jeśli "trochę" odbiegają od katalogowych. Groszy nie liczyłem, zaokrąglałem wszystko (zwykle w górę, bo po rabatach wychodziło powiedzmy ,93 czy ,78 zł) do najbliższej równej wartości ;)

 

A co do "poziomu lansu" - prawie wszystkie części były kupowane z założeniem "tanie, dość lekkie, praktyczne". Niektóre idą bardziej w stronę praktyki - dość ciężkie klamki Tektro, które jednak mają świetną regulację ilości pobieranej linki - a inne "tanie" - stąd mostek który kupiłem trochę "na próbę" bo nie wiedziałem jaka długość idealnie mi przypasuje. Prawdę mówiąc jeśli dostanę gdzieś 8cm na super-wyprzedaży, to kupię, to te 9 jest chyba minimalnie za długie... ale to zobaczę po jeździe w lesie :)

Jedyną chyba częścią która się tego wybija są właśnie tarcze - na Blade'y bylem chory od kiedy się ukazały. Mogłem kupić falowane Winzipo-Accenty za jakieś 20 zeta, sh*tmano za 25, sprzedawca miał nawet nowiutkiego Avida za 35, ale postanowiłem sobie - albo te albo żadne :) :) :yes: No i mam co chciałem B)

 

Co do srebra - marzyło mi się polakierowanie kilku elementów, ale stwierdziłem że i tak by się wytarły. Więc zostawiłem naturalne alu. Sztyca - fakt faktem że ze srebrną wygląda lepiej (miałem taką na próbę) ale przecież nie będę obdzierał takiej jakości części, na dodatek nowiutkiej, od razu z anody (korba była używana, a mostek to trochę byleco :P )

 

PS. Jeszcze raz tobo - gdybym chciał fulla typowo do XC, to niedawno na alledrogo była NOWA ramka Kellys Toxic z Manitaczem za 1000PLN (15,5 cala więc w sam raz), a miałem też okazję na nabycie za może pół ceny wysokiego R7 100mm. Do tego nie sprzedawałbym mostka i kierownicy w Versusa, obręcze byłyby inne... i tak dalej. I waga leci lekko licząc kilo-półtora w dół. Ale ten rower ma wytrzymać też różne moje głupoty w lesie i poza nim - stąd, mimo powiedzmy takiej sobie pracy amorka i jego nie najmniejszej wagi, zostawiam regulację skoku bo te 125mm mogą się kiedyś okazać przydatne ;) Dlatego też kierownica jest szersza i gięta a mostek krótszy i tak dalej :)

 

Zresztą rowerami o podobnym przeznaczeniu są Prowlery KTMa - z tyłu mają skoku 110-130mm, przód z regulacją do max 140 (najwyższy Fox) ale zwykle do 130mm (Recon, Tora). I KTM umieszcza je nawet nie w dziale AM, ale już enduro. Bardzo podobny wagowo (12,9 bez pedałów - z nimi wyjdzie ok. 13,2-13,3) jest Prowler AT2 (model 2007, na '08 nie mam katalogu) który wtedy kosztował... 7999PLN! Niektóre części są zresztą takie same (np. korby LX) albo niewiele lepszej klasy (Recon - Magura, napęd XT/LX - X-7/7.0). Oczywiście zdaję sobie sprawę że "serca" rowerów, czyli ramy z damperem nie bardzo można porównać, ale i tak z wyniku wagowo-jakościowo-cenowego osobiście jestem bardzo zadowolony :)

 

PS2. Usatysfakcjonowani? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimośród ma wg założenia izolować suport i od ramy i od wahacza. W nowszych GT zamiast tego jest dodatkowe, króciutkie "ramię" na którym suport "wisi". Nie wiem jak to działa w nowych ramach, podobno jeszcze lepiej, ale w starych ani "kopania" ani zbytniego bujania przy pedałowaniu (na siedząco go nie ma, na stojaka trzeba się postarać) nie zaobserwowałem ;)

 

PS. PROSZĘ UPRZEJMIE ADMINÓW O ZMIANĘ NAZWY TEMATU NA "... całość za 2555PLN" Jeszcze raz pardon, nie sprawdziłem Excela :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy idrive przy skoku 100 mm na siedząco nie buja. na stojąco poddaję sie troche przy normalnym nieagresywnym pedalowaniu.

kolega ma takowego i rower mimo ze nowy okrutnie strzela w czasie jazdy (koniecznosc rozbiorki calego zawieszenia) i - prawdopodobnie z powodu niezbyt dobrego prowadzenia pancerzy - kiepsko pracuje skrzynia biegow. przerzutka tylna lx, kaseta xt, lancuch xt, manetki deore a i tak mimo regulacji, prostego haka jest lekka kiszka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie podawanie ceny roweru na forum to pomyłka, bo i po co? Chyba że mamy zamiar chwalić się każdym znalezionym groszem na ulicy, pieniądze w tym sporcie to sprawa drugorzędna, a chyba nie trzeba nikomu udowadniać że w życiu zdarzają się "okazje" bo o tym każdy wie :P

 

Ogólnie Mrj jeżeli miałbyś do wyboru fulla w wadze 12,5 i Ht w wadze 12,5(no powiedzmy 12...) to co być wybrał?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze troszkę :P Generalnie jest w tym rowerze coś co mi nie pasuje. Jak to zwykł mawiać mój kolega kiedy ja komentowałem jakieś fajne fury spotkane na drodze..."Nie podoba mi się...Bo nie jest mój" :) Może właśnie nie tyle sprzęt co wygląd roweru jakoś mi nie podchodzi. Chociaż ja się dziwnie czuje komentując bo moja maszyna się nawet nie umywa do tego GieTeka.

Także MrJ - nie przejmuj sie. Pomimo iż nie jest to smaczny authorek to i tak jest to niezła maszyna i na pewno daje wiele radości z jazdy. Zmieniaj, modyfikuj, ulepszaj. Wydaje mi się, że ramka jest ku temu niezłą podstawą i powodem. Jeszcze będzie z tego niezły ścigant :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie podawanie ceny roweru na forum to pomyłka, bo i po co? Chyba że mamy zamiar chwalić się każdym znalezionym groszem na ulicy

 

Kubuś18 - BEZ KOMENTARZA <_<

 

pieniądze w tym sporcie to sprawa drugorzędna

 

Jak masz bogatego wujka albo sponsora, gratuluję. Jak nie to wybacz, ale wypowiedź nie trzyma ani poziomu ani zasadprzyzwoitości...

 

a chyba nie trzeba nikomu udowadniać że w życiu zdarzają się "okazje" bo o tym każdy wie

 

Owszem, ale nie każdy wie jak z nich skorzystać. A postanowiłem ujawnić pełny spis, bo nierzadko spotykam się z wypowiedziami w stylu "ten to dobrze jeździ bo ma sprzęt za 5 kafli a ja za 3 i jest ch...oinkowy :P ". Po pierwsze - radość z jazdy nie zależy tak prosto od wartości roweru. Po drugie - wiąże się z pierwszym - nie musisz mieć pola naftowego za stodołą aby mieć ciekawy sprzęt. I mieć naprawdę satysfakcję z jego złożenia i oczywiście użytkowania.

Jeżdżę tylko rekreacyjnie, nigdy nie startowałem w zawodach, a jakoś nie cierpię na zdecydowany nadmiar wolnej kasy (mając niedługo 25 lat ma się inne priorytety niż w wieku 18tu) to po co mi XTRy? Dla szpanu "że mnie stać"??? :)

 

Ogólnie Mrj jeżeli miałbyś do wyboru fulla w wadze 12,5 i Ht w wadze 12,5(no powiedzmy 12...) to co być wybrał?

 

Po pierwsze, zależy ile miałbym kasy. Posiadając powiedzmy ok 3000PLN, dałbym radę złożyć HT w wadze <10g, z założeniem że będzie to tylko niewymagające XC. W wadze 12kg byłaby to maszyna do hardkoru, na tarczach i skokiem >120mm z przodu. A full... 500PLN więcej i wrzucam przynajmniej Crosslandy, zmieniam kokpit i pedały i nagle robi się <13kg.

A bez rozważań - chyba się starzeję, bo me 4 litery (nie NOGI :P ) po zapoznaniu się z fullem protestowały ostatnio intensywnie po jeździe na sztywniaku ;)

 

Chociaż ja się dziwnie czuje komentując bo moja maszyna się nawet nie umywa do tego GieTeka.

 

Odpowiem tekstem z "Amadeusza" M. Formana: bez przesady, to nie relikwia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...