borekd Napisano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2008 Drodzy forumowicze! Temat będzie przydługawy, i pewnie dla większości z was banalny i infantylny. Przejdźmy więc do sedna: Posiadam rower marki Kross „Crow Meadow” o następującej specyfikacji: Rama Alu 6061 19” (koła 700C) Widelec Suntour NEX4010 Przerzutka przód Sram 3.0 Przerzutka tył Shimano Acera Hamulec przód Alhonga HJ805AD Hamulec tył Alhonga HJ805AD Manetki (klamko manetki) Shimano ST-EF-35 Korba Shimano TX71 Suport – nie wiadomo... Łańcuch KMC Z 72 Kaseta Jive S ?? (8 biegów...) Piasty Joy Tech Opony Rubena V70700x35C <przód, i schwalbe maraton 700x32c na tyle Obręcze Alexrims ACE18 Szprychy noname Kierownica Zoom Alu Wspornik kierownicy Zoom Alu Wspornik siodła Accent SP-495 SteryVP-A71 SiodłoSelle Royal Freccia Pedały SPD 540 Shimano Chciałbym rower ten zmodernizować, mam jakies 500 zł, rower sluzy mi tylko do turystki, z czasem planuje jakies wyprawy wielotygodniowe itp. Poradźcie drodzy forumowicze co zmienić za te 500, ewentualnie 600 zł Myślalem nad wymiana napędu na 9 –biegów, bo kaseta i tak jest już zjechana ;/ Pytanie tylko na co zmieniać?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2008 Jeśli planujesz wyprawy, to proponowałbym zmienić hamulce na jakieś skuteczniejsze (Avid SD3, jakieś Shimano Altus/Alivio - na allegro komplet avidów kosztuje około 60 PLN). Jeśli będą to wyprawy w góry - zmień korbę na mniejszą - chyba, że jesteś na tyle mocny, że podjazdy nie sprawiają ci problemu, jeśli nie - pozagrupowe Shimano z odpowiednim BB kosztuje z wysyłką około 125 PLN. Pozostałbym przy kasecie ośmiorzędowej - jakieś HG-40 czy może sram 830 będą wystarczająco trwałe - koszt to koło 45 PLN. Teraz IMO najważniejsze - dobra piasta + dobre szprychy do tylnego koła - piasta: proponuję jakiegoś LX lub Novateca - czyli wydatek rzędu około 70-80 PLN, do tego szprychy DT czyli kolejne 40 PLN, do tego zaplecenie koła ze 20. Kup jeszcze jakiś przyzwoity bagażnik i po zawodach. Piszę w oparciu o własne doświadczenia - mam wcześniejszą wersję tego roweru - Raven Meadow i właśnie te elementy musiałem wymienić, piasta i szprychy nie wytrzymywały ciężaru bagażu i mojego, hamulce nie były zbyt pewne, a korba gięła się nawet przy lekkich podjazadach (no i przy mojej słabej kondycji ciężko mi było jeździć po górach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borekd Napisano 14 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 korba: myslałem nad czym jednak na 48 zebów, bo nie mam problemu na podjazdach, a po płaskim łatwiej mi uzyskiwać wieksze prędkosci bagażnik: jest, crosso Obręcze: Proponujesz zmienic szprychy i piaste a co z obręczą?? CO z przerzutką na tył?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Huhu Napisano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 Obręcze: Proponujesz zmienic szprychy i piaste a co z obręczą??CO z przerzutką na tył?? Obręcz jest jak najbardziej ok. O trwałości koła szczególnie w trekkingu decydują szprychy. Przerzutka na tył ci powinna wystarczać. Jezdząc turystycznie rzadko zmienia się biegi pod wielkim obciażeniem. Ja bym zainwestował w naprawdę dobre hamulce, oraz napęd czyli zestaw korba-kaseta-łańcuch, ew wymieniłbym widelec na sztywny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikodem Napisano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 hmm a co ci "dokucza" w rowerze? nieprecyzyjny napęd? łatwo gnące się koła? a może masa? czy na razie wszystko "gra" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borekd Napisano 14 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 trochę przeszkadza waga to nie wątpliwie ale racze nie bede sie starał do 10 kg zchodzic koła... zdarzyło mi się rozcentrować tył ;/ napęd... czasem przeskakuje cos pomimo wyregulowania, czzasem trudno zmienic bieg Do Huhu "Jezdząc turystycznie rzadko zmienia się biegi pod wielkim obciażeniem." << tu się mylisz... niestety ale w górach bardzo czesto zmienia sie biegi pod duzym obciazaniem. Jedna jazda z 40 kg na bagazniku nie jest wcale taka łatwa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikodem Napisano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 to z napędem można pokombinować tak: manetki http://www.allegro.pl/item383089333_manetk...7_xtrabike.html plus jakieś klami albo tańszy wariant http://www.allegro.pl/item383089333_manetk...7_xtrabike.html i do tego jakiś LX na tył można też przejść na polecanego srama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 Obręcze: Proponujesz zmienic szprychy i piaste a co z obręczą?? Piasta Jotech przestała wykonywać, kiedy masa zestawu: rower-kierowca-bagaż przekroczyła 100 kg, zaczęła się odkształcać w okolicy oczek do przeciągania szprych, na obręcz nie narzekam. W przypadku korb nie będę się upierał przy mniejszych blatach, ale proponuję coś sztywniejszego (nawet Acera powinna zdać egzamin, ale IMO lepiej pomyśleć o Alivio). Jeżeli zdecydujesz się pozostać przy 8-rzędowej kasecie - wciąż można dostać kasety (chyba stare modele) LX i XT. O przerzutkach się nie wypowiadam, bo używam raczej egotycznych rzeczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 Do takiego roweru najlepiej podejdą te (prosta zmiana biegów , nie ma się co zepsuć) : http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...d=352&pos=3 Do tego przerzutka http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...d=341&pos=5 Do tego kaseta: http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...products_id=533 Do tego jakieś sprawniejsze hamulce z wymmiennymi wkładkami . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.