Skocz do zawartości

[koło] Ilość szprych i typ obręczy


blackdog

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich ponownie a szczególnie moderatora :)

 

Ostatnio się zastanawiałem, czy koła w rowerach crossowych są w stanie wytrzymać duży ciężar i czy ludzie warzący powyżej 100 kg mogą bez obaw jeździć na tego typu roweruch.

 

Na przykład koła Alexrims City 1.0 700x35 z 24 szprychami - na ile to coś jest wytrzymałe ?? czy biker o masie 110 kg będzie mógł jeździć tym czy po paru kilometrach i nierównościach na drodze koło złapie bicie ?? Macie jakieś doświadczenia z tym - interesuje mnie mocno ta kwestia, bo jestem na kupnie roweru i nie wiem, czy crossowy pomykacz nie rozsypie się z powodu mojej wagi (110) po kilkudziesięciu kiloskach - a powiem, że szczerze rzecz ujmując dużo bardziej odpowiadałby mi crossik niż mtb.

 

Macie jakieś doświadczenia w tym temacie ?? jak takie obręcze pod dużym obciążeniem znoszą nasze polskie drogi i ścieżki rowerowe pełne dziur i nierówności ?? Jak ma się właśnie ilość szprych do ogólnej wytrzymałości koła ??

  • Mod Team
Napisano

Generalnie im mniej szprych w kole tym jest ono mniej sztywne,

a zarazem mniej wytrzymałe.

 

Oczywiście mówimy o kole na tej samej obręczy,

lecz z inna ilością szprych i o standardowych szprychach. :)

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Na taką wagę kolego szukaj jak najszerszej obręczy, najlepiej oczkowanej i tyko i wyłącznie na 36 szprych... Może wszelkie zaplatania na podwójne krzyże i inne cuda świetnie wyglądają podnosząc wygląd bike ale tak naprawdę tylko standartowy zaplot w tym przypadku sie sprawdzi. :-) szeroka obręcz + dobre szprychy + mocna piasta gwarantują długą niezawodność...

Napisano
Ja mam cztery szprychy i wytrzymują, i dużo nie ważą. ;)

darmowy_katalog_zdjec_rowerowych.jpg

 

 

 

no siemka napisz kolego co tam masz za rozwiazanie - bardzo mnie ciekawi... pozdrawiam pawel

Napisano
no siemka napisz kolego co tam masz za rozwiazanie - bardzo mnie ciekawi... pozdrawiam pawel

 

No niestety nie znam dokładnej nazwy dostałem je taty, mówi że są to batony.

Ja mogę powiedzieć że wydają się trochę sztywniejsze od normalnego koła.

Jest to chyb plastik, laminat, wytrzymuje moją jazdę po lesie.

Kola maja gdzieś 7 lat z tego większość czasu leżały w piwnicy.

Pozdrawiam Mateusz

Napisano

Podobne kółka (podobne bo też mają 4 szprychy, dokładnie 4 pary szprych) produkowało spinergy

 

http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheels/W...700_157crx.aspx

 

jednak nie miały za dobrych opinii :)

 

Podobny patent stosują w kołach szosowych i torowych- są dużo bardziej aerodynamiczne, jednak o ile się nie myle UCI pozwala na stosowanie takich kół tylko w czasówkach i na torze.

http://sports.ciao.co.uk/Pro_4Rays_4_Spoke..._Front__6828680

http://www.jejamescycles.co.uk/id32503.html

http://www.primera-bournemouth.co.uk/Templ...aspx?prodID=214

 

nie masz może żadnej nazwy, napisu na tych kołach który pozwoliłby na identyfikacje?

 

Ps tu przykładowy rower na takich kołach:

MTB: http://si6.mtb-news.de/fotos/data/511/xizang3.jpg

Czasówka: http://www.bikingbis.com/_photos/LanceTTX.jpg

Napisano

kola takiego typu robi spengle. są trójszprychowe, kosztują majątek a przy tym maja marne lozyskowanie piast, są bardzo cięzkie i wiotkie :)

starsze modele spinergy (nazywalo sie to chyba rev rocks) z 4 szprychami płatowymi na strone wygladaly czadowo ale byly bardzo wiotkie.

Napisano
Ostatnio się zastanawiałem, czy koła w rowerach crossowych są w stanie wytrzymać duży ciężar i czy ludzie warzący powyżej 100 kg mogą bez obaw jeździć na tego typu roweruch.

 

zalezy od kola i roweru

 

Na przykład koła Alexrims City 1.0 700x35 z 24 szprychami - na ile to coś jest wytrzymałe ?? czy biker o masie 110 kg będzie mógł jeździć tym czy po paru kilometrach i nierównościach na drodze koło złapie bicie ?? Macie jakieś doświadczenia z tym - interesuje mnie mocno ta kwestia, bo jestem na kupnie roweru i nie wiem, czy crossowy pomykacz nie rozsypie się z powodu mojej wagi (110) po kilkudziesięciu kiloskach - a powiem, że szczerze rzecz ujmując dużo bardziej odpowiadałby mi crossik niż mtb.

 

raczej sie nie rozsypie ale np. mozesz miec czeste centrowanie, odksztalcona obrecz i opone do tego oponka moze sie szybko zjechac itp - generalnie bedzie ci ciezko znalezc rower pod taka mase w przystepnej cenie aczkolwiek mozesz sie w sklepie dogadac zeby ci inne kolo zlozyli i wstawili do nowego roweru zamiast standardowego kolka

 

Macie jakieś doświadczenia w tym temacie ?? jak takie obręcze pod dużym obciążeniem znoszą nasze polskie drogi i ścieżki rowerowe pełne dziur i nierówności ?? Jak ma się właśnie ilość szprych do ogólnej wytrzymałości koła ??

 

wszystko zalezy od tego jak poszczegolne komponenty ze soba wspolpracuja oraz od rodzaju zaplotu - teoretycznie moglbys dostac mocne kola na 24 szprychy ale praktycznie nie sadze zeby tutejsi dystrybutorzy sciagali takie rzeczy(zrobione markowe kolo pod wlasnie taka mase ciala i do takiego uzytku)

 

Ja ci radze sie nie bawic w wynalazki i kupic najmocniejsze czesci na jakie cie stac nie patrzac na ich wage - przy twojej masie pare kilo mniej na rowerze i tak nic nie znaczy.

 

Piasta jakas wytrzymala na 36 szprych, sprawdzona zadne nowosci i inne tylko taka z dlugim stazem i dobra opinia; szprychy stalowe niecieniowane(slyszalem ze nierdzewne sa slabsze ale ktos by musial to zweryfikowac) jakies z mocniejszej kategorii; nyple stal/mosiadz zadne aluminium; obrecz kapslowana trojkomorowa sprawdzona; opaska antyprzebiciowac jakakolwiek zawsze moze sie przydac; detka butylowa nie mam pojecia czy mozna dostac jakies mocniejsze detki; opona raczej szersza niz 35c - im szersza tym lepiej znosi mase moze cos 40-42c tez sprawdzona taka ktora sie nie zetrze po roku(im wieksza masa tym szybciej sie zetrze) i bedzie w jakims stopniu odporna na przebicia bo tutaj rowniez masz wieksza szanse na dziure

 

Jakbys napisal jaki masz fundusz na rower lub rower + kolko to mozna by bylo cos proponowac...

Napisano
(im wieksza masa tym szybciej sie zetrze)
Oczywiście chodziło o na odwrót :)

 

A sorry, już wiem ocb :D To było dwuznaczne. No tak, cięższa opona wolniej się zetrze, ale pod większą masą szybciej. Sorry :D

Napisano
A sorry, już wiem ocb biggrin.gif To było dwuznaczne. No tak, cięższa opona wolniej się zetrze, ale pod większą masą szybciej. Sorry smile.gif

 

im wieksze obciazenie kola tym szybciej sie opona sciera - tak mialem napisac

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...