Skocz do zawartości

[Koła] Mavic crossride vs. xm317+xt


Kubus18

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Lepsze będą Crossridy na łożyskach maszynowych i spłaszczonymi szprychami czy koła na obręczy mavic xm 317 disc+piasty xt+szprychy nie mam pojęcia jakie chyba że z obrazka zgadniecie

http://extreme-shop.nazwa.pl/poison/images/bigzyankalit.jpg

 

Które będą lżejsze? Mavicy ważą podobno ~~1900 g, a ile by ważyły te drugie?

 

Pozdrawiam

 

p.s.Czy piasta xt też wydaję takie przyjemne dla ucha "cykanie"?

Napisano

Crossride mają przewagę jeśli chodzi o płynność działania - miałem piasty XT i NIGDY WIĘCEJ KULEK B) Poza tym współczynnik lansu przy 24 szprychach mocno rośnie ;)

 

Poszukaj na forum - w temacie o Crossride są opcje alternatywne w wadze/cenie. Poza tym w dziale "sprzedaj" były przynajmniej 2 Crosslandy do sprzedania, praktycznie w cenie Crossmaxów. Ostatecznie z gotowców zostają jeszcze FulcrumRedMetal5, ale one są trochę cięższe.

 

W każdym razie jak się poszuka, opcji kół do 600PLN jest mnóstwo B):P:yes:

  • Mod Team
Napisano

Ja postawiłbym na Crossride.

 

Po pierwsze piasty na "maszynach".

Po drugie XT ostatnio się sypie,

szczególnie tylna piasta.

Po trzecie wygląd gotowych Mavic'ów. B)

Po czwarte są pancerne w agresywnym XC.

Po piąte bębenek jest tak głośny,

że w całym mieście go słychać jak jadę. B)

 

 

Oczywiście są też przeciwnicy tych kół,

ale one mają tylko jedną wadę,

że szprychy do nich kosztują około 10 zł/szt,

ale nie tak łatwo je połamać.

Gość R3surrection
Napisano

przy glebie skrzywiłem ośkę w przednim kole, amor pogięty, jedyne co się stało obręczy to bicie na 3mm ;P wycentrowane w 1min. Jak na 24szprychy rzeczywiście pancerne! polecam (crosslandy)

Napisano

Świetne koła , piasty tak jak już pisali poprzednicy bija na głowę xt . Zastanów sie tylko czy nie lepsze będą crosslandy nie wiele droższe a dają więcej możliwości ( obręcz UST ) . Sam używam crosslandów i nie mogę o nich złego słowa powiedzieć , a jeśli kupisz od dystrybutora to masz 3 letnią gwarancje , więc szprychami bym się nie martwił ;)

Napisano

Sorry troszkę bajkę napisałem . Gwarancja obowiązuje przez dwa lata od daty zakupu . Sprawdzone tak pisze w papierach od kółek . Ale jest jeden myk jak zniszczysz naklejke na obręczy z kodem kreskowym tracisz gwarancje ;)

Napisano

Co do tych crosslandów. Niestety, są dla mnie nie osiągalne, gdyż ogranicza mnie oferta Poisona. Dokładnie chodzi o ten model. http://extreme-shop.nazwa.pl/poison/hzyankalixn.php

Za 400 zł więcej wersja T ma prawie to samo,. tylko że z rebą, jednakże są właśnie założone kolka Mavica317+piasty xt, hamulce stroker ryde(a w xn avid 5) no i XN jest po części na x9, więc chyba zrezygnuję z Reby(i chyba będę się targował z panami z ex shopu za ile by wymienili na nowe r7-te z 2006 roku chcą dopłate 200 zł ale mi sie nie podobają ;) a z 2007 nie mają :/ )

 

Poza tym Tora 318 sa chyba nioe jest taka zła, gdyby nie ta waga.

 

Pozdrawiam

 

p.s.a najbliższa wypłata dopiero za 2.5 tyg. więc mam jeszcze kupę czasu na zastanowienie się ;)

Napisano

Ja bym brał CrossRide'y. Bo są: pancerne, wcale nie takie ciężkie jak się niektórym wydaje, moim zdaniem ładne, fajnie cykają, są na "maszynach" i CUDOWNIE się kręcą. Mało które koła kręcą się tak dobrze i lekko jak Mavic'i. Pozdro :)

  • Mod Team
Napisano

A skoro rozmawiamy tu o Mavic'ach Crossride,

to może ktoś wie jaka jest waga realna wersji pod tarcze.

 

Bo z tego ci wiem to jest niższa od wersji pod V.

Napisano

a mniejsza ilość szprych nie wpływa ujemnie na sztywność kółka w porównaniu z powiedzmy 32-szprychowymi kołami? czy też inżynierowie mavica tak to wyliczyli wszytsko, że sztywnościowo i wytrzymałościowo kółka są porównywalne z 32 szprychowymi kółkami?

 

co do zastosowania to właściwie czyste XC - lasy, pagórki, zjazdy podjazdy, korzenki etc. ale też jazda po Beskidach, czyli kamole i inne złowrogie przyjemności, ale zaznaczam, bez wyczynów grawitacyjnych.

  • Mod Team
Napisano

Jak piszesz że czyste XC to bez problemu dadzą radę.

 

 

A co do wagi to źle się wyraziłem.

Chodziło mi o starsze roczniki.

I o wersję tylko pod tarcze,

która była lżejsza od tej pod tarcze i V.

 

Koła pod tarcze i V podał w swoim linku FiFi.

Pod tarcze mam w swoim rowerze.

 

A mnie chodzi o te bez boków przystosowanych pod V.

Disc były lżejsze, choćby w tego powodu,

że miały 24 szprychy, a disc i V - 28.

Piasty były takie same.

Napisano

Już się całkiem pogubiłem z tymi wagami. Te linki od Fifiego to przecież nie nie jest wersja z 2008?

 

Orientuje się ktoś(a może ważył) ile realnie ważą Crossridy w wersji pod tarcze rok 2008? Bogus ty z którego roku masz?

  • Mod Team
Napisano

Ja mam model 2007,

ale pod tarcze z 2008 roku są takie same.

 

Doszła wersja ONLY V.

 

Wypisuję wersje CR:

- CR Only Disc: 24 szprychy - http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...=1068&pos=2

- CR Only V: 20 szprych - http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...=1368&pos=4

- CR Disc i V: 24 szprychy (model 2008)/ 28 szprych (model 2007) - http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...=1367&pos=3

 

Wynika z tego, że only dics są lżejsze o 50g od disc i V.

Wagę disc i V już znamy, podał ją FiFi.

Szukam wagi wersji Disc.

Napisano

Interesuje mnie realna waga only disc z 2008, Fifi podał Disc i V-brake. Czyli only disc(te całe czarne, najładniejsze)ważą tyle co twoje w twoim wątku? Kurcze, straszne klocki :F Ponad 2 kilo, Fulcrumy śą nawet lżejsze.

  • Mod Team
Napisano

Jeśli masz na myśli mój projekt to tam podałem wagę wersji pod disc i V,

aby potem zejść z wagi, a nie podnosić jej.

 

To ta sama masa co podał FiFi, bo też z rowerowawaga.pl ją zaciągnąłem.

Napisano

Nie masz wagi co by dokładnie zważyć :rolleyes: ? Podobno zaciski są dość ciężkawe, wymieniałeś? Bo się dalej ze sobą kłócę nt. tych kółek.

 

Pozdrawiam

Napisano

Crossride UB czyli pod vałke i pod disca dziś ważone srebrne. bez zacisków i ale z pierścieniem:

przód 884g

tył 1022g

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...