Skocz do zawartości

[treking] wyprawowy, pomoc w modernizacji


borekd

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze!

Temat będzie przydługawy, i pewnie dla większości z was banalny i infantylny. Przejdźmy więc do sedna: Posiadam rower marki Kross „Crow Meadow” o następującej specyfikacji:

Rama Alu 6061 19” (koła 700C)

Widelec Suntour NEX4010

Przerzutka przód Sram 3.0

Przerzutka tył Shimano Acera

Hamulec przód Alhonga HJ805AD

Hamulec tył Alhonga HJ805AD

Manetki (klamko manetki) Shimano ST-EF-35

Korba Shimano TX71

Suport – nie wiadomo...

Łańcuch KMC Z 72

Kaseta Jive S ?? (8 biegów...)

Piasty Joy Tech

Opony Rubena V70700x35C <przód, i schwalbe maraton 700x32c na tyle

Obręcze Alexrims ACE18

Szprychy noname :)

Kierownica Zoom

Alu Wspornik kierownicy

Zoom Alu

Wspornik siodła Accent SP-495

SteryVP-A71 SiodłoSelle Royal Freccia

Pedały SPD 540 Shimano

 

Chciałbym rower ten zmodernizować, mam jakies 500 zł, rower sluzy mi tylko do turystki, z czasem planuje jakies wyprawy wielotygodniowe itp.

Poradźcie drodzy forumowicze co zmienić za te 500, ewentualnie 600 zł :D

 

Myślalem nad wymiana napędu na 9 –biegów, bo kaseta i tak jest już zjechana ;/ Pytanie tylko na co zmieniać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli planujesz wyprawy, to proponowałbym zmienić hamulce na jakieś skuteczniejsze (Avid SD3, jakieś Shimano Altus/Alivio - na allegro komplet avidów kosztuje około 60 PLN). Jeśli będą to wyprawy w góry - zmień korbę na mniejszą - chyba, że jesteś na tyle mocny, że podjazdy nie sprawiają ci problemu, jeśli nie - pozagrupowe Shimano z odpowiednim BB kosztuje z wysyłką około 125 PLN.

Pozostałbym przy kasecie ośmiorzędowej - jakieś HG-40 czy może sram 830 będą wystarczająco trwałe - koszt to koło 45 PLN.

Teraz IMO najważniejsze - dobra piasta + dobre szprychy do tylnego koła - piasta: proponuję jakiegoś LX lub Novateca - czyli wydatek rzędu około 70-80 PLN, do tego szprychy DT czyli kolejne 40 PLN, do tego zaplecenie koła ze 20. Kup jeszcze jakiś przyzwoity bagażnik i po zawodach.

 

Piszę w oparciu o własne doświadczenia - mam wcześniejszą wersję tego roweru - Raven Meadow i właśnie te elementy musiałem wymienić, piasta i szprychy nie wytrzymywały ciężaru bagażu i mojego, hamulce nie były zbyt pewne, a korba gięła się nawet przy lekkich podjazadach (no i przy mojej słabej kondycji ciężko mi było jeździć po górach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korba: myslałem nad czym jednak na 48 zebów, bo nie mam problemu na podjazdach, a po płaskim łatwiej mi uzyskiwać wieksze prędkosci :blink:

bagażnik: jest, crosso ;)

Obręcze: Proponujesz zmienic szprychy i piaste a co z obręczą??

CO z przerzutką na tył??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obręcze: Proponujesz zmienic szprychy i piaste a co z obręczą??

CO z przerzutką na tył??

 

Obręcz jest jak najbardziej ok. O trwałości koła szczególnie w trekkingu decydują szprychy.

 

Przerzutka na tył ci powinna wystarczać. Jezdząc turystycznie rzadko zmienia się biegi pod wielkim obciażeniem.

 

Ja bym zainwestował w naprawdę dobre hamulce, oraz napęd czyli zestaw korba-kaseta-łańcuch, ew wymieniłbym widelec na sztywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę przeszkadza waga :o to nie wątpliwie B) ale racze nie bede sie starał do 10 kg zchodzic :P

koła... zdarzyło mi się rozcentrować tył ;/

napęd... czasem przeskakuje cos pomimo wyregulowania, czzasem trudno zmienic bieg

 

Do Huhu "Jezdząc turystycznie rzadko zmienia się biegi pod wielkim obciażeniem." << tu się mylisz... niestety ale w górach bardzo czesto zmienia sie biegi pod duzym obciazaniem. Jedna jazda z 40 kg na bagazniku nie jest wcale taka łatwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obręcze: Proponujesz zmienic szprychy i piaste a co z obręczą??

 

Piasta Jotech przestała wykonywać, kiedy masa zestawu: rower-kierowca-bagaż przekroczyła 100 kg, zaczęła się odkształcać w okolicy oczek do przeciągania szprych, na obręcz nie narzekam.

W przypadku korb nie będę się upierał przy mniejszych blatach, ale proponuję coś sztywniejszego (nawet Acera powinna zdać egzamin, ale IMO lepiej pomyśleć o Alivio).

Jeżeli zdecydujesz się pozostać przy 8-rzędowej kasecie - wciąż można dostać kasety (chyba stare modele) LX i XT.

O przerzutkach się nie wypowiadam, bo używam raczej egotycznych rzeczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takiego roweru najlepiej podejdą te (prosta zmiana biegów , nie ma się co zepsuć) :

http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...d=352&pos=3

Do tego przerzutka

http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...d=341&pos=5

Do tego kaseta:

http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...products_id=533

Do tego jakieś sprawniejsze hamulce z wymmiennymi wkładkami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...