tatamiku Napisano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2008 Witam, do konca przyszlego tygodnia musze sie zdecydowac na kupno roweru, zeby dotarl do mnie na wakacje:) Rozgladalem sie juz sporo nad nowym rowerem i po długich poszukiwaniach i przemysleniach doszedlem do wniosku ze swoj rower wybiore sposrod tych dwóch opcji: http://www.evanscycles.com/product.jsp?style=86101 specialized http://www.evanscycles.com/product.jsp?style=86491 scott Jezeli ktos sie zna na tych rowerach lub potrafi podac roznice w jezdzie i porownaniu tych rowerow to bardzo prosze o pomoc. smile.gif Dodam ze zmieniam swoj rower(GIANT AC przystosowany do ENDURO) z mysla o tym aby miec rower juz na kilka lat w przod(mam 22 lat) i moc spokojnie radzic sobie w ostrych górach(zamierzam w przyszle wakacje po odpowiednich przygotowaniach) przejechac trase rajdu Avalanche (Alpy Francuskie i Wloskie). Zastanawialem sie ewentualnie nad podmiana niektorych komponentow z mojego aktualnego roweru do tego "nowego" , czy to ma sens i ewentualnie co by sie oplacalo zamienic. Czy strace wtedy gwarancje na rower, czy tez nie? A oto moje czesci a z aktualnego roweru(dodam ze zamierzam go sprzedac aby czesc kosztow sie zwrocila po zakupie nowego): RAMA: GIANT AC 18" (3 letnia jeszcze na gwarancji 2 letniej) ROZMIAR: M WIDELEC: ROCK SHOX PIKE TEAM 95-140mm U-TURN, z manetka POP LOCK, DAMPING MOTION CONTROL,rebound/compression adjust, lock out,waga okolo 1900g(najlzejszy pike jaki byl 2 lata temu) TYLNY AMORTYZATOR: ROCK SHOX PEARL 3.3 dlugosc 200mm, zawiera wszystko razem z blokada, DAMPING MOTION CONTROL 1) lock out 2) Open 3) ProPedal pedal assisting damping, adjustable rebound, MECHANIZM KORBOWY: TRUVATIV HUSSEFELT (wielowpust) ZĘBATKI: 22A/32A/44A, WKŁAD SUPORTU: TRUVATIV GIGA PIPE PRZEDNIA PRZERZUTKA: SRAM X-GEN(odpowiednik XT) TYLNA PRZERZUTKA: SRAM X-9, 9-speed, MANETKI: SRAM X-9, aluminum 9-speed trigger PRZEDNIA PIASTA: MARZOCCHI na oske 20mm do PIKA(koszt jej to 250zl) TYLNA PIASTA: CONCEPT(komponent TIOGA) PRZEDNI HAMULEC: HAYES 9, hydraulic disc, 203mm rotor TYLNY HAMULEC: HAYES 9, hydraulic disc, 203m rotor DŹWIGNIE HAMULCOWE: HAYES 9, hydraulic disc OBRĘCZE: przód: SUNRIMS DOUBLETRACK na 32 szprych , tyl Alex TD-24 32 szprychy PRZEDNIA OPONA: SCHWALBE NOBBY NIC 26x2.25" TYLNA OPONA: MICHELIN EXTREME MOUNTAIN 26x2.3" PEDAŁY: NS LEG EATERS WSPORNIK KIEROWNICY: TIOGA WSPORNIK SIODŁA: TRUVATIV(najtrwalszy jaki mieli w ofercie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2008 Jak dla mnie Specialized - szkoda tylko , że nie ma amora takiego jak Scott ...... Co do wymiany cęści - nie ma sensu , a gwarancja na pewno przepadnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andref Napisano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2008 Widzę dwie opcje: 1. Sprzedajesz obecny rower na części i kupujesz nowy. Speca 2. W obecnym rowerze zmieniasz: ramę, koła (na lżejsze( i cieszysz się fajnym sprzętem do enduro. Ewentualnie jeszcze bym zainwestował w hamulce. Sporo zależy też od zużycia obecnego roweru, bo może nie warto w niego inwestować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tatamiku Napisano 7 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2008 A ma ktos jakiekolwiek doswiadczenie odnosnie jazdy na tym specialized stumpjumper fsr comp lub scott, chodzi mi o to ktory bedzie lepiej pracowal, bo jesli chodzi o poziom komponentow to jest podobny, scott przewyzsza swoim damperem, ale rama specializeda wedlug mnie jest lepsza(przynajmniej ma ciekawa geometrie). No i ten specialized o okolo 1000zl tanszy. Tylko ze tlumik scotta strasznie kusi bo slyszalem ze jest rewelacyjny, niestety sam nie mialem okazji zobaczyc go w akcji:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2008 bo jesli chodzi o poziom komponentow to jest podobny, scott przewyzsza swoim damperem, To akurat nie całkiem prawda - Nowy Brain w Specu to chyba lepsze rozwiązanie niż damper Scotta .... Scott ma lepszy amortyzator - dzięki możliwości zmiany skoku, i to wszystko ... Ponadto jest test takiego Speca tylko na ramie aluminiowej, w 5 numerze BB - test jest bardzo pozytywny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2008 test stumpjumpera jest w ostatnim numerze bike boardu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tatamiku Napisano 8 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2008 a ma ktos moze ten bike board w formie elektronicznej?? albo moze zrobic skany stron i wrzucic tutaj?? Wsumie jakbyscie mogli tez napisac cos wiecej na temat Scotta Geniusa bylbym wdzieczny, bo tak naprawde jak sie bedzie jezdzic na specu to bede wiedzial za 3 dni bo sie umowilem z kumplem na ogledziny tego roweru, bardziej mi zalezy co sadzicie o geniusu, czy bedzie lepszy, jesli tak to jaka roznica. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.