rud Napisano 3 Czerwca 2008 Napisano 3 Czerwca 2008 Witam szukam dość nietypowych opon w teren. mianowicie żeby były jak najcięższe tak tak chodzi mi o opony o jak najbardziej płaskim (nabijanie km na szutrze itp) i do tego dosyć wysokim bieżniku, oraz o jak najgrubszych ściankach bocznych (jazda po większych kamieniach + masa dająca większą stabilność przy dużych prędkościach). ogólnie jazda po lubelszczyźnie w terenie. mam już komplet leciutkich nobby nic 2.1, przydałoby mi się teraz coś mocniejszego. myślałem o czymś takim: http://www.rowerymerida.com.pl/czesci_firm...r=73&id=490 miał ktoś z nią styczność ? http://www.skleprowerowy-duda.pl/index.php...amp;prod_id=258 tu pasuje mi bierznik, ale cena niesportowa, i wolałbym tańszą oponę z drutem. i przydałaby się większa. nie wiem czy na rynku jest takowa. jakieś inne propozycje ? najbardziej pasuje mi maxxis, ale wolałbym coś z grubszą ścianką. myślałem o komplecie racing ralphów 2.25, ale lekkie schwalbe wymagają sporego ciśnienia żeby nie pływały na zakrętach, a to odbiłoby się na komforcie jazdy. bo wkładanie ciężkich dętek dh do odchudzanych opon to ciut mija się z celem.
kello Napisano 3 Czerwca 2008 Napisano 3 Czerwca 2008 jesli znajdziesz z-maxy ritcheya 2,35 druciaki waga 750gram:) zuzywaja sie w tak niskim tempie ze tego nie widac. sa strasznie pancerne. nigdy nie zlapalem na nich gumy. naprawde sa fajne. tocza sie jak czolg. trzeba je tylko rozpedzic i niezle sie na nich jedzie dalej
Baukan Napisano 3 Czerwca 2008 Napisano 3 Czerwca 2008 Tioga Factory DH 2.1 lub 2.3 2.1 ważą ~930g przód i ~940g tył, są trochę większe niż większość opon 2.1 Bardzo grube ścianki i fajny profil (dość kwadratowy właśnie) Do tego dość tanie. Np: http://www.skleprowerowy-duda.pl/index.php...amp;prod_id=881 Jak najbardziej polecam
rud Napisano 3 Czerwca 2008 Autor Napisano 3 Czerwca 2008 na allegro nie znalazłem ritcheyów większych niż 2.1 tiogi miałem kiedyś i niby ok, ale strasznie szybko się ścierają i dopiero model factory dh pro (ważący 1.4 kg w rozmiarze 2.1 ) miał naprawdę grube ścianki. było to przegięcie w drugą stronę. najlepszy byłby minion dh, miałem tę oponę kiedyś w rozmiarze 2.5, i miała bardzo niewielkie opory toczenia, ale niestety najmniejsza jaką robią to 2.35 co jest już za dużą oponą. a coś takiego : http://www.dobrerowery.com/product_info.ph...roducts_id=4380 http://allegro.pl/item373397547_lekka_opon..._26_x_2_35.html http://allegro.pl/item376755747_nowe_opony...bisty_hurt.html te dwie ostatnie musiałbym pomierzyć, szukam opony o rozmiar większej niż 2.1, a nie wielkiego balona. zależy mi na jak największej kostce bieżnika żeby opona lekko się toczyła
tobo Napisano 3 Czerwca 2008 Napisano 3 Czerwca 2008 bardzo grube ścianki, bardzo wysoki profil i bieżnik mają ogolnie tiogi factory. moze nie trzymaj sie tak bardzo podanego rozmiaru a wez pod uwage faktyczne parametry opon - a uwierz mi ze do gabarytow tiog trudno się zbliżyć . mialem 2.3 t factory dh. bardzo wysoki profil i szeroki balon, bardzo duze i gęsto ustawione klocki, scianki grube jak skóra na nosorożcu. kupiłem je własnie z tych powodów, gdyz fenomenalnie sprawdzaly sie jako opony napędowe przy bardzo niskim cisnieniu.
Baukan Napisano 4 Czerwca 2008 Napisano 4 Czerwca 2008 Jest też opcja, że kupisz w miarę lekkie opony o satysfakcjonującym cię profilu, balonie i wielkości klocków a do tego założysz dętki "puncture protection". W sklepie w którym pracowałem sprzedawaliśmy takie, sztuka ważyła od 450 do 700 gram w zależności od rozmiaru. PS. nie rozumiem w sumie dla czego zależy ci na jak największej wadze opony. Cierpi na tym skrętność roweru, cierpi czułość amortyzacji i co za tym idzie komfort, sterowalność w powietrzu. Stabilność przy dużych prędkościach daje odpowiednia geometria i baza kół a w dużo mniejszym stopniu ich masa.
rud Napisano 4 Czerwca 2008 Autor Napisano 4 Czerwca 2008 mam teraz tuningowanego nixona z przodu, z wyjętym tire clerance, + parę machniom, i mam 149mm skoku, ALE opona nie może być duża, właśnie jakieś 2.2-2.25 to max, bo inaczej przy dobiciu przytrze o koronę. dla tiogi będzie to pewnie 2.1. ale tiogę miałem w bardzo wielu wersjach, factory xc, blue dragon 2.3, factory dh pro; oprócz tej ostatniej wszystkie miały strasznie cienkie ścianki, a wszystkie ścierały się dosyć szybko (mimo że teoretycznie mieszanka miękka, bo wiele razy wywaliłem się na mokrym asfalcie pokrytym piaseczkiem). tioga nie co do masy, jak producent podaje że opona 2.1 waży 500g, jest chyba oczywiste że opona tego samego producenta ważąca 1kg w rozmiarze 2.1, będzie mieć grubsze ścianki, a grubsze ścianki dają stabilność na zakrętach przy dobrej przyczepności. a wolałbym cięższe opony bo po prostu dużo lepiej się na takich jedzie z dużą prędkością w dół po wieeeelu oponach które miałem, stwierdziłem że w fullu nie potrzebuję wielkich opon, a najlepiej sprawdzają się te z grubymi ściankami, raczej ciężkie niż lekkie, i z dużymi klockami bierznika dającymi małe opory toczenia (choć to różnie bywa, np minion dh 2.5 miał duuużo mniejsze opory toczenia niż wszystkie tiogi jakie miałem, a highroller 2.5 miał największe opory toczenia z jakiejkolwiek opony jaką miałem) nie mam żadnych ograniczeń budżetowych, ale wolałbym żeby opona zamknęła się w kwocie 100zł per sztuka
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.