Ulf Napisano 25 Maja 2008 Napisano 25 Maja 2008 Witam. Zdecydowałem, że dość mam upychania się w moim małym śmierduchu wraz z dwoma rowerami i kumplem Doszedłem do wniosku, że czas coś lub kogoś z wnętrza auta usunąć. Wybór padł na rowery (hehe wielu z Was uzna pewnie, że jestem podły ). Do tematu podszedłem raczej ekonomicznie. Nie mam relingów na dachu a koszt ich zakupu + uchwytów na rowery jest znaczny. Znalazłem na stronie Thule'a następujący bagażnik: http://www.thule.com/Thule/ProductPage____28529.aspx lub stronka allegro, bo górny link się flegmi: http://www.allegro.pl/item364390928_thule_...rowy_klape.html Czy ktoś z forum posiada takowy? Czy jest wart swojej ceny? Niestety mój wybór jest ograniczony, gdyż do mojego autka (Clio rocznik 91) według strony Thule pasuje tylko ten model. Pozdrawiam
Ulf Napisano 25 Maja 2008 Autor Napisano 25 Maja 2008 Hmm. No fakt. Ale można dokupić dodatkową listwę ze światłami z tym, że to kolejne koszta.
Corsair Napisano 25 Maja 2008 Napisano 25 Maja 2008 Z tą listwą to może być problem. Owszem, kupić można, zamontować też. Tylko, że wg polskiego prawa nie można zdjąć tablicy z samochodu i np. przykręcić do listwy. Jedyne wyjście to zarejestrować bagażnik jako przyczepkę z własnym numerem rejestracyjnym. A to IMHO jest zupełnie nieopłacalne i bezsensowne. W przypadku kontroli drogowej, jazda z przekręconą jak i zasłoniętą tablicą może się skończyć się tak samo, czyli mandatem. Chyba, że zamontuje się bagażnik tak, że nie będzie on zasłaniał tablicy, w niektórych samochodach jest to możłiwe (np. Fiat Brava ma tablicę na zderzaku), ale w Clio chyba nie da rady.
Tooreck Napisano 27 Maja 2008 Napisano 27 Maja 2008 mam podobny bagażnik- można go zamontować tak żeby nie zasłaniał tablicy rejestracyjnej ani świateł bo ma duży zakres regulacji- przynajmniej w Escorcie żony się dało a ma tablice na klapie i dość wysoko światła tylko wtedy rowery są dość wysoko... sprawdź tylko czy przypadkiem nie masz klapy od bagażnika z tworzywa sztucznego (francuzy lubią mieć...) bo moje drugie auto Xantia ma klapę z tworzywa i tu już bym nie ryzykował mocowania takiego bagażnika...
Ulf Napisano 4 Czerwca 2008 Autor Napisano 4 Czerwca 2008 Hmm, czyli mógłbym go teoretycznie tak ustawić aby rowery były nad światłami Klapę mam z blachy, jestem tego w 100% pewien bo zaczęła rdzewieć Bagażnik kusi mnie tym bardziej, że jest to model uniwersalny i w zasadzie po zmianie auta na innego hatchback-a lub kompakta nie musiałbym wymieniać bagażnika. Dzięki za rady.
amoniak Napisano 4 Czerwca 2008 Napisano 4 Czerwca 2008 świateł nie zasłania chyba że ktoś źle go zamontuje Mam ten bagażnik. NIE POLECAM poracha totalna. paski które co chwilę należy co chwilę sprawdzać. te gumy co niby przylegają do klapy niszczą lakier. Zamontowanie tego na tylnej klapie zajmuje mnóstwo czasu. Co chwile trzeba się zatrzymywać i poprawiać te parciane paski Obecnie służy jako garażowy wieszak na rowery. Jako wieszak genialny W zeszłym roku na wakacje kolega pożyczył mi coś takiego Ten jest genialny. Montaż dwie minuty nic się nie rozciąga taśmy sie nie luzują, bo ich nie ma. Trzy rowery trzymają się genialnie.
lukas_t1 Napisano 4 Czerwca 2008 Napisano 4 Czerwca 2008 3xTAK amoniakowi! thule clipon 9103 jedyny słuszny bagaznik mam i polecam, montaż to dosłownie 10 sekund, demontaż 5 sekund, raz tylko na poczatku skladasz calosc do kupy a potem masz swiety spokoj, lekki, poreczny, latwo sie sklada i przechowuje, mocowanie proste jak budowa cepa, genialne wrecz w obsłudze, nie ma sie wrecz do czego przyczepić, jak dobrze poszukasz to nowke wyrwiesz za 300zł
Ulf Napisano 4 Czerwca 2008 Autor Napisano 4 Czerwca 2008 W sumie tez zastanawiałem się nad tym lepszym THULE-M, tyle że niestety według listy referencyjnej modele 9103/04 oraz 9105/6 nie pasują do mojego śmierdziela. Do modelu 9101/9102 nie mogę znaleźć listy (na stronie THULE nie ma). Chyba że Amoniak też masz Clio I? Jeżeli tak to szukam sklepu i kupuję bagażnik od ręki Te bagażniki (9103/4) mają w sklepie w Łodzi. W weekend postaram się do nich przejechać. Może da rade go założyć. W takim razie ten Freeway odpada. Głupio by było gdybym zgubił rower :/
muzycom Napisano 4 Czerwca 2008 Napisano 4 Czerwca 2008 A czemu nie kupisz bagażnika i uchwytów na dach. Jakoś bardziej to do mnie przemawia. Zresztą sam takich używam. Oglądałem bagażniki montowane na tylną klapę i nie wzbudziły mojego zaufania. Moim zdaniem jeśli rowery z tyłu to tylko na bagażniku montowanym na hak...
lukas_t1 Napisano 4 Czerwca 2008 Napisano 4 Czerwca 2008 W sumie tez zastanawiałem się nad tym lepszym THULE-M, tyle że niestety według listy referencyjnej modele 9103/04 oraz 9105/6 nie pasują do mojego śmierdziela. Do modelu 9101/9102 nie mogę znaleźć listy (na stronie THULE nie ma). Chyba że Amoniak też masz Clio I? Jeżeli tak to szukam sklepu i kupuję bagażnik od ręki Te bagażniki (9103/4) mają w sklepie w Łodzi. W weekend postaram się do nich przejechać. Może da rade go założyć. W takim razie ten Freeway odpada. Głupio by było gdybym zgubił rower :/ pokreciles modele obecnie wyglada to tak: 9101 i 9102 juz nie sa produkowane 9103 to model na hatchbacka 9104 na combi a 05 i 06 to modele high ktore sa drozsze ale za to rzekomo nie zaslaniaja swiatel i tablic A czemu nie kupisz bagażnika i uchwytów na dach. no przeciez napisal ze sa za drogie masa osob ma bagazniki na klape i jakos nie spotkalem sie jeszcze z negatywnymi opiniami, jak ktos nie szaleje na drodze albo nie zawadzi czyms o wystajace kolo to raczej problemu zadnego miec nie bedzie i blagam nie zaczynajmy dyskusji o wyzszosci dachu nad klapa i hakiem
lukashs Napisano 4 Czerwca 2008 Napisano 4 Czerwca 2008 ...masa osob ma bagazniki na klape i jakos nie spotkalem sie jeszcze z negatywnymi opiniami, jak ktos nie szaleje na drodze albo nie zawadzi czyms o wystajace kolo to raczej problemu zadnego miec nie bedzie i blagam nie zaczynajmy dyskusji o wyzszosci dachu nad klapa i hakiem lukas_t1 masz rację, bagażniki na klape są dobre, przynajmniej te z Thula, owszem mozna jezdzic ostrożnie... tylko niestety jest tak na tym świecie, że Ty bedziesz uważał.... ale ktoś za Tobą już nie.... przykładowo wioząc 3 rowery po 5 kafli.... po uderzeniu "w dupę" jesteśmy 15 kafli w plecy... i to nie z naszej winy... bo my jechaliśmy ostrożnie... do autora tematu... jeżeli masz taką możliwość i bierzesz wogole taka opcje pod uwagę... zainwestuj w bagazniki na dach... lepiej odczekać... dołożyć ale wtedy masz pewność, że przy jakiejśc kolizji czy coś twoje oczkow głowie bedzie w miare bezpieczne. oczywiście nie neguję bagazników na klapę, wq mnie warto założyc relingi... i bagazniki na dach.
muzycom Napisano 4 Czerwca 2008 Napisano 4 Czerwca 2008 Rozważany Thule ClipOn to wydatek 379PLN za to spokojnie kupisz 2 uchwyty Thula i zostanie jeszcze parę zł na belki Thule ClipOn High to katalogowo wydatek 665 PLN - to równowartość 2 barakud + belki Sam się napaliłem kiedyś na bagażnik na klapę, bo to była najtańsza opcja. Jednak z uwagi na niekompatybilność z wieloma modelami aut i ich wyposażeniem (owiewki, spoilery itp.) oraz z na system mocowania i to, że niektóre bagażniki zasłaniają światła wolałem trochę dołożyć. Co uzyskałem? Kupując kolejne auto nie będę sprawdzał czy będzie mi pasował bagażnik. Mogę używać uchwytów ze wszystkimi samochodami, które posiadamy w rodzinie. Jak gdzieś jadę z grupą na rowery nie swoim autem to zawsze mogę dopiąć swoje uchwyty. Jeśli chodzi o wyższość to chyba raczej haka nad dachem i klapą jak już. Moim skromnym zdaniem to jedyne wady haka to cena i polskie kulawe prawo o czym pisał Corsair. masa osob ma bagazniki na klape i jakos nie spotkalem sie jeszcze z negatywnymi opiniami Mam ten bagażnik. NIE POLECAM poracha totalna. A dyskusja to chyba podstawowy powód istnienia for internetowych Pozdrawiam Łukasz Ps. O dzwonie w zadek nie pomyślałem nawet Oo, może jednak się jednak zastanowię przed zakupem bagażnika na hak.
amoniak Napisano 5 Czerwca 2008 Napisano 5 Czerwca 2008 Tutaj nie ma z czym dyskutować Ten bagażnik to totalna porażka Mam używałem go przez dwa lata. Upierdliwy jest do bólu. Od roku używam bagażników dachowych Mieszczą mi się cztery rowery. Nie ma obawy tak jak przy FreeWay że któraś taśma przy mocniejszym bujnięciu puści i rowery polecą Jest jeszcze jeden szczególik dotyczy i FreeWay i Clipon rowery są blisko siebie i trzeba kupić takie specjalne gąbki by ramy się nie ocierały. Albo poradzić sobie inaczej. BTW barracudy też nie polecam miałem i szybko odsprzedałem Pierwsza sprawa to rynna na oponę mieści się tam opona +- 2'' dzięki temu szosówki sie nie przewiezie przednie koło będzie latać, tak samo czegoś z grubsza gumą , bo sie nie zmieści Drugi minus to mocowanie do dolnej rury zrobione jest tak że ramy cieniowane są miażdżone Trzeci Hmm zakładanie roweru na bagażnik. :turned: najlepiej mieć trzy ręce lub poprosić kogoś o pomoc teraz mam Atera Giro AF wygląda mniej bajerancko ale dzięki temu i szosówke i górala na szerszych gumach wożę bez problemów nawet grawitacyjny potwór mego syna na kołach od traktora jeździ bez problemów
Ulf Napisano 6 Czerwca 2008 Autor Napisano 6 Czerwca 2008 Hmm. A co myślicie o takim zestawie na dach (mocno ekonomiczny - odnosząc się do cen produktów Thule) bagażnik http://www.allegro.pl/item376982662_renaul...ik_wroclaw.html uchwyt rowerowy http://www.allegro.pl/item373111662_bagazn..._dach_lodz.html ?? Sprzęt nie jest najwyższej klasy, ale może będzię lepszą alternatywą dla tego Freewaya
muzycom Napisano 9 Czerwca 2008 Napisano 9 Czerwca 2008 Belki w jednym aucie mam podobne i nic im zarzucić nie mogę. Może nie są aluminiowe opływowe, zamykane na zamek, ale działają, i nie przekraczają wartości cinqueciento zanim nie zamontuje na nim roweru Uchwyt wygląda średnio. Mam z podobną metoda zamykania Thule FreeRide 530 i porysował żonie ramę. Co do barakudy to kilka moich uwag: - opony 2.1 wchodzą bez najmniejszego problemu. - kolarzówka jak najbardziej ze mną jeździła w tym uchwycie. Wystarczyło mocno ścisnąć zacisk i nic nie latało. - jeśli chodzi o zamontowanie roweru na oponach szerokich na około 1-9 2.0 to najzwyczajniej wstawia się przednie koło w rynnę i można rower puścić. Trzyma się bez problemu. FreeRide od thula to rzeczywiście ćwiczy zdolności cyrkowe, ale z barakudą tego nie uświadczyłem. - ciężko mi sobie wyobrazić jak tym uchwytem, przy tak sporej i płynnej regulacji można zmiażdżyć ramę, nawet 1100 gramową. Mi barakuda odpowiada, może dlatego, że nie miałem Atera Giro AF, a odniesienie mam tylko do Thule FreeRide 530 i ewentualnie tanich wynalazków z dolnej półki. Różnica jest spora in +.
Ulf Napisano 10 Czerwca 2008 Autor Napisano 10 Czerwca 2008 Dzięki za wszystkie rady i opinie. Dzwoniłem do sklepu z bagażnikami i jestem w kropce. Otóż, aby zamontować w moim Clio (3 drzwiowym) bagażnik na dach muszę dokupić specjalny adapter który podwaja wartość bagażnika :/ Na domiar złego taki zestaw, nie będzie pasował do Clio II, które chcę zakupić w przyszłym roku. Tego paskowego FreeWaya nie będe kupował. ClipOn pasuje do Clio II do Clio I nie także też na dzień dzisiejszy tez odpada. Podjąłem decyzję, że nie ma sensu kupować bagażnika na jeden sezon z góra kilkoma wyjazdami. Jakoś się przemęczę upychając maszynę do wnętrza auta. Po wymianie auta zakupie zestaw na dach. Jest droższy ale przemawia za nim wielofunkcyjność (można przewozić np. sprzęt narciarski, lub inne graty). Pozdrawiam.
amoniak Napisano 11 Czerwca 2008 Napisano 11 Czerwca 2008 Co do barakudy to kilka moich uwag:- opony 2.1 wchodzą bez najmniejszego problemu. - kolarzówka jak najbardziej ze mną jeździła w tym uchwycie. Wystarczyło mocno ścisnąć zacisk i nic nie latało. - jeśli chodzi o zamontowanie roweru na oponach szerokich na około 1-9 2.0 to najzwyczajniej wstawia się przednie koło w rynnę i można rower puścić. Trzyma się bez problemu..... - ciężko mi sobie wyobrazić jak tym uchwytem, przy tak sporej i płynnej regulacji można zmiażdżyć ramę, nawet 1100 gramową. Mi barakuda odpowiada, może dlatego, że nie miałem Atera Giro AF, a odniesienie mam tylko do Thule FreeRide 530 i ewentualnie tanich wynalazków z dolnej półki. Różnica jest spora in +. W barakudzie ideałem jest góral hard tail 17-21 cali skok amora nie więcej niż 100 mm na kółkach o oponkach 1,75 do 2,1 cala Wtedy jest super. wkładasz rower do rynny i już stoi stabilnie. teraz ramieniem zapinasz dolną rurę i przypinasz koła W tym wypadku bagażnik jest po prostu za###biaszczy Jak masz rower INNY . Szosówka na wąskich gumach. coś na szerokich kapciach lub nie daj Bóg masz fulla to Barracuda nie jest ideałem. Szosówka mimo mocno ściśniętego zacisku latała Rower syna z oponkami 2,6 widelcem o skoku 130 mm hhm. koło nie mieściło się do tej rynny. Radziłem sobie w ten sposób iż spuszczałem powietrze z przodu i wtedy do rynienki. No i teraz ekwilibrystyka z założeniem uchwytu na ramę. Ledwo sięga ze względu na widelec i jeszcze dodatkowa zabawa bo zacisk haczył się z napinaczem. Druga sprawa to przewożenie fula do XC ramię nie sięga do dolnej rury Z Giro nie ma tego problemu. wkładasz rower na dach i już masz go w uchwycie teraz tylko trzeba go dociągnąć i zapiąć koła do rynny. Cała operacja trwa 20 sekund
cmsydney Napisano 24 Kwietnia 2009 Napisano 24 Kwietnia 2009 Witam Planuje zakup bagaznika. Moj samochod to Honda Accord 2005 sedan. Na hak odpada o takowego nie mam. Na dach nie bardzo mi sie podoba wiec celuje na klape. Prosilbym o opinie odnosnie eksploatacji w sedanach, czy wygina sie klapa, zderzak itp. Oczywiscie przy zalozonym bagazniku bede jezdzil nie wiecej niz 100kmph i staral sie omijac nierowne drogi. Obciazenie 2 rowery. W Lodzi w sklepie mam takie propozycje: Amos Weekend 180PLN - http://moto.allegro.pl/item616187509_uniwe...y_na_klape.html Boxcars Venezia 210PLN - http://moto.allegro.pl/item617573774_venez..._na_rowery.html Natomiast za Thule trzeba juz dac ok 400PLN. Dodatkowo w Amos mozna obracac mocowania co umozliwia montaz damek bez adapterow. Jak to jest z Boxcars tego nie wiem. Pozdrawiam
lukas_t1 Napisano 25 Kwietnia 2009 Napisano 25 Kwietnia 2009 warto dopłacić do thule clipon..naprawde uwierz mi...ja swojego wyrwalem w zeszłym roku za 400zł nówke i jestem zachwycony...system mocowania to dosłownie 5sekund, ergonomia, jakosc wykonania itd bije na głowe reszte, cena rzeczywiscie wysoka ale zauwaz ze taki bagaznik bedzie dobrze sluzyl wieki
cmsydney Napisano 26 Kwietnia 2009 Napisano 26 Kwietnia 2009 Amosa montuje sie w czasie podobnym. Tak mi powiedziano w sklepie. A wiadomo, ze gdyby im zalezalo na sprzedazy drozszej rzeczy to by powiedzieli inaczej (tym bardziej ze thule maja na stanie a amosa musza sprowadzac). A co do zywotnosci to watpie by mnie to dotyczylo. I tak bede uzywal od czasu do czasu czyli pewnie kilka razy w roku. Glownie mi chodzi o problemy ze zderzakiem i klapa.
Rychlapl Napisano 27 Kwietnia 2009 Napisano 27 Kwietnia 2009 Te paski porysują ci lakier... To się wszystko rusza, wejdzie trochę piasku i masz samochód do lakierowania. Jak dla mnie, mając pojazd typu sedan należy zamontować hak (fajny, odkręcany) i do tego bagażnik z thule na hak. (sami takiego używamy, expresowy montaż, 150 km/h można z tym jechać). Na dachu wszytko tak wyje, że można dostać nerwicy:P
michalj Napisano 27 Kwietnia 2009 Napisano 27 Kwietnia 2009 Ja polecam Thule ProRide 591. Łatwy montaż, solidne mocowanie roweru. Z belkami Thule-a rower nie zerwał się przy 160 km/h . Bez przesady, wcale nie jest znacznie głośniej z rowerem na dachu. Jedynie problem może być przy wkładaniu roweru na dach w wysokich samochodach, ale w przeciętnych osobówkach nie ma takiego problemu.
cmsydney Napisano 4 Maja 2009 Napisano 4 Maja 2009 Rysowanie lakieru to nie problem, przeciez mozna wlozyc pieluche pod paski i nic sie nie porysuje. Hak zdecydowanie odpada, nie bede kupowal haka za jakies kilkaset zlotych !!!. Pozostaje tylko klapa bo na dach mi nie pasuje. Interesuje mnie tylko czy klapa i zderzak sie nie powyginaja.
Landman Napisano 27 Maja 2009 Napisano 27 Maja 2009 HELP! Witam, Proszę o pomoc w wyborze bagażnika na 3-rowery (klapa lub dach). Mam fabię w kombi (relingi, silnik 64KM). Nie posiadam haka i nie będę go zakładać. Żona upiera się na padova 3 alu (twierdzi, że sama będzie w stanie załdować rowery). Ja nie wiem na co sie zdecydować http://interpack-sklep.pl/Inter_Pack_Padov...chodu_-166.html Czy faktycznie klapa ulega uszkodzeniu, porysowaniu, czy to wszystko jest stabilne. A może jednak wybrać bagażnik na dach? Proszę o poradę (bez gdybania) te osoby, które mają doświadczenie z przewozem rowerów na dachu i na klapie. Nie wnikam w cenę, ale nie interesują mnie bagażniki na dach ani te na klapę, które zasłaniają tablicę lub światła. Więc pozostaje: albo padova 3 alu albo jekiś dachowy. Proszę o radę Pozdrawiam Landman
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.