Nawrotek Napisano 26 Maja 2008 Napisano 26 Maja 2008 Cześć. Widzę coraz większe zainteresowanie tymi kołami, więc postanowiłem coś skrobnąć o nich Koła zakupiłem w lutym w Wertykalu. Kosztowały 592zł, wersja pod CL. Tarcze Centerlock nie są montowane normalnie (czyli przykręcane tą nakrętką jak w kasecie), lecz posiadają nakrętke na zew. gwint. Podobno pasuje do niej klucz od suportu od starego rometa, ale ja przykręciłem narzędziem podobnym do tych którego używali w czasach średniowiecza czyli młotek+śrubokręt Jak na razie trzyma Nie potrafię określić czy koła są sztywne bo raz, że ważę 58kg, a dwa poprzednie były na obręczach rigida sphinx i nie wiem czy były wiotkie czy nie Jakość wykonania celująca. Każda szprycha po 1000km jest idealnie naciągnięta, koło jest idealnie proste w każdej płaszczyźnie Dodam, że 2 razy jechalem na prawie szmacie z tyłu (0.3 bara było). Folia z napisami nigdzie nie poschodziła mycie jej też nei strasznie, jedynie jest pozadzierana w kilku miejscach (kół nie oszczędzam, często jeżdżę z dala od szlaków w lesie ) Waga (katalogowa) 1805 gram też wydaje się być niezła. Piasty są na łożyskach maszynowych, bębenek cyka głośno, ale przyjemnie Oto kilka fot
Schwefel Napisano 26 Maja 2008 Napisano 26 Maja 2008 Pokaż te mocowanie tarczy bo nie bardzo wiem o co chodzi...
heavy_puchatek Napisano 26 Maja 2008 Napisano 26 Maja 2008 Wiesz może ile ważą realnie? I czy na pewno piasta jest odpowiednio głośna? Koniecznie chciałbym mieć z tyłu głośną piastę a te kółka byłyby chyba najtańsze z takim czymś jeżeli jest jak piszesz, a gdyby masa katalogowa była prawdziwa to już w ogóle luksus
G@CIOR Napisano 26 Maja 2008 Napisano 26 Maja 2008 Przód - http://rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul...88&art=1456 Tył - http://rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul...88&art=1455
ukaniex Napisano 26 Maja 2008 Napisano 26 Maja 2008 1805 a 2076 to jest różnica niestety. Dokładam 100zł i mam genialne składaki.
MrJ Napisano 27 Maja 2008 Napisano 27 Maja 2008 Schwefel - prawdopodobnie o to, że "zwykła" nakrętka do Centerlocka ma gniazdo wewnątrz, jak nakrętka kasety. A po opisie Nawrotka można sądzić, że w Redmetalach ma ona miejsce na klucz po zewnętrznej stronie (na obwodzie, jak w starym typie łożysk do suportu). PS. A już myślałem, że można kupić niedrogie koła w fajnej wadze... co prawda ostatecznie zostaję przy V-kach, ale i tak mnie to dość niemiło zaskoczyło PS2. Co prawda nie na tarcze a pod V-ki (inna sprawa że to różnica może 100g na piastach, którą do tego można odbić sobie na obręczach, więc nie przesadzajmy), ale z kolei bardzo wytrzymałe koła w tej wadze złożę sobie nie za 100 więcej, ale prawie 300 mniej peelenów...
Nawrotek Napisano 1 Czerwca 2008 Autor Napisano 1 Czerwca 2008 Wybaczcie, że teraz ale dopiero co dorwałem się do aparatu. Już wiem czemu to się odkręcało Nie przeczytałem instrukcji, a tam jest napisane, aby dać dołączone do zestawu aluminiowe podkładki Już zrobiłem i wreszcie jest pięknie !
Nawrotek Napisano 1 Czerwca 2008 Autor Napisano 1 Czerwca 2008 Najlepsze jest to, że klucz do nich taki malutki bez rączki kosztuje dwadzieścia euro Powaliło ich do reszty... Płaski śrubokręt & młotek doskonale zastępują te 20 euro
Schwefel Napisano 1 Czerwca 2008 Napisano 1 Czerwca 2008 Tanie koła, droga eksploatacja...skąd ja to znam
Nawrotek Napisano 1 Czerwca 2008 Autor Napisano 1 Czerwca 2008 Z wertykalu odpisali że do nich pasuje ten klucz co do suportów ht2 i gxp. Muszę spróbować
tobo Napisano 1 Czerwca 2008 Napisano 1 Czerwca 2008 no tak ale metoda z młotkiem i srubokretem jest dobra gdy gwinty są czyste i nie zapieczone. ciekawi mnie czym mądrym firma tłumaczy taki wynalazek ja to mocowanie. tanie koła to chcą zarobic na drogich kluczach? dlatego nie lubie niestandartowych wymysłow chocby były najpiękniejsze....
Szczavik Napisano 2 Czerwca 2008 Napisano 2 Czerwca 2008 To będzie prawdopodobnie klucz od korb shimano h2. W mojej przedniej piaście XT na sztywną oś(centerlock) jest właśnie nakrętka wykorzystująca klucz od hollowtech II więc nie widzę problemu. Kosz takiego klucza to ok 20zł, a warto, żeby oszczędzić sobie zabawę z imbusami, bądź co gorsza torxami.
Nawrotek Napisano 2 Czerwca 2008 Autor Napisano 2 Czerwca 2008 Na razie się trzyma i już nic nie będę kombinować Wiem że klucz campagniolo (fulcrum jest rodziną campy) kosztuje 20 eurasów i jest to dużo. A jeżeli ten od suportów przypasuje, to go zakupię - przyda się. Muszę jutro w rowerowym przymierzyć
kuczy Napisano 3 Czerwca 2008 Napisano 3 Czerwca 2008 No muszę powiedzieć, że waga realna mnie niemiło zaskoczyła... Wyglądało na fajną alternatywę dla crossride'ów a tu przysłowiowa nic nie wyszło
plan Napisano 4 Czerwca 2008 Napisano 4 Czerwca 2008 elo, masa jest spora z zaciskami bo pewnie zaciski ważą ze 150g. Mam red metal zero i tam są zaciski około 130g. Same red metal zero nie są też rekordowo lekkie: 1660 ważone (wersja 6 śrub, bez zacisków). Tyle że sztywne cudnie, toczą się jak marzenie i wyglądają dobrze. Niestety na pierwszym maratonie, na jakim ja miałem jakiś koleś przywalił mi na zjeździe w tylne koło i mam aktualnie skrzywione lekko...dramatyczne dla mnie wydarzenie. dziś będzie centrowanie pierwsze i zobaczymy, jak się zachowują fulcrumy...a kolega ze Świdnicy a to moje miasto rodzinne:)
GdyniaBiker Napisano 2 Lipca 2008 Napisano 2 Lipca 2008 Ktoś się orientuje, jak jest z dostępnością i cenami części zamiennych do nich? Bo co prawda ciężkie, ale takie śliczne I niedrogie. Ale nie stać mnie na następne kółka za rok, czy nową obręcz za 300zł... A jakby ktoś zważył zaciski z RM5 to byłbym wdzięczny, bo może faktycznie da się choć zejść powiedzmy do 2kg...
Fifi Napisano 2 Lipca 2008 Napisano 2 Lipca 2008 http://weightweenies.starbike.com/forum/vi...pic.php?t=41461
GdyniaBiker Napisano 2 Lipca 2008 Napisano 2 Lipca 2008 Ale to są RM0, więc pewności nie ma nadal. Na aukcji Wertykalu wyczytałem, że chwalą się świetną dostępnością wszystkich części zamiennych.. Zapytałem ich, ale jeszcze nie odpisali. Naprawdę nie interesowaliście się tym, kupując koła za - mimo wszystko - kupę kasy?
Nawrotek Napisano 3 Lipca 2008 Autor Napisano 3 Lipca 2008 Ile razy w roku łamiecie obrzęcz/urywacie szprychę? Jak nie ma częsci w Polsce, to mozna sobie zamówić z neta gdzies z Europy, albo z fabryki fulcruma. Będenek jak Ci padnie, to masz gwarancję, więc nie ma stresu O części zamienne to się powinno martwić jak się kupuje używaną rzecz
GdyniaBiker Napisano 3 Lipca 2008 Napisano 3 Lipca 2008 Tochę masz racji, ale dla mnie te 5-6 stów (jeśli uzbieram), to dużo, więc muszę mieć pewność, że długo na nich pojeżdżę... Pozatym alternatywą jest złożenie kółek, wyjdą w podobnej wadze, albo lżejsze przy podobnej cenie, ale tam bym miał wszystkie części wymienne, do wyboru różne marki, ceny i szybko dostępne, a tak... Słyszałem, że np. szprychy mavica są po 20zł i czeka się dłuugo... Więc żeby Flcrumy były konkurencyjne, narażone części muszą być dostępne przy akceptowalnych kosztach. No właśnie - kwestia ceny się liczy, bo sprowadzić jakoś się da, ale kiedy i za ile... zdarzyło mi się już uszkodzić obręcz, jak i urwać szprychę, co prawda niewysokiej klasy, ale też nie w górach Ale już się boję mniej, bo odpisali mi - są dostępne szprychy i łożyska, a obręcze na zamówienie. To w zasadzie wystarczy A pytanko: to znaczy, że odpowiednich łożysk nie kupię byle gdzie, tylko wyłącznie u nich? Chyba nie tak źle, co ?
Nawrotek Napisano 3 Lipca 2008 Autor Napisano 3 Lipca 2008 Ja przypierdzieliłem ostatnio w ostrego kamola, i nic, myślałem że obręcz z przodu pogiąłem, ale spoko prosta jest idealnie. Uwierz mi na słowo, i każdy użytkownik gotowych kół to potwierdzi, że są one cholernie mocne, nie ważne czy fullcrum czy mavic. 20zł? trochę dużo, ja widziałem po 7 zł... A łożyska zawsze dobierzesz, jak nie oryginały to zamienniki. Z drugiej strony, to nie suport ht2, tutaj łożyska się rzadko wymienia
GdyniaBiker Napisano 3 Lipca 2008 Napisano 3 Lipca 2008 No cóż Nawrotek, jesteś forumowym specjalistą od Fulcrumów , więc... Nie licz na litość Będę teraz zadawał Ci głupie pytania, żeby się upewnić, że moja miłość do tych kloców jest uzasadniona 1- Szprychy są okrągłe, niespłaszczane, stalowe 2.0, montowane w standardowych nyplach i normalnie w piaście, więc.. W sumie można w razie potrzeby podmieniać je zwykłymi? Z kolei jeśli są tak sztywne (jak tu twierdzisz), to nie takie pewne, czy przy jedynie 24 szprychach można je zmienić na zwykłe i sztywność zachowają..? 2- zaciski oczywiście najzwyklejsze pasują? 3- nie powinno być problemu z montażem typowych opon powiedzmy 1,5 - 2,2? 4- pewnie nie rozbierałeś jeszcze piast? A propos oceny uszczelnień itp, chociaż piasty chyba zasługują na szczególne zaufanie.. 5- Co prawda j.w. ale piasty toczą się miodzio lekko? 6- bębenek zazębia się co typowy kąt, czy cyka jakoś gęściej, jak w niektórych hiper wypaśnych (nie zawsze) piastach ? http://www.wertykal.com.pl/image.php?id=778_5 Taak, ciekawe
Nawrotek Napisano 3 Lipca 2008 Autor Napisano 3 Lipca 2008 szprychy są płaskie nyple nie mam pojęcia jakie:) Oczywiscie ze będą pasować Slicki wejdą i oponki 2,3 również piasty są mocno uszczelnione, kapsel zakrywający łożyska jest przykręcany na taki malusi imbus bardzo miodzio się toczą bębenek jest cholernie głośny, cyka jak dt albo chris king ;0
Rekomendowane odpowiedzi