Fifi Napisano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2008 A oto mój nieprofesjonalny test i projekt zarazem roweru, który w niedalekiej przyszłości będzie treningówką dlatego nie jest on lekki. Rama Rama Kross Level A6. Rozmiar 19 cali, waga 1770 gram, kolor czerwony. Rama jest sztywna, spełnia swoją funkcję. Do lakieru mogę się przyczepić. Jest dość słaby, łatwo znika lakier w miejscach kontaktu z linkami oraz pancerzami. Rama nie jest hydroformowana, jednak nie przeszkadza mi to w jeździe. Minusem dla mnie jest to, że tych ram jest naprawdę sporo i nie można być jednym z niewielu posiadających tą ramę. ? Rama przejechała kilka tysięcy km, na razie się trzyma. Amortyzator przedni Rock Shox Tora 318 Solo Air z manetką blokady skoku typu Poplock. Amortyzator był zamontowany seryjnie w rowerze, waży z tego co pamiętam 2225 gram z manetką i linką. Nie jest to wynik mnie satysfakcjonujący, ponieważ mam odchyły, i zawsze przy doborze części patrzę na wagę. Amor ma stalowe golenie 32mm, rura sterowa też jest wykonana ze stali. Amortyzator według mnie działa super (zaznaczam, że nie miałem porównania z dużą ilością amortyzatorów), można go ustawić ?pod siebie? tzn. wyregulować ciśnienie, zmienić tłumienie odbicia. Amortyzator jest przystosowany zarówno pod hamulce tarczowe jak i pod v-ki. Skok można regulować jednak potrzebna jest integracja w bebechy teleskopu. ? Koła WH-M505. Przystosowane zarówno pod tarcze jak i v-ki. Mocowanie tarczy pod Centerlock. Na każdym kole jest po 28 szprych, trzeba zaznaczyć, że szprychy są płaskie. Koła też były montowane seryjnie. W komplecie dostajemy szybkozamykacze Shimano o wadze 125 gram. Przednie koło waży z oryginalną taśmą 987 gram, tylne kiedyś ważyłem, ale zapomniałem. Jednak z tego po powiedział mi użytkownik Bilskij (dzięki ), tylne koło waży 1142 gramy. Zaciski wymieniłem na model Dartmoora Bolt-on o wadze 66 gram ze sprężynkami (bez 64g). Kokpit Oryginalnie był mostek Truvativ Team 110mm, mocowanie pod 31,8mm, waży 144 gram, jednak mi nie pasowała długość (wolę mniej sportową pozycję) i zamieniłem na Truvativ XR 60mm o wadze 144 gram. Kierownica to Truvativ Team 580mm, 31,8mm. Waga 149 gram. Kokpit jest bardzo sztywny. Hamulce V-ki Avid Single Digit (SD7). Dla mnie te hamulce to żylety, klocki ścierają się wolno (Rim Wrangler 2 z wymiennymi okładzinami). Moc jest ogromna, zdarzyło mi się kilka razy przez nie zrobić OTB. Para na jedno koło waży 181g . Minusem są słabe śrub mocujące hamulce to ramy, szybko się wyrabiają. Chwyty Oryginalne chwyty były gumowe i ważyły równo 100 gram [!!!]. Zamieniłem je na piankowe, jakiś no name z Reala. Waga 17 gram. Są bardzo wygodne i nie obracają się, jednak nie są trwałe. Korba Truvativ Firex GXP 175mm. Waga z tego co wiem to 995 gram. Postaram się ją kiedyś wymontować i zważyć. Co do korby, to można powiedzieć, że jest sztywna, co do wytrzymałości wszystkich zębatek to się nie wypowiem, bo jeżdżę tylko na blacie. Suport zaczął stukać, jednak jak na razie wystarczyło przeczyszczenie. Pedały Oryginalnie były dodane pedały platformowe z metalową osią i korpusem (?). Zamieniłem je na pedały SPD Shimano M540. Na razie spisują się wyśmienicie, ważą 352 gramy. Wpinanie jest łatwe, można regulować luz roboczy, co jest bardzo przydatne. Ogumienie Opony to Schwalbe Racing Ralph 2.1 model z roku 2007, waga 475/470 gram. Oryginalne dętki to model firmy Kenda, waga 179 gram sztuka. Nie chciałem do tego projektu wstawiać opon i dętek Maxxis Flyweight, jako, że będzie to rower do treningu, poza tym, nie chciałem, by w rowerze powyżej 11kg pojawiły się opony 330g. Od razu pojawiły by się krzyki. Co do RR, to nie polecam, raz, że znikają w oczach, to w błocie i piachu nie radzą sobie w ogóle. Wiem, że nie ma opony do wszystkiego, jednak musiałem to napisać. Przerzutka przednia Shimano LX Down Swing, ciąg górny. Przerzutka na razie nie złapała luzów, trzyma się dobrze. W ogóle jej nie używam, bo jeżdżę i tak na blacie. Waga 178 gram. Przerzutka tylna Shimano LX normalna sprężyna, długi wózek. Przerzutka spisuje się dobrze, szybko zmienia ?biegi?. Waga to 306 gram. Wadą przerzutki jak powszechnie wiadomo jest to, że obija o ramę. To przypadłość przerzutek Shimano bez technologii Shadow. Kaseta Sram model 950, 11-32. Waga z tego co powiedział mi kolega Bilskij to 362 gram. Postaram się ją jednak zważyć. Kaseta jak kaseta, na razie nic nie przeskakuje. W przyszłości planuję zmienić na jakąś szosową, ponieważ w ogólnie nie używam dużych koronek. Klamkomanetki Shimano Dual Control LX. Waga z tego co pamiętam to 429 gram. Wielu narzeka na ten system, jednak mi on pasuje. Na razie nie udało mi się zahamować i jednocześnie zmienić bieg. Sztyca Oryginalnie była krótka 300mm sztyca Zooma. Nie dość, że ciężka to krótka. Zamieniłem na Smicę 350mm o wadze 215 gram. Mocowanie na dwie śruby. Dobrze trzyma siodło. Siodło Początkowo było siodło Active. Było ciężkie, niewygodne, wygląd mi nie pasował. Wymieniłem je na Gipiemme Pluma Titanium. Waga tego siodła to 175 gram. Siodło jest znacznie wygodniejsze, a przy tym prawie 200 gram lżejsze. Na razie nie mam zastrzeżeń, nie zaliczyło żadnej gleby. Rogi Oryginalnie ważyły 58 gram, jednak po zmianie na alu śruby ważą 53 gramy. Rogi są krótkie, używam ich do podparcia. Przeżyły kilka gleb i mają się dobrze. Bars: Boplight alu bolts 53g Brakes: Avid SD7 362g Cables: No name 142g Cassette: Sram PG950 11-32 362g Chain: KMC z9900 + Sram 297g Crankset: Truvativ Firex SL 995g Derlr (Front): Shimano LX 178g Derlr (Rear): Shimano LX 306g Fork: Rock Shox Tora Solo Air with PopLock 318 2225g Frame: Kross Level A6 2007 19" 1770g Grips: No name 17g Handlebar: Truvativ Team OS 149g Headset: VP-AC 41 99g Pedals: Shimano M540 352g Register: Sigma BC906 40g Seat: Gipiemme Pluma Titanium 175g Seatpost: Smica 27,2mm 350mm 215g Seatpost clamp: No name 21g Shifters: Shimano LX Dual Control 429g Skewers: Dartmoor Bolt-on 64g Spacers: Soul Kozak 15mm 4g Stem: Truvativ XR 60mm 144g Tire (Front): Schwalbe Racing Ralph 475g Tire (Rear): Schwalbe Racing Ralph 470g Top Cap: No name 17g Tubes: Ritchey 358g Wheel Front: Shimano WH-505 with rim tape 987g Wheel Rear: Shimano WH-505 with rim tape 1142g Weight: 11848 gram Jeżeli coś pominąłem, albo zdarzyły się jaki błędy, to proszę pisać. Chętnie odpowiem też na wszelkie pytania. Przepraszam za chaotycznie napisany tekst, z czasem go poprawię. Zdjęcia wstawię za jakiś czas, w domu nie chcę robić zdjęć, bo będzie to wyglądało nieestetycznie. Poza tym, za jakiś czas rozłożę cały rower na czynniki pierwsze i zważę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2008 142 gramy to chyba za duzo na kable od przerzutek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 3 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2008 Przepraszam, miały to być linki i pancerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 28 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2008 Sorry za brak odzewu. Wstawiam dość stare foty roweru, nowe zrobię przy sprzyjającej pogodzie. http://picasaweb.google.pl/renvox/1Maja200...ekBierzgOwski02 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gucio112 Napisano 10 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2008 A nowych fotek w dalszym ciągu brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omen Napisano 10 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2008 bo FiFi wyjechał i wraca za 6 dni :x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gucio112 Napisano 10 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2008 No chyba, że tak Ale i tak z niecierpliwością będę czekał na nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 17 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2008 Wróciłem, zdjęcia porobiłem. Rower na slickach, bo aktualnie więcej jeżdżę szosą. http://picasaweb.google.pl/renvox/KrossLev...WStanNa17072008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2008 Tym razem kilka fotek w terenie. http://picasaweb.google.pl/renvox/Sierpie2008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amok Napisano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2008 Zapasowa dętka przyklejona do sztycy wygląda nieziemsko. xD Brawa za pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2008 Dzięki, nie ma sensu wozić torby podsiodłowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Riqar Napisano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2008 A czemu wg Ciebie nie ma sensu?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 9 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2008 Nie można wyjąć na trasie z podsiodłówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobry Napisano 19 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 Ja kiedyś woziłem dętkę w podsiodłówce authora. Dętka przetarła się, cały bok, zorientowałem się w momencie gdy założyłem ją na koło i zacząłem pompować. Długość przetarcia wynosiła jakieś 50 cm na oko. Pewnie źle ją przewoziłem - była po prostu wyjęta z pudełka ładnie zwinięta. Gdybym wrzucił ją tak "na odwal", po prostu wepchnął byle jak, pewnie nie byłoby problemu ... :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 20 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2008 Szybkie pytanie, szybka odpowiedź: Wygiął mi się hak w Krossie, pamiętam, że hak Accenta pasował. Od jakiego modelu? Albo jaki inny hak nie Accentowski? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerzyB Napisano 20 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2008 FiFi a nie lepiej kupić oryginalny krossa ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gerus Napisano 20 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2008 El Nino/Tormenta http://www.velo.com.pl/www/produkt.php?m=1...p;p=%&id=18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 4 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2008 Witam, przy rozbiórce zgubiło mi się to małe coś obok piwota: http://picasaweb.google.com/renvox/CzCiWag...045167150577474 Czy to jest potrzebne, jeśli tak to gdzie można to kupić, dostać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiekmz Napisano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2008 Moze sie myle ale to raczej czesc V-ki. Potrzebna inaczej naciagu sprezyny nie bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinii Napisano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2008 Ta czesc to peknieta czesc szczeki hamulca. Odpowiada ona za naciag sprezyny hamilca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 5 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2008 To co teraz zrobić? Kupić nowe ramię hamulca? Czy tą mniejszą część? Duże będą problemy z dostaniem? P.S. Sorry za tyle pytań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dornif Napisano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2008 Możesz nie dostać. Może być nawet ciężko z pojedynczym ramieniem. Ale możesz w miejscu ułamania nawiercić i wkręcić malutką śrubkę. Też będzie działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 13 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2008 Problem hamulce na razie rozwiązałem, zobaczymy jak będzie w późniejszej eksploatacji. Część części zważyłem wagi podane tutaj: http://picasaweb.google.pl/renvox/CzCiWaga# Później wstawię koła, ramę, korbę etc. Części które zważyłem są umyte, dzięki temu wagi są bardziej realne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 14 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2008 Czy jeżdżenie bez tych zaślepek od Centerlocka przy kołach grozi szybszym zużyciem etc. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1974paszek Napisano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2008 Grozi uszkodzeniem - jakiś zbłąkany kamień .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.