Skocz do zawartości

[opinie/oceny roweru] Marin Bobcat Trail 06r


raval

Rekomendowane odpowiedzi

Hey.

Rower ten kupilem na jesien tamtego roku. Niestety z braku czasu praktycznie stal, az do kwietnia. Po porzadnym odrestaurowaniu po zimie wybralem sie nim w gory. W sumie to nie mam z nim problemow, oprocz pracy amora, ktory stuka, bo sprezyna nie wypycha do samego kocna goleni. Moj wzrost to 193,, a rozmiar ramy 20. Ocencie i napiszcie swoje uwagi. Licze tez na posty, ktore pomoga mi usprawnic bike. Co powinienem wymienic. Jaki jest wasz stosunek do tej firmy itp. Oto specyfikacja

 

Materiał ramy: aluminium 7005, cieniowane

Widelec: Spinner Grind OS2

Tłumik: n.d.

Skok przód: 100

Skok tył: n.d.

Rozmiary: 13/15/17/18,5/20"

Stery: WTB Momentum Comp ST, 1-1/8"

Mostek: aluminiowy, kuty

Kierownica: aluminiowa, podwójnie cieniowana, 31,8 mm

Sztyca: aluminiowy

Siodełko: WTB Speed V Sport SE

Piasty: Shimano Disc

Obręcze: Alex TD20

Opony: IRC Mythos XCII, 26x2,1"

Manetki: Shimano Acera, 24-biegowe

Przerzutka przód: Shimano T300

Przerzutka tył: Shimano Acera

Dźwignia hamulca: Shimano Acera

Hamulce: Hayes MX2 XC, mechaniczne, tarczowe

Korby: Truvativ X-Flow, 42-34-24 z.

Środek suportu: Truvativ

Pedały: tworzywo

Łańcuch: b.d.

Kaseta: 11-32 z.

 

 

a tu szersze info, ale po ang

 

rame: 7000 Series Double Butted Aluminum with Edge II Top and Down Tubes, Disc Mounts

Swingarm: N/A

Fork: Spinner Grind OS 2, Oversize Stanchion Legs, 100mm of Travel with Preload Adjusters

Rear Shock: N/A

Headset: WTB Momentum Comp ST Threadless 1 1/8"

Rear Hub: Shimano 32 Hole Disc

Front Hub: Shimano 32 Hole Disc

Spokes: 15 Gauge Stainless

Rims: Alex TD-20 Disc, 32 Hole, Double Wall

Tyres: IRC Mythos XCII 26" x 2.1"

Shift Levers: Shimano Acera

Front Derailleur: Shimano T300

Rear Derailleur: Shimano Acera

Cassette: Shimano Alivio HG 50, 8 Speed, 11-32

Chain: IG31

Crankset: TruVativ X-Flow, 42/34/24

Bottom Bracket: TruVativ Cartridge Sealed

Seatpost: Alloy Micro Adjust

Saddle: WTB Speed V Sport LE with Love Channel and Comfort Zone

Bar: 31.8mm Double Butted Alloy with 1" Rise

Stem: Forged Alloy with 31.8mm Bar Clamp

Grips: Marin Dual Density

Brakes: Hayes MX-2 XC Mechanical Disc with V6 Rotors

Brake Levers: Integrated with Shifters

Pedals: Composite

 

Tutaj pare zdjec:

dsc00030ys1.th.jpg

d5d84bbff6a26cc5m.jpg

f9068d29f525075em.jpg

887316db2431fe40m.jpg

14b7d0f8f1acbb31m.jpg

c31cbab80e4fe3d5m.jpg

9ca42ebe7d6d49e2m.jpg

76725e6894d12051m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Może napisz co najbardziej cię gryzie w rowerze?

I co od niego oczekujesz?

Jakie są twoje priorytety?

 

 

Jeśli rower jest prawie nowy to jak na razie nie ma w co inwestować,

a w szczególności w napęd,

który wymienisz jak się ten zużyje.

 

Koła są OK.

Hamulce również.

 

Można coś pokombinować z pozycją na rowerze,

czyli z mostkiem i kierą.

Chyba, że tak jak jest teraz ci pasuje.

Może jeszcze siodełko. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm gryzie mnie w nim na pewno malo precyzyjna maszynka z tylu... jest bardzo luzna, przez co przy niskich podskokach bardzo ja slychac i czesto nie przenosi napedu. na pewno waga tez jest duza. Trudno mi napisac jaka dokladnie, ale porownywalem z jakas merida za 700zl i moj byl zdecydowanie ciezszy. Co do ustawienia, to siedzonko[jesli chodzi o wysokosc] jest ok, natomiast co do kierownicy, to mam zastrzezenia... jest zdecydowanie za wysoka. Szcxzerze, to nei wiem, jak zmienic wysokosc. Pod mostkiem sa 3 oslony. Po ich sciagnieciu zauwazylem tylko dluga rure i tyle... zadnej regulacji wysokosci. Oczekuje od niego, aby byl cichy przedewszystkim i wszechstronny(czyt. dobry na asfalt i dobry na wypady w gory-bardziej w ta strone). Jakies tricki tez probuje tworzyc, ale na razie sie ucze.

Co do hamulcow, to niedawno mialem niemile przezycia(w sumie dalej mam). Po ostrym myciu po w/w wypadzie mozna powiedziec, ze "ochlapalem" go zabardzo olejem/smarem. I w jakis sposob dostal sie do tarcz... Posluchalem rady kumpla i przetarlem je czysta ropa... i to byl blad. Niby funkcja abs znikla, ale zostalo nie mile piszczenie polaczone z trzeszczeniem. Wykrecilem klocki, obmylem w goracej wodzie z plynem do naczyn(niby odluszczajacy) wraz z tarcza i zalozylem. NIestety teraz mam oba te objawy. ABS i niemily dzwiek... bogus92 napisz cos wiecej o ustawieniu kierownicy i mostka:)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz byscie ciac chcieli. Daj je nad mostek, pojezdzij i jak bedzie dobrze dopiero tnij. Utniesz zawsze, gorzej potem wrocic do starej dlugosci. Sam musisz okreslic ile podkladek nizej chcesz mostek i czy ma byc on na + czy na - Swoja droga niezla zyrafa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam sie ze nie widzialem nigdy sterowki 1 cal na gwint wiec Ci nie pomoge. Nie umiem sobie nawet tego za bardzo wyobrazic lacznie z tym gdzie ten gwint jest.

Jedynie jak Ci sie nie podoba komin nad mostkiem to mozesz dac go na minus, bo raczej ma taka mozliwosc. Mostek ma sporo stopni wychylenia wiec i tak bedzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma nic przyspawanego , masz wbita gwiazdke , odetniejsze , wbijesz nowa gwiazdke ,5-7zl w rowerowym i po sprawie , albo jezdzi tak jak teraz jesli ci nie przeszkadza , mi to zawsze wizualnie nie podobalo sie i sterowke wolalem przyciac , min do 19cm gora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jezeli gwiazdka (tak myslalem :) ) to przeciez moze ja wbic glebiej zamiast kupowac nowa. Chyba ze sam bedzie to robil, to moze byc problem. Choc z drugiej strony czy sam bedzie wbijal nowa czy ta obecna wbijal glebiej to nie ma roznicy. Jednakowo trudno wg mnie. W serwisie pewnie cudow by nie wzieli za dociecie i wbicie gwiazdki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Z tą pozycją na rowerze, wysokością mostka i kiery chodziło mi o to co napisałi poprzednicy.

Albo tak jak zrobiłeś - podkładki nad mostek + ewentualne ucięcie sterówki

lub - kupno moska o mniejszym wzniosie, może prostej kiery i obcięcie sterówki.

 

A jeśli chodzi o tarcze to tak:

- nieruchomy klocek powinien być jak najbliżej tarczy,

- ruchomy jak ci się podoba, tak żebyś zahamował,

- klocki powinny być ustawione równolegle do tarczy.

 

Ale zanim ustawsz hamulce to:

- odtłuść tarcze benzyną ekstrakcyjną lub alkoholem,

- klocki najlepiej wypiecz w piekarniku, potem przetrzuj papierem ściernym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osiemnaste urodziny, troche kaski wpadlo no i jakis upgrade:))

Tak wiec postanowilem wymienic tylna przerzutke, poniewaz po upadku troszke ja wykrzywilo, a pozatym nie byla precyzyjna od poczatku. I tak na oku mam:

http://allegro.pl/item373711559_przerzutka...tki_wozek_.html

http://allegro.pl/item371725659_przerzutka...cena_145zl.html

http://allegro.pl/item374426987_tylna_przr...1_sgs_nowe.html

ktora z tych polecacie? w sumie cena gra role, bo wole wybrac tansza, jezeli drozsza jest tylko troxche lepsza.

Chce tez wymienic sztyce i zastanawiam sie nad ta:

http://allegro.pl/item378957479_nowa_sztyc...owana_27_2.html

Wiecie, jak sie sprawdza taki system amortyzacji? czy to tylko zbedny bajer, czy naprawde przydatna rzecz??

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...