Skocz do zawartości

[kaseta] alternatywa dla xtr


firzu

Rekomendowane odpowiedzi

Moja kaseta pg-850 już powoli kończy swój żywot ( myślę że 4 kkm spokojnie przeżyła ). Zaczynam powoli rozglądać się za jakimś zastępstwem  ;) Przy okazji tej zmiany myślę o przesiadce na 9 rzędów ze względu na większą dostępność lżejszych komponentów. Idealnym rozwiązaniem byłaby kaseta kcnc  :) ale cena dość skutecznie mnie odstrasza. W moim budżecie łatwiej będzie mi xtr zmieścić ale powiem szczerze, że wolałbym coś odrobinę tańszego ale w podobnej wadze, czy kojarzycie może coś takiego ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z podpisu widze ze masz authora visiona, nie odbieraj tego jako docinke czy cos, ale jaki jest sens doplacac np do xtr kupe kasy zeby stracic 30g porownujac do xtr gdy ma sie ciezka i stosunkowo kiepska rame, nie lepiej stracic te pare g na czyms innym?

 

jesli chodzi o alternatywe to mysle ze najlepiej jak nie smigasz po gorach to kaseta szosowa z najwieksza rozpietoscia, ew zostan przy 8, tez zawsze lzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, zdaję sobie sprawę, że ta ramka to nie jest jakiś super hiper cudowny model , ale na taką mnie było stać rok temu, zresztą nawet teraz byłoby mi szkoda kasy na coś droższego. Modelom o niższego masie i do tego tańszym jakoś nie ufam. Mnie taka ramka do rekreacyjnej jazdy spokojnie styka. Sorki za OT.

 

Mam plan, żeby na takiej ramce <10,5 kg zejść więc moim zdaniem sens jest. Tym bardziej, że wymieniam zużywający się element a nie tylko za ciężki.

Taką szosową to z jaką największa zębatką można znaleźć ? Więcej niż 26 też sie spotka ? Jak z mocowaniem do piasty jest, szosowa jest taka sama jak mtb ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 4kkm zarznales kasete? Z czego byla, z cyny? :P. O wiele bardziej niz XTR oplaca sie kupic XT, masa rozni sie bardzo niewiele, a cena dwukrotnie nizsza. Na pewno stosunek jakosci do ceny przy XT jest znacznie lepszy, a i tak w stosunku do PG-850 zejdziesz ze 100g z masy. A zaoszczedzone pieniadze wydaj lepiej na dwa lancuchy dobrej klasy, to Ci dodatkowo przeluzy zywotnosc napedu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 4kkm zarznales kasete? Z czego byla, z cyny? :P. O wiele bardziej niz XTR oplaca sie kupic XT, masa rozni sie bardzo niewiele, a cena dwukrotnie nizsza. Na pewno stosunek jakosci do ceny przy XT jest znacznie lepszy, a i tak w stosunku do PG-850 zejdziesz ze 100g z masy. A zaoszczedzone pieniadze wydaj lepiej na dwa lancuchy dobrej klasy, to Ci dodatkowo przeluzy zywotnosc napedu.

niestety sramy serii 5.0 są tragiczne jeśli chodzi o wytrzymalość, mój padł po podobnym okresie czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biera --> w takim razie, jak widze, Sram robi nie tylko kijowe lancuchy, ale i kasety :). Bo podobna w klasie kaseta Deore bez zadnych problemow dzialala mi 10 kkm.

GdyniaBiker --> szosowe przerzutki maja za mala pojemnosc, zeby obsluzyc szosowa kasete z trojtarczowa korba mtb. Musi tu byc co najmniej sredni wozek, a nie wiem czy nie dlugi. Ale przy kasecie 12-27 powinien chyba sredni wystarczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

browar --> Właśnie to jest mój lider jeśli jednak zdecyduje się przy 8-ce pozostać.

 

Klosiu --> Tzn. kaseta jeszcze do końca nie padła ale czasami przy mocniejszym depnięciu jakby mi na korbie coś strzelało. Wolę wymienić kasetę troche wcześniej niż mieć niemiłą przygodę kilkadziesiąt km od chaty.

 

jeśli szosowa na 9 to najbardziej na razie przypadła mi do gustu : http://arnik.home.pl/product_info.php?cPat...roducts_id=1951 i te ultergy nawet spoko wyglądają. Przerzutkę mam chyba z długim wóżkiem więc problemu nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...