Skocz do zawartości

NOX Exclusive Club


1reed

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z brakiem klubu zrzeszającego userów tej zacnej niemieckiej marki niniejszym zakładam go :)

Ciekawi mnie ilu użyszkodników się nazbiera jak, że marka ta jest dość rzadka w naszym kraju (a szkoda)

Poniżej kilka fotek mojej maszyny poskładanej na bazie ramki NOX Satellite.

 

dsc00439bu8.th.jpg dsc00452cn9.th.jpg dsc00441in5.th.jpg dsc00442cn6.th.jpg

dsc00443wn0.th.jpg dsc00445js1.th.jpg dsc00446ye3.th.jpg dsc00447fm0.th.jpg

dsc00448ih8.th.jpg dsc00450ma5.th.jpg dsc00451bc4.th.jpg

 

Specyfikacja:

rama - NOX Satellite 19"

sztuciec - RS RECON U-Turn

mostek - Ritchey WCS

kiera - Ritchey WCS

chwyty - Ritchey

dzwonek - mini Cateye

koszyk - Cateye Composite

sztyca - NOX

siodło - Selle Italia SLR XC Gel Flow

manetki SRAM X-7

przerzut przód - XT

przerzut tyl SRAM X-7

kaseta - XT

korba - LX

SPD - XT

suport - XT

łańcuch - XTR

hamulce - Shimano M535

tarcze - przod/tył XT 160mm

klocki metaliczne - przód Accent "gold" / tył Kool Stop "red"

piasty - DaBomb

obręcze - Vuelta Excalibur DH

opony - przód Continental Explorer / tył Continental Survival

(koła niedlugo wymienię na nowe/lżejsze - na obręczach Alexrims DP20 i piastach XT)

 

Nie ważyłem całości ze względu na bliską wymianę kół i brak wagi :P Ale jak rowerek osiągnie swoją ostateczną wersję, to zważę z czystej ciekawości.

Generalnie rowerek prowadzi się znakomicie, sprawdza się w terenie i nie mogę na niego narzekać. Wydaje się średnio lekki, ale nie jestem maniakiem lajtowania, wiec waga nie byla moim priorytetem. Raczej na wytrzymalości i niezawodności mi zależało przy skladaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ja jeżdże na ramie NOX FLUX 4.5 z 2006. Przejechałem na niej TC2007 i sprawiła się świetnie.

Jednak wykonanie elementów ruchomych mogłoby być lepsze - brat ujeżdza podobną ramę i już 2 razy zlecał toczenie piwotów... Także dampery DT Swiss w obu ramach już 2 razy były w naprawie (pierwszy raz juz po 1k km -naprawa podobno wykonana u producenta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Wreszcie znalazł się ktoś kto jeździ na NOXach ;)

Nie miałem do czynienia z fullami od NOXa, ale hardtaila sobie chwalę, bardzo fajna ramka.

Jeździłem na poprzedniku NOXa, na HAWKu FS II Pro, ale z niego też byłem zadowolony bardzo, mimo, że ramkę mam 17" co jak na mnie nawet w terenie jest zbyt zwrotne :D

Natomiast jakość wykonania jest znakomita.

BTW wspomniałeś o toczeniu piwotów, mógłbyś rozwinąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdżąc poprzednio na Hawku niewiele zmieniłeś :P Nox jest jednym z brandów Hawka. Podobno np. Nox Flux to ta sama konstrukcja zawieszenia jak w ramach Hawka - nie ma tylko "wygiętej" górnej rury. :)

W jednej z używanych przez nas ram kruszyły się tuleje w zawiasach - trudno dociec, czy to wada mechaniczna, czy materiałowa. Na szczęście ślusarze dają sobie z tym radę, bo serwis jest dość daleko, niestety. Nawalały dampery DT - to nas przykro zaskoczyło...

Z plusów mogę dodać, że sama rama potrafi wiele znieść, ma schludne spawy, pancerze przepuszczone są przez ramę (otwory w głównce ramy do ich wprowadzenia).

Zdaje się, że jest kilka osób ujeżdzające Flux 6.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę zmieniłem. Mój Hawk to full, Nox sztywny :)

Trochę pozmieniali profile i lekko kształty, ale faktycznie niewiele Noxy odbiegają od Hawka.

Dampera mam DNM AO-1AR i mimo jego prostoty nie można zbytnio narzekać.

Planuję pomalować Hawka i go sprzedać.

 

Tak BTW:

Mój NOX po małym liftingu lajtującym:

 

dsc00029ax1.th.jpg dsc00025gn0.th.jpg dsc00024vx4.th.jpg

dsc00026jl8.th.jpg dsc00030vy6.th.jpg dsc00033yh7.th.jpg

 

Zostały wymienione koła na nówki poskładane z :

Obręcz - Alex Rims DP20 Disc

Piasty XT - 6 śrub/36otwórków

Szprychy - Sapim Leader Black

 

Wymieniłem też tarczę z XT 160mm na BOP 180mm oraz osłonę tylnego trójkąta z neoprenu na kawałek opony Continental Explorer (sam sobie ją rozwaliłem na hałdach :) )

 

Walnąłem też "tuning optyczny" polegający na naklejeniu covera na oryginalne malowanie z modelem ramy.

 

Mi się podoba całość po zmianach, a Wam? (wiem wiem, każdy ma swój gust i słowa krytyki przyjmę z pokorą :-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Mod Team

Miałem złożyć rower na tej ramie. Jednak Eclipse okazał się za drogi i mimo to niezbyt lekki jak na te pieniądze. A Satelite był jednak ciężki. Ponad to doszedł jeszcze kolor ramy, który w realu odbiega od tego na zdjęciach (grafitowy szary - połysk) według mnie rewelacja. No i tak stałem się posiadaczem ramy Poison.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...