Mryous Napisano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2008 rama: Haro Werx Xeon 16" widelec: Manitou Sherman Flick 150mm-110mm tłumik: Rock Shox Pearl 3.3 stery: FSA Orbit MX mostek i kierownica: Truvativ Hussefelt gripy: Prodigy, białe hamulce: Hayes Stroker + tarcze 203 (avid)/ 160 (hayes) przerzutka tył: Shimano XTR 960 kaseta: Shimano Tiagra łańcuch: Shimano HG-73 manetki: XT 08 - sztuk jeden koła: chwilowo Alexrims DM24 + Novatec + DT opony: Continental Diesel 2.5 korba i suport: Deore LX Hollowtech II pedały: NS Bikes Pancake, białe sztyca: Truvativ XR siodło: WeThePeople Jakiś czas temu przestała mnie kręcić grawitacja, a po wyjeździe do Krynicy wiedziałem, że chcę jeździć enduro i... No i właśnie powstał ten rower. Trochę ze starych części, trochę z nowych. Trudno określić jego specjalizację, dla jednych to już jest zjazdówka z małym skokiem, dla innych (w tym dla mnie) rower do enduro. Priorytetem była dobra zabawa na zjazdach, niezła wytrzymałość, i (o ile to możliwe) jak najniższa masa. Ze złożeniem całości do kupy czekałem na nową ramę. W czwartek przyszła paczuszka ze stanów i... gotowe Mi się rower bardzo podoba, jestem zadowolony. Do wymiany zostało dosłownie parę rzeczy, ale poza kołami to są tylko pierdoły. Po pierwszej jeździe: -rower jest bardzo zwrotny, dużo bardziej niż na poprzedniej ramie (Dangerous Mike DS3.0 ^^) -z taką sztycą jaka jest, jest dla mnie troszku za duży, trzeba skrócić sztycę o parę centymetrów. -wszystkie spawy są naprawdę dobrze wykonane, zawieszenie nie ma luzów. Jeśli chodzi o estetykę ramy to bym ocenił na 10/10 -zawieszenie wybiera co trzeba, jest naprawdę mięciutko. -niestety przy pełnej pracy zawieszenia damper pompuje. Zmiana trybu na oznaczony jako "gate" na damperze (3-way switch to cudo ) pomaga. Damper jest troszkę mniej czuły na małe nierówności, ugina się przy troszkę mocniejszych uderzeniach, ale wcale nie pompuje (nawet podczas sprintów na stojąco). Czeka mnie jeszcze trochę zabawy z ustawieniem zawieszenia, przede wszystkim z reboundem, ale do tego przydałyby się góry. Może w przyszłym tygodniu zaliczę kampinos i zdam relację, a już 22.06 wyjazd do Krynicy i prawdziwy test roweru w górach Zdjęcie roweru: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2008 To mnie zmartwiłeś tym, że zawias pompuje Pracuje pełnym skokiem? Napompowałeś damper pod swoją wagę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mryous Napisano 1 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2008 Damper jest napompowany pode mnie, ale nie jakoś zabójczo mocno. Chwilowo nie mam pompki do amora, więc nie miałem jeszcze czasu się z tym pobawić. Może jak nabiję trochę więcej powietrza, to będzie lepiej (chwilowo mam ustawiony na pluszowo ). Zresztą - Schwefel, jeśli nawet pompuje na normalnym, w pełni odblokowanym ustawieniu, to możesz jeździć na trybie gate. Troszkę upośledza pracę zawieszenia, ale to chyba normalne w platformach Jak dorwę się do pompki to obiecuję więcej informacji nt. pompowania itp. BTW, widać, że ten rower niecałe 2 lata temu był Krossem Sign DS? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2008 przygladalem sie tej ramie (za oceanem mozna ją dostać za psie pieniądze) ale opinii na jej temat żałośnie mało... znam tylko jedną osobe ktora cos tam na temat haro mowila. gdyby byl to pierwszy full to moze moze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mryous Napisano 1 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2008 Kolejna jazda za mną - Schwefel, przepraszam, ramka pompuje, ale tylko jak się pedałuje jak idiota (naciskając bardziej na zawieszenie niż na "łańcuch" ). Podczas normalnego pedałowania jest git, nawet na stojąco. (sprawdzane z tą przewspaniałą opaską ). I coraz lepiej widzę, że duuużo regulacji przede mną... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2008 Zresztą - Schwefel, jeśli nawet pompuje na normalnym, w pełni odblokowanym ustawieniu, to możesz jeździć na trybie gate. Troszkę upośledza pracę zawieszenia, ale to chyba normalne w platformach Ja znam to GATE z MC3.3 na którym teraz jeżdżę i nie bardzo mi pasuje takie upośledzanie dampera. A i floodgate nie jest platformą, umożliwia tylko ustawienie momentu puszczenia blokady. Niemniej jednak testuj, testuj tą ramkę w różnych warunkach i na różnych ciśnieniach bo jestem zainteresowany kupnem tego Haro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mryous Napisano 1 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2008 A masz może pompkę do amorków? Jeśli tak, to daj znać na gg, co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2008 Jeszcze się nie dorobiłem pompki MC3.3 pompuję w Giancie na Bartoka za free, więc po co wydawać ~100zł na pompkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alghar Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 I jak wrażenia z jazdy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mryous Napisano 24 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 A dobrze Po tygodniu spędzonym w górach jestem zadowolony. Rower, w tej konfiguracji nadaje się i do podjeżdżania i zjeżdżania. Rower się świetnie sprawdzał na szybszych zjazdach, jest stabilny, ale z drugiej strony ciężko wejść w zakręt bez mocnego pochylenia. Poza tym przydałby się dłuższy mostek, ponieważ na podjazdach przednie koło jest zbyt odciążone. Myślę, że 70-80mm by się dobrze spisało. Cały czas kombinuję z odpowiednim ciśnieniem, ale to nie jest łatwa sprawa. Jeśli wie ktoś jak ustawić damper pod moje 60kg, to piszcie. U mnie cały czas jest albo za miękko, albo za twardo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alghar Napisano 27 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2008 a wejdzie tam inny dampler ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor07 Napisano 27 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2008 Oczywiście że wejdzie... tylko musi to byc damper bez zbiorniczka... [DHX i podobne...] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alghar Napisano 28 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 z tego co wnioskuję to najtańszy "virtual" , ile waży sama rama ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alghar Napisano 30 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 tłumik: Rock Shox Pearl 3.3 jaka jest jego długość ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NorieL Napisano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 Wczoraj skonczylem skladac mojego Xeona. konfiguracja przedstawia sie nastepujaco: rama: Haro Xeon 18" widelec: RS Pike 409 145mm-85mm tłumik: Rock Shox Pearl 3.1 stery: Cane Creek mostek i kierownica: Truvativ Hussefelt gripy: Author, brazowe hamulce: Shimano SLX + tarcze 203 (saint)/ 160 (saint) przerzutka tył: Shimano Saint przerzutka przod: Shimano LX kaseta: Shimano SLX łańcuch: Shimano XTR/DuraAce manetki:Shimano SLX 08 koła: Sun RyhnoLite + Piasty Shimano Saint opony: Continental Mountain King 2.2 korba i suport: Shimano SLX Hollowtech II pedały: NA sztyca: Dartmoor siodło: Author brazowe Foty powrzucam jutro, okazalo sie ze moj aparat wzional ducha. Co moge powiedziec po jednym dniu jazdy? Jezeli chodzi o prowadzenie, wrazenia mam identyczne jak Mryous. Rower bardzo zwinny ale nalezy sie znacznie wychylac w zakretach. Zawieszenie pompuje, oczywiscie nie tak bardzo jak w przypadku zawieszenia jednozawiasowego ale bez zmiejszenia czulosci zawieszenia nie da sie tego zjawska wyeliminowac. Co mnie zaskoczylo to zrywnosc roweru, nie spodziewalem sie ze taka kanapa moze tak szybko przyspieszac. Druga pozytywna cecha roweru to czulosc zawieszenia, bez wlaczonej blokady rower wybiera doslownie wszystko. Zawieszenie pracuje pelnym skokiem. Jutro dalsza czesc testow, dzisiaj wyjechalem doslownie tylko po to aby ustwic zawieche i dostroic naped. Aha, jeszcze jedna sprawa, hamulce SLX... wyrywaja z butow. Jestem naprawde pozytywnie zaskoczony. Nie spodziewalem sie takiej mocy i modulacji po hamulcach w tej klasie cenowej. (Uzywam rowniez Sh LX, Juicy 5 2008, Juicy 7 2006). PS. Dlugosc dampera w xeonie to 216 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NorieL Napisano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 Tutaj kilka fotek mojego pomykacza: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alghar Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Dampler 216 mm oczko -oczko ? a nie 190 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NorieL Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Na bank 216mm. Przed chwilka mierzylem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Czyli 215mm o skoku 63 mm, bo w takich długościach produkowali Pearle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alghar Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 A myślałem że może wejdzie 3 way air 200 mm spokojnie , a tu 215 mm , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NorieL Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Dzisiaj dla testow wrzucilem amora ktory czeka na inny rowerek, mianowicie marzocchi z150 fr i... chyba moj Pike pojdzie na sprzedaz. Praca tego amortyzatora jest REWELACYJNA. Charakerytyka jego pracy idelanie pasuje do tylniej zawiechy. Wysokosc samego amora oraz inne umocowanie osi kola (jest troszke wyzszy od Pike-a oraz os kola jest bardziej wysunieta do przodu w stosunku do sterowki) pozytywnie wplynelo na prowadzenie roweru. Pokonywanie szybkich zakretow to bajka. Trzeba przezwyciezyc lek przed "skladaniem" sie w zakret ale jak juz to opanujemy to daje to ogromna frajde.ETA to doskonaly wynalazek. Bardziej ergonomiczny niz Pikowa blokada i u-turn razem wziete. O pracy tlumikow hscv juz nie wspomne. Jedyne co mnie boli to jego masa. 3.5 kilogramowy kloc to "troszke" za duzo. Moze znacie jakies amorki marcoka z waga do 2.5-2.8kg co by mialy tlumiki hscv lub ich rozwiniecie i sprezynki w srodku? Czy warto sie interesowac tymi amorkami?? All Mountain 1 All Mountain 1 SL Tutaj kilka fotek roweru z nowymi nozkami: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 ktory to rocznik z1? wazyles ten egzemplaz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NorieL Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 To ten widelec Z150 Freeride 2004. Nie wazylem go niestety ale trzymajac w jednej lapie marcoka a w drugiej Pike troszke sie przerazilem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 chyba rzeczywiscie wazy cos kolo 3,3 kilo... ale masz pecha bo nowsze roczniki juz tyle nie wazą. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=21580 to kwintesencja z1. waga ok 2,5 kilo co do podanych przez ciebie all mountainow: maja one tlumiki tst ktorych ludzie nie kochaja bo są awaryjne. (kto wklada do sprzetu mtb prezerwatywe jako tlumik? ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NorieL Napisano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2008 Bylem swiadom wagi tego amora i z zalozenia ma on byc w innym rowerze jednak z uwagi nieciekawej aury i nudow wrzucilem go na razie do haro. tobo a co bys powiedzial na tego uginacza: z150fr20051 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi