MarcinGoluch Napisano 10 Czerwca 2008 Napisano 10 Czerwca 2008 Witam! Ponieważ plany się zmieniają z minuty na minute dosiadam jednak fulla o skromniejszym skoku niz planowałem, będzie to 100mm(Mongoose Canaan Team). Przydało by się dobrać do tego widelczyk. Niestety Talas za który wypatruje z utęsknieniem jest poza moim zasięgiem ale mogę dostać w dobrej cenie Revelationa, celuje w Air Uturn 2008 lub Manitou Minute Absolute. Oba to modele 2008. Czy ktoś może porównać te modele lub chociaż roczniki wcześniejsze? Jak działa nowa platforma Absolute? I temat który mnie bardzo zdziwił. Manitou w tym roku puścił Minute zarówno z rurą alu jak i stalową. Stalowe są o 120$ tańsze. Czy poza wagą są jeszcze jakieś odczuwalne różnice pomiędzy widelcami z rurami sterowymi alu a stal? Czy Al jest warte tych 120$? Pozdrawiam! Marcin
tobo Napisano 10 Czerwca 2008 Napisano 10 Czerwca 2008 test roweru z widelcem posiadającym system absolute jest w bikeboardzie - test porownawczy sztywnej i klasycznej hardtailowej meridy.
Rulez Napisano 10 Czerwca 2008 Napisano 10 Czerwca 2008 Absolute wg. testerów działa całkiem sprawnie - ale najlepiej ustawiać albo całkiem odblokowany - albo zablokowany.
Andref Napisano 10 Czerwca 2008 Napisano 10 Czerwca 2008 To po co regulacja, skoro skutecznie działa to tylko w pozycjach 0 i 1? Tak swoją drogą, to nie za duży skok do ramy o ugięciu 100mm? Może lepiej Rebę? A jeśli nie, to RVL
Rulez Napisano 10 Czerwca 2008 Napisano 10 Czerwca 2008 Tak swoją drogą, to nie za duży skok do ramy o ugięciu 100mm Minute jest w wersji 100 mm. skoku i taki powinien być zastosowany.(choć to nie jest amor do maratonów, a takie przeznaczenie ma ta rama) Co do rury stalowej - to chyba raczej nie w wersji z platformą Absolute , tylko w najtańszej (choś na oficjalnej stronie takiego nie ma) I jeszcze jedna uwaga, ta ramka już przy amorze o skoku 100 mm. ma kąt główki ramy 69,5 stopnia - dzięki temu jest bardzo stabilna , ale nie pozwala "poszaleć" w terenie , założenie amora o większym skoku (mam nadzieję, że o tym nie myślisz) bardzo ją "zmuli" Ewentualnie amor o regulowanym skoku (przy czym minimalny powinien być 90/100 mm) - Revelation jest w takiej wersji. (choć uważam, jak Andref, że Reba - może być U-turn, jest lepszym wyborem do tej ramy)
MarcinGoluch Napisano 11 Czerwca 2008 Autor Napisano 11 Czerwca 2008 I jeszcze jedna uwaga, ta ramka już przy amorze o skoku 100 mm. ma kąt główki ramy 69,5 stopnia - dzięki temu jest bardzo stabilna , ale nie pozwala "poszaleć" w terenie , założenie amora o większym skoku (mam nadzieję, że o tym nie myślisz) bardzo ją "zmuli" Z doświadczenia o zmuleniu ramki czy gdzies z testów? Jeżeli się będe decydował na którąś z powyższych opcji to właśnie 100mm z Maniutou lub 100-130mm z RS. Manitou ze stalowa rurą jest dostępny praktycznie w każdej wersji zerknijcie na Chainreaction. Co do Reby hmm SL na ktorej okazje mialem krotko jezdzic nie spodobala mi sie wybitnie. Tlumacze to jeszcze tym ze ustawiona byla pod preferencje kolegi. Czy ktoś mi może powiedzieć czym poza kilkoma gramami się różni Race od Team? Nadal walcze z myślami i zakupem Foxa z Cambrii. A może Magura z podwójną koroną . Pozdrawiam i wielkie dzieki za odpowiedzi! Marcin
PsychoticArchitect Napisano 11 Czerwca 2008 Napisano 11 Czerwca 2008 Z innej beczki... a czemu nie zostaniesz przy swoim Bombowcu?
Rulez Napisano 11 Czerwca 2008 Napisano 11 Czerwca 2008 Z doświadczenia o zmuleniu ramki czy gdzies z testów? Ze sporego doświadczenia Reba u-turn ze skokiem 85-115 mm to niezły pomysł - na asfalt czy szuter można ustawic 85 mm . wtedy rowerek będzie zwrotniejszy, a obniżony przód -to bardziej sportowa pozycja . Reba Race od Team różni się chyba materiałami i wykonaniem tłumika, ponadto chyba tylko Team jest w wersji U-turn . Jeśli myślałeś o tym Revelationie - to też niezły wybór do tej ramy : http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=13119
Schwefel Napisano 11 Czerwca 2008 Napisano 11 Czerwca 2008 Czy ktoś mi może powiedzieć czym poza kilkoma gramami się różni Race od Team? Różni się tylko koroną, Team ma z alu 7050 T-7 a Race z alu 6061 T-6. Tłumik jest ten sam. P.S. A co to za Magura z podwójną koroną?
Andref Napisano 11 Czerwca 2008 Napisano 11 Czerwca 2008 Rulez - ten RVL z CRC to model sprężynowy, straszny kloc. Lepiej wziąć Air U-Turn. 200g piechotą nie chodzi. A Magura to najlepiej taka: http://allegro.pl/item377922297_nowy_magura_laurin.html
Rulez Napisano 11 Czerwca 2008 Napisano 11 Czerwca 2008 No tak , nie dopatrzyłem W takim razie - jak dla mnie, najlepszym wyborem do tej ramy jest Reba air U-turn - zmniejszenie skoku poniżej 100 mm. pozwoli na sprawniejsze podjazdy a zwiekszenie - da większą frajdę na zjazdach i wszystko będzie w granicach możliwości tej ramki. (osobiście do tej ramki polecił bym - Blacka IT - niestety już niedostępne)
Andref Napisano 11 Czerwca 2008 Napisano 11 Czerwca 2008 Zgadzam się. Reba Air U-Turn to optymalny wybór. Aha, co do obaw o jakość działania Reby - to jest ten sam system co w Revelationie. Dual Air ma bardzo wielu zwolenników, więc wychdzi na to, że akurat miałeś to nieszczęście jeźdźić na źle ustawionym amorze
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.