MrJ Napisano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 Chyba temat mi się udał na sen zimowy Od ostatniego postu zmieniło się tyle, że: 1) zostają tarcze - Hayesy Stroker Ryde (od alghara - dzięki! :thumbusp: ) leżą już w domku i czekają na założenie, dokładne wagi podam przy okazji nowej rozpiski 2) koła - oczekuję na wieści ze znajomego sklepu o dostępność / cenę Fulcrumów RM5 i Maviców Crossride. Serwis wychodzi w sumie tak samo, więc jak się doczekam na w/w info to wybiorę między nimi, 3) ramka - po kilku przemyśleniach doszedłem do wniosku że zostaje, tylko przydałby się jej przegląd. Stąd w przyszłym tygodniu wiozę ją do serwisanta który podejmie się rozbebeszenia zawieszenia. Oby tylko go złożył 4) amorek - kapsel powietrzny nadal poszukiwany, bo przeróbka na air jest tylko kwestią KIEDY a nie CZY. Na kolach i hamulcach oszczędzę wstępnie ok. 400g (+-50), na amorku nie wiem ale podejrzewam że lekko licząc 150g. No i może wreszcie zacznie wybierać A teraz... byle do wiosny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 Ile te strokery ważą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 20 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2009 Question: Ile te strokery ważą? Answer: dokładne wagi podam przy okazji nowej rozpiski Wstępnie wrzuciłem je tylko na wagę "na szybko" zaraz po przyjściu paczki i wyszło tył ok. 320g (adapter 160, śruby), przód ok. 290g (adapter PM 180, bez śrub) ale waga się chwiała na stole. Jak rozbiorę sprzęt i poważę od nowa conieco, podam dokładnie jak napisałem wcześniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 8 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2009 może będę sprzedawał crosslandy cena coś pewnie ok 550zl czyli tyle co crossride. przebieg ok 600km (zima rower stoi praktycznie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 22 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 To tak: Hayesy ważą plusminus: przód BEZ adaptera: 270g, tył Z adapterem 160 i zdecydowanie za długim przewodem: 330g - wagi są średnio dokładne bo mam słabą baterię i odczyty są byle jakie, ale jak zmienię i będę miał w pobliżu aparat to cyknę fotki. O kołach... hmmm, niestety z planów gotowego zestawu najpewniej nic nie wyjdzie, a to z powodu permanentnego braku funduszy. Zostaje więc przeplecenie kół na jakich obręczach disc-only, chwilowo zerkam na Accenty Generation-XC. Chociaż według katalogu są przewidziane na cieńsze opony niż 2,0 to znajomy (ważący zresztą sporo więcej ode mnie:P ) ma je w zimówce z jakimiś traktorami 2,1 i nie narzeka. Cena niska, waga znośna... zobaczymy A z rozbebeszaniem amorka nadal kombinuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 7 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2009 Update Na razie w rowerku znalazły się zanabyte od alghara (THANX! ) Hayesy Stroker Ryde i na razie przewody są sporo za długie (na fotkach wkrótce umieszczonych będzie to widać), a tył jest leciutko zapowietrzony, ale przed pełnym sezonem i tak dam je do skracania i odpowietrzania. Przy okazji zważyłem poprzednie hamulce i wyszło mi że klamka + zacisk + przewód + linka + adaptery = dla przodu 390g, dla tyłu 410g. Hayesy liczą odpowiednio dla przodu: 295g (Adapter Accent IS 160mm), tyłu 325g, ale niestety nadal waga lekko szwankuje i muszę zaokrąglać. Pomijając jakość hamowania (YEAH, BABY! ) z rowerku zostało zrzucone 180g, a to jeszcze nie koniec bo dziś kółka powędrowały na przeplecenie - miałem brać gotowce, ale brak kasy zmusza mnie do rozwiązania "na 1 sezon" - obręcze zmienią się na Accent Generation-XC. O wynikach powiadomię wkrótce, także fotki powinienem niedługo przesłać. Co prawda granica 13kg na razie nie pęknie, ale ok. 13,25 jest już. Żebym tylko wagę wiszącą dostał... A amor nadal muli jak mulił. Po świtach zabieram się do niego z siłą brutalną. Ewentualnie tłumienie wyp... rzucę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 10 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2009 (edytowane) Update part 2 Więc tak: wczoraj ok 21 zostały mi przywiezione kółka (znajomi sprzedawcy rulez ), po czym dziś je zamontowałem, zmierzyłem itp. teraz co do wagi - niestety nie udało mi się dostał w łapki samych obręczy, ale różnica w wadze całych kół wynosiła odpowiednio 50 i 55g (taka bo zaokrąglam na wadze... muszę wreszcie dostać jakąś dokładniejszą). Po przeliczeniu wyszło że obręcz Accenta waży realnie ok. 480-490g, czyli nieco więcej niż w katalogu (470). Samo zakładanie opony jest na nią bardzo proste (nie trzeba nawet łyżek!) ale regulacja... no już gorzej, niestety obręczy brakuje tak ze 2-3mm szerokości do pełnego komfortu. Ale nic to, ważne żeby wytrzymała głupoty [USUWAM MARTWE ODNOŚNIKI STARYCH ZDJĘĆ, NOWE SĄ W POŚCIE Z 31.05.2023] Na hamulcach: -180g Na obręczach -95g SUMA: - 275g, czyli rowerek liczy sobie teraz dokładnie 13 200g (wg wagi mojej... powiedzmy że jest to wynik +-50g, ale na tę chwilę nic więcej nie poradzę ). Mam nadzieję nikt mi nie zarzuci że kantuję Hamulce na razie są niedotarte, mają za długie przewody, a do tego tył jest lekko zapowietrzony, ale i tak hamują sporo lepiej niż Freezery. I o to chodzi Edytowane 31 Maja 2023 przez MrJ Martwe linki do zdjęć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 22 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 (edytowane) Oj długo mnie tu nie było, dłuuugo... I pojawiam się w sumie z mało wesołą informacją z puntu widzenia forum, gdyż... ROWER NAJPRAWDOPODOBNIEJ PÓJDZIE NA SPRZEDAŻ Nie wiem tylko jeszcze czy w całości, czy na części, a jeżeli to ile z tych części zmieni właściciela, bo mimo wszystko jakieś dwa kółka przydałoby się mieć, a trochę drobiazgów ze starego sztywniaka jeszcze mam. A powód? Prozaiczny - życie. Ostatni raz wykorzystałem możliwości tego roweru chyba ze 2 lata wstecz, a "na serio" to ze 3ci rok minie. W tym sezonie praktycznie na niego nie wsiadłem, a do tego z powodu właśnie "spraw okołożyciowych" nie bardzo mam potrzebę utrzymywania zamrożonej w nim kaski, zwłaszcza że - jak pisałem - jakiegoś miejskiego, budżetowego pomykacza i tak dałbym radę sobie złożyć. Ceny na razie nie podaję, bo muszę najpierw pogrzebać na giełdzie i allegro i się zorientować co-i-jak. A teraz przypomnienie specki wraz z uwagami: Bar Ends (rogi): Accent Cross-Country po tuningu Bottle Cage (Koszyk na Bidon): X-Tasy Brake: (Front) (Hamulec Przedni): Hayes Stroker Ryde + tarcza ACCENT Blade 160mm Brake: (Rear) (Hamulec tylny) Hayes Stroker Ryde + tarcza ACCENT Blade 160mm - hamulce zostały w zeszłym roku odpowietrzone i zalane nowym DOTem, od tamtej pory były symbolicznie jeżdżone, a w ogóle ich całościowy przebieg wynosi tylko ca. 1500km. Do tego nadal posiadam oryginalną tarczę Hayesa 160mm, oddam w komplecie niezależnie czy sprzedam cały rower, czy na części osobno hamulce. Przewody są celowo niedocinane, więc w razie potrzeb obsłużą nawet największe ramy i amorki Brake Levers (Klamki): Hayes Stroker Ryde Cables (Pancerze i Linki): ACCENT/SHIMANO/CLARK'S Cassette (Kaseta): SRAM PG 850 11-28 Chain (łańcuch): SRAM PC-48 Crankset (Korby): SHIMANO LX FC-581 170mm 22LX-36LX-44Accent + suport i podkładki Derlr. (Front) (Przerzutka przednia): SHIMANO C050 Derlr. (Rear) (Przerzutka tylna): SRAM 7.0 Fork front (Amorek): MAGURA Phaon 90-125mm - amorek przeszedł jakiś czas temu serwis u dealera Magury, został wyczyszczony i zalany oryginalnym olejem, nie ma luzów, nie cieknie, pracuje płynnie, wszystkie regulacje chodzą oki Fork rear (Damper): FOX Float R 165x38 Frame (Rama): GT i-drive2.0 M, skok 4,5" (~115mm) + stery Tange - do ramy mam zapasowe stery (full zestaw za wyjątkiem tylko dolnej bieżni nabijanej na sterówkę) i je oczywiście dodam, tak samo jak zapasową, krótką sztycę Proel i oryginalny zacisk GT - ja jeżdżę na śrubowym Grips (Gripy): AUTHOR pianka, ucięte o ok. 1cm Handlebar (Kierownica): ACCENT Profi, docięta do 610mm Pedals: (Pedaly) - w razie sprzedaży całości w zestawie nie będzie pedałów, bo zwykle te każdy preferuje swoje Seat: (Siodlo): - najpewniej sprzedam też bez siodełka, z w/w powodu Seatpost (Sztyca): AMOEBA Vitra Shifters (Manetki): SRAM X-7 8b + linki Skewers (Zaciski kol): DARTMOOR Bolt-On Spacers (podkładki) - 1x 5mm alu Stem (Mostek): ZOOM 90mm Tire (Front) (Opona Przednia): Kenda Karma 2,0 Tire (Rear) (Opona Tylna): Kenda Karma 2,0 Tubes (Detki): Maxxxis Welther Weight Wheel Front (Kolo Przednie) -Hub (Piasta): DARTMOOR X-Force -Rim (Obrecz): ALEXRIMS DM18 srebrna, kapslowana, 32d -Spokes (Szprychy): DT Champion 2,0, zaplot na 2 krzyże - testowaliśmy 2X na przedzie w 2 zestawach i trzymają się świetnie -Nipples (Nyple): DT -Rim Tape (Opaska): taśma izolacyjna Wheel Rear (Kolo Tylne) -Hub (Piasta): DARTMOOR X-Rolls -Rim (Obrecz): ALEXRIMS DH19, srebrna, 32d -Spokes (Szprychy): DT Champion 2,0, zaplot na 3 krzyże -Nipples (Nyple): DT -Rim Tape (Opaska): jak wyżej Na razie tyle, w razie pytań walcie na PW lub lepiej od razu maila: misterj@vp.pl, tylko podajcie nick z forum Jak sam się ogarnę w temacie to na pewno jeszcze będę postował, i w razie konkretnych decyzji założę temat na giełdzie Pozdrawiam! Edytowane 11 Września 2011 przez MrJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 11 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2011 Małe podbicie - jednak na razie nie idzie do ludzi Powód - wgryzłem się bardziej w temat i po 1sze większość części musiałbym puścić jednak za bezcen, bo są nietypowe albo noszą większe ślady zużycia (chociaż technicznie nadal są 100% sprawne)) a po 2gie... jednak zostanę przy fullu ;D Tyle że jako prawie wcale nie wyjeżdżam nim już w cięższy teren, to usunąłem przednią przerzutkę (i tak nie korzystam prawie wcale, została tarcza 36z*) wraz z manetką, i zdjąłem różki (bo w okołomiejskim tłoku bardziej przeszkadzają niż pomagają). Teoretyczny zysk wagowy to ok. 450g (manetka+przerzutka+tarcze+przewód+linka+rogi - dłuższe gripy)- zresztą sprawdzę** - ale nie to jest najważniejsze. Grunt że myka się swobodniej i dlatego na razie fullik zostaje *PS. Gdyby ktoś miał na sprzedaż tanią 38kę na standardowe 4-śrubowe MTB, niech da znać **TEORETYCZNIE waga spadła więc do ok. 12750g, ale nie mam na stanie dokładnej wagi wiszącej. Ewentualnie wstępnie zważę zdjęte części. Ale jak wspomniałem, nie idę już w light-bike Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 17 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 Ja powili wracam na forum, co prawda nie będę tak się udzielał jak kiedyś, ale też nie będzie tak źle jak przez ostatnie ok. 3 lata. Na dniach wracam do pedałów spd-only (bo okresowo zakładałem spd-platformy), montuję aluminiowy rockring (stara tarcza rulez ) i wrzucam nowe foto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOR Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 MrJ, witam z powrotem, też mnie dawno tu nie było, tzn. nie udzielałem się, bo czytać to coś czytałem Tak na marginesie to nie wszystko warto przeliczać na pieniądze. Zwłaszcza hobby. Pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 20 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 (edytowane) Wiem Tylko że ja teraz jeżdżę samochodem około dwukrotnie tańszym od tego roweru (a od topowych sprzętów tutaj to kilkunastokrotnie ), i wcale się z tym jakoś źle nie czuję Poza tym temat powstał w okresie gorących dyskusji w stylu "do złożenia fajnego sprzęta, a zwłaszcza fulla, to trzeba walizki kasy". A ja zrobiłem mind-blow-topic Aha, poglądowe foto jak to teraz wygląda - sesję zrobię po odpicowaniu całości i aparatem a nie (smart)fonem. Zaktualizuję też specyfikację, bo wyrzuciłem różki i przednią przerzutkę+manetkę, zmieniłem gripy na pianki, dołożyłem alu-rockring-home-made i... chyba na razie tyle. [USUWAM MARTWE ODNOŚNIKI STARYCH ZDJĘĆ, NOWE SĄ W POŚCIE Z 31.05.2023] Edytowane 31 Maja 2023 przez MrJ Martwe linki do zdjęć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koser Napisano 20 Września 2012 Udostępnij Napisano 20 Września 2012 Wygląda wszystko wagogo coraz lepiej, co prawda rama w w poczuciu moim subiektywym za ładna nie jest. Jakei dalsze plany co do odchudzania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 31 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2023 IT'S ALIVE! Nie wiem, czy ktoś inny wrócił na forum po tak długiej przerwie i z tak dziaderskim rowerem (który wedle dzisiejszych standardów powinien dawno temu skończyć na złomie albo wystawach typu "kiedyś to było"), ale wciąż żyję i od pewnego czasu nawet wracam do regularniejszej jazdy. Na tym samym sprzęcie, który był kupiony jako pierwsza próba oswojenia się z fullem, a został na stałe. Kilkanaście lat został i pewnie zostanie do zdechnięcia - swojego albo mojego 😁 - bo nie mam żadnej potrzeby zmiany go na nic nowego, choć wielokrotnie o tym myślałem. Nawet jeśli wygląda jak ulep z części z dawno zamkniętego sklepu, czym de facto zresztą jest. Aha, jedna uwaga: po ostatnich zmianach nie przeliczyłem wagi. Postaram się to zrobić od nowa na pojedynczych komponentach, a jak nie, po prostu zważę całość. Choć po prawdzie dziś mam w serdecznym poważaniu, czy coś waży pisiont gramów mniej, czy więcej. Zdecydowanie bardziej liczy się dostępność relatywnie niedrogich części (jak policzyłem sobie, ile by mnie kosztował sam tylko nowy napęd 1x10 na sensownych podzespołach, to zwątpiłem) i przede wszystkim całkowicie subiektywna wygoda. Jakoś niespecjalnie dogaduję się z nowoczesnymi trendami w budowie rowerów (niskie i długie ramy, koła 27,5 lub w ogóle 29, króciutkie mostki, szerokie kierownice, tendencje do rezygnacji z amortyzatora przedniego nawet w rowerach do jazdy w terenie jak gravele itp.), a tutaj mam wszystko, czego mi trzeba: krótką ramę o wysokim suporcie i niskim przekroku jednocześnie + amortyzację i pod rękami, i pod tyłkiem. Co dla kogoś, kto niestety ma swoje lata i postępujące problemy z kręgosłupem, jest znacznie ważniejsze niż może się wydawać. Tak czy inaczej, bieżąca specyfikacja wygląda tak: Bottle Cage (Koszyk na Bidon): X-TASY Brake: (Front) (Hamulec Przedni): HAYES Stroker Ryde + tarcza ACCENT Blade 180mm Brake: (Rear) (Hamulec tylny) HAYES Stroker Ryde + tarcza ACCENT Blade 160mm Brake Levers (Klamki): HAYES Stroker Ryde Cables (Pancerze i Linki): ACCENT/SHIMANO Cassette (Kaseta): SHIMANO 11-34 CS-HG400 9b Chain (łańcuch): KMC X9 Crankset (Korby): SHIMANO LX FC-581 170mm Derlr. (Front) (Przerzutka przednia): - Derlr. (Rear) (Przerzutka tylna): SRAM X-4 długi wózek Fork front (Amorek): MAGURA Phaon 90-125mm Fork rear (Damper): FOX Float R 165x38 Frame (Rama): GT i-drive 2.0, rozmiar M, skok 4,5" (~115mm) + stery TH Grips (Gripy): piankowe Handlebar (Kierownica): ACCENT Profi, docięta do 610mm Pedals: (Pedaly): WELLGO SPD Seat: (Siodlo): WITTKOP Seatpost (Sztyca): AMOEBA Vitra Shifters (Manetki): SRAM X-7 9b (tylko przód) Skewers (Zaciski kol): SHIMANO skręcane Spacers (podkładki): 1x5mm Stem (Mostek): ZOOM 90mm Tire (Front) (Opona Przednia): KENDA Karma 2,0 Tire (Rear) (Opona Tylna): KENDA Karma 2,0 Top cap (Kapsel amortyzatora): AMOEBA Tubes (Detki): MAXXIS Welther Weight Wheel Front (Koło Przednie) - Hub (Piasta): DARTMOOR X-Force - Rim (Obrecz): ACCENT Generation XC - Spokes (Szprychy): DT Champion 2,0, zaplot na 2 krzyże - Nipples (Nyple): DT - Rim Tape (Opaska): taśma izolacyjna Wheel Rear (Koło Tylne) - Hub (Piasta): DARTMOOR X-Rolls - Rim (Obrecz): ACCENT Generation XC - Spokes (Szprychy): DT Champion 2,0, zaplot na 3 krzyże - Nipples (Nyple): DT - Rim Tape (Opaska): taśma izolacyjna Focie poniżej. Jak ktoś chce, to może krytykować do woli 😁 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olo850 Napisano 31 Maja 2023 Udostępnij Napisano 31 Maja 2023 Pamiętam jakieś 17 lat temu kumpel sprowadził analogicznego z USA, miał na bank lepszy osprzęt. Ale to wówczas kosmicznie wyglądało, zresztą w tej kwestii niewiele się zmieniło. Gratulacje za utrzymanie przez tyle lat, ja swój ówczesny rower z tamtych lat niedawno sprzedałem. Nie jestem fanem kupowania zbędnych, nowych sprzętów ale jeżeli nie czujesz potrzeby zmiany to pewnie nie jeździłeś na żadnym współczesnym MTB, albo może po prostu nie potrzebujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 31 Maja 2023 Udostępnij Napisano 31 Maja 2023 (edytowane) Rower bardzo fajny. Ale za sposób prowadzenia kabli - karniak . Poza tym przydała by się zmieniarka z krótkim wózkiem. Edytowane 31 Maja 2023 przez uzurpator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 1 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2023 Cytat Rower bardzo fajny. Ale za sposób prowadzenia kabli - karniak . Poza tym przydała by się zmieniarka z krótkim wózkiem. Może źle szukałem, ale wszystkie przerzutki SRAM do 9b (czyli starsze X4, X5 i podobne) jakie znalazłem, były z długimi wózkami. Szczerze, to mi to wisi A z przewodami hamulcowymi, to wiem, że nie powinny tak iść. Ale że kupiłem je okazyjnie nieskracane i nie wiedziałem, do jakiej będą docelowo ramy, to ich nie ruszałem i owinąłem nadmiar dookoła ramy / amortyzatora. No i tak już zostało. Chociaż i tak muszę wreszcie je dać na serwis, to może przy okazji dotnę przewody do właściwej długości. Po 15 latach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 3 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2023 Miałem model 2004 i wspominam bardzo dobrze, widział większość Beskidzkich szlaków również z obciążeniem bikepackingowym (tzn. wtedy tak to się jeszcze nie nazywało). Niestety rama pękła na rurce powyżej osi obrotu. Bardzo mnie wkurzało stukanie dog bone, wada fabryczna i części sprowadzane spoza Polski...dobrze że się zepsuł Mam gdzieś jeszcze zapasowy hak przerzutki do niego, trzymam bo myślałem że stanie się rarytasem. Tymczasem 20 lat minęło i wciąż sprzedają ten hak od ręki za kilkanaście PLN. Potem przesiadka na cokolwiek nowszego to był kosmos jednak 🚀 🚀🚀 Na dzisiejszych rowerach to już w ogóle pewniej i bezpieczniej śmiga się po górach, a jak kto umie to cuda można wyprawiać w porównaniu do i-Driveów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 16 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2023 (edytowane) @c1ach - wiem, że to staroć. Gdybym te 15 lat temu utrzymał aktywność w jeździe w terenie (głównie lasy i górki na Jurze K-Cz), to pewnie bardzo szybko bym zmienił tę ramę - same opory i-drive pierwszych generacji o skoku rzędu niewiele ponad 100mm są większe niż zawieszenia na łożyskach maszynowych w rozwerach do DH. Ale do tłuczenia dookoła komina zostawiłem go na kolejny rok i jeszcze następny i tak dalej. I mam go do dzisiaj. Na krawężniki wystarcza aż nadto Edytowane 18 Czerwca 2023 przez MrJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 19 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2023 Aktualne fotki roweru po założeniu nowych hamulców (Tektro M275 w zestawie z tarczami, kupione jako nówki z demontażu). Wiem, że przedni przewód hamulcowy wciąż nie jest prowadzony idealnie, ale po pierwsze: na amortyzatorze nie mam żadnego fabrycznego miejsca na mocowanie, a po drugie: gdybym prowadził przewód z przodu, musiałbym go skracać, a wolałem tego nie robić. I tak docinanie tyłu, jego zakucie i przelewanie doprowadziło mnie do bladej ku... wy już wiecie czego 😆 Aha - zdjęcia robione zaraz po przejażdżce i to momentami w deszczu (nagła burza przeszła nad Śląskiem), więc specjalnie czysto nie jest. Ale to może i dobrze, bo brud zasłoni wszystkie niedoróbki Tak więc aktualna specyfikacja: Bottle Cage (Koszyk na Bidon): X-TASY Brake: (Front) (Hamulec Przedni): TEKTRO M275, tarcza TEKTRO 160mm Brake: (Rear) (Hamulec tylny) TEKTRO M275, tarcza TEKTRO 160mm Brake Levers (Klamki): TEKTRO M275 Cables (Pancerze i Linki): ACCENT/SHIMANO Cassette (Kaseta): SHIMANO 11-34 CS-HG400 9b Chain (łańcuch): KMC X9 Crankset (Korby): SHIMANO LX FC-581 170mm Derlr. (Front) (Przerzutka przednia): - Derlr. (Rear) (Przerzutka tylna): SRAM X4, długi wózek Fork front (Amorek): MAGURA Phaon 90-125mm Fork rear (Damper): FOX Float R 165x38 Frame (Rama): GT i-drive 2.0, rozmiar M, skok 4,5" (~115mm) + stery TH Grips (Gripy): piankowe Handlebar (Kierownica): ACCENT Profi, docięta do 610mm Pedals: (Pedaly): WELLGO SPD Seat: (Siodlo): WITTKOP Seatpost (Sztyca): AMOEBA Vitra Shifters (Manetki): SRAM X-7 9b (tylko przód) Skewers (Zaciski kół): SHIMANO skręcane Spacers (podkładki): 1x5mm Stem (Mostek): ZOOM 90mm Tire (Front) (Opona Przednia): KENDA Karma 2,0 Tire (Rear) (Opona Tylna): KENDA Karma 2,0 Top cap (Kapsel amortyzatora): AMOEBA Tubes (Detki): MAXXIS Welther Weight Wheel Front (Koło Przednie) - Hub (Piasta): DARTMOOR X-Force - Rim (Obrecz): ACCENT Generation XC - Spokes (Szprychy): DT Champion 2,0, zaplot na 2 krzyże - Nipples (Nyple): DT - Rim Tape (Opaska): taśma izolacyjna Wheel Rear (Koło Tylne) - Hub (Piasta): DARTMOOR X-Rolls - Rim (Obrecz): ACCENT Generation XC - Spokes (Szprychy): DT Champion 2,0, zaplot na 3 krzyże - Nipples (Nyple): DT - Rim Tape (Opaska): taśma izolacyjna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 19 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2023 Akurat przód jest bardzo estetycznie prowadzony, na modłę widelców Manitou. Tył za to średnio - ani nie sklejony z przewodem przerzutki przy kierownicy, ani nie puszczony minimalnie po tylnym trójkącie. Takie solidne 3/10. Jeździłbym, ale tylko po zmroku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 19 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2023 @uzurpator - przewody są już zabezpieczone przed wycieraniem i sklejone w dwóch miejscach: w środku przy głównym łożysku zawieszenia i z przodu pod napisem i-drive - czyli w sumie tam, gdzie pisałeś. Zrobiłem to przy okazji mycia po jeździe i dlatego nie ma tego na zdjęciach. Do tylnego trójkąta przyklejał przewodu nie będę - jest mocowanie fabryczne i tak zostawiłem, tylko wstawiłem pod trytytkę (tak samo jak w uchwyty w ramie) kawałek rurki z igielitu, żeby lepiej się trzymał i był zabezpieczony przed ściskaniem. A czy 3/10? Możliwe. To jest sprzęt retro i nawet gdyby go rozmontować, polakierować i wypucować każdą część, to zawsze będzie wyglądał jak z poprzedniej epoki. I... w poważaniu to mam Nie dalej jak wczoraj przejechałem się w zorganizowanej wycieczce z ludźmi m.in. z lokalnych klubów rowerowych. I powiem tak: nie spodziewałem się może sprzętów z jakiejś nie wiadomo jak wysokiej półki, ale na pewno lepszych, niż zobaczyłem. Serio. Że o stanie technicznym nie wspomnę, bo o smarowaniu łańcucha czy regulacji hamulców to niektórzy chyba nie słyszeli, a dobór ramy pod wzrost siedzącej na nim osoby (dotyczy zwłaszcza kobiet) to najwidoczniej nadal jest taka sama wiedza tajemna, co dwadzieścia lat temu. Ale to już temat na inna dyskusję 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 18 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia (edytowane) Info dla potomnych: szykuje się, że po wielu latach wspólnego pożycia rowerowego rama z przyległościami pójdzie na sprzedaż dla innego miłośnika retro-sprzętu. W tej chwili ciężko mi powiedzieć, ile tych przyległości będzie, natomiast szykuje się mniej więcej coś takiego: - rama + damper FOX FLOAT R - sztyca AMOEBA z oryginalnym zaciskiem GT - mostek ZOOM, - stery TH, - najprawdopodobniej przerzutka SRAM 7.0, manetka SRAM X-7, dwie kasety z dwoma łańcuchami 8b, hamulce HAYES Stroker z tarczami Accent, być może korba SHIMANO LX. Oczywiście dokładny opis, fotki i cała reszta pojawią się na giełdzie, tutaj tylko daję zajawkę dla tych, którzy śledzą temat. Edytowane 5 Lutego przez MrJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 6 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia No i rama z przyległościami znalazła nowego właściciela. Plan jest taki, że będzie przerobiona na elektryka. W sumie to nie wiem, czy w takim przypadku archiwizuje się temat, zamyka, czy co właściwie? 🤔 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOR Napisano 8 Kwietnia Udostępnij Napisano 8 Kwietnia Nieźle, to się nazywa przywiązanie do sprzętu. Szczerze, mam to samo, też powróciłem do rowerowania po 8 latach przerwy (życie), wyciągnąłem mojego Santa Cruz vp-free i zdobywam formę i miasto. Teraz szykuję Giant Reign na powrót w Bieszczady, jak forma powróci. Wszystko 26 cali Sam budowałem każdy z nich od ramy. 29 cali nie znajduje mojego uznania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi