Skocz do zawartości

[koło] Tył, około 800 gram.


Rychlapl

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Planuję zakup nowego tylnego koła. Chciałbym aby ważyło około 800 gram. Cena? Im mniej tym lepiej.

 

Teraz mam następujące zestawienie: Mavic XM 317, Deore LX, DT Swiss.

 

Pod V-ki. ;)

Napisano

Może piastę Boplight Race F, obręcz Mavica XC 717 i do tego jakieś szprychy. Tylko nie mam pojęcia jakie, bo się nie znam na tym.

 

Dodam, że ważę 63 kg.

Napisano

Żeby osiągnąć 800g musiałbyś składać albo na lekkiej pieście szosowej, jakimś AC albo DT240, bo nawet na DT340 byś się nie wyrobił.

 

Obręcz trzeba liczyć ok. 400g, i to przyjmując najlżejszą opcję czyli Sunrims Equalizer 21V (realnie podobno waży to ok. 390 - coś jak nowa wersja UFOka, podobno troszkę wytrzymalsza choć z tyłu i tak bym się bał). Nawet Mavice 717 to ok. 415-420g (znajomy ma sztuki 417 i 418). Piasta szosowa typu Accent Roadrunner to ok. 290g bez szpilki. Czyli nawet nie ma co upuychać w tym 800g szprych bo się nie zmieszczą.

 

Koło tylne Mavic SLR V waży ~820g więc może trochę realniejsze podejście prosimy. Chyba że masz te 1000 zeta na koło? I to NIE jest złośliwe pytanie ;)

 

Może przy założeniu że będzie to właśnie Sun 21V, bardzo lekka szosówka, coś w stylu AmericanClassic lub rzeczone DT240 (tu koszty spooore :) ) + szprychy revo/compe (1,5 od strony napędu się nie poleca) i ważysz tak do 65-70kg żeby to wytrzymało - wtedy 800g jest mnie więcej realne. Jeśli nie - zejdziesz do 900g i i tak będziesz bardzo happy :)

Napisano

Ważysz niewiele rowerek masz lekki, więc ja bym wybrał: obręcz Mavic X517 (około 390 gram), szprychy DT Revo 2.0-1.5 32 sztuki (około 135 gram) + alu nyple (11 gram) i zostaje wtedy jakieś 260 gram na piastę.

 

A piasta to np DT 240, tylko czy będzie Cię na to stać... ;)

Napisano

Tzn, ile realnie da się osiągnąć wagowo, nie wydając fortuny? Około 880 900(MAX) gram już da radę?

 

No, ta piasta DT troszkę droga ;)

Napisano

Podobne koło chciałem sobie złożyć do XC ale ostatecznie nie wyszło:

 

- piasta szosowa Novatec/Accent (Novatec tańszy, Accent podobno pewniejszy - żona znajomego ważąca ok. 65kg ma koło na tej pieście i sprawuje się bez zarzutu) - 290g + szpilka na śruby BBB czy Dartmoor - 35g. Piasty typowo MTB w przyzwoitej cenie niżej jakiś 340g nie uświadczysz. Nowe XT mają chyba 365-370g ale ludzie się bardzo uskarżają na bębenek i łożyska. Ja bym brał te szosy na maszynach;

- o obręcz 517 jest trudno, też jej szukałem swego czasu. Jak na V-ki to albo taka sama 317 jak masz, a jeśli chcesz lepiej to z Mavica 717 zostaje. Alexrims ma swojego Equalizera lub XT16, Sun rzeczonego 21V. Poza ostatnim wszystkie to ok. 420g;

- szprychy: kombinacja revo i compe wyjdzie pewnie ok. 150g + nyple - jeśli alu to jak policzyli 11g, mosiężne chyba koło 30g;

 

Razem daje mniej więcej te 900g, plusminus kilkanaście bo to zależy od opcji. Niżej to już żyłowanie roweru i koszty - przynajmniej moim zdaniem.

 

PS. Powodzenia :blink:

Napisano

Był gdzieś temat - wrzuć na szukajkę. Jeden z forumowiczów dosłownie rozpołowił taką piastę :blink: .

 

To nieudana konstrukcja, lekka ale awaryjna - padają w nich bębenki, konkretnie łożyska i zapadki. No i sam bębenek jest z alu, więc jeśli nie masz piasty na pająku i nie będziesz jej doglądał... strach się bać ;)

Napisano
Podobne koło chciałem sobie złożyć do XC ale ostatecznie nie wyszło:

 

- piasta szosowa Novatec/Accent (Novatec tańszy, Accent podobno pewniejszy - żona znajomego ważąca ok. 65kg ma koło na tej pieście i sprawuje się bez zarzutu) - 290g + szpilka na śruby BBB czy Dartmoor - 35g. Piasty typowo MTB w przyzwoitej cenie niżej jakiś 340g nie uświadczysz. Nowe XT mają chyba 365-370g ale ludzie się bardzo uskarżają na bębenek i łożyska. Ja bym brał te szosy na maszynach;

- o obręcz 517 jest trudno, też jej szukałem swego czasu. Jak na V-ki to albo taka sama 317 jak masz, a jeśli chcesz lepiej to z Mavica 717 zostaje. Alexrims ma swojego Equalizera lub XT16, Sun rzeczonego 21V. Poza ostatnim wszystkie to ok. 420g;

- szprychy: kombinacja revo i compe wyjdzie pewnie ok. 150g + nyple - jeśli alu to jak policzyli 11g, mosiężne chyba koło 30g;

 

Razem daje mniej więcej te 900g, plusminus kilkanaście bo to zależy od opcji. Niżej to już żyłowanie roweru i koszty - przynajmniej moim zdaniem.

 

PS. Powodzenia :o

Alexrims Equalizer to 440-450g {mam 2 sztuki}. Do kółka lekko poniżej 900g to obręcz 517 , albo ZTR http://lemonbike.eu/product_info.php?cPath...;products_id=50 , alu nyple i dobre cieniowane szprychy np compy albo revo {nie od strony napędu} czy aerolite. Piasta to DT240s , bo innego wyboru w koncepcji trwałości nie ma.

Napisano

są jeszcze obręcze sun rims equalizer 21 wersja pod V-ki waż coś około 365g i nie są drogie (coś około 100zł)

 

moje tylne kółko waży 805g, mam je złożone na X-517, Dt competition z alu nyplami i piastą Tune Mag, koło jest lekkie sztywne i wytrzymałe, jestem z niego bardzo zadowolony.

Napisano

Na lightbike czytałem cały temat nt. boplight. Bardzo mało pochlebnych opinii, wszyscy mówili, że na przód to jeszcze jak cię mogę ale do tyłu nie ma sensu.

 

W ogóle czytając różne opinie na temat piast to zobaczyłem, że shimano xt/xtr (dopiero!) i DT są godne polecenie (wiadomo że nic nie jest niezniszczalne i one też się psują, trafiają się też czasami wadliwe wersje).

Co prawda nie lubię Ruleza ale podziwam go za koła jakie złożył. Na 240/340. To jest moja opinia :o

Napisano

Dziekuję za odpowiedzi, i wszystkie opcje, ale jest jeden problem. Ja nadal niew iem co jest najlepsze z tego wszystkiego....

 

Chciałbym aby to kółko zamknęło się w 600zł...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...