Skocz do zawartości

[stery] Rama GT - pomoc w ustaleniu rozmiaru sterów


IWANEQ11

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałbym zmienić stery na ahead, nie mam suwaniarki i nie wiem czy te klasyczne to są 1'. Może coś na oko powiecie czy da radę wsadzić tutaj stery 1 i 1/8'.

Rower to GT arrowhead rocznik ok 2002 chyba.

 

9276b15159529165m.jpg

 

4498f4932d9ed02cm.jpg

 

34016a7b20524f22m.jpg

 

A o to mój rower, dopiero co go kupiłem i nie chce się z nim rozstawać z powodu nie daj Boże barku możliwości wymian sterów :)

a169662d4e334930m.jpg

 

Dodam, że udało mi się zmierzyć metodą prowizoryczną średnicę zewnętrzną główki ramy jest to ok 42mm - wejdą tam stery 1i 1/8 cala?

Napisano

No niby tak wygląda. Ale na allegro są i zakręcane stery na 1-1/8 cala, aczkolwiek nie twierdzę, że moje nie są 1' bo najpewniej są. Zestaw z ta przejscówka wazy chyba 2 razy tle niż normalne ahead :)

 

Na pewno tam nie zmieszczę 1 i 1/8 cala sterów? jaką średnicę musi mieć główka, żeby takie weszły?

Napisano
Dodam, że udało mi się zmierzyć metodą prowizoryczną średnicę zewnętrzną główki ramy jest to ok 42mm - wejdą tam stery 1i 1/8 cala?

Z tej strony wynika http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/stery.html że wewnętrzna średnica pod miski klasycznych sterów a-head to 34mm. Jeżeli zewnętrzna średnica główki twojej ramy to około 42mm, to są duże szanse, że takie stery tam zmieścisz. Ale żeby mieć 100% pewność należało by wybić stare miski i pomierzyć albo popytać się w jakimś dobrym serwisie.

Napisano

Czyli jak wynika z tego obrazka, średnica rury wspornika kierownicy ze sterów klasycznych na 1' powinna mieć 22-22.2mm a w 1i1/8' jeden cal czyli 25,4mm. Dobrze to rozumuję?

 

67f897fd835b5ab2.jpg

 

Bo znów mierzą metodą prowizoryczną wspornik kierownicy wchodzący w stery ma właśnie ok 1'

Napisano

Rozróżnijmy pewne rzeczy: w stery klasyczne z gwintem są nakręcane na rurę amortyzatora, która też posiada gwint, a wspornik kierownicy jest wpuszczany w rurę amortyzatora. Również stery klasyczne typu a-head są zakładane na rurę amora, ale już bez gwintu. Tutaj również wspornik kierownicy, który jest zakładany na rurę amortyzatora.

Najważniejsze jest jaką masz średnice wewnętrzną pod miski sterów w główce w główce ramy. Jeśli będzie to 34mm to spokojnie takie stery założysz, ale pamiętaj że wtedy będziesz musiał zmienić oprócz sterów również amor i wspornik kierownicy.

 

Można jeszcze tak:

Najlepiej jakbyś zmierzył dolną część twojego wspornika, ta która wchodzi w rurę amora, ale dokładnie przy użyciu suwmiarki. Jeżeli wyjdzie ten 1 cal to znaczy ze masz stery gwintowane oversize czyli pod 1-1/8 cala. Wtedy klasyczne a-heady też wejdą, ale będziesz musiał wymienić te części o których pisałem.

Napisano

Właśnie dlatego chce stery wymienić, żeby zmienić kokpit i amora. Dzięki za pomoc, skombinuję suwmiarkę i zmierzę.

Wszystko wydaję się być na dobrej drodze. Mimo prowizorki mierzenia (3 ekierki poszły w ruch :blink: ).

Dzięki za pomoc.

Napisano

Moje ślepe oczy mówią, że na drugim zdjęciu na nakrętce sterów jest napisane 25,4 a to oznacza wewnętrzną średnicę nakrętki. W przypadku sterów na 1" ten wymiar ma 22,2, więc to by znaczyło, że na zdjęciu są stery 1-1/8", ale suwmiarki nic nie zastąpi :o

Napisano

Oj ja też ślepy, że się nie przyjrzałem wcześniej, rzeczywście jest tam znaczek średnicy i napis 25,4, więc jest 1' ,z tego wynika ze mam stery klasyczne 1 i 1/8' i zamontuję stery ahead o tej samej średnicy. proszę tylko o potwierdzenie i będzie po sprawie i suwmiarka też nie będzie potrzebna :o .

Napisano

Spostrzegawczość dobra cecha. W starym rowerku, który ma stery na 1 cal, mam podobna uszczelkę przy wsporniku kierownicy. Jest na niej napisane 22,2 czyli wszystko sie zgadza. Na 99,99% :) masz stery na 1-1/8 cala.

Napisano

Dzięki wielkie. Skompletuje części i będzie wymiana. Rama stara, ale mi sie strasznie podoba i żal by mi było gdyby sie nie dało wymienić sterów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...