Skocz do zawartości

[koła/opony] 450-500zł i dylemat co wybrać?


Rmk_90

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

siemka

jak w temacie, mam MAX 500zł do wydania, chcę zrzucić na masie rotującej-mam seryjne koła (ciężkie cholery w tym obręcze bontragera i przód piasta noname) i opony(bontragery jones'y XR drut) z GF Wahoo, nie wiem czy polować na jakiś set używanych kółek, czy moze dostane jakieś nowe kółka w tej cenie nie przekraczające 1.8kg(komplet z zaciskami) czy moze kupić 2x Geax barro race(380gr) i dętki geax'a 120g (11zł;)) a za resztę szukać gramów w "pierdółkach"??

co o tym myślicie? jaka była by wasza decyzja?

kołą mają być pod V'ki

(nie wiem ile ważą moje seryjne komponenty-wybaczcie)

Napisano

Siemka. Ja się rozglądałem za kołami do 1,8kg na set, ale nie znalazłem nic za mniej niż 600 (mavic crossride- tylko jest problematyczne w serwisowaniu i kosztowne). Najtaniej znalazłem za 800 kółka (składaki) - DT swiss x 450 - obręcze, szprychy DT comp black i piasty DT 370 na przód i tył.

za około 500 - 600 można kupic taki zestaw tylko że na piastach XT :(

Jak chcesz kupić dobre bezoobsługowe koła to bierz na piastach DT.

 

Ja waże 100kg więc też koła muszą być wytrzymałe :D

  • Mod Team
Napisano

A czy ja napisałem,

że dętki i opony to nie jest masa rotująca?

Oczywiście, że jest.

 

Tylko chodziło mi o to,

że kapcie jest łatwiej w przyszłości wymienić,

jak stare się zjadą,

a dętka się przebije niż całe nowe koła. :teehee:

Napisano

Moim zdaniem zabawa w lekkie opony i dętki są dla lekkich bikerów i jak ktoś jeździ wyłącznie w terenie.

Jak ktoś kupi oponki maxxisy lub michelinki po 300g każda i do tego detkę 90 g to kilka zjazdów ze schodów i po dętce a 200 km na asfalcie kończy żywot opony.

 

Pamiętajmy że opony takie są dosyć drogie :wallbash:

Nie można przesadzać z odchudzaniem roweru - trzeba wszystko dobrać do wagi i stylu jazdy oraz do zasobności portfela.

 

Ja np. nie mogę sobie pozwolić na koła ważące 1200g (set) bo przy mojej wadze długo na nich bym nie pojeździł. Nie wspominając już o cenie takich kół :)

 

Dlatego zamierzam zmienić kółka na DT swiss, a oponki już mam: Geax Barro Mountain 2.1 kevlar.

Napisano

Jeżeli chcesz zrzucić z masy rotującej to jedynym prawdziwym wyjściem jest zmiana opon, potem obręczy, potem szprych i na końcu piast, tak więc najpierw odłóż na opony, potem policz ile Ci zostało i zastanów się, czy stać Cię na ACE18+competition+novatec/LX. Tylko taka wymiana coś Ci da, bo im dalej od osi piasty, tym ważniejsza jest niska waga. Niech MOC będzie z Wami :wallbash:

Napisano

witam

właśnie wróciłem po wypadzie na domek, przed którym napisałem tego posta, i dzięki temu wypadowi odpowiedź była jedna - opony i dętki, żeby jeszcze coś na chlanie zostało:D

tak tez zrobiłem, i kupiłem geax'y barro race (379g i 387g) oraz dętki geax'a ale nie titanium tylko zwykłe - lekkie geaxy tj 95g kosztowały 23zł a 120g 11zł, wybor padł na te tańsze myśle ze nie było to głupie rozwiązanie, ale poza rowerem, kocham też swój przełyk ;)

pozdrawiam

Napisano

kolejnosc opony/dętki - obrecze - szprychy - piasty jest jak najbardziej sensowna.

wymiana opon i detek jest najprostsza technicznie, stosunkowo najtansza sposrod komponentow kół.

stosunek masa/masa opon zwyklych do dobrych kewlarow daje najwiekszy przeskok. zwykle opony z makrokesza beda wazyly ze 2 razy wiecej niz dobre markowe. ale zakladajac ze mamy rower do xc czyli taki w ktorym kola zbudowane sa na obreczach przeznaczonych z reguly do zwyczajnej jazdy to wymieniajac takie obrecze na lepsze juz tyle z masy nie urwiemy. byle jaka obrecz bedzie wazyc powiedzmy 500-600 gram a bardzo dobra ok 400 wiec i tak zyskamy mniej niz na oponach.

dodatkowo ingerujac w koła i zmieniajac np obrecz czesto zmuszeni jestesmy do wymiany szprych ze wzgledu na inną potrzebną długosc szczegolnie gdy obrecz ma inny profil niz wczesniejsza. no a skladajac kolka na lekkich szprychach i obreczach zal do nich zalozyc byle piasty bo ewentualny ale i prawdopodobny koszt ich wymiany w razie wysypki (czego jestem najlepszym przykladem) to kolejne koszty - i to zupelnie niezamierzone ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...