wookie Napisano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 Zestaw : XT dlugi wozek zwykla sprezyna , 03-04 jakos rocznik , deorka manetka , kaseat 11-26. Calosc sprawna , przerzutka luzu nie ma ale mam ciagle problem calosc wyregulowac.Generalnie sytuacja jest taka ze w srodkowej czesci przelozen zmiana o 1 powoduje jedynie naprezenie pancerza , zero ruchu przerzutki , 2 przeskoki powoduja zmiane przelozenia , wiadomo jak to wplywa na dzialanie calosci. Generalnie sprawdzalem rozne dlugosci ostatniego odcinka pancerza i brak zmian , za krotki wiadomo do kitu za dlugi tez nie dobrze , pancerz jest hamulcowy , zawsze na takim jechalem , ale , moze jest akurat ten zbyt gietki/miekki ? Sam juz nie wiem czy zmieniac na inny , ewentualnie odpowiedni czyli do przerzutek , w sumie to chyba w nim lezy problem , ale jak ktos mial takie problemy z dobra regulacja przerzutki to pisac , ewentualnie jakie odczucia przy zastosowaniu roznego rodzaju pancerzy itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 26 Czerwca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 Zobacz jak to będzie chodziło z pancerzem przerzutkowym. Jeśli poskutkuje to wiesz w czym tkwi problem, jeszcze możesz zobaczyć z twardym pancerzem hamulcowym. Może to coś z manetką, zapadki do końca nie wskakują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 zmien pancerz na przerzutkowy. pancerze hamulcowe nie nadaja sie do manetek indeksowanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobry Napisano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 Pancerz hamulcowy ma średnicę wewnętrzną większą niż pancerz przerzutkowy. Pancerz przerzutkowy jest bardzo dobrze dopasowany do linki przerzutkowej. Poza tym dobrze jest wszystko nasmarować. Ja dla przykładu używam brunoxa raz na jakiś czas i nie narzekam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 srednica jest malo istotna. linka przerzutkowa ma 1,8mm a hamulcowa 2mm. marne 0,2mm nie ma tu wiekszego znaczenia. wazne jest to, ze pancerz hamulcowy zbudowany jest ze spirali metalowej, przez co zachowuje sie troche jak sprezyna i ulega sciskaniu. pancerz przerzutkowy zbudowany jest za to z rownoleglych metalowych "pretow" dzieki czemu nie jest scisliwy. zmarowanie nieuszczelnionych pancerzy to nie najlepszy pomysl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikodem Napisano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 wymiana pancerza odpowiedni plus dokładna regulacja i będzie wszystko działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wookie Napisano 26 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 Nie raz mialem pancerz hamulcowy i bylo ok , dobra kupie odpowiedni , zobacze , manetka raczej sprawna hmm ale rozbiore przy okazji moze jakims cudem cos przepuszcza nieco , ale ewidentnie pancerz sie zagina , pierwszy raz cos takiego mam w sumie i zaczalem sie zastanawiac wlasnie co na co i jak moze wplywac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2008 Nie raz mialem pancerz hamulcowy i bylo ok , dobra kupie odpowiedni dziekuje bardzo, ze to dla mnie robisz. jestem naprawde wdzieczny. ostatni slyszalem o ciekawej metodzie antykoncepcji: facet wsadzal jadra do wrzatku na kilka sekund. podobno dzialalo i bylo ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wookie Napisano 27 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2008 no prosze cie litosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2008 mam podobny problem z xt 08 pancerze accent ultimate, linka jakas super extra teflonowana za 13zl i ... porazka :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca_Sopot Napisano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2008 u mnie to samo, na środkowych przełożeniach trzeba przerzucić o 2, czasem o 3 żeby wskoczyło, zeskoczyło. ale to prawdopodobnie wina braku końcówek i pancerza od hamulca, ale... w sumie to jakoś mi nie przeszkadza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikodem Napisano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2008 tak to jest czasem, że niewłaściwe użytkowanie powoduje niewłaściwe działanie swoją drogą sam kiedyś miałem nieświadom tego linkę od przerzutki zamiast hamulcowej i działało, o dziwo nawet nie pękła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HubiiDubii Napisano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2008 Miałem to samo pomogło po wymianie na nowy pancerz i złożenie zamkniętego systemu mowa o v-kach, od tej pory zero problemów. Jesli ktoś zainteresowany to po dokladniejsze info zapraszam na priv. Pozdrawiam :]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2008 nabial: radze sprawdzioc stan koncowek pancerz. jesli cos sie z nimi dzieje (lub saplastykowe) to wymiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wookie Napisano 28 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2008 Miałem to samo pomogło po wymianie na nowy pancerz i złożenie zamkniętego systemu mowa o v-kach, od tej pory zero problemów. Jesli ktoś zainteresowany to po dokladniejsze info zapraszam na priv. Pozdrawiam :]. jak mogles miec to samo skoro mowa o przerzutce chyba ze ja czegos nie wiem o v-kach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HubiiDubii Napisano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2008 Źle się wyraziłem miałem pancerz od hamulców v-łek założony na tylnej przerzutce, plus uszczelnienia z końcówek z dziubkiem i koszulek termokurczliwych. Całość wygląda tak że linka jest osłonięta na całej swojej długości plus smar wewnątrz pancerzy i jest miodzio :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2008 powiem tak - koncowki mam mosiezne wzmacniane uszczelniane, chyba az za dobre, pancerze przed wkladaniem linek psikalem smarowidelkiem i nic - xt dziala gorzej niz wyregulowany sis takie pytanko jeszcze - czy na tak kiepska jakosc przerzucania moze miec wplyw zajechany lancuch i kaseta? dzisiaj wstawie zwykla linke o troche wiekszej srednicy + dluzszy odcinek pancerza przy przerzutce, jak to nie pomoze to chyba oddam rower do regulacji przerzutek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KtośTam Napisano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2008 powiem tak - koncowki mam mosiezne wzmacniane uszczelniane, chyba az za dobre, pancerze przed wkladaniem linek psikalem smarowidelkiem i nic zrobiłeś wszystko by zepsuć współpracę manetki z przerzutką. zrób eksperyment: załóż pastikowe końcówki bez żadnych uszczelnień, nierdzewne linki (np. accenta, ale bez żadnego teflonu), wymień pancerze na nowe z wkładem, linki przed założeniem odtłuść benzyną ekstrakcyjną. potem sprawdź jak to działa - jak Ci się nie spodoba, to wróć do poprzedniego zestawu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 2 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2008 odradzam plastikowe koncowki. zwykle, najtansze, metalowe sprawuja sie najlepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KtośTam Napisano 2 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2008 są dwa problemy z metalowymi: 1. niektóre trzeba wręcz siłą nabiajać na pancerze 2. mają za małą średnicę zewnętrzną i luźno "latają" w otworach przelotek ramy oczywiście obydwa problemy można obejść, a nr 2 odpowiednio wykorzystany jest wielką zaletą - tak wiec zgadzam się, że metalowe są najlepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikodem Napisano 2 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2008 a ja uważam, że obojętnie jakie końcówki się ma byle ich średnica/wielkość pasowały do pancerza wg. w przelotkach mogą sobie lekko latać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 3 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2008 nie moga. tak pancerz jak i koncowka musza byc dopasowane do przelotki. jesli pancerz w przelotce bedzie mial luz, to ustawi sie pod katem, a wtedy linka bedzie ocierac o koncowke/pancerz co uposledzi prace napedu. kiedys o uszy obila mi sie historia, w ktorej luzny pancerz wyszlifowal przelotke prawie do zera (rama author). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmash Napisano 4 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2008 Moim zdaniem dlugość pancerza ma duze znaczenie, ostatnio jestem zachwycony dzianiem x9 z tigerami przy zastosowaniu najtanszych pancerzy ale bardzo krotkich z zastosowaniem melatowych koncowek. Wspolpraca manetki z tylna przerzutka była idealna, po skroceniu pancerza o okolo 25% predkość zmiany jest wiecej niz zadowalajaca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.