blackdog Napisano 21 Czerwca 2008 Napisano 21 Czerwca 2008 Witam wszystkich ponownie a szczególnie moderatora Ostatnio się zastanawiałem, czy koła w rowerach crossowych są w stanie wytrzymać duży ciężar i czy ludzie warzący powyżej 100 kg mogą bez obaw jeździć na tego typu roweruch. Na przykład koła Alexrims City 1.0 700x35 z 24 szprychami - na ile to coś jest wytrzymałe ?? czy biker o masie 110 kg będzie mógł jeździć tym czy po paru kilometrach i nierównościach na drodze koło złapie bicie ?? Macie jakieś doświadczenia z tym - interesuje mnie mocno ta kwestia, bo jestem na kupnie roweru i nie wiem, czy crossowy pomykacz nie rozsypie się z powodu mojej wagi (110) po kilkudziesięciu kiloskach - a powiem, że szczerze rzecz ujmując dużo bardziej odpowiadałby mi crossik niż mtb. Macie jakieś doświadczenia w tym temacie ?? jak takie obręcze pod dużym obciążeniem znoszą nasze polskie drogi i ścieżki rowerowe pełne dziur i nierówności ?? Jak ma się właśnie ilość szprych do ogólnej wytrzymałości koła ??
Mod Team bogus Napisano 21 Czerwca 2008 Mod Team Napisano 21 Czerwca 2008 Generalnie im mniej szprych w kole tym jest ono mniej sztywne, a zarazem mniej wytrzymałe. Oczywiście mówimy o kole na tej samej obręczy, lecz z inna ilością szprych i o standardowych szprychach.
pawellldef Napisano 11 Lipca 2008 Napisano 11 Lipca 2008 Na taką wagę kolego szukaj jak najszerszej obręczy, najlepiej oczkowanej i tyko i wyłącznie na 36 szprych... Może wszelkie zaplatania na podwójne krzyże i inne cuda świetnie wyglądają podnosząc wygląd bike ale tak naprawdę tylko standartowy zaplot w tym przypadku sie sprawdzi. :-) szeroka obręcz + dobre szprychy + mocna piasta gwarantują długą niezawodność...
MM85 Napisano 11 Lipca 2008 Napisano 11 Lipca 2008 Ja mam cztery szprychy i wytrzymują, i dużo nie ważą.
pawellldef Napisano 16 Lipca 2008 Napisano 16 Lipca 2008 Ja mam cztery szprychy i wytrzymują, i dużo nie ważą. no siemka napisz kolego co tam masz za rozwiazanie - bardzo mnie ciekawi... pozdrawiam pawel
MM85 Napisano 17 Lipca 2008 Napisano 17 Lipca 2008 no siemka napisz kolego co tam masz za rozwiazanie - bardzo mnie ciekawi... pozdrawiam pawel No niestety nie znam dokładnej nazwy dostałem je taty, mówi że są to batony. Ja mogę powiedzieć że wydają się trochę sztywniejsze od normalnego koła. Jest to chyb plastik, laminat, wytrzymuje moją jazdę po lesie. Kola maja gdzieś 7 lat z tego większość czasu leżały w piwnicy. Pozdrawiam Mateusz
andrej Napisano 17 Lipca 2008 Napisano 17 Lipca 2008 Podobne kółka (podobne bo też mają 4 szprychy, dokładnie 4 pary szprych) produkowało spinergy http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheels/W...700_157crx.aspx jednak nie miały za dobrych opinii Podobny patent stosują w kołach szosowych i torowych- są dużo bardziej aerodynamiczne, jednak o ile się nie myle UCI pozwala na stosowanie takich kół tylko w czasówkach i na torze. http://sports.ciao.co.uk/Pro_4Rays_4_Spoke..._Front__6828680 http://www.jejamescycles.co.uk/id32503.html http://www.primera-bournemouth.co.uk/Templ...aspx?prodID=214 nie masz może żadnej nazwy, napisu na tych kołach który pozwoliłby na identyfikacje? Ps tu przykładowy rower na takich kołach: MTB: http://si6.mtb-news.de/fotos/data/511/xizang3.jpg Czasówka: http://www.bikingbis.com/_photos/LanceTTX.jpg
tobo Napisano 17 Lipca 2008 Napisano 17 Lipca 2008 kola takiego typu robi spengle. są trójszprychowe, kosztują majątek a przy tym maja marne lozyskowanie piast, są bardzo cięzkie i wiotkie starsze modele spinergy (nazywalo sie to chyba rev rocks) z 4 szprychami płatowymi na strone wygladaly czadowo ale byly bardzo wiotkie.
laspalmas Napisano 18 Lipca 2008 Napisano 18 Lipca 2008 Ostatnio się zastanawiałem, czy koła w rowerach crossowych są w stanie wytrzymać duży ciężar i czy ludzie warzący powyżej 100 kg mogą bez obaw jeździć na tego typu roweruch. zalezy od kola i roweru Na przykład koła Alexrims City 1.0 700x35 z 24 szprychami - na ile to coś jest wytrzymałe ?? czy biker o masie 110 kg będzie mógł jeździć tym czy po paru kilometrach i nierównościach na drodze koło złapie bicie ?? Macie jakieś doświadczenia z tym - interesuje mnie mocno ta kwestia, bo jestem na kupnie roweru i nie wiem, czy crossowy pomykacz nie rozsypie się z powodu mojej wagi (110) po kilkudziesięciu kiloskach - a powiem, że szczerze rzecz ujmując dużo bardziej odpowiadałby mi crossik niż mtb. raczej sie nie rozsypie ale np. mozesz miec czeste centrowanie, odksztalcona obrecz i opone do tego oponka moze sie szybko zjechac itp - generalnie bedzie ci ciezko znalezc rower pod taka mase w przystepnej cenie aczkolwiek mozesz sie w sklepie dogadac zeby ci inne kolo zlozyli i wstawili do nowego roweru zamiast standardowego kolka Macie jakieś doświadczenia w tym temacie ?? jak takie obręcze pod dużym obciążeniem znoszą nasze polskie drogi i ścieżki rowerowe pełne dziur i nierówności ?? Jak ma się właśnie ilość szprych do ogólnej wytrzymałości koła ?? wszystko zalezy od tego jak poszczegolne komponenty ze soba wspolpracuja oraz od rodzaju zaplotu - teoretycznie moglbys dostac mocne kola na 24 szprychy ale praktycznie nie sadze zeby tutejsi dystrybutorzy sciagali takie rzeczy(zrobione markowe kolo pod wlasnie taka mase ciala i do takiego uzytku) Ja ci radze sie nie bawic w wynalazki i kupic najmocniejsze czesci na jakie cie stac nie patrzac na ich wage - przy twojej masie pare kilo mniej na rowerze i tak nic nie znaczy. Piasta jakas wytrzymala na 36 szprych, sprawdzona zadne nowosci i inne tylko taka z dlugim stazem i dobra opinia; szprychy stalowe niecieniowane(slyszalem ze nierdzewne sa slabsze ale ktos by musial to zweryfikowac) jakies z mocniejszej kategorii; nyple stal/mosiadz zadne aluminium; obrecz kapslowana trojkomorowa sprawdzona; opaska antyprzebiciowac jakakolwiek zawsze moze sie przydac; detka butylowa nie mam pojecia czy mozna dostac jakies mocniejsze detki; opona raczej szersza niz 35c - im szersza tym lepiej znosi mase moze cos 40-42c tez sprawdzona taka ktora sie nie zetrze po roku(im wieksza masa tym szybciej sie zetrze) i bedzie w jakims stopniu odporna na przebicia bo tutaj rowniez masz wieksza szanse na dziure Jakbys napisal jaki masz fundusz na rower lub rower + kolko to mozna by bylo cos proponowac...
GdyniaBiker Napisano 18 Lipca 2008 Napisano 18 Lipca 2008 (im wieksza masa tym szybciej sie zetrze) Oczywiście chodziło o na odwrót A sorry, już wiem ocb To było dwuznaczne. No tak, cięższa opona wolniej się zetrze, ale pod większą masą szybciej. Sorry
laspalmas Napisano 18 Lipca 2008 Napisano 18 Lipca 2008 A sorry, już wiem ocb biggrin.gif To było dwuznaczne. No tak, cięższa opona wolniej się zetrze, ale pod większą masą szybciej. Sorry smile.gif im wieksze obciazenie kola tym szybciej sie opona sciera - tak mialem napisac
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.