rendzik Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 Rower widnieje w rankingu jaki MTB no spoko jednak na oponach czysto asfaltowych niewiele szerszych od jednego cala, Rower nie ma nic wspolnego z MTB, gdyby te opony chodciaz były w stylu Continental CrossCountry to rozumiem a w tym wypadku powina byc jednak brana waga na oponach ktore pozwalają chodź w jakims stopniu zjechac z drogi utwardzonej.. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 Wszystkie rowery MTB powinny być wystawiane na oponach MTB, by waga roweru była obiektywna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ślawus Napisano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 Powiem tyle, na IRC'ach jeżdżę z powodzeniem na trasach które składają się od asfaltu do kamienistych szutrów (tak podjazdy jak i zjazdy) i naprawdę jeszcze nie złapałem nawet kapcia. Fakt że trzeba uważać nie zmienia faktu, że da się nimi jeździć w terenie. IMO są lepsze niż wszystkiego rodzaju Maxxlite'y, flyweighty itp.opony. W niektórych momentach mam nawet wrażenie że Irce w niektórych momentach lepiej sobie radzą niż Miśki XCR A/T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nawrotek Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 Powtórzę się jeszcze raz WSZYSTKO ZALEŻY OD JEŹDŹCA Ja na sfilcowanych larsenach tt rżnę błoto lepiej niż kumpel na grubaśnych maxxisach jakiś tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 Jeżeli można wstawiać projekt z oponami typu slick w rowerze MTB, to ten ranking jest bez sensu, light-bike zresztą też, można kupić np. Schwalbe Stelvio i mieć rower o 400g lżejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nawrotek Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 Powinniśmy ustalić wzór jaki podajemy w rozpisce i każdy taką samą powinien mieć, oraz podawać wagę na oponach terenowych Tak? xD Ja takie rowerki jak ten czyli mtb na slickach traktuję jak trekkingi Aczkolwiek wiem, że radzą sobie w terenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rendzik Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 Takie pisanie ze na tych IRC mozna wjechać wteren jest troche płytkie, to tak jak ja mam 1 calowe kontendery i co wjadą do lasu a czemu nie.... Zgadzam się z ostatnim Postem jesli rower MTB to i opona powina mieć chociaz w przeznaczeniu napisane ze się nadaje do XC.. Inaczej bezsens dlatego pan moderator powinien zając się tematem i brac pod uwage typ Terenowy a nie szosowke na 26 calowych kołach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 11 Sierpnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 Ja swojego czasu w Konie miałem opony 1.0 o masie 200g bo śmigałem po szosie... NO i.... ? No i nic dalej to było mtb. Idąc tym tropem fifi to "nie powinno być niczego" a dodanie do rankingu obwarowane setką stron paragrafów i przepisów co ma być a co nie. Bo jak widzę to opony maxxisa bolą wielu użytkowników, inne zresztą też :] fifi na rower śmigać a nie filozofować Każdy widzi jaki jest koń i wnioski może wyciągnąć dla siebie. Na mararton na tych gumach ani w mocny teren jeździł nie będzie - chyba oczywiste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rendzik Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 Sorki ze się tak upieram, ale Troche zacznie na tym forum ostrą amatorką zawiewac.... a może jakiś nowy typ rowerów powstanie MTB ROAD wiadomo w polsce na asflatach dziursa ostre i po 100 mm na zaiwszeniu w roweru powiino byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 Idąc tym tropem fifi to "nie powinno być niczego" a dodanie do rankingu obwarowane setką stron paragrafów i przepisów co ma być a co nie. Na l-b przepisy są jasne, ranking jest obiektywny. fifi na rower śmigać a nie filozofować Jeżdżę, ale to jest forum DYSKUSYJNE więc mam prawo się wypowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nawrotek Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 Nie ma w sumie co dyskutować, bo sprawa hample v'ki/tarczowe ma się identycznie co do opon slick/semislick/mtb Też mogę zacząć marudzić, że zimą moje tarcze lepiej hamują na śniegu. hamulce hamują, opony się toczą i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 11 Sierpnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 Na l-b przepisy są jasne, ranking jest obiektywny. MEGA LOL Prędzej bym zaatakował kampinos na gumach 1.0 po długości i szerokości i na dodatek na skos niż powtórzył to na piastach kozaka które są w oh ah rowerze z magiczną rangą MTB Gold zerknij sobie na ich regulamin i na np oh ah rower doktoree "2. Treść. Dla specyfikacji wymagamy alfabetyczny spis w języku polskim lub angielskim. " tym czasem specyfikacja doktoree zaczyna sie od frame kończy na chain a gdzieś po środku mamy brake albo mamy nie, nie zakończmy z tym lb Nawrotek dobrze prawi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 Może po prostu nie brać pod uwagę w rankingu wagi opon, skoro to wywołuje tyle kontrowersji Fakt, iż jedni w rankingu mają opony terenowe, a drudzy szosowe, sprowadza się do wniosku, iż to ciut niesprawiedliwe. To tak jakby ktoś zamieścił projekt roweru bez hamulców, bo wg. jego opinii nie są one potrzebne, tak jak wg. opinii Ślawusia opony terenowe. No ok, ale MTB to rower górski i wszystkie jego komponenty są dostosowane jak sama nazwa mówi do jazdy po górach, a "sliki" funkcji tej nie spełniają, choćby nie wiem jak głośno byście zaklinali. Albo rybki, albo akwarium( ), albo szosa albo góral, trzeba się na coś zdecydować, szczególnie jeżeli rower ten ma być w rankingu. Takie jest moje zdanie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 11 Sierpnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 ok ok ale nie czaje tego, żeby gumy Ślawusa były jeszcze jakieś mega lekkie tym czasem jest spora ilość opon z prznaczeniem mtb o mniejszej masie- ja rozumiem żeby wpakował tam faktycznie kende kontender 200g ale tam siedzą opony fakt faktem wąskie ale masą nie powalają, więc o co tak faktycznie dym... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 Cytat z l-b jeśli chodzi o opony: - ograniczanie wielkości opony nie zostanie uwzględnione! Propozycja ograniczenia wielkości opony np. do 1.7'' jest całkowitą abstrakcją - nie szukając daleko, na naszej 'galerii na wadze' można zobaczyć oponę Continentel CrossCountry Pro 1.5 , która jest w pełni rasową oponą do roweru górskiego przeznaczoną do jazdy w błotnistym tereniemimo iż jest ona tak małej szerokości! Z takimi oponami z pewnością rower zostanie zakwalifikowany. Jedyne co można zaproponować to iż rowery muszą posiadać opony zgodne z ich przeznaczeniem np. rowery MTB - opony do jazdy w terenie (wszystkie, które producent przeznacza do jazdy terenowej) mimo iż wielu cyklistów uważa iż np. Maxxis FlyWeight nie nadaję się do jazdy w terenie. - MTB - Rowery typu hartail, wyposażone również w dwie tarcze suportu, posiadające przedni amortyzator, opony do jazdy w terenie, co najmniej typu semi-slick oraz hamulce obu kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rendzik Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 fifi: .....Jedyne co można zaproponować to iż rowery muszą posiadać opony zgodne z ich przeznaczeniem np. rowery MTB - opony do jazdy w terenie (wszystkie, które producent przeznacza do jazdy terenowej......... Włąsnie o to biega!! Panu Lookas 46 ogromnie się dziwie ze broni slikow !! skoro zajmuje się działem mania Lekkości, Jeśli rower widnieje w Rankingu MTB to ma być to MTB to chyba proste, Slawuś podał wagę na oponach terenowych, więc co za problem? Nie rozumiem, dlaczego została uwzględniona waga na oponach szosowych! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 12 Sierpnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 Rendzik nie tyle, że bronie slików po prostu jestem za tym aby regulaminy/zasady były jak najprostsze i najkrótsze. Wg mnie jest to po prostu zbędne - takie dodawanie kolejnego punktu dla samego faktu jego egzystencji. To, że ma tam opony 1.25 nie zmienia faktu, że ich masa jest nadal wyższa od wielu opon mtb. Czy jak założę opony Maxxis Maxxlite 285 to będzie wszystko ok? Takie trochę zawracanie Wisły kijem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ślawus Napisano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 No ok, ale MTB to rower górski i wszystkie jego komponenty są dostosowane jak sama nazwa mówi do jazdy po górach Jeżeli jazda po Karkonoszach i Izerach nie jest jazdą po górach, to ja już nie wiem co jest. Natomiast idąc Twoim rozumowaniem, każdy rower który jest użytkowany nie w górach, nie może być nazwany MTB, bo jeśli rower górski, to w górach. Ok,ok, ale załóżmy że na potrzeby rankingu kupię sobie maxxlite'y 285 i zyskam jeszcze na tym z 70gram, tylko nie wiem po co kupować opony które mają tak cienkie ścianki, że po prostu na pierwszym lepszym kamienistym zjeździe poprzecinam sobie w najlepszym wypadku właśnie te ścianki i opony już do niczego się nie będą nadawały. Już to kiedyś przerabiałem i nie chcę do tego wracać. Boli was tak to, że rower jest na stosunkowo ciężkich slickach? To powiem tylko tyle, że z powodzeniem radzą sobie w karkonoszach, a jeśli ktoś był na maratonie w Świeradowie, mogę z przyjemnością powiedzieć że przejechałem większą część tej trasy na IRC'ach i spisały się wyśmienicie, za to dojazd z Jeleniej Góry do tej trasy był o wiele łatwiejszy niż na jakichkolwiek oponach terenowych. Jeździłem też w nich po błocie i również dawały radę nie gorzej niż jakieś semislicki, a wszystko to jeszcze miało miejsce za czasów Wheelera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ciastkorz Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 Śmieszni jesteście.... jak się Wam tu coś nie podoba to sru na light-bike ! Jak tam mają takie doskonałe zasady to po co wchodzisz na to forum i czytasz? idź tam do pr0 light-bikerów. Opony to opony... to tak jakby ktoś się rzucał, że ktoś ma flyweighty. Radon to rower mtb i tyle, a jakie Ślawuś ma tam opony to jego decyzja.. jeździ tym on, nie Wy. @Radon ja bym tu widział jakiś biały akcent :] albo czerwony.... ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rendzik Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 Ojojoj Juz rozumiem sorka nie zauważyłem wcześniej ze to rower pana Administratora Przepraszam moje uchybienie juz się nie wyrywam, bo jeszcze Bana dostane:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ciastkorz Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 Nie, to nie chodzi o to że, rower pana admina... bo jakbyś Ty dał projekt na oponach szosowych to też by było, napisałbyś że używasz ich w lekkim terenie i tyle... to forum składa się z życzliwych ludzi i nikt nie wszczyna kłótni o opony.. [ no sory, prawie nikt]. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 Gdyby rower był na oponach terenowych, to spadłby w rankingu z 7 na 16 pozycję. Rower na slickach jest nie fair względem np. Rendzika, który ma założone Larseny. Równie dobrze Rendzik mógłby założyć slicki, i powiedzieć, że na nich śmiga w błocie. Wtedy waga spadła by o kilkaset gram, ale właściwości w terenie byłyby żadne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nawrotek Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 Ale przecież te slicki nie są hiper lekkie... Nie ma co się czepiać, waga jest jak najbardziej normalna. Myślę, że one radzą sobie w terenie tak samo jak furious fredy itp xD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ślawus Napisano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 a przy flyweight'ach czy maxxlite'ach było by wszystko ok, a nawet jeszcze lżej, więc co mi tam, będzie przypływ $$$ i co mam kupić flyweighty, w których się będe bał wjechać w teren bardziej niż na IRC'ach? kurde to nie jest wylajtowany slick ważący około czy nawet poniżej 200g, tylko opona ważąca ~350g, z grubymi ściankami i całkiem pancerną budową (mam już drugi komplecik tych opon i nie udało mi się jeszcze ich przebić). Fifi, jeździłeś kiedykolwiek na slickach w terenie? jeździłeś na slickach i semislickach po błocie? Nie powiedziałem, że te opony królują w terenie i są niezastąpione, ale gdy mam pojechać z jeleniej do jakuszyc i później jeździć na tamtejszych trasach, to wolę to zrobić na slickach. Swego czasu byłem świadkiem jak pewien gość na kolarce i slickach dużo węższych od moich IRC'ów pokonał wszystkich w uphillu na górę szybowcową i co z tego że miał slicki jak to on wykręcił najlepszy czas. Nie da się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ciastkorz Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 Gdyby rower był na oponach terenowych, to spadłby w rankingu z 7 na 16 pozycję. I co w związku z tym? jakieś nagrody przewidziane są za to, żeby ludzie za wszelką cenę musieli być wyżej? Jak już mamy być tacy dokładni to do każdego projektu proszę dodawać fotki KAŻDEJ części... bo przecież skąd mamy pewność, że wagi są realne w każdym projekcie? Nie jeden może zakłamać po 1 czy 2g na części i już masz pozycję wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.