Radziu941 Napisano 9 Czerwca 2008 Napisano 9 Czerwca 2008 Witam wszyskich forumowiczów, jest to mój pierwszy post - więc proszę o wyrozumiałość. Więc tak: wypatrzyłem sobie na allegro amortyzator Suntour Duro Triple 2007 130mm, mam Krossa Hexagona V5 2008. I tu moje pytanie: czy dobrze kombinuje z wyborem amora? Czy da razy go zamontować w moim rowerku (mam V-ki)- np. piwoty? Jakie są wasze opinie o tym amorku? Proszę o pomoc Pozdrawiam
łysol69 Napisano 9 Czerwca 2008 Napisano 9 Czerwca 2008 Trochę źle kombinujesz. Amor za wysoki, dwupółkowy, bez piwotów (chyba). Zmieni geometrię roweru, Twoja rama ma normalnie amory 100mm. Ogólnie to raczej zły pomysł.
Radziu941 Napisano 9 Czerwca 2008 Autor Napisano 9 Czerwca 2008 A jak diametralnie zmieni geometrię ? Czy da rady zamontować go w moim rowerze?
Greg_PL Napisano 10 Czerwca 2008 Napisano 10 Czerwca 2008 Zamontować pewnie się da ale geometria będzie inna. Jeśli rama nie jest przystosowana do takiego amortyzatora może nawet pęknąć w trakcie jazdy ponieważ siła się inaczej rozkłada.
Radziu941 Napisano 10 Czerwca 2008 Autor Napisano 10 Czerwca 2008 Rozumiem. Postanowiłem że zmienię ramę... Myślałem o ramie od Krossa DS. Może macie inne propozycje? Pozdrawiam
Mod Team bogus Napisano 10 Czerwca 2008 Mod Team Napisano 10 Czerwca 2008 To zależy ile masz kasy. Napisz ile chcesz wydać na amora i ramę to coś doradzimy. Amory to musi być koniecznie Duro Triple?
Jaca_Sopot Napisano 10 Czerwca 2008 Napisano 10 Czerwca 2008 duro triple to bardzo zły amor:/ już zwykłe duro bedzie o wiele lepsze. do lansu też. wystarczy machnąć golne dolenie na biało i jedziesz wyrywać panienki. w tym sezonie 2 półki nie są już modne.
GdyniaBiker Napisano 10 Czerwca 2008 Napisano 10 Czerwca 2008 Ale z Ciebie znawca mody i klimatów, Jacuś Praktycznie: w obecnej ramie popsuje geo = będzie się źle jeździć, zakładamy, że rower ma być do jazdy, bo inaczej to wynocha stąd I grozi jej złamaniem, jak już koledzy wspomnieli. Natomiast po zmianie ramy na przykładowego DSa.. Rama wytrzyma i geo będzie pewnie ok.. Ale nie pakuj dwupółki, bo przy 130mm teoretycznego skoku to się mija z celem.. Nic nie zyskasz, a stracisz: -niemożliwość wykonania (ewentualnego) niektórych tricków -łatwiejsze obicie ramy -znacznie cięższy amor = mniej wygodne podpychanie, gorsze prowadzenie roweru, trudniejsza kontrola w powietrzu.
Jaca_Sopot Napisano 10 Czerwca 2008 Napisano 10 Czerwca 2008 nie widze jakoś innego zastosowania duro triple, niż próba lansu. zwykłe duro to o wiele lepszy wybór jeśli ma to działać jako tako, a nie tylko wyglądać. chociaż IMO wygląda to tragicznie, ale różni ludzie mają różne zdanie na ten temat.
Radziu941 Napisano 11 Czerwca 2008 Autor Napisano 11 Czerwca 2008 To już postanowione na pewno nie kupię duracza na razie zbieram fundusze na ramę od DS-a. Potem jeżeli fundusze dopiszą to zmenię kilka elementów. Docelowo: Rama 17" Alu 6061 DS Widelec Rock Shox Pike 409 lub Tora 309 Przerzutka przód Shimano C050 Przerzutka tył Shimano Deore Hamulec przód Tektro 836AL Hamulec tył Tektro 836AL Manetki Shimano ST-EF-35 Korba Truvafiv Hussefelt Suport Truvativ (maszynówka) Łańcuch Shimano Kaseta SRAM PG-830 11-32 Piasty Joy Tech Opony Duro 26x2.6 Obręcze Alexrims X2100 Kierownica Truvativ Hussefelt Wspornik kierownicy Truvativ Hussefelt Wspornik siodła Zoom Alu Stery VP-A71 Siodło VELO Pedały VP Będe dążył (w miare moich możliwości) do uzyskania takiego sprzętu
GdyniaBiker Napisano 11 Czerwca 2008 Napisano 11 Czerwca 2008 Duro oradzamy Ci zwłaszcza w wersji Triple, dobry egzemplarz z 1 półką mógłby być OK Ale Pike to na pewno lepszy wybór Pytanie, kiedy na niego uzbierasz. Nie zawsze daje się zrealizować zamiary, ale jeśli już nazywasz to wersją docelową, to proponuję parę zmian - nie wnikając głębiej w przystosowania do zjazdu, jak ilość biegów, czy napinacz. To, co podajesz, byłoby wersją przejściową, bo z czasem będziesz mógł ulepszać rower. Widzę, że też sporo części chcesz zostawić z hexagona? Zakładam, że jak DS itd. to zamierzasz uprawiać dyscypliny zjazdowe.. W takim razie: seryjne obręcze x2100 nie są przeznaczone o extremy i są za wąskie do montażu opon 2.6! Nie wiem nawet, czy poradzą sobie z 2,3. Sztyca zoom - w tej seryjnej lubi pękać śruba mocująca siodło w jarzmie.. Radzę coś mocniejszego, może na 2 śruby. Siodło Velo - jeśli któreś z tańszych, to dość łatwo gną się pręty. Nie kupuj przypadkiem takiego velo, jak jest seryjnie w DSie. Może tanie WTB byłoby ok, kumpel właśnie zamówił. Opony 2.6 - czy to nie przesada? Przypuszczam, że będziesz łączył różne style jazdy, a do większości np. Dual, Street, nie potrzebujesz takich grubych. Będą wręcz utrudniać, a w dodatku uprzykrzą Ci dojazdy (o wycieczkach nawet nie myśl) wielgaśnymi oporami toczenia. Rower z założenia - rama itp - nie będzie DH czy FR, więc może wystarczą okolice 2.3? Te tektro to v-brake, tak? Z czasem zaczniesz myśleć o przyzwoitych tarczówkach Accent Freezer, czy Avid BB5 nie są takie drogie.. Piasty JoyTech nie są zbyt wytrzymałe. Nie zamierzam wyciskać z Ciebie kasy podaję tylko sugestie z doświadczenia własnego i odczuć kumpla, który ma DSa w nieco podobnej specyfikacji.. W zasadzie bardziej opłacałoby Ci się pozbierać i kupić gotowego DSa, ale rozumiem, że nie chcesz czekać, tylko od razu przystosować rower (choć w fazie między hexagonem, a gotowym bikiem i tak nie będzie się nadawał do extremy), a w dodatku DS to też inwestycja pod przebudowę, z czasem wszystkie części padną, oprócz korb+suportu+kokpitu Truvativa, ramy.
Dark_Reaver Napisano 11 Czerwca 2008 Napisano 11 Czerwca 2008 To ja może wtrące swoje 3 grosze jako posiadacz DS'a i zarazem Duro 08 (nie triple). po pierwsze opony 2,6 sobie daruj... mam z tyłu felge ReBorn Black Track (to samo do Double Track) ma ona szerokość 39mm i jaki z tego morał? opona 2,1 wygląda jak 2,6 :| w dodatku szersza opona mogła by spwodować to, że łańcuch na niskich przerzutkach tarł by o nią... Rower nienadaje się na wyprawy... oczywiście siodło można wyciągnąć i niby jest ok ale to nie to czego by się oczekiwało... dłuższe wyprawy mogą być strasznie uciążliwe... Określ jeszcze do czego chcesz wykorzystywać rower
Radziu941 Napisano 11 Czerwca 2008 Autor Napisano 11 Czerwca 2008 Dzięki Chłopaki za wszystkie sugestie ... Z opon 2.6 zrezygnuję - myśle że 2.2-2.3 wystarczą . Te tektro to v-ki. A jeżeli chodzi o przeznaczenie roweru to: jazdy po lasie, bez olbrzymich hop, dropów itp. , a pozatym do codziennego użytku (wyprawy z kumplami, czasami dojazdy do szkoły). A jeszcze jedno pytanie: czy wybór ramy od DS-a jest dobry? Pozdrawiam
Dark_Reaver Napisano 12 Czerwca 2008 Napisano 12 Czerwca 2008 DS jest do dropów i hop jeśli chcesz pojeździć po lesie lub z kumplami to weź normalniejszą rame
GdyniaBiker Napisano 13 Czerwca 2008 Napisano 13 Czerwca 2008 Gdybym nie miał wcześniejszych danych, a zapytałbyś o rower do jazdy po lesie i codziennego użytku, to poleciłbym Ci... Hexagona! W dodatku podajesz, że masz nowego 08... Czyli cały rower powinien być ok...! Jeśli zamierzasz na nim jeździć, to nie kieruj się modą. Masz rower w sam raz. Jeśłi zamierzasz ostro skakać, kierujesz się w stronę zjazdu - proszę bardzo, składaj rower zgodnie z wcześniejszymi sugestiami.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.