Skocz do zawartości

[Rower]Cube LTD CC by Berec


berec

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek witam wszystkich bardzo serdecznie. Forum czytuję od kilku tygodni, ale dopiero teraz postanowiłem się odezwać, gdyż chciałem prosić o recenzję rowerku, który zamierzam złożyć w ciągu najbliższych miesięcy (trochę to potrwa, ponieważ nie mam tyle kasy, żeby kupić go w całości)

 

Obecnie jeżdżę na Giancie GSR AluxX F/S, z firmowym osprzętem, tak więc nic ciekawego.

 

Rowerek, ma być uniwersalny, czyli zarówno szosa jak i bezdroża (z większym naciskiem na bezdroża), a ze dwa razy w roku jakiś wyjazd w góry.

DH i skoki nie są przewidywane, jednak nie zamierzam go za bardzo oszczędzać w terenie. Nie jestem maniakiem lekkości, ale dobrze byłoby zmieścić się powiedzmy w tych 12kg

 

Mój przyszły rower przedstawia się następująco:

 

Rama: Cube LTD CC (Już do mnie jedzie)

Stery: Ritchey Pro

Amortyzator: SR Suntour XCR RL *

Sztyca: Ritchey Pro 31,6/350mm

Mostek: Ritchey Pro 100mm

Kierownica: Ritchey Pro 580mm

Siodło: ???????? (muszę zbadać kilka organoleptycznie)

Rogi: Ritchey Pro

Chwyty: Ritchey

 

Napęd

Korby: Shimano XT

Suport: Shimano XT

Kaseta: Shimano XT

Prz. Przód: Shimano XT

Prz. tył: Shimano XT

Manetki: Shimano XT

Linki i Pan: ???????

Łańcuch: Shimano XT

Pedały: ????? (raczej nie SPD)

 

Hamluce: Shimano XT

Koła: Mavic Crossride

 

Opony

Przód: Schwalbe Nobby Nic 2,10

Tył: Schwalbe Racing Ralph 2,10

Dętki: ?????

 

* Tutaj mam największy problem, wiem że to nie jest rewelacja, jednak nie zamierzam przeznaczać na amor 1000 lub więcej zł, a ten wydał mi się dosyć rozsądną propozycją (W dodatku koniecznie musi być czarny, tak jak cały rower).

 

Dodam jeszcze, że wszystkie części zamierzam eksploatować do śmierci (ich, nie mojej), tak więc zależało mi na trwałości.

 

Niektóre elementy jak widać nie są sprecyzowane, jeszcze nie miałem pomysłu.

 

Byłbym ogromnie wdzięczny za jakiekolwiek uwagi i sugestie na temat tego (wymarzonego) sprzętu.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem , wydaj mniej na napęd i rurki, a więcej na koła i amortyzator

 

koła jeśli pod vki : dt onyx (370zł za obie dało się kupić na allegro) + szprychy dt champion + dt 717 (300zł), jak tarcze to też onyxy(ok 450zł) i 317 -jedziesz i zapominasz że je masz, żadnych kulek, spokój na lata

 

 

napęd : korby -lx, kaseta,pedały xt, manetki,przerzutki- sram x.9(x.7) - dlaczego sram jest fajniejszy na forum masz napisane :()

 

amor jeśli miałbym kupować dla siebie i jeśli nie boisz się używek to :

http://allegro.pl/item382150022_rock_shox_...owy_okazja.html , ma bardzo prostą budowę, serwis robisz sam za koszt oleju i godzina zabawy,

jeśli nowy to minimum to http://allegro.pl/item381501521_marzocchi_..._nowy_2007.html

Do sprzętu tej klasy i "nie zamierzam go za bardzo oszczędzać w terenie" xcr to troszkę za mało, oczywiście się potarguj

 

hamulce - tarczowe avid juicy 5, v-ki avid sd5

 

"Rurki"- kiera,mostek,sztyca,rogi - na początek wsadził bym zooma.albo bontragera, coś taniego to się bardzo łatwo wymienia a jak stwierdzisz że koła to jednak nie to to ciężko się je sprzedaje na allegro :D , to samo z amortyzatorami jak się kilka razy przejedziesz to sprzedasz za 70% ceny

Najważniejsza jest baza czyli : rama (już masz), amortyzator,koła i na tym bym nie oszczędzał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również proponuję obniżenie osprzętu , np. do poziaomu LX , a za uzyskaną różnicę zakupić , lepszej klasy amortyzator .

Koła Macic Crossride , to dobre koła , rama również .

Kilka dyskusji na podobny temet już było , ale zasada mniejwiecej jaest taka :

Dobra rama + dobry amortyzator , dobre hamulce + dobre koła , ostatni w kolejce jest osprzęt.

Tak że wszystko zależy od budzetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

 

Rzeczywiście trochę przekombinowałem z tym amortyzatorem, myślę, że zwiększę budżet przeznaczony na niego, z tym że w grę wchodzi tylko nowy,

znalazłem dwa typy, które są w odpowiednim zakresie cenowym, mianowicie: ROCK SHOX TORA 318 AIR

http://allegro.pl/item379097588_rock_shox_...uper_cena_.html

 

i Marzocchi Bomber MX Pro polecany wcześniej

http://allegro.pl/item381501521_marzocchi_..._nowy_2007.html

Dodam, że ważę 71kg.

Który z nich będzie sprawował się lepiej, a co ważniejsze, który jest trwalszy?

 

Odnośnie kół, wydawało mi się że te Maviki Crossride to porządne kółka.

 

Hamulce to będą V-brake'i no i adamm84 sprawił, że mam wątpliwości. Czy te Avidy faktycznie będą lepsze od XT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsza będzie Tora, bo co droższe to przeważnie lepsze :P Jeżeli chcesz za wszelką cenę zaoszczędzić pieniądze bierz mx pro, który też fajnie pracuje i co najważniejsze dla ciebie przetrwa wg mnie wiele dłużej niż tora. Wiele osób narzeka na Tore że golenie szybko się rysują, że wymaga częstego serwisu. Mx pro jest bez obsługowy i prosty jak budowa cepa, tam się po prostu nie ma zbytnio co popsuć. Trwałość jest główną zaletą MX, praca z kolei Tory. Wybierz co dla ciebie ważniejsze :)

 

Pozdrawiam

 

P.S.Znalazłem ciekawy film nt. Marzocchi :D

 

http://pl.youtube.com/watch?v=KJjY-0K3br4

 

Czuły na małe nierówności za bardzo nie jest, ale te większe łyka bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja zrobiłbym tak:

 

 

Rama: Cube LTD CC

Stery: Ritchey Pro

Amortyzator: RS Tora 318 AIR

Sztyca: Accent SP - 408, może nie jest super lekka, ale na początek ok (45 zł)

Mostek: Accent Airplane, Avio, Blade, Blade trochę cięższy (ceny: 119, 95, 70)

Kierownica: Accent Flat Bar (zależy od średnicy 25,4 mm 40 zł, OS 66 zł, wagi 158g, 184g)

Siodło: ?

Rogi: Accent Airplane (64g, 67 zł)

Chwyty: Accent Lite (22g, 15 zł)

 

Napęd

Korby: Shimano LX

Suport: Shimano LX

Kaseta: Shimano LX

Prz. Przód: Shimano XT

Prz. tył: Shimano XT Shadow

Manetki: Shimano LX

Linki i Pan: ?

Łańcuch: Shimano LX

Pedały: Platformy lub tanie SPD (SH 505)

Hamluce: Tarcze czy V-ki?

Koła: Mavic Crossride

 

Opony

Przód: Schwalbe Nobby Nic 2,10

Tył: Schwalbe Racing Ralph 2,10

Dętki: Maxxis Ultralight (12zł, 126g)

 

To moja propozycja na rower. :P:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do budżetu, to sprawa jest bardzo płynna, ponieważ rowerek kompletny będzie dopiero na wiosnę i ciągu najbliższych miesięcy po trochu będę kupował wszystkie elementy. Teraz kolej na amortyzator, stery i koła, reszta później. Myślę, że chciałbym zamknąć się w kwocie ok 3000zł.

 

Jednego nie rozumiem: Dlaczego wszyscy polecają osprzęt LX? Czyżby tak naprawdę nie było znacznej różnicy pomiędzy LX a XT? Jeśli chodzi o różnice cenowe to nie są one aż tak dramatycznie duże, może z wyjątkiem korby. Wydawało mi się że warto byłoby zainwestować w lepszy osprzęt, chyba że różnią się tylko nazwą.

 

Jeśli chodzi o amortyzator to zdecydowałem się na RS Tora 318 AIR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradzają LX ponieważ jak masz 3000 tys. do wydania , to bedziesz miał problem ze zbudowaniem roweru na XT , plus osprzęt który wymieniłeś .

Bez określenia budzetu trudno jest cokolwiek proponować . Tzn mozna odrazu powiedzeć , że XT jak najbardziej + Reba z przdu i zakończyć temat .

Tylko czy tego czekujesz ?

 

Chodzi o to że róznica w pracy między napędem LX a XT jest sprawą mniej istotną , natomiast ważniejszy jest dobry amortyzator .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym osprzęt masz na dużo krótszą chwilę niż amortyzator. Amor to część często na lata, przerzutki, łańcuch, korba i kaseta to rok-dwa. Poza tym nie ma tak diametralnej różnicy w pracy jak pomiędzy amortyzatorami.

 

Kurcze, jak chcesz się zamknąć w 3k. to niezbyt rozumiem tą całą manię składania, ja bym po prostu uzbierał te 3 kafle i kupił gotowca, np Radona 6.0 ze świetnym osprzętem(lx, xt) rebą i hayesami stroker. Co Ci ze składania skoro na samej ramie jeździć nie będziesz i i tak musisz czekać do wiosny :)

 

Masz taką ramę?

http://bike-center.nazwa.pl/sklep/product_...roducts_id=1476

Zamiast do wiosny poczekałbyś do lata na te +700zł :)

 

A tak na poważnie. Po pierwsze to ty te 3 kafle to licząc z już kupioną ramą? Podaj mniej więcej ile zamierzasz wydać na rower, czy chcesz hamulce tarczowe, bo tak się składa że na te lato też będe kupował rower z tego przedziału cenowego więc może coś doradzę co do części, bo ostatnio dużo w tym siedzę.

 

Pozdrawiam

 

btw. najlepiej kupi części w zimie, wtedy najwięcej zaoszczędzisz i może będą jakieś ciekawsze promocje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to chodzi, że już się napaliłem na to składanie :)

 

Tak, to dokładnie ta rama.

 

No, powiedzmy, że te 3000 to kwota nie licząc ramy, czyli mogę to przeznaczyć na części, oczywiście stopniowo.

Też tak właśnie kombinuję, żeby najwięcej gratów kupić zimą,

Hamulce raczej V-brake (głównie z powodu ceny), poza tym raczej nie jeżdżę w deszczu lub błocie.

 

Przekonaliście mnie co do napędu, chyba jednak zrezygnuję z XT, zastanawiam się jeszcze nad hamulcami, czy wybrać coś Shimano czy Avidy, o których była mowa wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, ja złożyłem cos takiego, i albo sam to złożę albo kupię jakiegoś Radona lub Cube gotowego.

Jedziemy, wybrałem tylko 2-3 sklepy, co by nie liczyli przesyłki(i wszystko w jeden wysłali) i jakieś upusty dali.

 

Amortyzator Reba SL http://www.allegro.pl/item379252861_nowy_r...08_1248pln.html 1250zł

Chwyty Pro http://www.allegro.pl/item379252878_lekkie...itchey_wcs.html 20zł

Hamulce Tarczowe Deore bez tarcz http://www.allegro.pl/item379252854_hamule...tyl_196pln.html 400 zł

kierownica Ritchey http://www.allegro.pl/item377706030_kierow...80mm_48pln.html 50zł

Korba deore lx http://www.allegro.pl/item373955592_nowa_k...582_245pln.html 245 zł

Linki i pancerze....20 zł?

Manetki deore lx http://www.allegro.pl/item373959142_manetk...nki_116pln.html 120 zł

Przerzutka tył deore lx http://www.allegro.pl/item380098694_przerz..._sgs_94pln.html 94 zł

 

Sklep:Bike center, zaokrąglałem do góry i wyszło 2200. Teraz dolicz jakiś rabacik, co przy takich zakupach wg. mnie jest obowiązkowy, co najmniej 100 zł.

 

Następny sklep to Bikestacja gdzie kupujemy

Koła Deore http://www.allegro.pl/item375871527_zestaw...bikestacja.html 370 zł

Łańcuch + kaseta Deore http://www.allegro.pl/item375871568_lancuc...bikestacja.html 77 zł

Mostek Ritchey http://www.allegro.pl/item375871224_ritche...bikestacja.html 58 zł

Opony Speed king, nie chce mi się innego sklepu szukać http://www.allegro.pl/item375871564_contin...bikestacja.html 90 zł

Przerzutka przednia,a co tam XT http://www.allegro.pl/item375871542_xt_prz...bikestacja.html 65 zł

 

W sumie w Bikestacji wydajemy 660 zł, przesyłka gratis co najmniej(a i o rabat trzeba się starać)

 

Ostatni sklep, gdzie bym to wszystko złożył do kupy to miejscowy sklep Mbike w Krakowie

 

Dętki Continental http://www.allegro.pl/show_user_auctions.p...amp;gr_id=27692 20 zł

Tracze Accent Freezer http://www.allegro.pl/item381075068_nowa_t...freezer_7_.html 80 zł

Rama Author Tration(zakochałem się w wyglądzie) http://www.allegro.pl/item378303004_nowa_r...ewelacyjna.html 530 zł

Siodło San Marco http://www.allegro.pl/item382883382_nowe_s..._wyprzedaz.html 65 zł

 

W sumie 700 zł, myślę że złożyli by już to wszystko za friko(liczą sobie za to 80 zł,ew. mała dopłata).

 

Podsumowując:

3560 zł.

 

Czy się opłaca, stwierdź sam, jak dla mnie to nie :D Bo za dopłatą 150 zł masz tego Cube co podałem wyżej. Ale jak już rozpocząłeś to nie ma się co zatrzymywać tylko składać, w końcu tracąc po troszku pieniądze nie odczujesz ich brak tak jak na raz 3700 :P Jednak fakt faktem, że za 3500 zł dostajesz rower z dobrą ramą, amortyzatorem, fajnymi kólkami i hamulcami. Reszta osprzętu działa dobrze, choć z czasem można by wymienić na coś "best". Co jak co, ale składając rower otrzymujesz przynajmniej coś niepowtarzalnego ;)

 

Projekt ten dotyczył mojego roweru, który zamierzam kupić w te wakacje, ale chyba jednak skusze sie na gotowca. Odejmując od tej ceny cene ramy, wychodzi 3 tys.

 

Pozdrawiam :P

P.S.Wszystkie prawa zastrzeżone ;)

P.S.2. V-ki to przeżytek, celuj w tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kubus18... no własnie niedali :/ pytałem się ale nic z tego.. , i jeśli będziesz kupował osobiście to niezdziw sie bo wszystko trzymaja w piwinicy w normalnym domu , i nie jak pisze na stronie adres Tarnów Opolski tylko Walidrogi a ul. sie zgadza. pozdr. DC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak to życie weryfikuje poglądy ;)

 

Trochę plany mi się pozmieniały.

Już nie składam roweru na następny sezon, okazało się, że kupiłem go już teraz i to w całości.

Wybrańcem okazał się oczywiście Cube LTD Team (choć nie do końca Team :D ).

Szczegóły opisałem w wątku klubowym Cube.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...