Skocz do zawartości

[Opony] Enduro, do ok. 100pln / szt


Martinuz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, poszukuję ciekawych opon do roweru typu Enduro. Opony głównie do lasu, na liściasto-ziemne szlaki, ważne jest dobre trzymanie. Niestety dojazd do lasu asfaltowy, więc gdyby przy okazji na asfalcie "dawały radę" choć minimalnie, niewatpliwie byłoby to in plus, ale i tak jest obecnie 80% lasu. Ważna jest także waga opon, bo mój rower jest już dostatecznie ciężki, a chcę troche go odchudzić (obecne opony ważą ok 900g sztuka, więc trudne to nie będzie ;) )

Moje typy to:

Schwalbe Nobby Nic 2.25

Continental Mountain King Supersonic 2.2

Continental Survival 2.3

 

Co byście doradzili?

Napisano

najbardziej klockowate na asfalcie są survivale - rower potrafi wpadac wtedy w wibracje. nn i mk w tym wzgledzie podobnie, roznica wagi na korzysc mk. jak dla mnie nn kiepsko trzyma na piaszczystym podlozu - powoduje plywanie obutego w niego koła. mk tego nie wykazuje. wg mnie odpornosc na przebicia nn mimo iz masywniejszy jest gorsza niz mk - dwa razy zlapalem na nn 2.4 kapcia z przodu - ten niechlubny tytul nn dzieli z black jackiem schwalbe :)

na mk nie lapalem kapci tak dlugo jak nie puscilem sie zwyczajowo przez małe poletko rozbitego szkla - dwie spore dziury w mk jako oponie napędowej. choc mysle ze takich odlamkow stluczki nie przezylby bez uszczerbku zaden niezjazdowy kapeć. ku mojemu zaskoczeniu mk nawet przeciete i to wydawaloby sie juz bez szansy na uratowanie buja sie nadal w rowerze jako ta sama napędowka - po sklejeniu przeciec za pomocą super glue :) po paru jazdach trudno mi znalezc cięte miejsca :)

Napisano

Więc?? :)

Widzę tak - na asfalt - nie. No trudno, jak mowie, jest to dla mnie sprawa zupełnie drugorzędna...

 

Rozumiem że polecasz Mountain King? :)

A może ktoś jeszcze zna jakąś inną oponę innego producenta, godną uwagi zarówno wagowo, cenowo jak i jakościowo. Myślałem nad Kenda Karma, cena i waga super, ale po 1) za cienkie, po 2) za słaby bieżnik (kiedyś posiadałem je w starym kellysie)

Napisano

NN jest bardo szybka tzn niskie opory toczenia i dobra przyczepnosc ale fakt ze na piachu przod potrafi uciec. conti vertical jest suuuper :) tylko ma masakrycznie duze opory po prostu toczy sie jak traktor i zostawia zwichrowany asfalt za soba. ale przyczepnosc ma bardzo dobra szczegolnie w blocie. ale i tak moj typ to NN najlepsza opona na jakiej jezdzilem. bardzo uniwersalna i lekka jednoczesnie dobrze trzyma i jest komfortowa. ma tylko cienkie boczne scianki ktore lubia pekac

 

aha na MK nie jezdzilem ale ma je kolega i wydaja mi sie w wersji 2.2 strasznie waskie takze nie wiem czy ci sie spodobaja

Napisano

No to czekam na więcej opinii, robie średnią albo rzucam monetą :)

 

Okej, Conti Survival odpadają. Na razie wyścig pomiedzy MK a NN :)

Napisano

jak dla mnie na gorskie enduro to fat alberty od schwalbe nie maja konkurencji :)

a na Łódzkie nduro to czy kupisz mk czy nn to z kazdych bedziesz zadowolony.....

Napisano

a to jest inna sprawa... a jednak, zimną nie raz złapałem na kendach poślizg, który skończył się nieprzyjemną wywrotką (Kenda Karma)

Napisano

używam w enduro nonny nic 2.1 (małe, żeby maksymalnie obniżyć ramę, idzie nowa rama, będą nobby nic 2.25 :) ). jeździłem nimi po lodzie, bardzo przewidywalne, przy ostrym hamowaniu poślizg, ale przy normalnej jeździe bez problemów. kopny piach - super, zero poślizgu, zarówno napędowej jak i kierunkowej. dopiero w gęstym błocie się poddają (ale jedyne które się nie poddały to tiogi factory dh pro z bieżnikiem wysokości 2cm o wadze 1.4kg sztuka :P ). opory toczenia bardzo dobre, ale schwalbe alberty mają lepsze. opony bardzo polecam :)

a, jeszcze jedno, to jedyne opony które nie ślizgały mi się na mokrym wapieniu na Lubelszczyźnie. a jest to naprawdę baaaaaardzo śliskie podłoże :D

Napisano

Dzięki za opinie, ale zdecydowałem się na Mountain King 2.2

Pytanie tylko, czy brać supersonic czy zwykłe zwijane? Jak z wytrzymałością ss?

Napisano

jezdzilem wczesniej na mk tylko z przodu bo balem sie wersji ss. obecnie mam i z tylu i z przodu z cisnieniem ok 2 atm. moje obawy okazaly sie bezpodstawne - zlapalem na mk kapcia z tylu dwa razy ale to raczej wynik mojej glupoty a nie delikatnosci opony: przecialem mk na szkle przejezdzajac przez spore rozsypisko potluczonego szkla (przyzwyczajenie z eksploatacji opon o masie rzędu 1 kilograma ktore byly odporne na takie traktowanie). szklo lezalo na parkowym asfalcie. jednak w czasie eksploatacji typowo terenowej opony znosily moje malo finezyjne traktowanie bze sprzeciwu.

Napisano

No to dzisiaj idzie zamówienie, dziękuję każdemu za wypowiedź, pomogliście mi przekonać sie do MK SS :)

Myślę że przy obecnych Kellys Cobra Skinwall oraz Maxxis Lopes Bling Bling wersja super-zdarta, przesiadka będzie warta tych pieniędzy...

Napisano

opony te nie rozczarowaly mnie w zadnej kwestii. problemy jakie mialem wyniknely z bezmyslnosci. na pewno swietna opona na przod. na tyl? bendus pisal o szybkim zuzyciu - ja nie potwierdze tego bo zbyt krotko jezdze na mk ss jako napędowce.

wiem natomiast ze przeciecia naprawione super glue nie ograniczyly mozliwosci uzytkowania opony - tym bardziej ze obciazenia z tylu są wieksze, a o ponowne uszkodzenie miejsca sklejanego stosunkowo latwo. ale jest ok.

Napisano

ano , mialem taka kiedys i jedna z lepszych oponek. agresywny bieznik , szerokosc odpowiednia bo 2.1 w sensie to samo co conti 2.3 na alledrogo za 70zl zwijana. bardzo fajnie trzyma jedna z lepszych opon na jakich jezdzilem

Napisano
Polecam Toga Extreme XC, bardzo fajnie trzymajaca i przewidywalna oponka

No chyba raczysz sobie żartować... Jeździłeś kiedyś na porządnych oponach? Bo te Tiogi z pewnością się do nich nie zaliczają. Ważą miliard ton (prawie 700 g przy szerokości 1,95") i nic w zamian nie oferują. A już właszcza "fajnego trzymania".

 

 

Jeśli chodzi o enduro, to obecnie na szczycie listy jest Mountain King (choć jeszcze mało sprawdzona) i Nobby Nic (godna polecenia, sam używam 2,25). Ostatnio spore szanse do nich dołączyć ma Maxxis Ardent - kusi mnie bardzo, żeby wypróbować, choc to już oponka nieco bardziej w stronę FR (realne 2.25", ok. 630 g).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...