michalj Napisano 15 Czerwca 2008 Napisano 15 Czerwca 2008 Mam problem z mocowaniem osi w amortyzatorze. Od pewnego czasu zobaczylem, że tarcza trze o klocek hamulcowy w zależności od pozycji osi-jak tarła to po obróceniu osi już nie tarła. Postanowiłem się za to zabrać. Rozkręciłem oś-wszystko OK. Problem tkwi w amortyzatorze, a mianowicie w mocowaniu do osi. Jest wyrobione, nie ma takiego poprzecznego gwintu, aby trzymał oś na miejscu. Faktycznie podczas ostrego hamowania widać było luz na kole , ale myślałem, że to mała sztywność amora. Zacisk musiał być za słabo zaciśnięty. Teraz wydać opiłku amortyzatora na osi Moje pytanie brzmi: Czy można jakoś to znowu nagwintować, czy konieczna jest wymiana amortyzatora (a może samych goleni dolnych)? Moja rada: ZACISKAĆ MOCNO ZACISKI!!
Morf99 Napisano 16 Czerwca 2008 Napisano 16 Czerwca 2008 A może da się po prostu to naprawić za pomocą usług ślusarskich. Kumpel miał podobny problem z gwintem w korbie (tam gdzie się wkręca pedały) i jeden ślusarz mu to zaspawał, wywiercił otwór na nowo i nagwintował. Może z twoimi lagami dolnymi da się tak samo ?
michalj Napisano 16 Czerwca 2008 Autor Napisano 16 Czerwca 2008 Oddałem rower do Bikeman (tam gdzie go kupowałem). Zobaczymy co zrobią. Facet mówił, że to nie jest wina tego zdartego gwintu.
Schwefel Napisano 16 Czerwca 2008 Napisano 16 Czerwca 2008 Jakiego znów gwintu? Przecież tam jest hak, to co się mogło zepsuć?
michalj Napisano 17 Czerwca 2008 Autor Napisano 17 Czerwca 2008 W miejscu gdzie trzyma się oś-jest wokół niej.
cyklista Napisano 17 Czerwca 2008 Napisano 17 Czerwca 2008 Jeżeli masz nagwintowaną oś w piaście to ona mogła odbić ten niewyraźny gwint. Na bocznych ściankach haków mozna czasem znaleźć dronbne nacięcia polepszające trzymanie zacisku piasty. Jeżeli ścianki haków nie są mocno wyrobione (dalej są prostopadłe) przez luźne koło, to starczy mocno scisnąć piastę i wyregulować zacisk hamulca.
michalj Napisano 17 Czerwca 2008 Autor Napisano 17 Czerwca 2008 Hamulce Giant mph3 nie mają regulecji pozycjizacisku tylko odległości symetrycznie tłoczków. Pewnie w bikemanie mi dadzą podkładki na osi aby wyśrodkować tarczę względem tłoczków oraz mocno zacisną piastę. Czy przy mocnym zaciśnięciu nie istnieje ryzyko pęknięcia zacisku? Boję się, że jak pojade 40 km od domu to mi pęknie
Morf99 Napisano 17 Czerwca 2008 Napisano 17 Czerwca 2008 Na jaką oś jest ten amorek? oś 9mm czy 20mm? bo ja zrozumiałem to tak że jest to oś 20mm. Niektóre osie(20mm) są wkręcane w goleń, i ja myślałem że ten gwint właśnie się uszkodził.
michalj Napisano 18 Czerwca 2008 Autor Napisano 18 Czerwca 2008 Odebrałem rowewr, w bikemanie dali podkładki, tak aby koło nie tarło. Teraz nie trze i jest ok. Oś 9mm
cyklista Napisano 18 Czerwca 2008 Napisano 18 Czerwca 2008 Czy przy mocnym zaciśnięciu nie istnieje ryzyko pęknięcia zacisku? Boję się, że jak pojade 40 km od domu to mi pęknie Ja sam mocno zaciskam piasty i jak na razie zaden standartowy zacisk (Shimano, Novatec) mi nie pęknął. Oczywiście nie ma co przesadzać, należy zamykać zacisk z taką siłą przy której koło przestaje się przemieszczać w haka w czasie ostrej jazdy. Mocniej nie ma sensu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.