Skocz do zawartości

[Rower] Giant XtC C 1 Disc vs Rocky Mountain Vertex 70


worms

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Chciałbym się Was poradzić jaki rower wybrać do 10 tysięcy. Dla mnie osobiście liczy się sportowa rama, zwinna, zwrotna, rower ma być lekki, ale tez i wytrzymały. Ważę 67kg, z obciążeniem max 71kg i czasami mi się zdarzy gdzieś wyskoczyć, hopki, schody, krawężniki nie zamierzam ich omijać. Mój obecny rower sprawdza się w tym znakomicie, jednak szukam czegoś nowego. Tak właściwie chciałem coś lżejszego od obecnego(10640g), na tarczówkach, jednak nie fulla.

 

Rower ma być do XC, na dzień dzisiejszy mam dwa typy:

Giant XtC C 1 Disc

http://rowery.onet.pl/4,35,136854,15220,gi...isc,sprzet.html

Rocky Mountain Vertex 70

http://rowery.onet.pl/4,35,155290,11334,ro..._70,sprzet.html

 

Jeżeli okaże się iż mogę coś ze swojego przełożyć by rower był lżejszy to zrobię to.

Najlepiej pewnie byłoby odchudzać dalej mój rower jednak, obawiam się wyboru ramy bez możliwości sprawdzenia jej pod sobą, a na tych modelach wyżej zawsze mogę się przejechać.

 

Tak wyliczyłem że teraz jakbym swoj chciał modernizowac to nie wiem czy by mi 7 tysięcy starczyło, więc bardziej sie opłaca kupić coś nowego nie zdartego.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiedziawszy, giant mi się bardziej podoba, ale jego waga jestem troszkę zszokowany. Wydawało mi się że rower w tej cenie powinien mieć niską dziesiątkę, a XtC C 1Disc z tego co znalazłem waży 11,4kg, moim zdaniem to dużo, może jest to kwestia opon i dętek, mam taką nadzieję, bo nic nie mogę znaleźć na temat tych opon ich wagi.

Osprzętowo tak samo chyba hamulce Avid Juicy 7 są lepsze od XT, obręcze też chyba są wyższym modelem, co o tym sądzicie?

Obręcze też chyba są wyższym modelem.

 

Rocky Mountain Vertex 70, z tego co podaje producent waży 10.800, więc jest mniej, jednak i tak wysoko.

W poniedziałek będę się chciał przejechać na tych dwóch modelach, nie wiem czy mi się uda, już nie mogę się doczekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dywagacje nie mają żadnego sensu , ponieważ ramy mają zupełnie inną geometrie , więc najpierw trzeba się na tych rowerach przejechać -żeby wiedzieć który pasuje.

Ponadto jeszcze nie widziałem lekkiego roweru do "wskakiwania na coś" (ale możesz być pierwszy)

 

Nie wiem ile to kosztuje, ale rower z Tytanową ramą o wadze 9,8 kg - brzmi ciekawie :

http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/ELITE-...0841_.htm#anker

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może coś takiego:

http://www.rowery.com.pl/scott.php?uid=9

Troche przekracza budżet,ale na pewno dałoby sie w sklepie wynegocjować obniżenie ceny.Pisze o scottach bo akurat mam niedaleko sklep i miałem okazje pare razy przymierzyć sie do rowerków z serii Scale.Dla mnie akurat geometria ramki nie pasowała,ale ja jeżdże rekraacyjnie.Dla kogoś o sportowym zacięciu myśle,że będzie oki. A same ramy wyglądają obłednie.Zastanawia troche spora waga(jak za tę cene i taki osprzęt),ale te modele które zaproponowałes tez ważą ponad dyche,więc moż tak ma być.Myśle,że co byś nie wziął np. z tej trójki to i tak będziesz zadowolony.Oczywiście najlepiej byłoby abyś na wszystkie mógł usiąśc i przymierzyć sie do nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Canyon faktycznie daje rade ale

widać, że ma trochę wagę urwaną na siłę byleby było poniżej 9 kg tzn. z przodu racing ralph a z tyłu furious fred - nowomoda jakaś :)?

Do tego dochodzi brak dystrybutora na Polskę co też jest jakimś problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna nowomoda. Normalne jest, że z przodu zakłada się oponę z lepszą trakcją. Tak samo jest przy zastosowaniu NN i RR. Na przód idzie NN, a na tył RR. Tutaj zasada ta sama, tylko opony klasę lżejsze.

Dystrybutora nie ma w żadnym kraju, ale to nie jest jakiś wielki problem. Kolega jeździ na Canyonie. Ostatnio rozsypał się tłumik w Mineciaku, wysłał amor, naprawili, odesłali. Wszystko trwało może z 2 tygodnie, co w porównaniu z naszymi serwisami, jest tempem błyskawicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile to kosztuje, ale rower z Tytanową ramą o wadze 9,8 kg - brzmi ciekawie :

http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/ELITE-...0841_.htm#anker

 

Hehehe , rower super , ale jest to najdroższa maszyna MTB z kolekcji Cube , cena w Euro 5799 . Chyba cuit ponad budzet :)

 

Z Cube w budzecie zmieściłby sie model hpc elite w wersji K24 ,

http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/ELITE-...BE6972DE8534943

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy istnieje taka opcja u ciebie, ale za taką kasę o wiele lepiej złożyć rower wg własnej specyfikacji. Wyjdzie taniej a bedziesz miał wszystko czego potrzebujesz. Ja osobiście złożyłem już 2 rowery: mam Konę do XC poniżej 10kg która wyszła mi coś ok. 6tys na XTR, XT, lekkich kołach. Minus jest taki że trzeba troche czasu żeby poszperać i dostać lekką fajną ramę i pożądane części :P

A z w/w rowerków zdecydowanie Ghost wszystkie pobija - carbon 9,8kg za 9999 i super wygląd! Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koncertownik, jeżeli same koła w Giancie są ciężkie, to łatwo można jeszcze z masy zejść. Co do tego że rama jest długa w giacie to bym się spierał, według specyfikacji:

Giant XTC C 1Disc

rozmiar s(17”) kąt rury sterowej 71, kąt rury podsiodłowej 73, efektywna długość rury górnej 569 rozstaw osi: 1 042,6

rozmiar m(19”) kąt rury sterowej 71, kąt rury podsiodłowej 73, efektywna długość rury górnej 586 rozstaw osi: 1 059,4

 

Dla porównania RM Vertex 70:

rozmiar (18”) kąt rury sterowej: 71, kąt rury podsiodłowej: 73,5 efektywna długość rury górnej: 575, rozstaw osi: 1058

Wszystkie te wymiary są bardzo podobne, a różnica wynika raczej z rozmiaru ramy. Co do samej długości ramy to raczej są one krótkie, krótsze od mojej aktualnej:

 

Centurion BF 100

rozmiar (18”) kąt rury sterowej: 71, kąt rury podsiodłowej: 73,5 efektywna długość rury górnej: 590, rozstaw osi: 1071

 

Nie wiem jak bardzo te niewielkie różnice wpłyną na odczucia z jazdy i czy ta geometria będzie spełniała moje wymagania, jednak szukam czegoś naprawdę zwinnego i szybkiego. Te długości rury górnej raczej powinny wpłynąć pozytywnie na zwinność porównując do geometrii mojego BF 100.

 

Nie wiem też jak będę się czuł na rowerze o takiej długości, kiedyś myślałem że chce mieć bardziej wyciągnięta pozycie, zastosowałem mostek 120mm i chyba to nie to czego szukałem.

 

Nabial, może i lepiej, jednak mam pewne obawy, ramy które mnie interesują np.: No Saint, jest tylko do sprowadzenia z zagranicy, nigdzie nie sprawdzę wcześniej jak się czuję na takiej ramie, mógłbym kupić ramy te które są w rowerach zaproponowanych, ale jak wiadomo wychodzi to drożej i lepiej jest kupić gotowy rower i przełożyć to co mi bardziej pasuje ze starego, o ile coś takiego się znajdzie. Też części w moim rowerze jak napęd mają swój przebieg 4500km, dlatego opcja nowego mnie kusi.

 

Rulez, spierałbym się co do geometrii, moim zdaniem jest podobna, a różnica wynika z samej rozmiarówki, jednak mogę się mylić.

Nie pisałem w dosłownym znaczeniu o wskakiwaniu, nie potrafię też o co mi chodzi, raczej o zeskakiwanie i zjeżdżanie ze schodów. Na moim to robię i można powiedzieć że jest lekki i jak na razie nic się nie dzieje i oby tak zostało.

Ładny Cube, jednak jestem uczulony na przerzutki sramowskie i wolałbym ich uniknąć, przyzwyczaiłem się d Shimono. Tym samym mógłbym kupić taki rower Canyon Ultimate CF 9.0 SL –8.70kg http://www.canyon.com/mountainbikes/aussta...110#ausstattung

Jednak tak jak napisałem, rower muszę przetestować chociaż przez chwile zanim go zakupie, a w odsyłanie nie chcę się bawić.

 

Jest też jeszcze Radon ZR Race 9.0 ważący 9.9kg, w cenie 6799pln, KTM Race Team model 2008 10,2kg 9900pln, ale też go nie mogę sprawdzić przed zakupem. Więc tak naprawdę interesują mnie rowery z Warszawy, które będę zobaczyć i wcześniej coś na ich temat się dowiedzieć.

 

Do moich typów jeszcze można dołożyć Scotta, Scale 20 http://www.scott.pl/lato/product.php?uid=9

Scale 30, http://www.scott.pl/lato/product.php?uid=10

Oraz Specialized Stumpjumper Expert http://www.rowerowysklep.com/product_info....roducts_id=2550

Tylko tak jak pisałem czy moje obawy co do srama są bezpodstawne, w sklepie się nasłuchałem ze sram ma inną kulturę pracy I jest wolniejszy?

 

Gilgamesz, masz rację podstawa to wsiąść na te rowery, a tak jak już słyszałem rowery za ta kasę, praktycznie są takie same jeżeli chodzi o geometrie, tak mi w sklepie mówiono i co bym nie wybrał, prawdopodobnie będę zadowolony, ale właśnie może warto na coś zwrócić uwagę, żeby mieć później większą satysfakcję?

 

Rulez, tym HTX LECTOR TEAM, zaskoczyłeś mnie bardzo pozytywnie, a z tego co się orientuję, też ma sklep w wawie, więc wpisuje go na listę, dziękuje za propozycję.

Salvin, tak już wcześniej powiedziałem wysyłka odpada, swoją drogą denerwuje mnie to, mogę stracić okazję na lepszy rower.

mwegrzyn, Elite HPC też mogę wpisać na listę.

 

Mam nadzieję, że nikogo nie pominąłem. Dziękuję wszystkim za próbę doradzenia i z tych wszystkich Ghost wydaje się być najlepszą propozycją. Mam też prośbę, żeby nie polecać rowerów z wysyłki.

Pozdrawiam i oczekuję dalszy porad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie po długiej przerwie, właściwie dużo się zmieniło, sam nie wiem już jaki rower kupie i czy w ogóle.

Pojechałem na początek do Scotta, okazało się że ram już pod siebie raczej nie dostanę, ze skale 20-30, przymierzyłem inną geo, bez możliwości przejechania się. Było inaczej, krócej, ale bez jazdy ciężko coś więcej powiedzieć. Następny wolny czas poświęciłem dla Specialized, gdzie właściwie wszystko mi się pomieszało i już sam nie wiem czego szukam, główny cel odchudzenie roweru, oraz poprawienie geo , gdzieś się w tym wszystkim zagubił, przynajmniej takie ma wrażenie.

Zanim napisze coś więcej o Specu , to może dodam ze w między czasie napaliłem się na ofertę z allegro kolegi z forum i jego KTM [9463g] KTM Team LC Prime by Lookas, jednak nie jestem co do tej decyzji jeszcze przekonany do końca.

Idąc dalej, spotkałem się z kilkoma znajomymi, którzy powiedzieli mi że właściwie nie wiedzą czego szukam i tak naprawdę to może by zmienili ramę na moim miejscu, co oczywiście w jakiś sposób zmusiło mnie do działania. Pojechałem na Belwederska i tam zaczęła się jazda na specach S-Works M5 HT, oraz na zupełnie innej ramie Epic FSR Marathon. Sprzedający mocno naciskał bym wybrał wersję zawieszoną, nie będę żałował, ma inteligentne zawieszenie i w ogóle, mnie osobiście przeraża to że mimo iż lubię śmigać w terenie to i tak większość czasu spędzam na płaski(gdzie podobno rama nie pracuje) hehe, oraz waga około 2700gram wyszło jak dobrze pamiętam. Oczywiście mowa miała być o samej ramie, a tutaj jeszcze dojdą wymuszone hamulce Avida Ultimate , piasta DT 240s, obręcz DT 4.2, oraz szprychy nyple i stery(sam tył, a przód pewnie by się lepiej sprawdził). Z tego wszystkiego robi nam się kwota około 6-7 tysi. Sam już nie wiem co mam zrobić, jadąc na tych modelach, oczywiście przed sklep, niczego szczególnego nie poczułem. Liczyłem na jakieś ukucie w sercu cokolwiek jakiś znak, al. Jedynym jest to że może faktycznie sprzedawca dobrze radzi, epic to jest to.

Wiem też że jestem osobą trudną, nie potrafię się zdecydować na coś konkretnie, to teraz chyba bardziej to się wiąże ze zmiana czegoś w rowerze i szukaniu nowych doznań.

 

Nie wiem czy dalej można w tym temacie kontynuować dyskusje.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim bardzo dziękuję za rady, temat osobiście uważam za zamknięty, wkrótce nowy rowerek, a właściwie modernizacja starego na forum.

Pozdrawiam

 

Ps. jeżeli się to nikomu nie przyda, można skasować temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dobra od razu zamykać. Opisz może trochę wrażeń jak jeździ to cudo i czy jesteś zadowolony z wydania takiej kasy na ramkę. Przyznam, ze epic to jedno z moich marzeń rowerowych i pewnie jeszcze długo w tej sferze pozostanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...