zabiel17 Napisano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2008 Witam, to kolejny mój temat na tym forum. ostatnio zastanawiam się, czy opłaca się wymienić kasetę z 8 na 9 rzędową- są jakieś zalety i różnice? Jeśli tak, to co proponujecie w rozsądnej cenie oczywiście- do 80zł?? Jeżdżę dość często, po terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2008 jesi nie masz wielkiego parcia na 9sp, to nie ma senzu wymieniac. przypominam tez, ze konieczna bedzie wymiana manetek i lanucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabiel17 Napisano 3 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2008 Łańcuch musiałbym wymienić, manetki mam już pod 9 rzędową kasetę. To co nie ma różnicy między 8 a 9? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2008 to skoro masz manetki pod 9 to po co ci kaseta na 8? moim zdaniem nie ma za wielkiej. ale to sprawa indywidualna. Jak np. na 3x8 brakuje Ci biegów (tzn. nie możesz sobie ustawić własciwej kadencji) to można rozważać napęd 9 rzedowy, ale jak dobrze jest na 8 to po co zmieniać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabiel17 Napisano 3 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2008 Wiesz, kasetę mam od początku, a manetki wymieniłem ostatnio E to jeśli nie ma takiej różnicy, to raczej nie wymieniam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2008 hmm, trochę nie rozumiem. Masz kasetę 8. Kupiłeś sobie manetki 9-ki i teraz się pytasz ilo biegowy robić napęd? JTę kasetę musisz wymieniać bo się zużyła czy po prostu masz taki kaprys? Jak i tam musisz wymienić to jak masz już manetki 9, kup i 9-kasetę (łańcuch i tak byś musiał wymieniać). Jak chcesz tylko dla kaprysu to IMHO nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firzu Napisano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2008 Ja też rozważam przesiadkę z 8-ki na 9-kę Kaseta i łańcuch już powoli się do wymiany nadają ale musiałbym kasę na manetkę wyłożyć. Pozostałbym przy 8-ce ale lekkiej kasety nie mogę znaleźć. No chyba, że ktoś mi podpowie gdzie 8-kę xtr można znaleźć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamicki Napisano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2008 Zabiel17, jeśli masz manetki na 9 to i kasetę musisz mieć na 9 by całość była ze sobą kompatybilna! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabiel17 Napisano 4 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2008 To teraz poproszę o jakieś propozycje kasety do 80zł, no góra 100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2008 @firzu - bo z 8mka to jest tak ze to wymierajacy standard wsrod wysokich grup czesci. Chociaz prosze http://arnik.home.pl/product_info.php?cPat...roducts_id=4518 82zl LX 9 rzedowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2008 kiedys spotkałem się z taką opinią, że Shimano (bo to głównie shimano odchodzi od 8-ek) celowo lansuje napędy 9-rzędowe, gdyż te są mniej trwałe. A to znaczy, że częściej trzeba je wymieniać, a co z kolei zanaczy więcej kasy dla firmy Nie jest to mój pogląd tylko zasłyszany. Nie wiem czy ta mniejsza trwałość to prawda, ale na zwykłą logikę biorąc - jeżeli mamy dwa łańcuchy zrobione z tego samego stopu, w tej samej klasie sprzętu i jeden jest cieńszy a drugi grubszy, to wnioski są dosyć jednoznaczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabiel17 Napisano 4 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2008 kiedys spotkałem się z taką opinią, że Shimano (bo to głównie shimano odchodzi od 8-ek) celowo lansuje napędy 9-rzędowe, gdyż te są mniej trwałe. A to znaczy, że częściej trzeba je wymieniać, a co z kolei zanaczy więcej kasy dla firmy Nie jest to mój pogląd tylko zasłyszany. Nie wiem czy ta mniejsza trwałość to prawda, ale na zwykłą logikę biorąc - jeżeli mamy dwa łańcuchy zrobione z tego samego stopu, w tej samej klasie sprzętu i jeden jest cieńszy a drugi grubszy, to wnioski są dosyć jednoznaczne e to dopóki nie wytrę zębów kasety to jej nie zmienię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daVe Napisano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2008 Najwyższe 8-rzędowe kasety, jakie widziałem w ostatnim czasie to: DEORE LX CS-HG70-I8 http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T DEORE XT CS-M737-I http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T DEORE XT CS-M737 http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabiel17 Napisano 4 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2008 A jakieś fajne 9- na dłużysz okres użytkowania? ja pierdziele, i jeszcze dzisiaj skrzywiłem największą koronkę przy korbie. no ja pierd.... da się to jakoś wyprostować, ewentualnie zmienić samą koronkę?? z tego co wiem, to chyba całą korbę trzeba wymienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 4 Czerwca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2008 A jaką masz korbę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QWEY564 Napisano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2008 czasami blat można wyklepać zwykłym młotkiem(łatwiej jak jest korba rozbieralna ale wtedy to jeszcze łatwiej będzie kupić nowy).. tak czy inaczej zgięty blat to nie koniec świata i da się z tym żyć(albo wymienić albo zreanimować) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firzu Napisano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2008 XT też znalazłem ale chciałem coś ciut lżejszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabiel17 Napisano 4 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2008 wiem, że nie koniec świata, ale po ostatnich wydatkach jestem spłukany i nie mam kasy na nową korbę boguś: Korba: Suntour XCC-150, 42-34-24 z. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 5 Czerwca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2008 Czyli korba z tego co wiem nierozbieralna. Ja bym spróbował wyklepać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabiel17 Napisano 5 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2008 Dobra, postukałem i na razie nie ociera. Może jeszcze potrzyma trochę, a potem wymienię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2008 Nie jest to mój pogląd tylko zasłyszany. Nie wiem czy ta mniejsza trwałość to prawda, ale na zwykłą logikę biorąc - jeżeli mamy dwa łańcuchy zrobione z tego samego stopu, w tej samej klasie sprzętu i jeden jest cieńszy a drugi grubszy, to wnioski są dosyć jednoznaczne byc moze jednoznaczne, ale na pewno nie oczywiste. np: moim zdaniem roznica jest niezauwazalna, a jesli ktorys ma byc mocniejszy to raczej ten cienszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2008 a jesli ktorys ma byc mocniejszy to raczej ten cienszy. eee, a mogę wiedzieć dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2008 ogniwa zawnetrzne w obu lanucha maja taka sama grubosc. ogniwa wewnetrzne w 8sp sa szersze, co oznacza wieksze ramie na ktorym dziala sila. oczywiscie to moja prywatna opinia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabiel17 Napisano 7 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2008 A teraz jeszcze jedno pytanie: z######ała mi się korba- powykrzywiały się zębatki, stukanie młotkiem nic nie daje. jakąś korbę- najlepiej w miarę tanią- do 250zl, wytrzymałą możecie polecić?? czy jeżdżenie na przełożeniu 2/8 mogło skrzywić największą zębatkę z przodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 7 Czerwca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2008 Jazda na takim przełożeniu nie powinna pokrzywić tarcz korby. A co do korby to ja bym brał Deore z suportem na Octalink, bądź LX ze zintegrowaną osią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.