Rychlapl Napisano 13 Czerwca 2008 Napisano 13 Czerwca 2008 Witam! Planuję zakup nowego tylnego koła. Chciałbym aby ważyło około 800 gram. Cena? Im mniej tym lepiej. Teraz mam następujące zestawienie: Mavic XM 317, Deore LX, DT Swiss. Pod V-ki.
Nawrotek Napisano 14 Czerwca 2008 Napisano 14 Czerwca 2008 Piast shimano nie bierz. Sypią się, lepiej coś na maszynach weź Szprychy DT, ale jakie konkretnie ?
koncertownik Napisano 14 Czerwca 2008 Napisano 14 Czerwca 2008 Nawrotek Ale on napisał "Teraz mam następujące zestawienie: Mavic XM 317, Deore LX, DT Swiss." czyli, że teraz ma takie kółko, na którym jeździ.
Rychlapl Napisano 14 Czerwca 2008 Autor Napisano 14 Czerwca 2008 Może piastę Boplight Race F, obręcz Mavica XC 717 i do tego jakieś szprychy. Tylko nie mam pojęcia jakie, bo się nie znam na tym. Dodam, że ważę 63 kg.
MrJ Napisano 14 Czerwca 2008 Napisano 14 Czerwca 2008 Żeby osiągnąć 800g musiałbyś składać albo na lekkiej pieście szosowej, jakimś AC albo DT240, bo nawet na DT340 byś się nie wyrobił. Obręcz trzeba liczyć ok. 400g, i to przyjmując najlżejszą opcję czyli Sunrims Equalizer 21V (realnie podobno waży to ok. 390 - coś jak nowa wersja UFOka, podobno troszkę wytrzymalsza choć z tyłu i tak bym się bał). Nawet Mavice 717 to ok. 415-420g (znajomy ma sztuki 417 i 418). Piasta szosowa typu Accent Roadrunner to ok. 290g bez szpilki. Czyli nawet nie ma co upuychać w tym 800g szprych bo się nie zmieszczą. Koło tylne Mavic SLR V waży ~820g więc może trochę realniejsze podejście prosimy. Chyba że masz te 1000 zeta na koło? I to NIE jest złośliwe pytanie Może przy założeniu że będzie to właśnie Sun 21V, bardzo lekka szosówka, coś w stylu AmericanClassic lub rzeczone DT240 (tu koszty spooore ) + szprychy revo/compe (1,5 od strony napędu się nie poleca) i ważysz tak do 65-70kg żeby to wytrzymało - wtedy 800g jest mnie więcej realne. Jeśli nie - zejdziesz do 900g i i tak będziesz bardzo happy
koncertownik Napisano 14 Czerwca 2008 Napisano 14 Czerwca 2008 Ważysz niewiele rowerek masz lekki, więc ja bym wybrał: obręcz Mavic X517 (około 390 gram), szprychy DT Revo 2.0-1.5 32 sztuki (około 135 gram) + alu nyple (11 gram) i zostaje wtedy jakieś 260 gram na piastę. A piasta to np DT 240, tylko czy będzie Cię na to stać...
Rychlapl Napisano 14 Czerwca 2008 Autor Napisano 14 Czerwca 2008 Tzn, ile realnie da się osiągnąć wagowo, nie wydając fortuny? Około 880 900(MAX) gram już da radę? No, ta piasta DT troszkę droga
MrJ Napisano 14 Czerwca 2008 Napisano 14 Czerwca 2008 Podobne koło chciałem sobie złożyć do XC ale ostatecznie nie wyszło: - piasta szosowa Novatec/Accent (Novatec tańszy, Accent podobno pewniejszy - żona znajomego ważąca ok. 65kg ma koło na tej pieście i sprawuje się bez zarzutu) - 290g + szpilka na śruby BBB czy Dartmoor - 35g. Piasty typowo MTB w przyzwoitej cenie niżej jakiś 340g nie uświadczysz. Nowe XT mają chyba 365-370g ale ludzie się bardzo uskarżają na bębenek i łożyska. Ja bym brał te szosy na maszynach; - o obręcz 517 jest trudno, też jej szukałem swego czasu. Jak na V-ki to albo taka sama 317 jak masz, a jeśli chcesz lepiej to z Mavica 717 zostaje. Alexrims ma swojego Equalizera lub XT16, Sun rzeczonego 21V. Poza ostatnim wszystkie to ok. 420g; - szprychy: kombinacja revo i compe wyjdzie pewnie ok. 150g + nyple - jeśli alu to jak policzyli 11g, mosiężne chyba koło 30g; Razem daje mniej więcej te 900g, plusminus kilkanaście bo to zależy od opcji. Niżej to już żyłowanie roweru i koszty - przynajmniej moim zdaniem. PS. Powodzenia
Rychlapl Napisano 14 Czerwca 2008 Autor Napisano 14 Czerwca 2008 http://www.rowerowawaga.pl/index.php?d=art...=34&art=889 A ta piasta?
MrJ Napisano 14 Czerwca 2008 Napisano 14 Czerwca 2008 Był gdzieś temat - wrzuć na szukajkę. Jeden z forumowiczów dosłownie rozpołowił taką piastę . To nieudana konstrukcja, lekka ale awaryjna - padają w nich bębenki, konkretnie łożyska i zapadki. No i sam bębenek jest z alu, więc jeśli nie masz piasty na pająku i nie będziesz jej doglądał... strach się bać
Adik Napisano 14 Czerwca 2008 Napisano 14 Czerwca 2008 Podobne koło chciałem sobie złożyć do XC ale ostatecznie nie wyszło: - piasta szosowa Novatec/Accent (Novatec tańszy, Accent podobno pewniejszy - żona znajomego ważąca ok. 65kg ma koło na tej pieście i sprawuje się bez zarzutu) - 290g + szpilka na śruby BBB czy Dartmoor - 35g. Piasty typowo MTB w przyzwoitej cenie niżej jakiś 340g nie uświadczysz. Nowe XT mają chyba 365-370g ale ludzie się bardzo uskarżają na bębenek i łożyska. Ja bym brał te szosy na maszynach; - o obręcz 517 jest trudno, też jej szukałem swego czasu. Jak na V-ki to albo taka sama 317 jak masz, a jeśli chcesz lepiej to z Mavica 717 zostaje. Alexrims ma swojego Equalizera lub XT16, Sun rzeczonego 21V. Poza ostatnim wszystkie to ok. 420g; - szprychy: kombinacja revo i compe wyjdzie pewnie ok. 150g + nyple - jeśli alu to jak policzyli 11g, mosiężne chyba koło 30g; Razem daje mniej więcej te 900g, plusminus kilkanaście bo to zależy od opcji. Niżej to już żyłowanie roweru i koszty - przynajmniej moim zdaniem. PS. Powodzenia Alexrims Equalizer to 440-450g {mam 2 sztuki}. Do kółka lekko poniżej 900g to obręcz 517 , albo ZTR http://lemonbike.eu/product_info.php?cPath...;products_id=50 , alu nyple i dobre cieniowane szprychy np compy albo revo {nie od strony napędu} czy aerolite. Piasta to DT240s , bo innego wyboru w koncepcji trwałości nie ma.
Ślawus Napisano 14 Czerwca 2008 Napisano 14 Czerwca 2008 są jeszcze obręcze sun rims equalizer 21 wersja pod V-ki waż coś około 365g i nie są drogie (coś około 100zł) moje tylne kółko waży 805g, mam je złożone na X-517, Dt competition z alu nyplami i piastą Tune Mag, koło jest lekkie sztywne i wytrzymałe, jestem z niego bardzo zadowolony.
Kuku Napisano 14 Czerwca 2008 Napisano 14 Czerwca 2008 http://www.bikechip.pl/tubes-obrĂŞcz-abtv-...8b2e1a8ecd73132 - tutaj jest chyba tańsza ta obręcz ZTR
Rmk_90 Napisano 14 Czerwca 2008 Napisano 14 Czerwca 2008 a takie o cuś? http://www.allegro.pl/item382472150_chosen...tarcza_mtb.html i w sumie mozna by okazji poszukać takich jak ta - http://www.allegro.pl/item382806286_dt_240...wy_bebenek.html
Riqar Napisano 14 Czerwca 2008 Napisano 14 Czerwca 2008 Na lightbike czytałem cały temat nt. boplight. Bardzo mało pochlebnych opinii, wszyscy mówili, że na przód to jeszcze jak cię mogę ale do tyłu nie ma sensu. W ogóle czytając różne opinie na temat piast to zobaczyłem, że shimano xt/xtr (dopiero!) i DT są godne polecenie (wiadomo że nic nie jest niezniszczalne i one też się psują, trafiają się też czasami wadliwe wersje). Co prawda nie lubię Ruleza ale podziwam go za koła jakie złożył. Na 240/340. To jest moja opinia
Rychlapl Napisano 14 Czerwca 2008 Autor Napisano 14 Czerwca 2008 Dziekuję za odpowiedzi, i wszystkie opcje, ale jest jeden problem. Ja nadal niew iem co jest najlepsze z tego wszystkiego.... Chciałbym aby to kółko zamknęło się w 600zł...
Ślawus Napisano 14 Czerwca 2008 Napisano 14 Czerwca 2008 za trochę ponad 600 zł to kupisz: Americna classic DT Revolution z alu nyplami i obręczami mavica xc717 ewentualnie DT XR 4.1 będzie ważyć niecałe 800gram
Ślawus Napisano 14 Czerwca 2008 Napisano 14 Czerwca 2008 nie ma cudów jak chcesz lekko i pewnie to musisz wydać trochę kasy.
Rychlapl Napisano 18 Czerwca 2008 Autor Napisano 18 Czerwca 2008 http://www.allegro.pl/item375352379_kola_m...odel_2008r.html Opłaca się za taką kasę, czy lepiej składać coś samemu? Jeśli samemu to może piasty XTR, Mavic XC 717 i szprychy DT Competition? Ile to by mogło realnie ważyć?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.