Skocz do zawartości

[opony] furious fred czy flyweight?


Salvin

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

 

Waham się pomiędzy zakupem opon Schwalbe Furious Fred vs Maxxis Flyweight.

Które z nich są lepsze? Jak jest z odpornością na przebicia? Z oporami toczenia? Z przyczepnością?

Obydwie opony mają zbliżoną wagę i cenę więc myślę że porównanie jest jak najbardziej na miejscu :D

Podkreślam, że opony mają być na asfalt oraz w lekki teren np. szutry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Schwalbe nie jezdziłem, a na flyweigtach mam przejechane już troche ponad 3 tys km i tylko jeden kapeć. Przejechałem na nich trzy wyścig i żadnych problemów, no nie licząc błota. Na piachu radzą sobie lepiej niż RR czy IRC. Bieżnik może troche ubogi, ale w terenie śmigają bardzo dobrze. Opory toczenia jak przy takich oponach :) Co do odpornośći na przebica to trzeba mieć dętke ~120g i na pewno szybko się nie przebije :) Ja przebiłem jak miałem i dętke i opone Flyweighta :) Obecnie używam Geaxa ~130g i od 2.5 tys. brak laczków :D to To są moje opinie nt. Maxxisów. Jak dla mnie super oponki z wspaniała masą :)

Ale jeszcze raz wspominam, że na FF nie jezdziłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie zakupiłem FF, więc nie mam jeszcze doswiadczeń. Minimalne opory toczenia i masa są dla mnie priorytetem, a używanie zgodnie z przeznaczeniem i minimalna dbałość o opony myślę, że zapewni im bezproblemową eksploatację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dopiero co kupiłem flyweight. Zrobiłem na nich dopiero 50km więc za wiele powiedzieć nie mogę. Pierwsze wrażenia pozytywne, część przejechana na szutrze, część po asfalcie, tylko w suchych warunkach. Na asfalcie dość głośne, opory toczenia wydają mi się niskie. Sam jestem ciekaw jak będzie z trwałością i zachowaniem się w na mokrym podłożu. Spadek wagi odczuwam bardzo wyraźnie, ale wcześniej miałem micheliny po 735g sztuka ;)

 

aha

miały ważyć 330 a na wadze pokazało 318 i 317 g :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zastanawiam się nad zakupem opon do roweru.

Przeznaczenie: potrzebuje je na wyjazd 12dniowy. Trasy dzienne ok. 50-80km, 3/4 las i utwardzona ziemia 1/4 asfalt. Czasami piach.

Zastanawiam się nad oponą Forious Fred 26x2.00 ale mam wrażenie, że średnio się nadaje do w/w celów. Ciekawa oponką wydaje się być Schwalbe Racing Ralph...

Gość ze sklepu rowerowego zaskoczony był oponą OZON Scott'a, że się dobrze sprawuje...

Co myślicie o w/w oponach? Dodam, że po powrocie z tego wyjazdu rowerowego opona będzie sluzyc do jazdy w mieście po asfalcie (3/4), las i piasek (1/4) tak więc niskie opory toczenia też się liczą

 

 

1. Opona zwijana oryginalnie pakowana.

2. Rozmiar: 26 x 2,00

3. System antyprzebiciowy Race Guard

4. PSI od 2,0 do 4,5

5. Guma : Triple compound

6. Waga: 317 g.

7. Kolor: Czarny.

 

758_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Też mam problem z wyborem opon.

 

O Maxxisach już się naczytałem dość dużo i wiem co i jak.

Jeśli ktoś miał styczność z FF to bardzo proszę o napisanie jakiejkolwiek opinii.

 

P.S. Ja spotkałem się z wagą 295g FF, a nie 317g.

Która jest prawdziwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dłuższym namyśle mój wybór padł na zupełnie inne opony: geax barro race. Są nieco cięższe od flyweigtów ale jak na razie jestem zachwycony ;) . Toczą się niesamowicie lekko w porównaniu do mojego drugiego zestawu opon (crossmarki). Do tego bieżnik sprawia wrażenie zdecydowanie solidniejszego niż ten w flyweigtach a tym bardziej w ff ;) . Jedynego do czego mogę się na razie przyczepić to hałas jaki generują na nawierzchnia asfaltowych ale miny ludzi, którzy odwracają się ze strachem w oczach myśląc że to samochód - bezcenne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 8 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...

FiFi a jak ze ścieraniem obu oponek?

 

Również dołączam sie do tego pytania, czy ktos juz zrobil na Furious Fredach 1000+ km ? Jak stan bierznika, oraz w jakich warunkach jeżdzone?

 

Czy przy zastosowaniu dętek ~ 150 gr odpornosc na przebicia bedzie wystarczająca? Mowie o jezdzie XC - plaski szuter.

 

Czekam na odpowiedzi

 

 

PS.

 

Aha i kolejna sprawa, na aukcjach znalazlem rózne modele tej opony, jedne maja EPI 67 a inne EPI 127, w czym róznica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wyglada opona po ok 1000km, jezdzona wylacznie w terenie (pagorki o przewyzszeniu ok 250m, szuter, lesne sciezki, kamienie, korzenie, piach), nie liczac stosunkowo krotkich asfaltowych dojazdow.

 

20101003112824.jpg

 

Jak widac trzyma sie bardzo dobrze.

 

EPI (Ends Per Inch) wyraza gestosc tkaniny opony. Czym gestsza tym bardziej odporna na przebicia, lepiej sie toczy.

Niemniej wlokna przy takiej gestosci sa duzo ciensze co za tym idzie cala tkanina jest delikatniejsza.

 

Jezdzilem na tej oponie tylko w 'zalanym' systemie i raczej z detkami bym nie probowal. Mialem z tego co pamietam 2-3 awarie, ktore zostaly zaklejone przez plyn bez koniecznosci przerywania jazdy.

Byly to klasyczne kolce, wnioskuje ze jak przeszly przez opone to nawet 150g detka nie dalaby rady.

 

Teraz wszystkie Furiosy beda tylko dostepne (wg ich strony) jako tubless ready wersje, i UST.

Dobra wiadomosc dla tych ktorzy zalewaja te opony, bedzie sie jeszcze lepiej trzymac na obreczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...